Tuesday, December 13, 2011

3 υπογραφές για μια αίτηση web banking @ Εθνική Τράπεζα!



Μου προκαλεί πραγματικά εντύπωση, πόσο βαθιά ριζωμένη  είναι η ιδέα και υλοποίηση της υπογραφής στον δημόσιο αλλά και πολλές φορές ιδιωτικό τομέα, για διάφορες διαδικασίες. Πριν από μερικούς μήνες ταραζόμουν με τον Δήμο Αιγάλεω που για να πάρω ένα πιστοποιητικό πέρασα από 4 διαφορετικά γραφεία, με 4 διαφορετικές υπογραφές. Η επιτομή του χάσιμο χρόνου, χάσιμο χρόνου εργαζομένων και φυσικά να τολμήσω να πω εικονικές θέσεις εργασίας που δεν έχουν λόγο ύπαρξης.(ναι ας ξεπεράσουμε τα ταμπού αυτά επιτέλους).

Σήμερα πέρασα από το τοπικό κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας να ενεργοποιήσω τον λογαριασμό web banking για οικογενειακούς λόγους. Δεν έχω γενικά σχετικά με την Εθνική. Αφού περίμενα 20 λεπτά ήρθε η σειρά μου, η υπάλληλος συμπλήρωσε 5 πεδία σε μια 5-σέλιδη χάρτινη φόρμα υπέγραψα (1ος) , υπέγραψε (2η) μέχρι εδώ κατανοητά! Εκεί που θα περίμενα απλά να την βάλει στο συρτάρι και να με ενημερώσουν για την συσκευή password κτλ κτλ μου λέει ' Θα περάσετε στο γραφείο αριστερά για μια σειρά υπογραφών' και μετά θα περάσετε σε ένα γραφείο δεξιά για μια άλλη σειρά υπογραφών. Στο τέλος θα το επιστρέψετε σε μένα και σε 5 εργάσιμες θα λάβετε τα σχετικά!

Το μάτι μου γούρλωσε. Ποια είναι αυτή η σημαντική διαδικασία (business process) που πρέπει να υπογράφουν άλλα 2 άτομα. Να τονίσω όπως και στο παράδειγμα του δήμου, ότι οι άνθρωποι που υπογράφουν δεν κοιτάνε καν τα χαρτιά απλά υπογράφουν. Ποια είναι η σημαντικότητα να βάζεις το μισό κατάστημα (ερώτηση προς τους αναλυτές και υπεύθυνους μηχανογράφησης της Εθνικής Τράπεζας) να υπογράφει και να χάνει εργατοώρες αλλά και να σπαταλάμε χαρτιά; Μια αίτηση σαν νόμιμος (verified πελάτης) για μια συγκεκριμένη υπηρεσία σας έκανα - δεν ζήτησα δάνειο ή κάτι πιο περίπλοκο.

Να υποθέσω και πάλι ότι οι λογικές business process modelling (ναι είμαι από τους τύπους που μου αρέσουν αυτά) δεν υπάρχουν, η λέξη αυτοματισμός, μείωση φόρτου εργασίας σε προσωπικό, ηλεκτρονικές υπογραφές ή ηλεκτρονικός συντονισμός διαδικασιών δεν υπάρχει. Απορώ γιατί, γιατί οι οργανισμοί αυτοί δεν επενδύουν σε τεχνολογίες και αυτοματισμούς που θα τους μειώσουν σίγουρα το operational  κόστος. Κατανοώ την δυσκολία να αλλάζεις σε σημεία την μηχανογράφηση μηχανισμών σαν την τράπεζα ακόμα και όταν έχει να κάνει με εσωτερική κατανάλωση και διαδικασίες - απορώ εσωτερικοί μηχανισμοί για να βελτιώνουν τις διαδικασίες και να μένουν κοντά στις εξελίσσεις προς όφελος όχι μόνο των πελατών αλλά και των εργαζομένων δεν υπάρχουν; Τι πάει λάθος σε πολλούς δημόσιους, ήμι δημόσιους αλλά και ιδιωτικούς οργανισμούς;

Έχει κάποιος μια εξήγηση; Απαντήσεις του στυλ αυτή είναι η διαδικασία και είναι επιπέδου bravo zulu delta charlie δεν τις δέχομαι συγνώμη. 3+1δική μου set υπογραφών για μια απλή αίτηση ΔΕΝ υπάρχει λογική πίσω από αυτό.



