Wednesday, January 15, 2014

Πληκτρολόγιο για απαιτητικούς, προσπάθεια πρώτη - Matias Laptop Pro keyboard #matias #keyboard


Όπως αρκετοί από εσάς, έχω μανία με τα πληκτρολόγια. Περνάω αρκετές ώρες μαζί τους, είναι το βασικό μου εργαλείο. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να ασχολείται με υπολογιστές. πόσο μάλλον να έχω τον δικό μου, προσπαθούσα να βρω εκείνο το πληκτρολόγιο που θα με κέρδιζε στην αίσθηση καθώς πληκτρολογείς, θα έκανε την λιγότερη  φασαρία αλλά και θα καταπονούσε λιγότερο τα δάχτυλα μου (κραδασμοί). 

Ξεκίνησα με τα απλά πληκτρολόγια dome / scissor switch (για το σπίτι), πέρασα από δουλειές και το πανεπιστήμιο που χρησιμοποιούσα full μηχανικό πληκτρολόγιο (ναι αυτό το κλικ κλικ  (κατάφερα να κρατήσω ένα σαν ενθύμιο), μετά ως Pc-άς έσκασα τα λεφτά μου σε 'πιο ποιοτικές mainstream λύσεις που τώρα συνειδητοποιώ ότι δεν ήταν και τίποτα σοβαρό, μιας και ήταν βασισμένες σε κλασικά scissor/dome. Τέλος, ήρθα στον κόσμο των mac και συνέχισα με τα πληκτρολόγια της Apple, όπου τα τελευταία χρόνια ήμουν αρκετά ευχαριστημένος με το μεταλλικό scissor switch πληκτρολόγιο. Αν και στο σπίτι ήμουν  ευχαριστημένος στην δουλειά είχα και έχω πρόβλημα. Πληκτρολογώ στατιστικά αρκετά περισσότερο στην δουλειά και οι ανάγκες μου είναι μεγαλύτερες. Έχω επίσης το κακό συνήθειο να τερματίζω τα πλήκτρα (button down/max), δηλαδή να πληκτρολογώ με δύναμη και το πλήκτρο να φτάνει μέχρι το τέλος της διαδρομής όπου στιγμιαία το δάχτυλο μου συνεχίζει να πιέζει. Το φαινόμενο είναι πιο έντονο όταν α) γράφω αρκετά παθιασμένα κάτι, β) εχω νευριάσει με κάτι που βλέπω (πχ κακό κώδικα) και προσπαθώ να τον διορθώσω γ) θέλω να γράψω κάτι γρήγορα.  

Το αποτέλεσμα είναι ότι το καημένο apple keyboard  τις πιο πολλές φορές με την δύναμη που πληκτρολογώ το βλέπεις να τινάζεται στον αέρα (μιας και είναι εξαιρετικά ελαφρύ) και στο τέλος κάνω πιο πολύ φασαρία, συν ότι καταπονώ τα δάχτυλα μου γιατί χτυπάνε μέχρι το τέρμα την βάση του πληκτρολογίου.

Ήρθε η ώρα να επενδύσω σε ένα σοβαρό εργαλείο! Ναι αλλά πριν επενδύσεις πρέπει να ενημερωθείς. Με την βοήθειά του gstefanis τον οποίο ευχαριστώ πολύ, επιτέλους αργοπορημένα 10 χρόνια, μελέτησα τις διάφορες τεχνολογίες σε πληκτρολόγια. Dome, Scissor, mechanical. Έκαψα ένα βράδυ, διάβασα + άκουσα. Το άκουσα είναι σημαντικό και θα εξηγήσω γιατί. 

