Wednesday, May 01, 2013

OBD port, service αυτοκινήτου και οικογενειακά αστεία

Το μικρό διάλειμμα από την εργασία είναι ευκαιρία για δουλειές, υποχρεώσεις και όλα αυτά τα όποια δεν μπορείς να κάνεις, εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο, σε μία καθημερινότητα που σε ρουφάει σαν σφουγγάρι. 

Σήμερα ήταν η μέρα της περιποίησης του αυτοκινήτου. Να είναι καλά ο φίλος και συναθλητής Φώτης, όπου του εμπιστευτήκαμε το αμάξι για μερικές ώρες, και ο μηχανικός του Car Service Ντάνος μας έλυσε απορίες και προβλήματα. Με κέρδισαν σαν πελάτη και σκέφτομαι να τους εμπιστευτώ ξανά στην επόμενη συντήρηση. Για το θέμα της εμπιστοσύνης θα πω παρακάτω. 

Στην οικογένεια έχουμε ένα μικρό ανέκδοτο, εγώ κι ο πατέρας μου. Λέμε, ο ένας ξέρεις να οδηγάει καράβια και ο άλλος ξέρει να 'οδηγάει' υπολογιστές,  από αμάξια δεν είμαστε και οι πιο ειδικοί. Το έχουμε αποδεχτεί. Βέβαια στην Ελλάδα, η μισή χώρα είναι ειδική σε αυτοκίνητα, όπως και σε πολιτική, όπως και σε διάφορες επιστήμες και φυσικά όλοι έχουν άποψη για όλα. Αυτό βέβαια είναι μια άλλη στρέβλωση. 

Εδώ και κάποιους μήνες η ένδειξη για βλάβη στο σύστημα του καταλύτη ανάβει, αλλά την είχαμε αφήσει. Μετά από συλλογή απόψεων μια στον έναν μάστορα, μία στον άλλο και με μια μικρή καχυποψία ακόμα και στα μεγάλα 'επίσημα' service, είχαμε συλλογή από σενάρια. Καταλύτης είπε ο ένας, ο άλλος  'μεγάλε πρέπει να είναι ο αισθητήρας λ', ο τρίτος είπε μπορεί να είναι οι αισθητήρες του 'εγκεφάλου' που ενημερώνουν για το συστημα του καταλύτη. Πφφφ! 

Υπάρχει ένα θέμα εμπιστοσύνης εδώ, και μιλάω σαν απλός πελάτης. Όπως και όταν ένας γνωστός θα μου πει ότι κάποιος 'ειδικός' του ζήτησε απίστευτα λεφτά για να του κάνει ένα format στα Windows (δεν είναι επιστήμη το format και δεν θα πρέπει να πωλείται as such) έτσι κι εγώ μπορώ να το πω για θέματα αυτοκινήτου. Αν δεν ξέρεις κάτι, δεν μπορείς να κρίνεις αν ο ειδικός είναι ηθικός ή όχι. Είμαι κλασικό παράδειγμα τέτοιου πελάτη. Άντε θα μου πετάξει μια λέξη ο μηχανικός, ας πούμε ότι θα κάνω ένα βήμα το βράδυ να το google-άρω, να ρωτήσω να δω, αλλά και πάλι δεν θα είμαι σίγουρος. 

Η έννοια της εντιμότητας και της ηθικής με απασχολεί ιδιαίτερα, ακόμα και σε απλά πράγματα, από τον υδραυλικό που θα σου φτιάξει μια βλάβη, τον μηχανικό που θα σου δει το αμάξι, τον 'ειδικό' που θα σου διορθώσει τον υπολογιστή. Δεν υπάρχουν αρκετά εργαλεία στα χέρια του τελικού πελάτη (πχ όπως ένα taxibeat ή ένα rating system) οπότε όταν δεν έχεις τις γνώσεις μπορείς απλά να χρησιμοποιήσεις το internet να ψάξεις, να μάθεις να ρωτήσεις αλλά πάλι υπάρχει πιθανότητα να μην βγάλεις άκρη. Βασίζομαι λοιπόν σε όλα τα επίπεδα ακόμα και στα επαγγελματικά, στην εντιμότητα και ηθική που μου έχει δείξει κάποιος και τον τρόπο που διαχειριστεί ένα αίτημα ερώτηση μου. Ξέφυγα πάλι αρκετά.

