Sunday, February 26, 2012

τον τελευταίο καιρό

Το 99% των τηλεφωνημάτων που δέχομαι από φίλους και γνωστούς, έχουν την ίδια θεματολογία και την ίδια ένταση. Η κρίση, η οικονομική δυσκολία, τα επαγγελματικά αδιέξοδα, το αβέβαιο μέλλον σε συνδυασμό με ένταση στην φωνή, στο νεύρο στην απόγνωση.

Όσο περνάει ο καιρός συνειδητοποιώ ότι ο κοινωνικός μου κύκλος (ίσως και κι εγώ δεν ξέρω) είναι λίγο πριν την ψυχολογική κατάρρευση. Ισορροπεί μεταξύ φθοράς / αφθαρσίας και του ένστικτου της επιβίωσης. Από ανθρώπους που δεν έχουν καν δουλειά μέχρι ανθρώπους που ναι μεν έχουν αλλά τα βγάζουν δύσκολα πέρα. Δεν θα βγάλω και τον εαυτό μου απέξω - έχω αλλάξει μέσα στον τελευταίο χρόνο αρκετές συνήθειες και αναμένω να αλλάξω κι άλλες. 

Τόσα χρόνια άγαρμπα και ίσως χωρίς ολοκληρωμένη άποψη και φιλοσοφία - έχω εκνευριστεί (μάλλον εκραγεί) με τα κακώς κείμενα της χώρας μας. Έχω γράψει άγρια και άγαρμπα. Για μένα όλα έχουν σημασία, τα πιο μικρά και πιο μεγάλα της καθημερινότητας μας, συνήθειες, σημάδια έλλειψης πολιτισμού. Δεν λέω ότι μπορούσα να δω ολοκληρωμένη την εικόνα καταστροφής - σε κάποιο επίπεδο ζούσα κι εγώ το δικό μου μικροαστικό όνειρο - στην λάθος χώρα. 

Τώρα, τώρα δεν μου κάνει καθόλου εντύπωση που όλα χάνουν την λάμψη τους. Από τον συνάνθρωπο μου στην διπλανή πόρτα που πετάει σκουπίδια στον δρόμο, οδηγεί σαν μανιακός, δεν είναι ευγενικός ή είναι απίστευτα ανήθικος μέχρι την πολιτική ηγεσία - είμαστε όλοι υπεύθυνοι για  αυτό το μπουρδέλο - έμμεσα ή άμεσα. 

Τώρα στο τηλέφωνο ακούω σιωπηλά φίλους και γνωστούς να λένε την άποψη τους και δεν ξέρω τι να πω, δεν ξέρω τι είναι σωστό και όχι. Για κάποιο λόγο δεν μπορώ πια να οργιστώ όπως παλιά - ίσως τότε η οργή να είχε την βάση της στην πεποίθηση μου ότι υπάρχει καλύτερος, ορθότερος τρόπος να καλυτερεύσουν τα πράγματα. Τώρα δεν έχω οργή έχω αποδεχτεί το μεγαλείο της μικρότητα μας  σαν κοινωνία και σαν χώρα. Έχω κουραστεί πια με τις φιλοσοφίες και τις απόψεις, τον προστατευτισμό εθνικό ή πολιτισμικό, την βαθιά συντηρητική αντίληψη του μέσου Έλληνα για το οτιδήποτε, οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό.

Παλιότερα μου έκαναν εντύπωση αρνητική κάποιοι λίγοι γνωστοί που τόνιζα την γελοιότητα της πραγματικότητας μας - έλεγα από μέσα μου ότι μάλλον είναι δικό τους θέμα, ίσως είναι πιο οργισμένοι και από μένα και δεν βλέπουν ότι υπάρχει ελπίδα. Τελικά είχαν δίκιο. 