 Οι απαιτήσεις μου ήταν οι εξής :
  • Σταθερό και βαρύ πληκτρολόγιο που να αντέχει σε ισχυρές δυνάμεις κατά την πληκτρολόγηση.
  • Καλή αίσθηση των πλήκτρων, δεν έχω παράπονο με την αίσθηση των πληκτρολογίων της  Apple αλλά είναι φανερό ότι η μικρή τους 'διαδρομή' δεν είναι η κατάλλη για ένα άτομο που εύκολα τα 'τερματίζει' και μεταφέρει το υπόλοιπο της δύναμης στην βάση του πληκτρολογίου και φυσικά στο γραφείο/τραπέζι.
  •  Φασαρία / ήχος. Είτε στην δουλειά είτε στο σπίτι, ιδιαίτερα αν σου αρέσει να δουλεύεις τα βραδια, θές ένα πληκτρολόγιο το οποίο δεν θα ενοχλεί τον διπλανό σου συνάδελφο, την γυναίκα σου το βράδυ ή τον γείτονα αν ζεις σε πολυκατοικία με ψεύτικους τοίχους.
Μετά το πρώτο διάβασμα είδα ότι οι πιο σοβαρές λύσεις ιδιαίτερα σε θέματα ποιότητας, στιβαρότητας και ανοχής σε δυνατή πληκτρολόγηση  ήταν τα μηχανικά. Είναι σημαντικό να τονίσω ότι θες ένα πληκτρολόγιο που δεν σου  μειώσει την παραγωγικότητα, μιας και μπορεί να πληκτρολογείς δυνατά αλλά θες το πληκτρολόγιο να στο συγχωρεί κάπως με την κατασκευή του και να μην οδηγεί σε κραδασμούς το δάχτυλο σου, και αυτό να μεταφερθεί εκατοστά παραδίπλα και να 'πατήσεις' ένα παραπάνω πλήκτρο.

Οι πιο mainstream τεχνολογίες σε βάθος χρόνου στα μηχανικά πληκτρολόγια είναι η ALPS, η CHERRY και η πιο νέα TOPRE

Το βασικό θέμα που μπορείς να έχεις με τα μηχανικά πληκτρολόγια είναι η φασαρία και αυτό αν είναι να δουλέψεις σε δημόσιο χώρο είναι κάτι που πρέπει να το προσέξεις ιδιαίτερα. Έχει πλάκα να σημειώσω ότι στα διάφορα forum και thread που διάβασα δεν ήταν λίγες οι φορές που προγραμματιστές έλεγαν, αγόρασα 300 δολάρια αυτό το υπερ τέλειο μηχανικό πληκτρολόγιο, έχει φοβερή αίσθηση και σταθερότητα, πληκτρολογώ γρήγορα αλλά οι συνάδελφοι μου ζήτησαν να φύγω από το γραφείο  : ) . Πάρε μια ιδέα από τον ήχο πληκτρολογίων βασισμένα στην τεχνολογία  CHERRY MX.


Δεν ξέρω αν θα σου φανεί παράξενο αυτό που θα γράψω αλλά ο ήχος αυτός με ηρεμεί, χαχαα θα μπορούσα να τον έχω σε wallpaper που έχει καταρράκτες και πέφτει νερό αλλά αντί για το νερό να  άκουγες κουμπάκια!

Παρόλα αυτά ακόμα και το CHERRY MX red είναι σχετικά φασαριόζικο.  Ένα από τα καλύτερα και πιο hardcore keyboard σε ένα κόσμο που δεν θα τον ενοχλούσε ο ήχος είναι αυτό (Happy Hacking Professional 2), αν το έχεις εσύ που με διαβάζεις έχεις τον σεβασμό μου.

Συνέχισα την αναζήτηση μου για Mechanical keyboard με CHERRY μηχανισμό, αλλά με μικρό θόρυβο. Έφτασα κοντά στο να παραγγείλω το DAS Keyboard με μηχανισμό CherryMX Red, αλλά δίστασα. Συνέχισα να ψάχνω και βρήκα 2 πληκτρολόγια αρκετά κοντά στις απαιτήσεις μου. Πολύ ωραίο thread εδώ από κάποιον που τα έχει δοκιμάσει όλα.

