Monday, March 19, 2007

Είναι το τι γράφεις που μετράει και όχι το πως φαίνεται - content vs presentation

Λοιπόν, θα προσπαθήσω να τα πω απλά, ελπίζω να τα καταφέρω.Είναι πολλές φορές που πολλοί blogger ή webmaster με ρωτάνε να τους πω την γνώμη μου για το site τους. Ενώ λοιπόν είμαι έτοιμος να ξεκινήσω να μιλάω για την θεματολογία τους, για το αν βρίσκω ενδιαφέροντα τα θέματα και τις κατηγορίες, συνήθως με προλαβαίνουν και με ρωτάνε- πως το βλέπεις το design; Λείπει κάτι κατά την γνώμη σου;

Εκεί αρχίζω και δεν ξέρω τι να απαντήσω. Πολλές φορές αισθάνομαι άσχημα γιατί δεν έχω να απαντήσω κάτι.Ο λόγος; Αν δεις την λίστα με τα ελληνόφωνα blog τα οποία διαβάζω καθημερινά - είναι γύρω στα 120 κάπου τόσα. Σας πληροφορώ λοιπόν αγαπητοί συνάδελφοι ότι δεν επισκέπτομαι ποτέ την σελίδα σας, δεν με ενδιαφέρει αν έχετε βάλεο σουπερ ντουπερ theme, δεν με ενδιαφέρει αν βάλατε γραφίστα να σας φιάξει το theme, αν έχετε 500 κουμπάκια με css και AJAX μαλακίες που σου φιάχνουν και καφέ!Σας πλήγωσα; Ελπίζω πως όχι πάω στοίχημα πολλοί απο εσάς δεν πατάτε στην σελίδα του blog μου. Γιατί;

Γιατί υπάρχει το ευλογημένο RSS, ναι το οποίο - μετά συγχωρήσεως ρουφάτε ανα τακτά χρονικά διαστήματα - και σας δίνει ότι πιο πολυτιμότερο έχει να δώσει αυτό και ΟΛΑ ΤΑ blog του κόσμου. Το content, την βλακειούλα ή την ενδιαφέρουσα άποψη που γράφω εγώ εσύ και ο καθένας.Δεν επισκέπτομαι σχεδόν ποτέ λοιπόν την σελίδα σας εκτός και αν θέλω να αφήσω ένα comment. Από εκεί και πέρα έχω και νέα εργαλειάκια τα οποία με ενημερώνουν για τα νέα comment οπότε θα έρθω ξανά μόνο αν θέλω να ανταπαντήσω!

Υπάρχουν νέοι στον κόσμο του internet users, bloggers webmasters ακόμα και web-developers (ελαφριοί - γιατί υπάρχουν και οι heavy που είναι other kind of beast) οι οποίοι περνάνε στο μυαλό τους εποχές Internet boom εκει στα 90. Τιγκάρουν σελίδες blog site με ότι μαλακία τους έρθει στο κεφάλι, ότι άχρηστο εφε οτιδήποτε. Κάποιος τους έχει πει ότι έτσι θα προσελκύσουν τον πελάτη - αναρωτιέμαι στην Ελλάδα του 2007 ποιον πελάτη - εδώ ακόμα 1 στους 3 έχει πρόσβαση τέσπα. Αναλώνοντε λοιπόν και οι νέεοι κυβερνοναύτες αλλά και οι πόζεροι webmasters σε μαλακίες και χάνουν την ουσία.Φυσικά μπορείς να καταλάβεις ότι η ουσία είναι το content, ναι το content αυτό είναι το Web 2.o μάγκες ...δεν είναι ουτε οι 10 μαλακίες σε Javascript που κάνουν τις σελίδες πιο σβέλτες είναι...αυτά που έχετε να πείτε εσείς, ολοι μας και απλά έχουμε μερικές τεχνολογίες οι οποίες μας βοηθούν να κάνουμε γνωστή την άποψη μας.