Το αμάξι μπαίνει στο συνεργείο και ο νεαρός μηχανικός ξεκινάει να ψάχνει κάτω από το τιμόνι και στα πλάγια για μια 'είσοδο' για το μαγικό του σενσορα. Χα, αναφώνησα μεγάλε αυτό το ξέρω, είναι ακριβώς εδώ και του ανοίγω το σημείο όπου υπάρχει η υποδοχή της OBD2 port.



Έμαθα για την OBD και την σχετική τεχνολογία (πρωτόκολλο) όταν πριν μήνες είχα διαβάσει για την μικρή εταιρία Automatic, όπου φτιάχνει ένα μικρό OBD bluetooh σενσορα μαζί με εφαρμογή για το κινητό σου. Βάζεις τον σένσορα στην διαθέσιμη υποδοχή, ξεκινάς και αυτός αρχίζει και stream-άρει δεδομένα από το σύστημα του αυτοκινήτου, στην οθόνη του κινητού σου. Μέρος δηλαδή της πληροφορίας που καταλήγει στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, το καταγράφει και το αναλύει η εφαρμογή παράλληλα. Έχει πολύ πλάκα, ιδιαίτερα σε λίγο πιο παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα που δεν έχουν τις λαμπρές και έξυπνες touch οθόνες ελέγχου (όπως κάποια πρόσφατα μοντέλα). Για έναν geek σαν και μένα, η ιδέα είναι ενδιαφέρουσα και κάνει το αυτοκίνητο αλλά και την οδήγηση λιγότερο βαρετή! Για την ώρα το Automatic είναι διαθέσιμο μόνο στην Αμερική αλλά θα περιμένω την επίσημη ανακοίνωση τους για Ευρώπη. Μπορείς να διαβάσεις και το αρκετά καλό άρθρο, παρουσίαση του theverge εδώ.

Το αμάξι πέρασε ξανά από έλεγχο, αυτή την φορά με τον μηχανικό μπροστά και όχι εμένα, από εγκέφαλο της 'Peugeot' και το σενάριο του καταλύτη επικράτησε. Ξανά στο θέμα πελάτη και παροχής υπηρεσιών. Αφού εκτίμησα την σωστή δουλειά και το ενδιαφέρον με κέρδισαν και για το μέλλον άρα θα μπορούσα  να τους αναθέσω την δουλειά και όχι σε κάποιο αλλο συνεργείο. Είναι θέμα εμπιστοσύνης και καλής πρώτης εντύπωσης. Με την ίδια λογική λειτουργώ και σε άλλες υπηρεσίες. Εμπιστεύομαι αρχικά τα πρόσωπα και μετά την εταιρία. Αλλά νομίζω ότι αυτό μάλλον ισχύει για τους πιο πολλούς από εμάς.

Μετά από μια σχετικά χρονοβότα ζυγοστάθμιση (που έπρεπε να ειχε γίνει καλύτερα απο άλλους πιο παλιά), επιστρέψαμε και βάλαμε ένα 'check' στην todo list. Μετά το Πάσχα μάλλον θα κάνουμε την αλλαγή.

Καλό δρόμο σε όλους και προσοχή αυτές τις μέρες...drive safely.


2 comments:

  1. Περιμένω και εγώ αυτόν τον αισθητήρα , όταν είχα πρωτοδιαβάσει είχα ενθουσιαστεί , όχι πως γνωρίζω και εγώ από αμάξια άλλα μόνο και μόνο η real time μετάδοση των δεδομένων κτλ μου χε κεντρίσει το ενδιαφέρον.. :)
    Σίγουρα οι άνθρωποι είναι ο σημαντικότερος κρίκος γιατί κατα βάση τους εμπιστεύεσαι και την ασφάλεια σου. Εξου και ό λόγος των service και η τηρησή τους... :) Όντας τυχερός μετά απο μια έρευνα σε forums κτλ βρήκα συνεργείο όπου τα παιδιά μου έχουν δώσει μια ηρεμία και μια σιγουριά στο να τους αγήνω τ αμάξι με "κλειστά τα μάτια"...

    Καλή Ανάσταση :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να είσαι καλά Νάσο, για πες κι εσύ ποιο συνεργείο προτιμάς..μην ντρέπεσαι :D

      Delete