Wednesday, November 15, 2006

O απαγορευμένος καρπός - a mac

Διαβάζω ένα ποστ ακόμα ενός switcher.. και φυσικά ο άνθρωπος έχει..καταχαρεί. Γιατί όχι άλλωστε, στο γραφείο του έχεις τον πιο λειτουργικό και όμορφο desktop υπολογιστή που έχει φτιαχτεί ποτέ. Φυσικά μιλάμε για έναν iMac!

Όπως και να έχεις παίρνω για ακόμη μια φορά τον ρόλο του κολλημένου με τα Μήλα και ξεκινάω! Είναι αλήθεια ότι έχω έναν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, μπορώ να σου μιλήσω για κάτι ιδιαίτερα για υπολογιστές και να σε κάνω είτε να το αγαπήσεις και να το ποθήσεις είτε να σε φέρω στα άκρα και να μπεις σε άμυνα και ίσως μια αντίστοιχη κατάσταση να με κάνεις να πιστέψω το αντίθετο! Ενθουσιώδης λοιπόν switcher ο papo σε πόσους δεν έχει μιλήσει. άλλοι τόσοι έχουν έρθει να δουν το μηχάνημα απο κοντά μερικοί από αυτούς το αγοράσανε τις επόμενες μέρες. Υπάρχουν και μερικοί που αντιστέκονται, και τότε αρχίζει η πλάκα...η μάχη.. έχω απεριόριστες δυνατότητες να βρίσκω όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορεί να σου την σπάνε και να πλάθω επιχειρήματα..έχει πλάκα αυτό το παιχνίδι..αρκετή θα έλεγα. Αλλά ας μιλήσουμε λογικα!

Μου λέει ένα φιλαράκι σήμερα, ο οποίος καλο έβλεπε τα Μαc αλλά του έπεφτα ακριβά (με το δίκιο του - θα πεις...οκ περίμενε). Τελικά με το πρόσχημα ότι θέλει να παίζει παιχνίδια μου ανακοινώνει οτι αγόρασε νέο PC. Super άντε και καλές μπλε οθόνες ρε φιλαράκι..ειδικά τώρα με τα Vista θα είναι και τρισδιάστατες χα χα χα!

Λοιπόν με εξαίρεση τους hardcore gamers (αν και τώρα με τα Ιντελ Μακ) και το Boot Camp μπορούν να ξεπεράσουν τα εμπόδια, ας καταπιαστούμε με τον average Joe.. που τα κάνει όλα!

1. Ξέρεις το iMac σου είναι αρκετά ακριβό.
Ναι..έχει κάποιο σεβαστό ποσό, αλλά για να δουμε το φιλαράκι μας πόσα έδωσε για εναν PC με καλές προδιαγραφές (να μην κάνει θόρυβο κτλ κτλ - θα τα πουμε μετά γάυτό) και μια 19αρα οθόνη (φυσικά όχι της καλύτερης ποιότητας). Ε ναι έδωσε 1800-1900 euro! Μάλιστα..τι πείρες ενα σιδερό κουτί με τα ίδια χαρακτηριστικά more or less σε CPU - άντα να στην λέει στην κάρτα γραφικών . Πόσο θα σου πάει ένας ιMac 20 αρης Core 2 Duo. Θα σου πάει εκεί κοντά στα 2 χιλιάρικα. Άρα κύριοι όχι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΤΑ mac όχι τόσο οσό θέλετε να λέτε..γιατί προσπαθείτε και καλά κάνετε να πάρετε μηχάνημα παραπλήσιων δυνατοτήτων και ποιότητας και βλέπετε το κοντέρ στο ΠΛΑΙΣΙΟ να ανεβαίνει.

2. Ξέρεις και το νέο μου PC είναι αθόρυβο γιατί πλήρωσα ακριβό τροφοδοτικό και ψυκτρες.