Αυτή η Ελλάδα όπως είναι τώρα, με τις αντιλήψεις σαν κοινωνία, οικονομία δεν αξίζει να σωθεί και όπως φαίνεται δηλαδή δεν θα σωθεί. Ακόμα και η γενιά που εκπροσωπώ, κατάφερε να δηλητηριαστεί αρκετά χρόνια από την ψεύτικη πραγματικότητα που τώρα θα διαλυθεί. Δεν νομίζω ότι θα σώσουμε τίποτα. Ο μόνος στόχος που έχω θέσει είναι ο παρακάτω. 

Να μεγαλώσω τα παιδιά μου (αν κάνω και αν μπορέσω να τα υποστηρίξω) έτσι ώστε να μην είναι ' αμόρφωτοι, μέτριοι, αγενείς, επιφανειακοί, ανήθικοι και τεμπέληδες'. Ίσως έτσι συμβάλλω σε ένα μικρό βαθμό σε κάποια βελτίωση του όποιου κλίματος και κατάστασης - σε κάποια μελλοντική χώρα όπως η Ελλάδα. 

Πολλά πράγματα στην χώρα μας ήταν μέτρια, τώρα το βλέπετε ξεκάθαρα - βγες έξω από την πόρτα και ξεκίνα να μετράς. 

Όσοι θα μου πουν για το ένδοξο μεγαλείο, για την δύναμη του Έλληνα, για την εθνική υπερηφάνεια - θα τους πω να την βάλουν εκεί που ξέρουν. Δεν υπάρχει τίποτα .

Ήταν όλα μια μέτρια ψευδαίσθηση (εξαιρετικό άρθρο)

9 comments:

  1. Και εμένα μου κάνει μεγάλη εντύπωση ότι ο κόσμος έχει κουραστεί να σχολιάζει, να αντιδρά, να οργίζεται... Μάλλον βλέπει πως όταν το καράβι βυθίζεται κανένας δεν ασχολείται με το αν ήταν καθαρά τα σεντόνια ή καλό το φαγητό...Η κατρακύλα έχει προ πολλού ξεκινήσει και όλοι έχουμε χάσει τη γη κάτω από τα πόδια μας από την ταχύτητα και την ορμή όλων όσων συμβαίνουν. Αν και από τη φύση μου αισιόδοξος βλέπω ότι για να αλλάξει κάτι στον τόπο χρειάζονται άνθρωποι με άλλη νοοτροπία και κουλτούρα και μάλιστα να έχουν την εξουσία, τη δύναμη και την αντοχή να την επιβάλλουν. Αυτοί οι άνθρωποι δεν υπάρχουν πουθενά γύρω μας...

    ReplyDelete
  2. "Να μεγαλώσω τα παιδιά μου έτσι ώστε να μην είναι ' αμόρφωτοι, μέτριοι, αγενείς, επιφανειακοί, ανήθικοι και τεμπέληδες'."
    Αυτό σκέφτομαι κάθε μέρα για τον μικρό μου...

    Τρελαίνομαι καθημερινά, κ ξέρεις γιατί...;
    Γιατί βλέπω νέους σαν κι εμάς να μην έχουν αλλάξει καθόλου νοοτροπία και τρόπους

    ReplyDelete
  3. @kprokopi
    Όπως το λες " βλέπω ότι για να αλλάξει κάτι στον τόπο χρειάζονται άνθρωποι με άλλη νοοτροπία και κουλτούρα και μάλιστα να έχουν την εξουσία, τη δύναμη και την αντοχή να την επιβάλλουν. Αυτοί οι άνθρωποι δεν υπάρχουν πουθενά γύρω μας..."

    @Zuratharamon
    Νομίζω και η γενιά μας είναι χαμένη....

    ReplyDelete
  4. Συμμεριζομαι τους προβληματισμους.
    Πιστευω δεν υπαρχει ελπιδα για τη χωρα.
    Σε ατομικο επιπεδο, μονο η μεταναστευση μπορει να σωσει καποιον που θελει να προκοψει.
    Τα λεω εδω και χρονια, και πολλες φορες σε σχολια και εδω, αλλα πεφτω πανω σε 'ρομαντικους' που νομιζαν οτι μπορει να αλλαξει η ελλαδα...

