Sunday, February 25, 2007

Φιλελεύθερη συμμαχία -οι απλές σκέψεις κάποιου potential ψηφοφόρου!

Δεν ξέρω κατά πόσο τα mainstream media κάλυψαν την ίδρυση του νέου κόμματος. Υποψιάζομαι όχι πολύ. Θα ήθελα να γράψω 2 λόγια. Παρακολουθώ (όχι στενά ομολογώ) μιας και πολλές φορές νιώθω ότι το επίπεδο των ομιλιών αλλά και της ιδεολογίας είναι a bit too much για το λαικό geek μυαλό μου. Εξάλλου η πολιτική αλλά και οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ είναι κάτι που απεχθάνομαι - για κάποιο λόγο έχω ολοκληρωτική άρνηση σε κόμματα συντεχνίες και λοιπές ομάδες.

Όπως και να έχει - κατ ουσίαν πολλές απο τους απόψεις του κόμματος οι οποίες εκφράζονται και από τον δικτυακό τόπο e-rooster.gr στον οποίο πολλά μέλη του κόμματος γράφουν - με βρίσκουν σύμφωνο. Παραπάνω απο σύμφωνο. Αρκετή ώρα για να μελετήσω τις θεωρίες του Milton Friedman δεν έχω και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έχω, παρόλα αυτά θέλω να πιστεύω ότι έχω ένα καλό επίπεδο κατανόησης επί της ουσίας σε πολλές απο τις προτάσεις.

Δεν σας κρύβω ότι θα είχα πολύ καλή διάθεση στις επόμενες εκλογές να ψηφίσω το κόμμα, μιας και έχω κουραστεί από τα πράσινα και μπλε στερεότυπα που έχουν καταντήσει την Ελλάδα ..σε αυτό το σημείο. Βέβαια απο το σημείο να ψηφίσω μέχρι να το κάνω απέχω αρκετά.

Απο τα πρώτα που με βάζουν σε σκέψη. είναι η ανάμειξη 2 γνωστών πολιτικών οι οποίοι μπορεί να είναι πράγματι ιδιαίτερα ικανοί ως πολιτικοί παρόλα αυτά το πέρα δώθε απο την ΝΔ στο ΠΑΣΟΚ, 2 κόμματα που συμμερίζονται και καλά 2 διαφορετικές φιλοσοφίες, με φοβίζει. Ομολογώ σε μια non politically correct δήλωση. ότι είναι ισως και να είναι ένας σημαντικός λόγος να μην εμπιστευτώ την κίνηση αυτή. Θα μου πει κανείς μα πως μπορείς να εκ φέρεις μια τόσο εξοργιστικά απόλυτη άποψη και να χαρακτηρίζεις μια ολόκληρη προσπάθεια βάση 2 προσώπων και των επιλογών τους. Θα δεχτώ την παρατήρηση παρόλα αυτά αυτό είναι το blog μου, αυτή είναι η άποψη μου ως potential ψηφοφόρος ..και αυτός είναι ο προβληματισμός μου!

Θέλω να πιστεύω ότι αυτό το νέο κόμμα δεν θα περπατήσει στα γνωστά συντεχνιακά μονοπάτια όπως τα 2 μεγάλα. Αλήθεια θα είναι μια πραγματικά νέα προσπάθεια με άτομα που δεν ανήκουν στο σύστημα; Αναρωτιέμαι .(με την καλή έννοια) ..έχουν καταλάβει κάποιοι ότι υπάρχει μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων που πραγματικά αναζητά μία νέα αρχή μια λύση, μια σωστή αντιμετώπιση. Μία ομάδα ανθρώπων η οποία δεν θέλει να σε ψηφίσει γιατί θα της υποσχεθείς ότι θα την κάνεις δημόσιο υπάλληλο αλλά γιατί θέλει να δει πραγματικά αλλαγές στην διακυβέρνηση αυτής της χώρας- θέλει να δει λιγότερη λαμογιά - λιγότερα τζάκια - λιγότερo τσοβόλα δώστα όλα και λοιπά τραγικά της περασμένης 20ετίας.