29 comments:

  1. Είναι προφανές οτι το σύστημα δουλεύει με business process modelling, μόνο που η μετάβαση από job σε job γίνεται με περιστέρια...

    ReplyDelete
  2. Στο έχω πει τόσες φορές, ΕΝΑ είναι το e-banking :-)

    ReplyDelete
  3. Sorry αλλά να για οποιοδήποτε λόγο συνεργάζεσαι με Εμπορική, «καλά να πάθεις» - για να υιοθετήσω την φιλελεύθερη λογική του «πρώτα ας κοιτάξω τον εαυτό μου και μετά τους άλλους» - δεν υπάρχει πιο αρτηριοσκληρωτική τράπεζα στην Ελλάδα. Δεύτερη στην λίστα είναι η «εμπορική», που έχει καλό ebanking (at least...) γιατί της Εθνικής μέχρι πριν από μερικά χρόνια δεν έπαιζε με Safari...

    ReplyDelete
  4. argh, με Εθνική εννοούσα πάνω... (2η είναι όντως η εμπορική στη μαλάκια)

    ReplyDelete
  5. Ρε σεις αποπάνω ο άνθρωπας έγραψε: '...να ενεργοποιήσω τον λογαριασμό web banking για οικογενειακούς λόγους'.

    Στο ερώτημα τώρα. Νομίζω οτι η απάντηση συνοψίζεται στα εξής:
    1. Έλλειψη εμπιστοσύνης εκατέρωθεν (client-server)
    2. Άρνηση ανάληψης ευθύνης απο έναν υπάλληλο, άρα
    3. Καταμερισμός ευθυνών όταν και αν προκύψει πρόβλημα (κατα το κοινώς λεγόμενο pass-the-potato)

    Σε κάλυψα?

    Το ακόμα πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι:

    Πώς σπας αυτό το πράγμα?

    Η απάντηση δεν είναι καθόλου προφανής

    ReplyDelete
  6. Πρώτα από όλα, δεν νομίζω ότι υπάρχει (πραγματικά) λογική απάντηση.

    Η μόνη που πλησιάζει είναι του Peyguin, καταμερισμός ευθυνών δηλαδή, σαν κομμάτι ενός security policy: χρειάζονται τουλάχιστον 2 άτομα από την τράπεζα να συννεργαστούν για κάτι παράνομο (άρα και οι ανάλογες υπογραφές).

    Θα σου παραθέσω μια δική μου ιστορία τραπεζικής τρέλας μια και άνοιξες το θέμα.
    Τον γενάρη, που απολύθηκα, πήγα να καταθέσω στην Alpha, την επιταγή της αποζημίωσής μου.

    Για να μπούμε λίγο in-context:
    -Στην Alpha είχα λογαριασμό μισθοδοσίας 4.5 χρόνια
    -Η επιταγή ήταν της Alpha
    -H επιταγή ήταν προσωπική στο όνομά μου
    -Εχω e-banking από την Alpha
    -Όπως και πιστωτική κάρτα.

    (κοινώς είμαι πελάτης χρόνια, και θα έπρεπε να με έχουν φακελωμένο ως εκεί που δεν πάει).

    Με το που φτάνω ταμείο η απάντηση είναι: Ξέρετε κύριε δεν μπορείτε να καταθέσετε την επιταγή, διότι δεν έχουμε 'επιβεβαιωμένα' στοιχεία σας, και υπάρχει εντολή από την τράπεζα της ελλάδος...

    μποινγκ.

    Μετά τις βαθιές ανάσες, επανήλθα στην τράπεζα με εκκαθαριστικό εφορίας, πιστεύοντας ότι θα είναι αρκετό. Όχι. Ακολουθεί ο εξής διάλογος:

    Υπ.Τρ: Ναι, οκ το εκκαθαριστικό, αλλά δεν φαίνεται το επάγγελμά σας, λέει απλά ιδιωτικός υπάλληλος. (hello, μολις με απολύσανε)
    Εγώ: Ωραία, είμαι μηχανικός, γράφτε Ηλ.Μηχ και Μηχ Υ/Η ή ελεύθερος επαγγελματίας (τρομάρα μου)
    Υπ.Τρ: Ναι, αλλά δεν φαίνεται στο εκκαθαριστικό σας.
    Εγώ: Δλδ τι χαρτί θα θέλατε να σας φέρω?
    Υπ.Τρ: Δεν έχετε καμία καρτούλα που δίνετε στους πελάτες?
    Εγώ:....