1. Matias Laptop Pro (Silent)
2. RealForce 87 U Silent switch review εδώ

Το Matias χρησιμοποιεί έναν υβριδικό μηχανισμό ALPS, ενώ το RealForce 87U τον μηχανισμό  torpe. Κατέληξα στο πρώτο μιας και μου έβγαινε πιο φτηνά από το να βρώ ή να παραγγείλω το RealForce, αν και θα ήθελα πολύ αν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω την αίσθηση του realforce και ίσως αν μου ήταν εύκολο και λίγο πιο φτηνό να πειραματιζόμουν μαζί του. Επειδή τα χρήματα ήταν σημαντικά είπα να μειώσω το ρίσκο και να αγοράσω το λιγο πιο συντηρητικό Matias.



Πρώτες εντυπώσεις από το Matias

1. Σταθερό και με σημαντικό βάρος - άρα δεν πετάει όταν χτυπάω με δύναμη τα πλήκτρα

2. Αίσθηση πλήκτρων είναι μηχανικού πληκτρολογίου, σχετικά μαλακή  - συνεχίζω να μένω με την απορία αν τα torpe είναι ακόμα πιο μαλακά (ουδέτερα)

3. Φασαρία αρκετά χαμηλή, οπότε είναι keyboard γραφείου ή χρήσης αργά το βράδυ όταν η οικογένεια κοιμάται.

4. Είναι bluetooth και έχει την δυνατότητα με ένα κουμπί να συνδεθεί και στο iPhone σας για να γράψεις εκεί κάτι (αν το θεωρεί κάποιος σημαντικό)

5. Full mac support, η εγκατάσταση αναγνώριση έγινε σε δευτερόλεπτα.

6. Μέσα σε 1-2 λεπτά έγραφα full χωρίς προβλήματα ή λάθη και έτσι πέρασε η μισή μέρα χωρίς να δυσκολευτώ ή να πω ότι δεν μου αρέσει.


Αν το post αυτό σαν προβληματίσει αντίστοιχα τότε καλό είναι να κάνετε και εσείς την δική σας έρευνα αγοράς αλλά και διάβασμα. Επίσης μια βόλτα από youtube θα σας δώσει μια πρώτη αίσθηση για τον παράγωντα ήχο /φασαρία αν και δεν είναι πάντα σωστά μιας και ο τρόπος που ο καθένας έχει κάνει την ηχογράφηση τα κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα απ' ότι είναι.

Το σίγουρο είναι ένα, καθώς ανεβαίνει ο αριθμός των γραμμών κώδικα ή κειμένου που πληκτρολογείς κάθε μέρα αυξάνει και η ανάγκη να επενδύσεις σε ένα πληκτρολόγιο για 'απαιτητικούς'....


18 comments:

  1. Πολύ ωραίο άθρο Πάρι, πολύ ενδιαφέρον θέμα. Όσο και αν δεν το καταλαβαίνουμε, αυτά τα εργαλεία μέσα στη μέρα μας βοηθούν να γράφουμε κώδικα πιο αποδοτικά και στο τέλος της μέρας μας έχουν λίγο πιο ξεκούραστους.

    ReplyDelete
  2. Πάρι εγώ πριν μερικούς μήνες πήρα ένα Leopold με καφέ διακόπτες. Τα μεταφορικά έτσουξαν πολύ είναι η αλήθεια, το πληκτρολόγιο όμως είναι από άλλο κόσμο. Τα μηχανικά τ' αξίζουν τα λεφτά τους και με το παραπάνω.

    Επίσης, οι καφέ διακόπτες είναι κάτι ανάμεσα σε μπλε και κόκκινους και δεν κάνει πολύ θόρυβο. Σε κάποιες περιπτώσεις γράφω εντελώς αθόρυβα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να σου πω την αλήθεια φοβήθηκα ίσως άδικα, θα ήθελα να μπορώ να πάω σε ένα μαγαζί να δοκιμάσω τα διάφορα διάθεσιμα πληκτρολόγια και να πάρω μια απόφαση. Τα video από το youtube πολλές φορές κάνουν τον ήχο να είναι χειρότερος από τι η πραγματικότητα.