Ειλικρινά αναρωτιέμαι. Απο ιδεολογία πάνε καλά λοιπόν το ομολογώ. Θέλω να δω και την πράξη. Μπορεί να είμαι ιδιαίτερη περίπτωση potential ψηφοφόρου αλλά αναρωτιέμαι αν θα πάρω απαντήσεις στα ερωτήματα και τις φοβίες μου! Σίγουρα δεν είμαι ο άνθρωπος που θα πάω σε συγκεντρώσεις, δεν πιστεύω σε κινήματα, δεν πιστεύω σε επαναστάσεις. Πιστεύω μόνο στην ωμή αλήθεια στα αποτελέσματα και την δουλειά!

Αυτό λοιπόν ένα ανοιχτό πρώτο γράμμα για τη νέο κόμμα, το οποίο το ομολογώ θα το παρακολουθώ και θα προσπαθήσω να βρω απαντήσεις σε αυτά που γράφω πιο πάνω! Ελπίζω να με διαβάζει κάποιος..όπως ο τυπος που έκανε το can google hear me? χεχεχ! Αν όχι its ok!Μαγικό το blog, γράφεις τις απόψεις σου, όσο πιο ωμά τόσο καλύτερα ..τόσο πιο direct. Ελπίζω λοιπόν αυτή η προσπάθεια να είναι direct και όπως λένε ...μια προσπάθεια πολιτών και όχι πολιτικών...(πολύ μου αρέσει αυτό).

4 comments:

  1. Θα πάω σε λίγο να διαβάσω τη διακύρηξη γιατί με ενδιαφέρει. Μέχρι τότε αντί σχολίου

    http://doncat.blogspot.com/2007/02/blog-post_26.html

    ReplyDelete
  2. Ειλικρινά, δεν κατάλαβα το κεντρικό θέμα του προβληματισμού σου. Βοήθησέ με και θα σου απαντήσω όσο αναλυτικότερα μπορώ.

    - Τί είναι αυτό που σε ενοχλεί στη χώρα σου και θέλεις να αλλάξει;
    - Ποιά συμπεριφορά των πολιτικλων στην εξουσία σε ενοχλεί;
    - Τί ακριβώς έχεις να καταλογίσεις στον ΣΜ και τον ΑΑ ως πολιτικούς; Ήταν ρουσφετολόγοι σαν τους υπόλοιπους; Δεν παρήγαγαν πραγματικό έργο όταν ήταν υπουργοί;
    -Τελικά τί έχει μεγαλύτερη βαρύτητα; Να βοηθήσεις αυτόν που σε εκφράζει περισσότερο από τους άλλους ή να τον απορρίψεις και να βοηθήσεις τελικά αυτούς που δεν σε εκφράζουν καθόλου, μόνο και μόνο επειδή αυτός που σε εκφράζει περισσότερο δεν σε εκφράζει πλήρως;
    -Ποιά είδους πράξη περιμένεις;

    Συγνώμη που απαντάω με ερωτήσεις, αλλά δεν βλέπω που είναι ο πυρήνας της ένστασης. Διότι το αίτημά σου είναι για λιγότερα τζάκια, λιγότερα λαμόγια κτλ αλλά ταυτόχρονα το πρόβλημα με τον ΣΜ και τον ΑΑ (που δεν είναι μέλη μας, ούτε πίσω μας, ούτε τίθεται κανέναν ζήτημα ελέγχου του νέου κόμματος) είναι αναπαραγωγή των στερεότυπων εναντίον τους, που τελικά μόνο τα λαμόγια και τα τζάκια βγάζει κερδισμένα.