    (Τελικά έδωσα την ταυτότητα του ΤΕΕ)

    Υπ.Τρ

    ReplyDelete
  7. @Peyguin duude thanks.
    @all Ναι δεν είμαι συνειδητά πελάτης τους - για άλλους πήγα.

    @m@ddog κλαίω με την ιστορία σου!

    ReplyDelete
  8. Μου είχε πει μια φορά ένας καραβανας στον στρατό: η ευθύνη ειναι σαν το αγγούρι. Για να μην σου μπει στον λωκο και πονέσει πρώτα την κόβεις σε πολύ μικρά κομματάκια.

    Και βεβαια μην ξεχνάς και από τι υπαλλήλους απαρτίζεται μια τέτοια τράπεζα Παρι κ την τεχνοφοβία που τους διακρίνει..

    ReplyDelete
  9. Στο business modeling του Δημοσίου και των περισσότερων τραπεζών όλα τα tasks είναι τύπου Human Task....
    Τι να λέμε τώρα ρε Πάρη....

    ReplyDelete
  10. @Mike
    Υπάρχουν 2 θέματα προς ανάλυση!

    1) Αν πρέπει να εμπλακούν 3 υπάλληλοι για μία διαδικασία

    2) Ακόμα και αν πρέπει ας υλοποιήσουν ένα business process ας το αυτοματοποιήσουν με 3 human task τα οποία να κάνουν verify οι ίδιοι - σε δεύτερο χρόνο!! να μην χρειάζεται να τους περιμένω...και ας μου στέλνουν ένα email στο τέλος της ημέρας ότι κε. Πάρι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε! Αυτό με την υπογραφή που δεν βλέπουν και τι υπογράφουν ..ειναι χαζό!

    ReplyDelete
  11. Προς όλους τους "αφορίζοντες" (συμπεριλαμβανομένου και του ιδιοκτήτη του μπλογκ) που δεν έχετε ιδέα πώς δουλεύει ένα Κατάστημα Τραπέζης:

    Όλες τις αιτήσεις που παράγονται μέσα σε ένα Κατάστημα Τραπέζης (μία αίτηση για ηλεκτρονική τραπεζική ή μια αίτηση για ένα σπίτι) είναι υποχρεωτικό να υπογράφονται από τις λεγόμενες Α΄και Β΄υπογραφές του Καταστήματος (Διευθυντής, Υποδιευθυντής, Προϊστάμενος κλπ), το οποίο γίνεται ώστε να επικυρώνεται η ορθότητα της αίτησης και ότι ο υπάλληλος που διεκπεραιώνει πχ μια αίτηση για web-banking, δεν την έχει κάνει ο ίδιος στην πραγματικότητα, πλαστογραφώντας την υπογραφή του Πάρι. Όλα τα αιτήματα προωθούνται για διεκπεραίωση σε Κεντρικές Υπηρεσίες ή αρχειοθετούνται στο κατάστημα. Τώρα, εάν ο συγκεκριμένος υπάλληλος της ΕΤΕ, βαριέται να σηκωθεί ο ίδιος για να πάρει υπογραφές ή δε μπορεί να τα μαζέψει σε ένα φάκελο για να πάρει υπογραφές το μεσημέρι επειδή στις 15.15 θέλει να σχολάσει, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
    Κατά δεύτερον, προς τον συμπαθή πελάτη της Alpha Bank που του ζητήθηκε η υποχρεωτική πιστοποίηση από την Τράπεζα της Ελλάδος (η οποία και εφαρμόζεται με απόλυτη ευλάβεια από τα καταστήματά της από το Σεπτέμβριο του 2007) έτυχε να πέσει σε μ@λ@κ@ υπάλληλο. Οι πελάτες που δεν είναι πιστοποιημένοι, υποχρεούνται για συναλλαγές άνω των 15.000 ευρώ να προσκομίζουν ταυτότητα, εκκαθαριστικό (ή άλλο αποδεικτικό ΑΦΜ), λογαρισμό ΔΕΚΟ ή εκκαθαριστικό για τη διεύθυνση κατοικίας και αποδεικτικό επαγγελματικής ιδιότητας (μισθοδοσία,βεβαίωση εργοδότη, απόδειξη ΟΑΕΕ κλπ). Οι επαγγελματικές κάρτες δεν χρησιμοποιούνται για πιστοποίηση. Και η ατάκα "είμαι πελάτης έπρεπε να τα είχατε τα στοιχεία μου" δεν πιάνει! Ναι, οκ, τα έχουμε τα στοιχεία σου, δεν τα εχουμε ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙ γι' αυτό στα ζητάμε! Είτε η επιταγή είναι δική μας, είτε άλλης τράπεζας, είτε έχεις πιστωτική κάρτα ή web banking!