Ας φέρω ένα άλλο παράδειγμα, τι να το κάνω ρε μεγάλε αν μου αλλάζει το theme του blog σου κάθε 2 εβδομάδες και έχεις να γράψεις κάτι 3 μήνες. Ποια είναι η ουσία, το μόνο που καταφέρνεις είναι να φτιάχνεσαι εσυ που άλλαξε η μόστρα, οκ σεβαστό αυτό, αλλά εγώ είμαι αναγνώστης σου, σε διαβάζω, ενδιαφέρομαι γι'αυτά που λές όχι για το background του blog σου. Ομολογώ ό bruce είχε παρατηρήσει κάποτε, ότι ειναι λίγο θλιβερή η εικόνα πολλών blog και σίγουρα μέσα σε αυτό ήταν και το δικό μου μιας και πέρασε μια εποχή κιτσ. Τα φορτώνουν λέει με κάθε λογής μαλακία, εικονίτσες σαν δένδρα Χριστουγέννων και χαίρονται. Ομολογώ και εγώ το είχα κάνει σε κάποια φάση, τώρα προσπαθώ να κρατήσω τα ουσιώδη μόνο για όσους τύχει και περάσουν. Αρκετά σωστή άποψη και ουσιαστικά με λίγο ειρωνία κρύβει την αλήθεια.

Άν ήταν λοιπόν να ξεχωρίσω ένα σημαντικό εργαλείο - τεχνολογία στο πακέτο του Web2.o το οποίο μας βοηθάει να διανείμουμε το content μας δεν είναι άλλο απο το RSS! Κατά την ταπεινή μου άποψη, site το οποίο θέλει να λέγεται δυναμικό και να μην σερβίρει το content του (η μέρος του content - μιας και σε e-shop πχ ειναι άλλοι κανόνες ) σε RSS είναι GTP!

(τα ποσοστά μου για την ιδέα παρακαλώ χοχοχο)
Βλέπω εταιρικά site, έχουν σχεδόν ενότητες με εταιρικά νέα, και καλά κάνουν ιδιαίτερα όσοι τις ανανεώνουν συστηματικά εγώ σαν επισκέπτης τους δίνω points.Γιατί ρε φιλαράκο να μην έχεις ένα rss για τα νέα σου. Άσε που θα κάνει εντύπωση, είναι και το άλλο, αντι να με πρίζεις με email και spam και κοίτα κάνουμε αυτό και κοίτα κάνουμε το άλλο. Βγάλε μια ανακοίνωση και πες στους πελάτες σου - ΜΑΓΚΕΣ απο εδώ και πέρα ήρεμα και απλά μπορείτε να γραφτείτε στο rss αυτό και να ενημερώνεστε για τα νέα μας! Για να βεβαιωθώ μόλις έκανα μία βόλτα απο γνωστά IT μαγαζία του χώρου να τσεκάρω αν έχουν rss στην ενότητα news GUESS WHAT κανένα! Λοιπόν δεν είναι δύσκολο - πηγαίνετε στο αντίστοιχο τμήμα της εταιρίας σας και προτείνεται μία τζούρα ουσιαστικού web 2.0 και στα εταιρικά σας site.

Άρα αν πραγματικά νομίζεις ότι θέλει να ξεχωρίσει το blog σου (και είναι θεμιτό να το θέλεις - ενδιαφέρσου για το content σου και όχι με την μόστρα. Τα χρόνια της μόστρας αγαπητοί αναγνωστούληδες έχουν περάσει εδω και χρόνια μάλλον χάσατε μια 10ετία. Τώρα αξία έχει αυτό που γράφεις και όχι αυτό που ζωγραφίζεις - ειδικά στα blog και ενημερωτικά site.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας..

Happy content creation!


14 comments:

  1. Ορθότατος χίλια per cent - προσκυνώ!

    Ένα παράδειγμα τα λέει όλα: www.google.com

    ReplyDelete
  2. Εγώ θα πω τρία μόνο πράγματα: θάνατος στο Snap, θάνατος στη μουσική που φορτώνει μόνη της μέσα στη σελίδα, θάνατος στο MySpace!

    Τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε:)

    ReplyDelete
  3. όταν θα γίνω διαγαλαξιακός αυτοκράτορα θα απαγορεύσω το MySpace..τίγκα GTP απαράδεκτο!