    ReplyDelete
  3. δεκτή η παρατήρηση σεβαστή, απλά ίσως απο λάθος μου ίσως απο κακη αντίληψη ίσως απο το πρόσφατο παρελθόν θεώρησα ότι τα συγκεκριμένα άτομα εμπλέκονται ενεργά ή πίσω απο κουρτίνες στην προσπάθεια. Αν ειναι αλήθεια με τον έναν η τον άλλο τρόπο τότε σαν potential ψηφοφόρος εκφράζω την δυσαρέσκεια μου μιας και οι πολιτική του πορεία ιδιαίτερα μετακινήσεων από την μια παράταξη σε άλλη δεν μου φαίνεται καθόλου φιλελεύθερη και με παραπέμπει στα κλισε για τζάκια, λαμογιες κτλ κτλ που γράφω και πριν. Δεν είμαι πολιτικός αναλυτής..ένας απλός πολίτης..δεν έχω βαθιά γνώση της πολιτικής απλά δέκτης γεγονότων. Είμαι μια απλή άποψη..ευχαριστώ για τον χρόνο σου!

    ReplyDelete
  4. Τα όσα θα πω παρακάτω δεν έχουν σχέση τόσο με την ΦΣ, όσο με την πολιτική υστεροφημία των ΣΜ και ΑΑ. Η ΦΣ είναι κάτι διακριτό. Ούτε εγώ παριστάνω τον αναλυτή. Ως πολίτης γράφω.

    Εγώ την πορεία τους την βλέπω από την αντίθετη οπτική. Ο ΑΑ και ο ΣΜ ποτέ δεν άλλαξαν απόψεις. Ρίξε μια ματιά στην τακτικότατη αρθρογραφία του ΑΑ να δεις μια αξιοσημειώτη συνέπεια στον πολιτικό του λόγο (άσχετα αν διαφωνεί κανείς με όσα λέει, δεν μπορεί να αρνηθεί ότι είναι συνεπής τόσα χρόνια σε όα λέει).

    Αντίθετα με την συνέπεια των συγκεκριμένων πολιτικών, οι "παρατάξεις" είναι αυτές που διαρκώς μεταβάλλονται και αλλάζουν θέσεις (και όχι το αντίστροφο όπως παρουσιάζεται). Η ΝΔ είχε ένα φιλελεύθερο λόγο μέχρι το 1993 και ο ΑΑ αποχώρησε όταν είδε ότι η ΝΔ με τον Έβερτ ταυτίστηκε με την λαικοδεξιά. Ο ΣΜ διαγράφηκε επειδή είχε το θάρρος να ψηφίσει υπέρ ενός φιλελεύθερου νόμου του Σημίτη (μαζί με Σουφλιά, Παπαληγούρα κτλ), την ώρα που η ΝΔ εφάρμοζε έναν άκρατο κρατιίστικο λαϊκισμό. Το ΠΑΣΟΚ κάποτε μίλαγε για απόχώρηση από την ΕΟΚ και το ΝΑΤΟ. Έφτασε το 2004 να μιλάει για ιδιωτικά πανεπιστήμια και συμμετοχικές δημοκρατίες.

    Τα κόμματα εξουσίας έχουν αλλάξει τόσες φορές τον λόγο τους, που είναι αδύνατον να είσαι συνεπής στις αρχές σου και να παραμένεις εντός τους παρά τις αλλαγές. Θα έπρεπε να καταγγέλεται ως καιροσκόπος, όχι ο πολιτικός που μέσει σταθερός σε αρχές και αλλάζει κόμμα, αλλά αυτός που μένει σταθερός στο κόμμα αλλάζοντας αρχές.

    Το ότι η ΝΔ μέχρι το 1993 ήταν πιο κοντά σε όσα έλεγαν ο ΣΜ και ο ΑΑ ενώ το 2004 ο ΓΑΠ ήταν πιο κοντά τους, δεν δείχνει τον καιροσκοπισμό του ΣΜ και του ΑΑ. Δείχνει αν θες τον καιροσκοπισμό των κομμάτων εξουσίας.

    ReplyDelete