      Delete
  3. Αυτά με τα μηχανικά πληκτρολόγια ποτέ δεν τα κατάλαβα για να πω την αλήθεια. Χρόνια χρησιμοποιώ ergonomic πληκτρολόγια και συγκεκριμένα αυτά της microsoft επειδή γράφω τυφλό σύστημα. Είμαι παρά πολύ ικανοποιημένος και ποτέ δεν είχα κουρασμένα χέρια ή πρόβλημα με τους καρπούς μου. Επίσης είναι ιδανικά για κάποιον που γράφει τυφλό σύστημα και ιδιαίτερα ανατομικά. Τώρα μαζεύω λεφτά για να αγοράσω το νέο εργονομικό πληκτρολόγιο της microsoft (sculpt ergonomic keyboard) που κάνει και λιγότερο θόρυβο...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έχω χρησιμοποιήσει κατά καιρούς πληκτρολόγια της MS και η μηχανισμός τους είναι ψαλίδι ή πλασικό bump. Με τον τρόπο που γράφω μπορούσα εύκολα να τα κάνω button down. Δεν λέω ότι είναι άσχημα αλλά δεν με κάλυπταν ,αντίστοιχα κατά καιρούς έχω αγοράσει keyboard της ακριβής σειράς της Logitech.

      Delete
  4. Πάρι παρακολουθώ και εγώ αρκετούς μήνες την αγορά των Μηχανικών Πληκτρολογίων και η αλήθεια είναι πως το Mattias μου είχε ξεφύγει. Είχα καταλήξει στο DAS άλλα το Mattias μου φαίνεται (α) πιο προσιτό (εφόσον έχει προμηθευτεί στην Ευρώπη) και (β) πιο φθηνό.

    Αυτήν την ώρα χρησιμοποιώ και εγώ το MS Natural Keyboard που όντως όπως λεει και ο φίλος πιο πάνω είναι πραγματικά πολύ καλό για τα χέρια και πραγματικά η ταχύτητα πληκτρολόγησης μπορεί να εκτοξευθεί. Όμως ποιοτικά είναι επιεικώς απαράδεκτο (τα μισά πλήκτρα έχουν ξεφτίσει ήδη). Επίσης πιάνει άπειρο χώρο στο γραφείο ενώ το δεξί μου χέρι κάνει 3 ώρες να πάει από το keyboard στο ποντίκι. Ευτυχώς εμείς οι Λινουξάδες το ποντίκι το χρησιμοποιούμε λιγότερο.

    Τέλος ρίξε μια ματιά σε αυτό το άρθρο (εσύ μάλλον θα το ξέρεις, δίνω το λινκ για τους αναγνώστες σου) http://www.codinghorror.com/blog/2010/10/the-keyboard-cult.html

    Και ο καλύτερος οδηγός για μηχανικά πληκτρολόγια: http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chris, ήμουν ένα κλικ να αγοράσω το DAs ίσως έκανα βλακεία γιατί είναι πιο όμορφο από το Matias αλλά μου έλειπε το demo που θα ήθελα να κάνω live. Πάντως η αλήθεια είναι ότι αν γίνω λίγο πλουσιος χαχα θα αγοράσω και ένα realforce 87 U silent, πρέπει να είναι μάλλον καλύτερο!

      Delete
  5. Επίσης καλή επιλογή φαινεται το WASD Code.

    ReplyDelete
  6. Όπως ο καλός δρομέας χρειάζεται σωστά παπούτσια για τρέξιμο, έτσι και το σωστό πληκτρολόγιο είναι απαραίτητο όταν γράφεις όλη την μέρα ;) Εύγε για την αγορά, είμαι σίγουρος ότι θα δεις διαφορά και πλέον θα ψάχνεις αφορμές για πληκτρολόγηση.