    Όλα τα παραπάνω δεν αναιρούν ότι η ΕΤΕ είναι αρτηριοσκληρωτική και ότι οι υπάλληλοί της, όπως και της Άλφα, λειτουργούν υπό καθεστώς Δημοσίου. Και ότι αυτός ο οποίος ταλαιπωρείται τελικά είναι ο ΠΕΛΑΤΗΣ γιατί πέντε κοπρόσκυλα δεν ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους!

    ReplyDelete
  12. @PennyStock83
    Διαφωνώ έντονα το 2011 - δεν υπάρχει λογική υπογραφή Α Β και Γ αυτά πρέπει να τελειώνουν. Η απορία μου δεν είναι γιατί δεν σηκώθηκε η κοπέλα να πάρει τις υπογραφές αλλά για την διαδικασία ..ειναι παρωχημένη - πρέπει να τελειώσουμε με αυτή την γραφειοκρατία ΠΑΝΤΟΥ! Σε λίγο θα βρουν το μποζόνιο του χιγκς..και εμεις ακόμα ακολουθούμε διαδικασίες άλλων δεκαετιών από άλλου μπόζος! Much love!

    ReplyDelete
  13. Δηλαδή, η ιδανική διαδικασία πώς θα ήταν για σένα; Αν δεν έβλεπες τη διαδικασία των υπογραφών, δε θα υπήρχε πρόβλημα, φαντάζομαι. Θα υπέγραφες και θα έφευγες ευχαριστημένος που τελείωσες γρήγορα.

    Το θέμα είναι ότι, παρωχημένο ή όχι, πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα ελέγχου της διαδικασίας, ώστε οι υπάλληλοι (μη-κάτοχοι υπογραφής) να μην κλέβουν την Τράπεζα. Προς το παρόν δεν έχει βρεθεί, γιατί εν έτει 2011, και οι κάτοχοι υπογραφής και οι μη-κάτοχοι κλέβουν, παρ' όλη τη διαδικασία των υπογραφών και του ελέγχου των εντύπων από το Κατάστημα, και των τακτικών επιθεωρήσεων (το λεγόμενο audit).

    Όσο για αυτό που ξέρω ότι σκέφτεσαι, "ηλεκτρονική υπογραφή του πελάτη", "ευέλικτα μηχανογραφικά συστήματα" κλπ να σε πληροφορήσω ότι κοστίζουν και σε περιόδους κρίσης και αβεβαιότητας, όπως αυτή που διανύουμε, καμμία Τράπεζα (που εμφανίζουν μάλιστα, ζημιές έναντι προβλέψεων και απομειώσεων των χαρτοφυλακίων τους για άλλους λόγους - επισφαλή δάνεια, ομόλογα του ελληνικού δημοσίου- άλλα καρκινώματα από εκεί) και ιδανικά η Εθνική ή η Άλφα (λόγω των απαγορευτικών μεγεθών) δε μπορούν να εφαρμόσουν τέτοιες πρακτικές. Οπότε, μένουμε στη χαρτούρα.
    Και μη μου πεις για τη Eurobank, γιατί μπαίνουμε σε άλλα χωράφια, επενδυτικής πολιτικής πλέον και αποφάσεων της Διοίκησης της εκάστοτε Τράπεζας, κατά τα παλαιότερα χρόνια, στο θέμα των επενδύσεων του μηχανογραφικού εξοπλισμού.

    ReplyDelete
  14. @PennyStock83
    Λοιπόν θα ήθελα

    1) να μην με κάνει κοινωνο της διαδικασίας (μαλακία τους)
    2) Μπορεί να αναβαθμίσει τα συστηματα της και να μειώσει ακόμα πιο πολυ το ποσοστό fraud - όπως και να μπορεί να βλέπει με πολλούς τρόπους αν η υπογραφή μου είναι γνήσια.
    3) Κλαίω...με την δικαιολογία οι καημένες οι τράπεζες...που είναι δύσκολα τώρα και δεν μπορούν να επενδύσουν - ας το είχαν κάνει τόσα χρόνια που δάνειζαν και το ελληνικό δημόσιο μερικά εκατ τους πειράζουν; Δεν θα στεναχωρηθώ αρκετά όταν κάποιος ανταγωνιστής θερίσει αυτές τις πρακτικές και αυτή την κουλτούρα δεν αλλάζουμε και δεν κάνουμε εις βάρος της λογικής του πελάτη!