Ναι σε πιστεύω, είναι αρκετά αθόρυβο για ένα PC , αν μια ζωή πχ είχες PC κακής ποιότητας (γιατί κάποτε δεν έδινες για ακριβα components) και τώρα πήγες σε κάτι καλύτερο πράγματι δεν θα σφυρίζει αρκετά! Παρόλα αυτά πάω στοίχημα αν βάλουμε τα μηχανήματα μας δίπλα δίπλα πάλι το PC θα ακούγεται και μάλιστα αρκετά. Τα μόνα PC που έχω δει να πλησιάζουν σε ηχητικες επιδόσεις τον iMac είναι συγκεκριμένα επώνυμα της Dell (όχι ολα) κάτι Workstation της Sun , και πλησιάζουν κάποια στιγμή..μια συγκεκριμένη σειρά business desktop pc της Fujitsu.
Επίσης να μην ξεχνάμε ότι ένα PC σε tower θα έχει σίγουρα τον διπλάσιο αριθμό ανεμιστήρων και την σωστή κυκλοφορία του αέρα (πω πω δεν μου έχουν λέιψει καθόλου οι μέρες που έβαζα το tower κάτω και προσπαθούσα να βρώ την βέλτιστη θέση για τα διάφορα ανεμιστηράκια έτσι ώστε ο αέρας να δροσίζει το εσωτερικό καλύτερα). Α ναι χρόνια PC- ας δεν ξεχνώ ότι ακόμα και στο πιο καλο motherboard που θα έχει ανεμιστηράκι πάνω στο Chipset μετά απο μερικούς μήνες υπάρχει η πιθανότητα ολα αυτα τα μικρά μαλακισμένα να ξεκινάνε να σφυρίζουν. Η το καλό σου τροφοδοτικό..το οποίο δεν το καθαρίζεις και μετα ξεκινάει και κουνάει και συντονίζεται με το υπόλοιπό σίδερο κουτι!

3.Σιγά πληρώνεις για την μόστρα!

Έλα τώρα κακίες, αφού όταν το βλέπεις γουστάρεις μην μου λες μαλακίες για την μόστρα, παίζει και αυτή τον ρόλο της. Άσε που δεν έχω άλλα κουτιά στα πόδια μου , γλιτώνω χώρο κτλ κτλ!

4. Ναι αλλά σε μερικά component σε τρώω είναι καλύτερα!

Ναι πράγματι μπορεί σε μερικά να έχεις κερδίσει μερικα Giga παραπάνω ή Μhz αλλά να σου υπενθυμίσω ότι κατά πάσα πιθανότητα για να κρατήσεις το επίπεδο της τιμής χαμηλό..απο τις διαθέσιμες motherboard δεν έβαλες μια Abit αλλά μια Gigabyte ή Αsrock (με πολλά χρυσά ανεμιστηράκια χαχχα) ή η κάρτα γραφικών σου έχε μεν το τελευταίο τσιπάκι αλλά έχει πάνω της ψήκτρες της συμφοράς και ποιότητα για κλάματα..γιατι πολυ απλά αυτή η Σουπερ γαμάτη υλοποίηση της Νvidia απο την Asus είναι παρα πολυ ακριβή ...θα πάρω την BioAnonyMousNforce! Με αυτά και αυτά...έχουμε να κάνουμε με ένα μηχάνημα το οποίο σε σημαντικές λεπτομέρειες έχει μπει σε κατάσταση οικονομικής δυσκοιλιότητας!

5. Ναι αλλά πείρα και οθόνη ...καλή!

Ολοι ξέρουμε ότι μια καλή οθόνη στις inches της οθόνης του imac (20) κοστίζει απο 800 και άνω! Αλλά για να κρατήσεις το κόστος χαμηλά παίρνεις μια acer ή targus ή μια CheapAndGamatiBig TFT! Φυσικα το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο και το μπορείς να το καταλάβεις!

