Wednesday, December 14, 2011

Διαδικασία αλλαγής στοιχείων διεύθυνσης στην HSBC - ακόμα ένα παράλογο σε τραπεζική διαδικασία.

Έχω ρέντα λέμε! Στο προηγούμενο post καταπιάστηκα με την Εθνική Τράπεζα και την εσωτερική τους διαδικασία για να κάνω αίτηση web banking. Αν καταφέρεις και διαβάσεις τα σχόλια, προς το τέλος γράφω τις καλές  εντυπώσεις από την αντίστοιχη διαδικασία στην HSBC. Στην περίπτωση της, η διαδικασία δεν θέλει ΚΑΜΙΑ υπογραφή. Με την δημιουργία του λογαριασμού, σου δίνουν κάποια στιγμή ένα kit με κάρτα και στοιχεία και ολοκληρώνεις την διαδικασία μόνος σου!!! Μάλιστα μπήκαμε στα πρώτα 5 λεπτά και είδα το site το οποίο δεν ήταν και τόσο άσχημο αλλά θα επανέλθω με καλύτερες εντυπώσεις αφού το δουλέψω.

Πάω που λες σήμερα στην HSBC όπου και έχω στεγαστικό να διευθετήσω κάποιες υποθέσεις. Μια από αυτές ήταν να ενημερώσω να λαμβάνω αλληλογραφία στην νέα μου κατοικία. Κάνω το αίτημα και λαμβάνω την απάντηση - ' πρέπει να μας φέρετε έναν λογαριασμό για να πιστοποιήσουμε την διεύθυνση'. Γκλουπ!!! Τα επίπεδα λογικής αρχίζουν πάλι να πέφτουν. Συγνώμη, 'έχω πάρει στεγαστικό απo 'δω, έχετε μέχρι και τα συμβόλαια, έχετε στείλει συνεργάτες σας να κάνουν έλεγχο και θέλετε να φέρω λογαριασμό για να κάνουμε πιστοποίηση; '. Η απάντηση ήταν 'Ναι, έτσι είναι η διαδικασία'. Δεν ήξερα τι να πω, ένιωσα ότι για ακόμα μία μέρα η λογική των τραπεζικών διαδικασιών με νίκησε. Κατέβασα το κεφάλι μου και έφυγα.

Σε έναν παράλληλο κόσμο, θα μπορούσα να βγάλω απίστευτα λεφτά σε έναν τέτοιο οργανισμό με τον εξορθολογισμό αυτών των διαδικασιών - θα το έκανα με απόλυτη αγάπη παράλληλα. Σε αυτό τον κόσμο πρέπει μια από τις επόμενες εβδομάδες να πάω ξανά στο κατάστημα με έναν επικό λογαριασμό ΔΕΗ, για να πιστοποιήσουν την διεύθυνση..ναι ναι αυτή που λέει και στο συμβόλαια.ναι ναι το συμβόλαιο το οποίο έχουν στο αρχείο τους...ναι ναι που είναι σαν asset   ή collateral  στο ενεργητικό τους.

Μην μου αφήσεις comment  με κάποια δικαιολογία - δεν υπάρχει δικαιολογία. Μην κακοχαρακτηρίσεις εντελώς τον/την υπάλληλο τους έμαθαν να ακολουθούν την διαδικασία - πολλές φορές είναι καλό ιδιαίτερα όταν έχει να κάνει με λεφτά. Η διαδικασία είναι ΛΑΘΟΣ ή μάλλον παρωχημένη και για να μην είσαι δέσμιος στην σπιρτάδα και την λογική του εκάστοτε εργαζώμενου ο οποίος με το καιρό βουλιάζει στις επαναλαμβανόμενες διαδικασία - φρόντισε να κάνεις refine την διαδικασία σου!

Ένας κύκλος - που τρέχει συνέχεια και βελτιώνει ή τουλάχιστον κάνει monitor, όπως και το iterative development (σχεδόν) στην πληροφορική.Αλλά τι λέω τώρα -κάτσε να βρω τον παλιό λογαριασμό της ΔΕΗ :P .





10 comments:

  1. Το χειρότερο είναι ότι τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει η θέληση ν' αλλάξουν οι διαδικασίες. Επικρατεί η λογική "έτσι το βρήκαμε-έτσι θα το διατηρήσουμε".

    ReplyDelete
  2. Όταν αγόρασες το σπίτι δεν έμενες εκεί αλλά σε ενοίκιο. Εκεί που έμενες λοιπόν έστελναν την αλληλογραφία. Πες λοιπόν ότι νοίκιασες το σπίτι που αγόρασες και έφυγες από εκεί που έμενες.

    Πας στην Τράπεζα να αλλάξεις διεύθυνση αλληλογραφίας. Πως μπορούν να πιστοποιήσουν την καινούργια σου κατοικία; Δεν μένεις στο αγορασμένο ακίνητο, αλλά αλλού.

    Να υπενθυμίσω ότι η τραπεζική αλληλογραφία περιέχει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και δεν μπορούν ελαφριά τη καρδία να την στέλνουν όπου τους πεις με καλή πίστη. Θέλουν έναν αμερόληπτο τρόπο να πιστοποιήσουν την διεύθυνσή σου.

    Ο περιβόητος λογαριασμός της ΔΕΗ λοιπόν, εξυπηρετεί σαν ένα αμερόληπτο μέσο πιστοποίησης της διεύθυνσης. Για την Τράπεζα δεν μπορεί ο αιτών να αποτελεί και τον "πιστοποιητή". Δηλαδή επειδή λες ότι μένεις στο σπίτι που είναι στο συμβόλαιο, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να σε πιστέψουν. Δεν μπορείς να τους κατακρίνεις για αυτό.