    Συνεχίζω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει λογική στην γραφειοκρατία πολλών οργανισμών ιδιαίτερα εκείνων που δημιουργήθηκαν μέσα από το δημόσιο! (βέβαια υπάρχουν και ιδιωτικοί με την ίδια στρέβλωση)

    ReplyDelete
  15. 1) συμφωνώ, γιατί αυτό είναι το βασικό σου πρόβλημα
    2) και 3) και πάλι συμφωνώ, στο ανέφερα ήδη "...μπαίνουμε σε άλλα χωράφια, επενδυτικής πολιτικής πλέον και αποφάσεων της Διοίκησης της εκάστοτε Τράπεζας, κατά τα παλαιότερα χρόνια, στο θέμα των επενδύσεων του μηχανογραφικού εξοπλισμού".

    Πρέπει να έχεις τον τελευταίο λόγο στα πάντα, έτσι;

    :-Ρ

    ReplyDelete
  16. @ Πάρι:
    Αν μου επιτρέπεις, να αρχίσω ανάποδα.
    1. Συμφωνώ για το 1. Τα παιδιά τα δικά μου είναι "εκπαιδευμένα" να μην το κάνουν και χαίρομαι γι' αυτό.
    2. Μιλάς για μακροπρόθεσμη - επενδυτική πολιτική και σήμερα δεν είναι εποχή για τέτοια.
    3. Για το "fraud", μην ξεχνάς οτι απέναντί σου, αρκετές φορές, έχεις τον π@π@ρα το Γιαννιό που για να ξεπεράσει το "σύστημα" (αχ αυτό το σύστημα) μπορεί να γυρίσει περπατώντας όλο το Περιστέρι και το Μπουρνάζι για να ΜΗΝ πιστοποιηθεί και να τεμαχίσει τη μεγάλη συναλλαγή. Δεν έχεις πάντα απέναντί σου τον Ευρωπαϊκά ανατραφέντα Πάρι (εννοείται χωρίς ίχνος ειρωνίας) που θα συμπεριφερθεί σύμφωνα με τους κανόνες. Δυστυχώς Πάρι, η νοοτροπία μας δεν είναι έτοιμη για τις αλλαγές που θέλεις και στις οποίες συμφωνώ μαζί σου 1000%.
    4. Για το ότι πολλές φορές, αυτό το "κονκλάβιο" των ΑΒΓ υπογραφών δεν διαβάζει τι υπογράφει είτε γιατί είναι τυποποιημένη διαδικάσια είτε γιατί βασίζεται σε αυτόν που του φέρνει το χαρτί. Αυτό ειδικά το τελευταίο μας κάνει καμιά φορά να ανοίγουμε και λογαριασμούς από το τηλέφωνο.

    @ PennyStock83:
    Από πότε η επαγγελαμτική κάρτα δεν χρησιμοποιείται για πιστοποίηση επαγγέλματος;

    ReplyDelete
  17. @ Δημήτρης: δεν δεχόμαστε επαγγελματική κάρτα για πιστοποίηση, το λέει και το φυλλάδιο "Συστηθήκατε", έχω στο σταντ του γραφείου μου :-)

    ReplyDelete
  18. @Δημήτρη.

    Συγνώμη αλλά σαν πολίτης και σαν πελάτης ήρθε πια η εποχή αφού όλα αλλάζουν σε αυτή την χώρα (ξεκίνησε με τον μεγάλο ΓΑΠ χαχα) να δώσουμε έμφαση και στα μικρά αλλά σημαντικά. Ο επικοινωνιακός ευνουχισμός του κάθε πελάτη Έλληνα που έχει μάθει πια να μην μιλάει η να το θεωρεί κακό στις μέρες μας έχει πεθάνει- ιδιαίτερα με το Internet.

    Θεωρώ ότι η γραφειοκρατία στρεβλώνει καταστάσεις και θέλω να δω αλλαγές τώρα όχι αύριο. Θέλω να ζήσω το τώρα όχι για τα παιδιά μου. Αν δεν αλλάξουν τώρα δεν θα αλλάξουν ποτέ. Ας αλλάξουμε λοιπόν νοοτροπία.