6. Ναι αλλά παίζω παιχνίδια!

και εγώ επαιξα full screen Call of Duty 2 με τον 20αρη iMac και αμα μου την βαρέσει για κάτι μπορώ να μπω και στα μπλιαχ windowz να παίξω..και φυσικά να μην αγχώνομαι το καλοκαίρι να μην ανάψει από την θερμοκρασίας χε χε χε!


7. Windows Vista/ XP

Μου κάνεις πλάκα έτσι πραγματικά...

8. Ναι αλλά εγω το αναβαθμίζω!

Όλοι έτσι λένε αλλά τελικά ρώτα ακόμα και τους μανιακούς gamers ποιος αναβαθμίζει..κανείς γιατι από την μία έκδοση του HalfLife στην άλλη μετα απο 1-2 χρόνια δεν σου κάνει η νέα κάρτα γραφικών (ασε που θα είναι και σε σλοτ που δεν θα εχεις..) οπότε τι κάνουν ΟΛΟΙ παίρνουν νέο μηχάνημα! Άρα τι αναβάθμιση..και εγώ σε 3-4 χρόνια θα πάρω καινούργιο iMac...


Αυτά, αν σκέφτεστε να πάρετε ένα νέο μηχάνημα, δείτε λίγο και τον απαγορευμένο καρπό, θα επαναπροσδιορίσει την σχέση σας με την τεχνολογία και την πληροφορική. Θα σας κάνει να νιώσετε την χαρά να παίξετε μαζί του, να γίνεται εύκολα και ποιοτικά δημιουργικοί.

....γράφω κώδικα και σηκώνω βαριές εφαρμογές, δημιουργώ podcast, surf- άρω στο internet, βλέπω ταινίες , ακούω μουσική, κάνω chat - video chat, γράφω documents, blogg-αρω... με την ίδια ευκολία και την ίδια καθαρή και απλή άισθηση ...του mac - o ποιο καλος απαγορευμένος καρπός.

(τώρα μπορεις να ξεκινήσεις το flame χεχεχε )

5 comments:

  1. Δεν πιστεύω ότι τα Mac είναι πιο ακριβά από τα PC. Σε οποιαδήποτε προσπάθεια να φτιάξεις σύστημα με ίδια χαρακτηριστικά και απόδοση, τα χρήματα θα βγουν πάνω-κάτω τα ίδια, και μάλιστα τα περισσότερα από αυτά θα έχουν πάει για "αθορυβοποίηση" του μηχανήματος.

    Απλά υπάρχουν δύο σημεία στην νοοτροπία του τυπικού αγοραστή:
    1. Τον ξενίζει το ότι δεν μπορεί να βάλει χέρι και να κάνει εύκολα αναβάθμιση. Όσο να'ναι, ο gamer την καλή του κάρτα γραφικών την θέλει (χοχοχο, τρίβει τα χέρια της η nVidia). Εδώ απλά διαλέγεις και παίρνεις.
    2. Το κόστος του software. Εδώ εμπλέκεται η "οικονομική" πλευρά του Έλληνα (του ίδιου που θα φάει 300 ευρώ σε μια βραδιά στον Μελά). Όταν συνυπολογίσεις στο κόστος του PC την τιμή των ΧΡ, ο τυπικός pc user... παρεξηγιέται! Που να βάλεις και το MS Office...

    Υπήρχε και ένα τρίτο σημείο, οι Windows-specific εφαρμογές αλλά νομίζω ότι δεν υφίσταται συζήτηση πλέον (BootCamp - Parallels).

    ReplyDelete
  2. Ξέχασα όμως τον σημαντικότερο παράγοντα...

    ...την συνήθεια.

    ReplyDelete
  3. Το βασικό είναι να μάθει κάποιος από μικρός τι ακριβώς είναι υπολογιστής και όχι τι είναι Windows. Παρατήρησα ότι φίλοι μου με ελάχιστη εμπειρία στα Windows μπορούσαν να χειριστούν ευκολότερα το MacOS στην πρώτη επαφή.