    ReplyDelete
  3. @Efthymis δεν μπορώ να κατανοήσω ούτε στο ελάχιστον την λογική σου! Εγώ ο αιτών που τους ΧΡΩΣΤΑΩ λεφτά λέω ότι μένω εκεί - δηλαδή αν δεν με πιστέψουν εμένα που χρωστάω ποιον θα πιστέψουν την ΔΕΗ;

    Δεν δικαιολογείται ότι πρέπει να χάσω άλλη μία μέρα για να κάνω τέτοια αλλαγή - εργατομέρα.

    Συγνώμη αλλά δεν συμφωνώ!

    ReplyDelete
  4. Συγχωρεμένος ;)

    Δεν θέλω να σου αλλάξω γνώμη, προς Θεού. Σκέψου το όμως λίγο διαφορετικά.

    Έχεις δανείσει σε κάποιον χρήματα. Έρχεται και σου λέει ότι άλλαξε διεύθυνση. Του λες ΟΚ κανένα πρόβλημα σε πιστεύω ή του ζητάς να σου αποδείξει την καινούργια διεύθυνση.

    Όλες αυτές οι σπασαρχίδικες διαδικασίες σχεδιάστηκαν για το worst case scenario και αρχίζουν με το σκεπτικό ότι τίποτα δεν ισχύει αν δεν το αποδείξεις. Αυτή η enron φταίει για όλα.

    ReplyDelete
  5. O άνθρωπος με τα χίλια account - συνεχίζω να πιστεύω ότι είναι ανόητο - θα μπορούσε να με βάλει να υπογράψω είχα και την ταυτότητα μαζί μου - δεν είμαι κάποιος άγνωστος ο ίδιος... παιδιά αυτές οι χαζομάρες είναι οριακές - αυτά τα ιδρύματα πρέπει να αλλάξουν εδώ και τώρα. Ο πολίτης ταλαιπωρείται σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Την εργατο-μέρα μου ποιος θα την πληρώσει που θέλουν να τους πάω λογαριασμό. epic fail

    ReplyDelete
  6. Δυστυχώς δεν έχω άλλο account να στείλω :Ρ

    Θα μπορούσε να γίνει και με μία υπεύθυνη δήλωση, κακά τα ψέματα. Απλά θα έπρεπε να έχει το "γνήσιο της υπογραφής". :Ρ

    Επίσης αυτά τα λέω εγώ, που υποστηρίζω ότι τα πάντα θα έπρεπε να διευθετούνται με το ΑΦΜ και την ταυτότητά μας.

    Έχοντας δουλέψει πολλά χρόνια ως οικονομικός (αλλά και εσωτερικός) ελεγκτής, μπορώ να σου πω ότι θα είχες δίκιο αν ήσουν καταθέτης/επενδυτής. Από την στιγμή που η Τράπεζα έχει κάποια αξίωση από εσένα, να λες πάλι καλά που δεν σου εμφυτεύουν τσιπάκι GPS. ;)

    ReplyDelete
  7. Θα ερθει η στιγμή που πολλά ιδρύματα θα γονατίσουν και τότε να δω πως θα παρακαλάνε να μας δώσουν ξανά δάνεια για να μοχλεύσουν χρήμα. Νομίζω ότι θα πρέπει να πάμε σε πιο μοντέρνες διαδικασίες αλλά και λογική- οργανισμούς που θα εχουν το IQ να προσφέρουν αξιόλογο service και τον μικρο καταθέτη και στον δανειολήπτη κτλ κτλ. Σιγά μην μας κάνουν και χάρη. Ξαναλέω ...οι Έλληνες πια - από αυτά που ακούω τα σκάβουν τα λεφτά τους χαχαχα! Τραγικό αλλά δεν είμαστε μακριά απο ένα μπαμ!

    ReplyDelete
  8. Μην αρχίζεις please! Όχι και 'συ! :))

    ReplyDelete
  9. χαχα...το εφεκτ των anonymous να πούμε!

    ReplyDelete
  10. kai pou na sou po empeiria me tin BNP paribas sto velgio.

    O nomos edo otan noikiazeis spiti einai na vazeis tin egiisi se ena koino logariasmo me ton idioktiti se trapeza.
    Gia na anoikseis ton egiitiko logariasmo xreiazese kai kanoniko logariasmo stin idia trapeza.
    Gia na anoikseis logariasmo xreiazese mia diefthinsi.
    I diefthinsi prepei na apodeixtei alla den exeis noikiasei akoma alla kratas to simfonitiko tou spitiou ipogegrameno.
    to ipogegrameno simfonitiko den arkei san apodiksi diefthinsis.
    Deadlock.

    Deftero me tin idia trapeza.
    To site exei epilogi 3 glosson, dialegeis agglika kai kaneis login sto web banking.
    kai ksafnika olo to ui einai sta galika.
    psaxneis gia alagi glossas kai den iparxei kapoio option.
    Pas sti trapeza kai rotas kai i apantisi einai oti prepei na tilefoniseis sto helpdesk tis trapezas gia na sou alaksei tin glossa tou web banking.
    kai ekei skeftese enan kakomoiri na trexei slq kateftheian sti vasi gia kati pou tha mporouse na ginei implement se 1-2 ores?

    ReplyDelete