    ReplyDelete
  4. Έτσι! Δυστυχώς, όταν είσαι γυμνός, ψάχνεις να κρύψεις τη γύμνια και με φύλλα. Και όχι κατ' ανάγκην συνειδητά.
    Ομιλώ ως παθών.
    Από την άλλη όμως, καλλιτέχνης γαρ, δε μπορώ να αντισταθώ στην αισθητική ενός blog. Ο συνδυασμός; Τότε μιλάμε για έργο τέχνης.

    ReplyDelete
  5. συμφωνώ μαζί σου αν και εγώ έχω ένα λιτό μπλογκ λογω αγνοιας και αποστροφής στα μπιχλιμπίδια
    http://thelastrealanwnymous.wordpress.com

    ReplyDelete
  6. +φώνω ότι είναι απαράδεκτο να μην δίνεις σημασία στην ουσία αλλά επειδή μπαίνω σε πολλά sites και δεν χρησιμοποιώ τόσο συχνά τα rss θέλω η σελίδα να είναι εύχρηστη και να είναι λίγο συμμαζεμένη. Να σου κάνω και ένα παράδειγμα: σύγκρινε μου το blog σου με το weekendgeeks για να καταλάβεις τι εννοώ. Το weekendgeeks είναι μια εύχρηστη σελίδα όμορφα διαμορφωμένη και ελαφριά. Αντίθετα το blog σου είναι λίγο πολύ άνω κάτω ( βλέπε tags). Ξαναλέω οτι εγώ γουστάρω να διαβάζω αυτά που γράφεις αλλά δε θα ήταν άσχημο να έχεις ένα ωραίο θεματάκι και η σελίδα να είναι διαμορφωμένη καλύτερα. Η ουσία μετράει αλλά δεν βλάπτει λίγη περιποίηση και ομορφιά. Είμαι κατά με αυτούς που κοιτάνε το περιτύλιγμα και όχι την ουσία.
    Αυτά.

    Φιλικά...

    ReplyDelete
  7. γεια σου ανώνυμε. Λοιπόν ένα ένα.

    Η αλήθεια είναι και το ομολόγησα , ότι το blog μου πράγματι εξέρχεται απο μια φάση κιτσ, οπου ηταν ενα χριστουγεννιάτικο δενδρο. Με τον καιρό κόβω και προσπαθω να ομαδοποιήσω πληροφορία.

    Τωρα δεν μου κάνει εντύπωση αν δεν σου αρέσει με την έννοια ότι πράγματι ειναι λιγο άνω κάτω.

    Απο την άλλη ειπες περι tags. Τα tags ήρθα σχετικα αργότερα στο blog spot σε σχέση με το wordpress. Η αλήθεια ειναι ότι περασα ενα διάστημα προσαρμογής για να αποφασισω την χρήση τους. Αυτό που αποφάσισα ειναι ότι δεν έχω αυστηρές κατηγορίες. Σε κάθε post θα ταγκαρω κάποιες λέξεις κλειδιά. Σίγουρα προσπαθώ να ειναι αυτές οι λέξεις κοινές και επαναλαμβανόμενες..αλλα δυστηχώς η ευτηχώς αυτό το blog μπορεί να μεν να μπει σε καλουπια..αλλά ..αυτά ειναι πολλά..η java τα mac οι σκεψεις μου, η καθημερινότητα,κτλ κτλ.

    Παρόλα αυτά αν εχεις την καλή διάθεση θα ήθελα να μου πεις τι δεν σου αρέσει συγκεκριμένα..για να δω αν μπορώ να το αλλάξω.Η δομή του blog πολλές φορές δεν είναι ιδέα δικη μου αλλά ο συνδιασμός απο εργαλεία που μου δίνει το blog spot για την δημιουργήσω.

    οι weekendgeeks ειναι στηριγμένοι σε wordpress. με τιγκα μινιμαλιστικες διαθέσεις..μιας και αυτο που θέλους ειναι να διαδίδουν το podcast τους!