    Συνεχίζω να μην συμφωνώ για τις εποχές για επενδύσεις - για να το πω ωμά - δεν λυπάμαι τις τράπεζες ...πραγματικά όμως.

    ps) σε ότι έχει να κάνει με τι τηλέφωνο χαχα εχεις δίκιο δεν είναι σωστό- - αλλά αν το δεις απο την άλλη πλευρά εγω σαν πελάτης την έκανα την δουλειά μου - μακάρι να μου το προσφερεις και σε web banking service !!!

    ReplyDelete
  19. Μπορεί και να ήσουν και τυχερός...
    http://malvumaldit.wordpress.com/2008/05/29/agr-e-banking/

    ReplyDelete
  20. @ Δημήτρη: και ξέρεις, ο κύριος την έκανε τη δουλειά του σήμερα, και ενώ δεν έχει ουσιαστικό παράπονο από την άλφα, μας βάζει όλους στο ίδιο καζάνι!

    @Πάρι: αφού το web της άλφα σ' αρέσει, γιατί γκρινιάζεις;

    ReplyDelete
  21. ...και που να ξεχάσεις τον κωδικό ή να τον κλειδώσεις κατά λάθος... Ξαναπάς στην ΕΤ... :)

    ReplyDelete
  22. @ PennyStock: Δεν τον αδικώ, ο Πάρις μιλάει για δομικές αλλαγές που η γενιά μου (εν μέρει), αλλά κυρίως η προηγούμενη δεν είναι σε καμία περίπτωση έτοιμη να τις αποδεχτεί. Η δική σας μπορεί, εφ' όσον δοθούν οι ευκαιρίες και επιτέλους κάτι αλλάξει σ' αυτό το ρημαδότοπο, έστω ξεκινώντας από τα "μικρά + ασήμαντα".

    Και για να ευλογήσω και λίγο τα γένια μου, στο Ελληνικό Τραπεζικό σύστημα το web της Alpha είναι μακράν μπροστά, γιατί πριν από .... ούτε θυμάμαι πόσo, η Alpha έβγαλε την αφίσα με το ποντίκι οι άλλοι έψαχναν να βρουν τη φάκα.

    ReplyDelete
  23. @Δήμητρη: ε, εντάξει, το καλύτερο δεν είναι, έχει κι αυτό τις "τρυπούλες" του, αλλά μπορώ να δεχτώ ότι είναι αρκετά decent. Κοίτα, δεδομένου ότι η Άλφα ήταν από τις πρώτες που ξεκίνησε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τραπεζικής, θα μπορούσε να έχει κάνει παραπάνω πράγματα. Αλλά οκ, είπαμε decent enough, αξιόπιστο και λειτουργικό. Και μην τον ακούς, είναι φανατικός χρήστης του web της alpha bank. Το μόνο πρόβλημα που έχει μαζί μας είναι η δημοσιοϋπαλληλίστικη εξυπηρέτηση και όπως βλέπεις προσπαθω να του αλλάξω γνώμη

    ReplyDelete
  24. Bank: Natwest, Bristol , UK
    Οκτώβριος '11

    1)Μπαίνεις στο κατάστημα
    2)Δίνεις αποδεικτικό φοίτησης στο πανεπιστήμιο στην υπάλληλο υποδοχής
    3)Περιμένεις 10 λεπτά
    4)Υπογράφεις στη φόρμα, παραλαμβάνεις το χαρτί με τον αριθμό του νέου σου λογαριασμού (ενεροποιημένο το ebanking για μη εγχρήματες συναλλαγές) στην υπάλληλο υποδοχής, ΟΧΙ στο γκισέ , ΟΧΙ σε υπάλληλο για δάνεια
    5)Παραλαμβάνεις σε 2-3 εργάσιμες ταχυδρομικά σπίτι σου την κάρτα
    6) ενεργοποιείς την κάρτα στην τράπεζα
    7) κάνεις online αίτηση για security device (για εγχρήματες συναλλαγές) και παραλαμβάνεις σπίτι σου μετά από 2 εργάσιμες

    ReplyDelete
  25. @PennyStock83 @Δημήτρης
    δεν θέλω να σας απογοητεύσω αλλά from the old days - τα τότε καλά λόγια περί ολοκληρωμένης υπηρεσίας για web bankig άνηκαν στην Τράπεζας Πειραιώς.το οποίο το έχω δουλέψει και πραγματικά είχε πολύ καλές ιδέες.

    Απο εκεί και πέρα καλή υλοποίηση εχει πια η Eurobank - (πριν δεν ηταν τόσο καλό όσο λέγανε ότι ειναι).