    Ανέφερες το εξής:
    "Το βασικό θέμα που μπορείς να έχεις με τα μηχανικά πληκτρολόγια είναι η φασαρία και αυτό αν είναι να δουλέψεις σε δημόσιο χώρο είναι κάτι που πρέπει να το προσέξεις ιδιαίτερα. Έχει πλάκα να σημειώσω ότι στα διάφορα forum και thread που διάβασα δεν ήταν λίγες οι φορές που προγραμματιστές έλεγαν, αγόρασα 300 δολάρια αυτό το υπερ τέλειο μηχανικό πληκτρολόγιο, έχει φοβερή αίσθηση και σταθερότητα, πληκτρολογώ γρήγορα αλλά οι συνάδελφοι μου ζήτησαν να φύγω από το γραφείο "

    ΑΚΡΙΒΩΣ. Κουβάλησα το Filco με τους brown διακόπτες στο γραφείο - ήταν οι καλύτερες μέρες της εργασιακής ζωής μου :D Η χαρά μου κράτησε καμιά βδομάδα, μετά άρχισε να γκρινιάζει ο κόσμος.

    Το αποτέλεσμα ήταν να έχω το Filco στο σπίτι. Για το γραφείο πήρα το Happy Hacking Pro 2 το οποίο έχει την δικιά του μαγεία. ΔΕΝ είναι αθόρυβο, αλλά σίγουρα δεν είναι τα σφυριά των brown ή (ω θεοί) των blue Cherry. Ακούγεται σαν κάποιος να πληκτρολογεί με μίσος πάνω σε ένα κανονικό Dell πληκτρολόγιο ;)

    Το Happy Hacking έχει απαγορευτικό κόστος και το αγόρασα μόνο και μόνο γιατί το βρήκα σε ταξίδι στο εξωτερικό στη μισή τιμή (γύρω στα 150 ευρά). Επίσης είχα την χαρά να παίξω με Filco με blue switches. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ, αρκεί να ζεις σε στούντιο γιατί αλλιώς οι γειτόνοι θα μαζέψουν υπογραφές για να σε διώξουν.

    ReplyDelete
    Replies
    1. εισαι true geek ρε μητσάρα..αιώνιο respect !!!

      Delete
  7. Είχα σκάσει 100 ευρώ για το daskeyboard (με το κλικ κλικ - το αθόρυβο βγήκε ένα μήνα μετά :( ) στην αρχή του 2010. Το δούλεψα αρκετά για ένα χρόνο και τώρα είναι σε ένα μηχάνημα που δεν πολυχρησιμοποιώ. Πάρα πολύ καλό, πιάνεις καλές ταχύτητες, με έβριζαν όλοι στο σπίτι για το θόρυβο και μετα στο γαρφείο... Αλλά πριν απο λίγο καιρό ανακάλυψα ότι δεν "πιάνει" καλά ένα δύο πλήκτρα που θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο με την χρήση που του έχω κάνει σε αυτό το διάστημα. Πάντως επειδή και σε notebooks δουλεύω αποκλειστικά Thinkpad για τα πληκτρολόγιά τους, τα μηχανικά είναι ότι καλύτερο μπορεί να έχει κανείς για τα χέρια του και την παραγωγικότητά του. Θα πάρω ένα Matias να δούμε τι κάνει...

    ReplyDelete
    Replies
    1. περιμένω εντυπώσεις.

      Delete
    2. Η δική μου εμπειρία είναι η ακόλουθη. Για πολλά χρόνια χρησιμοποιούσα στη δουλειά το Logitech Wave. Στο σπίτι, ως σωστός geek αγόρασα το Blackwidow Ultimate (με Cherry Brown) και από τότε άλλαξα όλα μου τα πληκτρολόγια σε μηχανικά. Στο γραφείο χρησιμοποιώ το Das Keyboard Model S Pro με Cherry Brown. Για να μην "ενοχλώ" τους υπόλοιπους συνάδελφους το εξόπλισα με λαστιχένια O-Rings από το wasd.com (http://goo.gl/05mDpz). Ο θόρυβος που ακούγεται τώρα είναι λιγότερος απο τα πληκτρολόγια μεμβράνης που έχουν οι υπόλοιποι.