    Να αγορασω σπιτι στην ελλαδα?
    Να δουλεψω στην ελλαδα?
    Να επενδυσω στην ελλαδα?

    Σε αυτη τη χωρα ουτε να δουλευεις αξιζει, ουτε να κατεχεις οτιδηποτε(σπιτι, αυτοκινητο κλπ), ουτε να προσπαθεις για κατι.
    Η μαυρη τρυπα τα ρουφαει ολα.
    Τελος.

    ReplyDelete
  5. Η χώρα αυτή αν δεν χρεοκοπήσει δεν θα στρώσει. Δεν αναφέρομαι στο χρηματοοικονομικό κομμάτι. Πρέπει να χρεοκοπήσει η νοοτροπία της. Δυστυχώς, αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν χρεοκοπήσει η οικονομία της. Όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί έχουν βαθιά ριζωμένο το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Με λίγα λόγια, και τα υγιή και τα καρκινικά κύτταρα θέλουν να ζήσουν. Αν σταματήσεις την τροφή, και τα δύο πεθαίνουν. Έχουμε προ πολλού περάσει το κατώφλι του PSR (Point of Safe Return) για να μιλάμε για την καταστροφή μόνο των καρκινικών κυττάρων. Δε μας σώζει καμία αγωγή και κανένα χειρουργείο.

    Παραδείγματα; Πολλά. Από που να ξεκινήσει κανείς και που να τελειώσει. Τα πιο τελευταία, η συνταγογράφηση των γενοσήμων και το εκατομμύριο που "έφυγε" μόνο του.

    Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, αλλά η δική μου σκέψη λέει ότι αποκλείεται όλα τα αντίγραφα φάρμακα να είναι κακά. Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς, ο Ιατρικός Σύλλογος, σεβόμενος το όνομά του και την επιστημονική του υπόσταση, να μην κηρύξει - έστω και με τη σιωπή του - τον πόλεμο εναντίων τους αδιακρίτως, αλλά να συντάξει δύο λίστες και να πει στον κόσμο: Να η λίστα με τα αντίγραφα που δεν παρουσιάζουν κανένα κίνδυνο. Να και η λίστα με εκείνα τα φάρμακα για τα οποία υπάρχει θέμα. Θέλετε να το συζητήσουμε; Μια τέτοια κίνηση δείχνει σοβαρότητα και συναίσθηση της ευθύνης. Το ότι μπαίνουν ξαφνικά στο ίδιο τσουβάλι όλα τα αντίγραφα φαρμάκων, γεννάει μια υποψία βρε παιδί μου! Αν όντως ο ΙΣ έχει κάνει μία τέτοια κίνηση ενημέρωσης που δε γνωρίζω, ζητώ συγνώμη προκαταβολικά (θα πρέπει, όμως, να κάνουν κάτι για να βελτιώσουν την επικοινωνία τους).

    Όσον αφορά τώρα στο εκατομμύριο... Τι να πω; Αναλωνόμαστε στο να συζητάμε για το "Νόμιμο" και το "Ηθικό". Βεβαίως, κανένας δε λέει ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ "Ηθικό". Υπάρχει ΜΟΝΟ "Νόμιμο". Αν ασχολούμαστε με αυτές τις δύο έννοιες σα να είναι η μία ανεξάρτητη από την άλλη, τότε παραδεχόμαστε ότι ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΩΣ νομοθετούμε ΥΠΕΡ του ΜΗ ΗΘΙΚΟΥ!

    Πρέπει, λοιπόν, να χρεοκοπήσουν τα μυαλά μας για να πάμε μπροστά. Δυστυχώς, θα έχει προηγηθεί η χρεοκοπία της τσέπης μας.

    Με τις υγείες μας...

    ReplyDelete
  6. Πως τολμας σιχαμενε να εισαι τοσο απαξιωτικος και ισοπεδωτικος; Πως τολμας αναιδεστατε; Εχεις πολυ θρασσος. Ντροπη σου.