    Είμαι τακτικότατος χρήστης Alpha Web banking - δεν έχω παράπονο δουλεύει μια χαρά δεν με έχει κρεμάσει ποτέ. Αν θα μπορούσε να είναι πιο εύχρηστο ναι αλλά δεν μπορώ να πω κακά λόγια. Το αγαπώ πολυ μάλιστα γιατί δεν αντέχω να μπαίνω στα καταστήματα της - σχεδόν ποτέ δεν έχω εξυπηρετηθεί σωστά - να παραθέσω και υποκαταστήματα αν θέλετε. Τα τελευταία χρόνια έχω κόψει και είμαι ήρεμος. Το μόνο που έχω να θυμάμαι από το web banking της Alpha και μάλιστα το έχω γράψει πριν χρόνια εδώ είναι ΠΟΣΟ ΜΟΥ ΤΑ ΠΡΗΞΑΝΕ για την λεγόμενη ταυτοποίηση όπου κατάφεραν να με καλέσουν 2 φορές σε διαφορετικά καταστήματα μέχρι να συμφωνήσουν όλοι ότι είμαι ταυτοποιημένος. Ο Διευθυντής στο υποκατάστημα Αλεξάνδρας πριν χρόνια που τελικά ανέλαβε να κάνει τα αυτονόητα δεν ήξερε τι να πει για την τραγική κατάσταση υλοποίησης απλών διαδικασιών.

    Παρόλο που έχω πια...τα μέσα για την τράπεζα και μάλιστα με πολύ αγάπη και επιμονή -το οποίο εκτιμώ γιατί μου αρέσει να βλέπω ανθρώπους που θέλουν να σε βοηθήσουν παρόλες τις δυσκολίες - θα συνεχίσω να βρίσκω την ηρεμία μου σε πάσης φύσεως web banking θεωρώ ότι τα επόμενα χρόνια όσο και είναι δυσάρεστο αυτό- πολλές τράπεζες θα μειώσουν κατακόρυφα και το δυναμικό τους αλλά και τον αριθμό καταστημάτων γιατί πια η τεχνολογία μας αφήνει να το κάνουμε...

    @Nikos S

    Νίκο σήμερα μετά από αυτό - έτυχε να θελήσω να ενεργοποιήσω την ίδια υπηρεσία στην HSBC όπου είμαι πελάτης. Με την ενεργοποίηση του λογαριασμού μου είχαν δώσει ένα πακετάκι με κάρτα και pin για να ξεκινήσω μόνος μου.Μαζί με την PennyStock ενεργοποιήσαμε την υπηρεσία σε 5 λεπτά και αμέσως μπήκα και είδα τον λογαριασμό μου - ούτε υπογραφές ούτε περίμενε το pin και μετά έλα να πάρεις την συσκευή. Άλλη φάση. Ναι θα μου στείλουν και αυτοί κρυπτοσυσκευή αλλά δεν με αφήνουν εκτός υπηρεσίας..σου λέει ξεκίνα και θα έρθει.
    Αυτές είναι υπηρεσίες!!!!


    Χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος αλλά θεωρώ ότι τα επόμενα χρόνια οι εξελίξεις στον τραπεζικό τομέα θα είναι πολλές. Δεν θέλει πτυχία ούτε μαγική σφαίρα να δεις ότι έρχεται - μιας και η χρηματοπιστωτική κρίση θα τις χτυπήσει εκεί καταρχήν και θα δούμε είτε μερικές απλά να φεύγουν από το χάρτη είτε να ενώνονται είτε αλλάζουν σε σχήμα. Μετά από την όποια αλλαγή - θέλω να ελπίζω ότι οι νέοι οργανισμοί που θα προκύψουν θα λειτουργήσουν με πιο μοντέρνα μοντέλα.

    Θεωρώ ότι η μόνη τράπεζα που είχε λίγο forward thinking στρατηγική σε τέτοια θέματα ήταν η Eurobank ή τουλάχιστον σαν απλός πελάτης αυτό έβλεπα - άσχετα αν έχουν το χειρότερο όνομα ή κακές γλώσσες τους κατηγορούν για τα δανειακά τους ανοίγματα και επεκτατικές πολιτικές :). Μπορεί να κάνω και λάθος!