      Delete
  8. Σχετικά με τα Topre, η αίσθηση όταν πληκτρολογείς είναι απίστευτη... όπως έγραψε κάποιος σ' ένα φόρουμ "it's like typing on boobs" :P

    Όταν πήρα το δικό μου με καφέ διακόπτες, κατά λάθος μου έστειλε ένα Topre πληκτρολόγιο που προοριζόταν για έναν άλλο. Συννενοήθηκα με τον τύπο και με άφησε να το δοκιμάσω, μου είπε χαρακτηριστικά "it's not easy to try Topres often".

    Η αίσθηση ειλικρινά δε συγκρίνεται, αν είχα να δώσω 250 ευρώ για πληκτρολόγιο θα τα 'δινα άνετα για ένα Topre.

    ReplyDelete
  9. Γειά χαρά Πάπο. Ως λάτρης της πληκτρολόγησης είχα την χαρά να χρησιμοποιήσω, για άρκετά χρόνια, τα περισσότερα από τα προαναφερθέντα πληκτρολόγια. Και παρ'ότι δεν θα κακολογούσα σε καμία περίπτωση την ποιότητα των Filco, του Das, του Code, ή οποιουδήποτε άλλου πληκτρολογίου με Cherry MX (ανεξαρτήτως χρώματος), Alps ή buckling springs, τίποτα, κατά την άποψή μου, δεν φτάνει την ποιότητα και την αίσθηση του να γράφεις σε ένα Topre. Από την άλλη ένα Topre δεν είναι αμιγώς μηχανικό, όπως ένα πληκτρολόγιο με Cherry MX, αλλά κατά κάποιον τρόπο υβριδική τεχνολογία, καθώς η αντοχή και η αίσθησή του επηρεάζεται σε αρκετά μεγάλο βαθμό από το rubber dome. Τέλος δεν θα επέλεγα με τίποτα ένα 87U, προτιμώ πιο παραδοσιακά μεγέθη, αλλά αυτά είναι προσωπικές προτιμήσεις. Και μια σημείωση επί του οικονομικού: νομίζω πως δεδομένου του ότι περνούμε τις περισσότερες ξύπνιες ώρες της ζωής μας πληκτρολογώντας αλλά και λαμβάνοντας υπόψη το κόστος του μέσου μηχανήματος, περιφερειακών, κλπ. το να δώσεις κάποια περισσότερα χρήματα για ένα καλό πληκτρολόγιο που θα σου κρατήσει κάποια χρόνια και θα σου δώσει άνετη, ξεκούραστη εργασία αξίζει πολύ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ωω blast from the past, ελπίζω να είσαι καλά cosmix! Να σου πω την αλήθεια είμαι ένα 'τσακ΄μακριά από το 87U, το μέγεθος δεν με πειράζει, ίσα ίσα με βόλεψε αρκετά η εμπειρία με το τωρινό μου. Το μόνο πρόβλημα τα λεφτά χεχε, παρόλα αυτά ΝΑΙ συμφωνώ μαζί σου Topre...για την κορυφή

      Delete
    2. Είμαι μια χαρά Πάρι και ελπίζω κι εσύ να είσαι καλά! Συμφωνώ βοηθά πολύ το μέγεθος σε κάποιες περιπτώσεις, όμως υπάρχουν φορές που το numeric keypad είναι χρήσιμο ακόμη κι αν δεν είναι κανείς λογιστής ή εφοριακός· εγώ π.χ. το χρησιμοποιώ αρκετά στο blender, αλλά, περιστασιακά και σε άλλες εφαρμογές που το αξιοποιούν.

      Delete