    Πολλά πράγματα στην χώρα μας ήταν μέτρια, τώρα το βλέπετε ξεκάθαρα - βγες έξω από την πόρτα και ξεκίνα να μετράς.

    Όσοι θα μου πουν για το ένδοξο μεγαλείο, για την δύναμη του Έλληνα, για την εθνική υπερηφάνεια - θα τους πω να την βάλουν εκεί που ξέρουν. Δεν υπάρχει τίποτα .

    Πως τολμας να μιλας ετσι; Ελεος!!
    Επειδη εσυ και οι φιλοι σου αντιμετωπιζουν οικονομικες δυσκολιες ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να μιλας τοσο απαξιωτικα για τη χωρα.

    Να βαλεις τη μιζερια σου και τη γκρινια σου εκει που ξερεις. Ολα αυτα που λες οτι δεν υπαρχουν ΥΠΑΡΧΟΥΝ απλα εσυ εισαι κομματι ενος μικρου κυκλου οπου δεν τα βλεπεις. Αντε πια. Ο καθενας που εχει οικονομικο προβλημα, βγαινει και βριζει τη χωρα. Ντροπη σου. Δεν ξερω τι αλλο να σου πω. Ελπιζω τουλαχιστον να αναθεωρησεις και να βαλεις μυαλο. Αλλιως να πας να ζησεις αλλου αν δε σου αρεσει εδω.

    ReplyDelete
  7. γεια σου anisixe σωραίος..τουλάχιστον έχω τα @@ να τα λέω επώνυμα σε αντίθεση με σένα. Η χώρα είναι για γέλια κακά τα ψέματα. Οι πολίτες της ίναι κάπως σαν και σένα ψωρο περήφανοι που κατακρίνουν πίσω απο ένα ανώνυμο blog.

    δοξα και τιμή!

    ReplyDelete
  8. Δεν ειμαι ανωνυμος. Ειμαι...ψευδωνυμος. Δεν εχω προβλημα να αποκαλυψω το ονομα μου. Δε λεω κατι ακραιο. Εσυ λες ακραια πραγματα. Εσυ εισαι ισοπεδωτικος και αδικος. Το οτι αντιμετωπιζεις οικονομικο προβλημα εσυ και οι γνωστοι σου αυτο δε σου δινει το δικαιωμα να μιλας ετσι απαξιωτικα για τη χωρα. Αν δεν ειχες οικονομικο θεμα δε θα τα ελεγες αυτα. Ειναι γελοιο να τα βαζεις με τη χωρα. Η χωρα αλλωστε ειμαστε εμεις. Μη μου πεις οτι για ολα φταινε οι...κακοι πολιτικοι!! Μηπως για γελια ειναι αυτα που λες εσυ; Και δεν ειναι το παν στη ζωη το χρημα.

    ReplyDelete
  9. anisixe εισαι στην καρακοσμαρα σου. Οταν 9 εκατομμυρια ελληνες αντιμετωπιζουν σοβαρα προβληματα επιβιωσης, κι οχι απλα καποια οικονομικα προβληματα, τοτε πρεπει να καταλαβεις οτι εσυ με αυτα που λες εισαι εκτος τοπου και χρονου.

    Ναι, ολοι εχουμε μεριδιο ευθυνης, αλλος περισσοτερο, αλλος λιγοτερο. Και να σου πω και κατι? Οι νεοι δεν εχουν καθολου ευθυνη, ενω θα φορτωθουν τις αμαρτιες των παλιων γενιων.

    Κατα τα αλλα αν εσυ τα βλεπεις καλως καμωμενα, εισαι στον κοσμο σου.

    Την χωρα μας την αγαπαμε, αλλα δεν εχει να μας προσφερει τιποτε. Δεν ειναι ντροπη να το παραδεχτουμε.

    Με τον ηλιο, την θαλασσα, και κατι αλλα, δεν ζει κανεις.

    Ξυπνα απο τον μακαριο υπνο σου.

    ReplyDelete