    ReplyDelete
  8. Όντως έχεις δίκιο και μεγάλο.
    Το περιεχόμενο ειναι αυτό που μετράει.
    Όμως εντάξει δεν θα μου άρεσε να βλέπω και όλα τα flogs με το default theme του wordpress πχ.
    Και το theme πιστεύω οτι αντανακλά κατά κάποιο ποσοστό τον χαρακτήρα του blogger.
    Άλλα πάντα λυτά και άπλα.
    Ε. Και κάνα δυο γραμμές java δεν βλάψαν, άλλα άλλο να έχεις και μια παράγραφο από αυτό στην σελίδα σου.
    Επίσης να ψηφίσω και εγώ με την σειρά μου υπέρ στην θανατική καταδίκη του myspace .

    ReplyDelete
  9. Το design υπάρχει για να αναδεικνύει το περιεχόμενο. Συμφωνώ απολύτως για τις σελίδες φορτωμένες με σκριπτάκια, αλλά δεν είναι τόσο απλό το θέμα.

    Το design *δεν* είναι scripts, εφέ και φλασάκια που αναβοσβήνουν και σου παίρνουν το κεφάλι.

    Το design όμως είναι η σωστή τυπογραφία, η κατανοητή πλοήγηση στον τόπο, η σωστή προβολή της πληροφορίας κλπ. Χωρίς αυτά και το καλύτερο περιεχόμενο μπορεί να χαθεί ή να μην προβληθεί σωστά. Για παράδειγμα όλα τα επίσημα templates του blogspot έχουν εξαιρετικό design, το οποίο δεν έγινε στην τύχη, αλλά περιέχει πολλή δουλειά από πίσω. Το ότι δε φαίνεται αυτή η δουλειά είναι και η μεγάλη τους επιτυχία.

    ReplyDelete
  10. porcupine συμφωνω γενικά με τις παρατηρήσεις σου αλλά διαφωνώ ειδικα στην περίπτωση των blog.Ακόμα και αν τα 130 αγαπημένα μου blog είχαν ΜΟΝΟ rss και όχι σελίδα θα ήμουν ευχαριστημένος. Εικαστικά το 99% των blog με αφήνει αδιάφορο..όπως αδιάφορο ή κακό είναι και το δικό μου!

    ReplyDelete
  11. Πάρι αυτό που λέω είναι ότι π.χ. αυτό το blog είναι καλοσχεδιασμένο!

    Δες τις αποστάσεις μεταξύ content και sidebar. Δες το συνδυασμό των χρωμάτων, τα icons ή το leading στις γραμμές.

    Αυτό το αποτέλεσμα προάγει το περιεχόμενό σου, το κάνει ευκολοδιάβαστο.

    Τα feeds είναι πολύ καλό πράγμα. Κι εγώ συνηθίζα να διαβάζω τη λίστα των blogs που μ' αρέσουν από το feed. Κάποια στιγμή όμως είδα ότι έτσι έχανα και content (π.χ. σχόλια) και την αισθητική που θέλει να βγάλει ένας blogger. Δε συμφωνείς;

    ReplyDelete
  12. Για τα σχόλια υπάρχουν εξαιρετικές υπηρεσίες όπως το CoComent και το co.mments τα οποία αναλαμβάνουν να τσεκάρουν για σένα τις αλλαγές και να σου δώσουν μέχρι και Rss feed.

    Η πρόσβαση των blog ουσιαστικα μπορέι να γίνει χωρίς να ανοίξεις κάν τον browser!

    Δεν ξέρω αλλά χωρίς το RSS δεν θα μπορουσα να βολτάρω σε 130 blog συνέχεια..δεν μπορώ καν να φανταστώ 130 διαφορετικα page load στον browser..και μάλιστα με δικη μου.. βοήθεια..έστω και το click στο link

    ReplyDelete
  13. hello
    to diko moy anwnymo minima yposkelistike apo to epómeno anwnymo.
    ego milao men anwnyma alla ypografo.
    episis mou aresei to blog sou
    :)
    http://thelastrealanwnymous.wordpress.com

    ReplyDelete