    Το ζητούμενο είναι ότι οι μεγάλες ελληνικές τράπεζες είναι ακόμα πίσω σε εξέλιξη, διαδικασίες και στρατηγική και νομίζω τα τελευταία χρόνια είχαν άριστες ευκαιρίες εκτός από την επεκτατική τους πολιτική δεξιά και αριστερά και την μόχλευση ζεστού χρήματος με τα ομόλογα δημοσίου και το ρευστό της ΕΚΤ θα έπρεπε να κοιτάξουν και εμάς λίγο τους απλούς πελάτες - δεν μας έκαναν την ζωή εύκολο συνεχίζουν να πιστεύουν ότι πάντα θα τους έχουμε ανάγκη. Ελπίζω ο ανταγωνισμός και οι εναλλακτικές να μας βοηθήσουν. Εξάλλου μην ξεχνάμε οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια.... έχουν φτάσει σε σημείο να σκάβουν σε λάκκους τα λεφτά τους (γελάτε; )

    ReplyDelete
  26. Πάνε στην τοπική Probank να δεις πως «σπάνε» τα πάντα κι ασχολούνται όλοι μαζί σου. Το μόνο πρόβλημα είναι αν θα υπάρχει του χρόνου με την σημερινή μορφή... (Probank για να πω μια μικρή τράπεζα που να μην είναι η Γενική και Συναιτεριστική.. Ακόμη και στην Marfin έχει ο μέσος πολίτης σαφώς καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης από ότι Εθνική, Alpha, Πειραιώς, Eurobank, Εμπορική, Αγροτική.. Από τις 6 «μεγάλες» πιο ελαστική είναι η Πειραιώς με διαφορά.

    ps. Δούλευα 6 χρόνια με όλες τις παραπάνω τράπεζες σε καθημερινή βάση χρησιμοποιώντας μεγάλη μερίδα των υπηρεσιών που «προσφέρουν».

    ReplyDelete
  27. Για να το αναλύσω παραπάνω πάντως, η Εθνική περιβάλλεται από έναν «σταρχιδισμό» κι έναν αρτηριοσκληρωτισμό που δεν υπάρχει παρόμοιος στην Ελληνική τραπεζική. Επειδή ένας ηλίθιος δεν είχε καταχωρήσει το όνομα μου σε ένα panel έπρεπε να παίρνω «έγκριση» για να κάνω ανάληψη από λογαριασμό εταιρίας που ήμουν μέτοχος. Το αστείο είναι ότι δεν έμπαινε ποτέ κανείς στην διαδικασία να το αλλάξει φυσικά, με αποτέλεσμα κάθε φορά να επαναλαμβάνεται η διαδικασία.

    Έχω ζήσει κι άλλες καταστάσεις και ξέρω εκ των έσω ότι η Εθνική δεν προσφέρει καμία ελαστικότητα. Λόγο των συντάξεων και των στενών σχέσεων που έχει με το κράτος έχει γραμμένους στα @@ της, τους μικρομεσαίους και τους πολίτες. Δεν έχει ανάγκη παραπάνω πελάτες.

    ReplyDelete
  28. Καλησπέρα. Νομίζω ότι έχει εξελιχθεί το ebanking και είναι πλέον πολύ καλό και πολύ αξιόπιστο.

    ReplyDelete
  29. Δυστυχώς μετά από τόσα χρόνια δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα. Μόλις γύρισα από την εφορία, όπου για να πάρω επιστροφή φόρου (από το καλοκαίρι δεν είχε πιστωθεί στο λογαριασμό μου) έπρεπε να πάω σε γραφείο με το εκκαθαριστικό, να τυπωθεί ένα τεράστιο φύλλο χαρτί Α2 (?) (+ αντίτυπα) στον κλασικό dot matrix και μετά να περάσω από τον προϊστάμενο εσόδων, τον έφορο και μετά από το ταμείο.

    Περιττό να πω, ότι όπως αναφέρεται και στο αρχικό άρθρο, κανένας δεν φαίνεται να κοίταξε τι υπογράφει. Προσωπικά πιστεύω ότι πρόκειται για σύστημα που εξυπηρετεί τη διατήρηση θέσεων και υπευθυνοτήτων που δεν χρειάζονται (εξάλλου όλοι τους είχαν στα γραφεία τους τεράστια πακέτα με χαρτιά που εξέταζαν) αλλά και τη μεταβίβαση της ευθύνης.

    Η αδερφή μου, 5 χρόνια στο Λονδίνο, δεν έχει χρειαστεί να μάθει ούτε καν που είναι η αντίστοιχη εφορία (όλα γίνονται αυτόματα και ηλεκτρονικά).

    ReplyDelete