    Εκείνοι που είχαν πρόβλημα, ήταν οι κατεστραμμένοι PC ξερόλες, που τον υπολογιστή τον έχουν για παιχνίδια και τσόντες. Παραπονιόντουσαν που το maximize δεν πιάνει όλη την οθόνη και ότι δεν έχω start menou. Είναι τα ίδια άτομα που κονσόλα,gcc και Linux-Unix τους είναι άγνωστες λέξεις,

    Να παρατηρήσω εδώ, ότι η ForMac οθόνη που πήρα για το Mini είναι καλύτερη από την 19" LG που πήρε μια φίλη μου και έσκασε τα ίδια λεφτά. Δεν ξέρω χαρακτηριστικά, αλλά στο μάτι δείχνει καλύτερα. Πράγμα που σημαίνει ότι όχι μόνο η Apple, αλλά και οι εταιρίες που βρίσκονται στην ίδια κοσμοσφαίρα με αυτή, προσέχουν τα προϊόντα τους.

    ReplyDelete
  4. Καλα τα λες Παρι.Ακουσα η dell ετιμαζει οκταπυρηνο υπολογιστη.

    ReplyDelete
  5. Από σήμερα (ων πλέον κάτοχος router και έτσι ξανά πίσω στα ιντερνετικά λημέρια:), μπορώ να δώσω το σχόλιό μου επί του θέματος - το μηχανάκι είναι απλά απίστευτο! Ακόμα δεν έχω κατορθώσει να το φέρω στα μέτρα μου (πολλά τα δεδομένα και οι ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν migrate αλλά το λειτουργικό σε βοηθάει).

    Εμένα μου έκαναν εντύπωση τρία πράγματα:
    α) Τα πάντα έχουν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, που σε ωθεί στο να κάνεις όσο πιο απλά γίνεται τη δουλειά σου. Είναι η πρώτη φορά που φορμάρω υπολογιστή και μετά την πρώτη εκκίνηση έχω τόσες επιλογές και τόσα προγράμματα διαθέσιμα στα πόδια μου!
    β) Είναι αθόρυβος, ταχύτατος, δεν ανεβάζει θερμοκρασία που να παρακαλάς, έργο τέχνης, πιάνει ελάχιστο χώρο και αντιδρά πολύ ευέλικτα και με χάρη, ό,τι κι αν του έχω ζητήσει.
    γ) Ένα τρίτο για παράδειγμα και κλείνω: είναι η πρώτη μου φορά στα 13 χρόνια μου ενασχόλησης με υπολογιστές που έχω στα χέρια μου ένα PC που μπορεί να παίζει HD video σε παράθυρο, ένα MP3 με equalizer, να κατεβάζει και να περνά updates από το Internet, να εισάγει στο iPhoto περίπου 7000 εικόνες, να έχει ανοιχτά στο άσχετο άλλα 4 - 5 παράθυρα, και παρ' όλ' αυτά να κάνει όλες τις δουλειές αυτές ταυτόχρονα χωρίς κανένα σπάσιμο, χωρίς καμία καθυστέρηση, χωρίς ούτε ένα κλικ στον ήχο, ούτε ένα πεσμένο καρέ στο βίντεο, ούτε ένα κόλλημα στην αντίδραση του GUI. Και μη βρεθεί κάνα ξυπνοπούλι να μου πει ότι φταίει που είναι πολύ γρήγορος και δυνατός ο επεξεργαστής - στο λειτουργικό είναι η διαφορά:)

    Αυτά... αναμείνατε ποστάκια στο Νυστέρι όταν ξεμπερδέψω, για την ώρα έχω πελαγώσει στις υποχρεώσεις και στο τρέξιμο, οπότε δυστυχώς...:(

    Τα λέμε!

    ReplyDelete