Wednesday, April 06, 2011

DebtOcracy εντυπώσεις ...και πως το internet μας κάνει καλύτερους

Μόλις είδα το debtOcracy, μαζί με κάποιους χιλιάδες άλλους, με το που έγινε διαθέσιμο στο Vimeo. Παραθέτω κάποιους συνειρμούς και σκέψεις για την όλη προσπάθεια και το υλικό.

To Internet είναι πιο ελεύθερο απο τα παραδοσιακά media
Ως άνθρωπος της πληροφορικής με ενδιαφέρει η χρησιμότητα και η ελευθερία του Internet όταν γίνεται  εργαλείο ελεύθερης έκφρασης για τον καθένα. Όπως γίνεται για μένα μέσα απο αυτό το blog, έτσι και για έναν δημοσιογράφο που μπορεί να μην τα βρήκε με τον σταθμό του για την agenda της εκπομπής, μπορεί να μην τους άρεσε η ιδεολογία του κτλ. Δεν θα αναλύσω τους λόγους - για μένα σημαντικό είναι ότι  ακόμα (δεν ξέρω τι θα γίνει στο μέλλον) το Ιnternet και ο ηλεκτρονικός τρόπος έκφρασης και διάδοσης ιδεών είναι εδώ και λειτουργεί. 60-70 χιλιάδες τα πρώτα hit στο video και θα ακολουθήσουν ακόμα πιο πολλά! Το ξέρω ακούγεται στερεότυπο - η γενικότερη παρατήρηση αλλά όσο περνάνε τα χρόνια και αντιλαμβάνομαι όλο και καλύτερα το στημένο επικοινωνιακό παιχνίδι που παίζουν για δεκαετίες κάποιοι εις βάρος μας, δεν μπορώ παρά να μην επιστρέψω σε βασικές αξίες κάποιων μέσων. 

Η κρίση μας έκανε ειδικούς...δεν πειράζει μαθαίνουμε.
Ο Ελληνικός λαός, όπως βέβαια κάθε λαός έχει το ελάττωμα να ξεχνάει γρήγορα. Στην περίπτωση της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας δεν είναι ότι ξεχάσαμε κάτι, μάλλον δεν μάθαμε ποτέ τι σημαίνει εγκράτεια. Τώρα από τον λιγότερο μορφωμένο μέχρι και τους μεγάλους πνευματικούς ηγέτες της χώρας, ακούμε απόψεις διαβάζουμε άρθρα. Από την λαϊκή της γειτονιάς μέχρι την Βουλή. Μπορούμε να γελάσουμε με διάφορα, να χλευάσουμε για την κυρα τέτοια που ξέρει για τα spread (ή έτσι νομίζει) αλλά αρχίζω να πιστεύω ότι γενικά δεν είναι τόσο κακό. Ο κόσμος νιώθει πίεση και προσπαθεί να ενημερωθεί να μάθει.Ξυπνάει από έναν λήθαργο (όλοι μας) καταναλωτικό σε συνδυασμό με την Ελληνική κουτοπονηριά που μας έχει αποχαυνώσει. Στα πλαίσια λοιπόν της ενημέρωσης ακόμα ένα video. ντοκιμαντέρ ΝΑΙ είναι μια καλή προσπάθεια (Δεν λέει κάτι νέο, δεν αποκαλύπτει την υπέρτατη αλήθεια- αλλά μια φορά ακόμα μια σχετική άποψη δεν μας πειράζει). Εξάλλου τους γνωστούς δημοσιογράφους της χώρας τους είδαμε, διαβάσαμε, χλευάσαμε και μας τίμησαν με την παρουσία τους - ουκ ολίγες φορές σε σκάνδαλα! Το DebtOCracy ενημερώνει - μπορεί να διαφωνήσουμε σε κάποια σημεία αλλά δεν στρεβλώνει την πραγματικότητα - όπως την στρεβλώνουν μέχρι και σήμερα οι πολιτικοί μας ηγέτες.

Σημεία στο θέμα -ντοκιμαντέρ.
  • To debtOcracy φλερτάρει αρκετά με την ιδέα της αναδιάρθρωσης χρέους (χρονική, ποσοτική). Δεν μπορεί κανείς να το κατηγορήσει ότι βγάζει αόριστα συμπεράσματα - απ΄ότι φαίνεται (ΙΜΗΟ) κάπου εκεί μπορεί να οδηγηθούμε πιθανά  αφού οι αριθμοί δεν βγαίνουν. (εξάλλου χρονική έχει ήδη επέλθει)
  • Φλερτάρει ακόμα πιο πολύ με την αυτό που ονομάζουμε  απεχθές χρέος(οdius debt) σε συνδυασμό με τον λογιστικό έλεγχο. Έχουμε ξαναδιαβάσει για το απεχθές χρέος αλλά για να το ονομάσουμε πρέπει πρώτα να το βρούμε. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η προσπάθεια για την ομάδα που θα κάνει λογιστικό έλεγχο θα ΄τρέξει΄, θα νομιμοποιηθεί σαν δραστηριότητα από την κυβέρνηση, θα πρέπει να ζητήσουμε εμείς ο λαός. Σίγουρα θα ήταν κάτι για το οποίο δηλώνω ότι θα κατέβαινα στους δρόμους να διεκδικήσω.
  • Έχω κάποιες αμφιβολίες κατά πόσο η δυναμική και τα κοινά σημεία με το Εκουαδόρ είναι πολλά - για την χώρα μας. Άρα την γενικότερη επιχειρηματολογία και ταύτιση την άφησα στα παραλειπόμενα.
  • Ενώ εύστοχα 'ζωγραφίζει' την ανίκανη πολιτική ηγεσία διαχρονικά στην Ελλάδα αλλά και το φαινόμενο της διαπλοκής, θα ήθελα και μια κριτική στάση απέναντι στην στάση του ίδιου του λαού. Εν έτη 2011 δεν μπορούμε να κάνουμε μια αυτοκριτική σαν λαός - δεν γίνεται να φταίνε μόνο οι άλλοι (ξένες δυνάμεις, και 1000 πολιτικοί). Η μεσοαστική οικογένεια που βολεύτηκε στο δημόσιο, η κυρα Nίτσα που δουλεύει στο ΙΚΑ ή στην πολεοδομία και φεύγει από τις 2 το μεσημέρι - είναι και αυτός μήπως ανωμαλία του νεο-φιλελευθερισμού; Δεν νομίζω. Θα ήθελα λοιπόν μια τυπική κριτική και γι' αυτό το φαινόμενο. Εξάλλου αν ωριμάσουμε σαν λαός και μπορέσουμε να κάνουμε κριτική μόνοι μας τότε μόνο θα σωθούμε και δεν θα δίνουμε το δικαίωμα στον κάθε 'χοντρό' να λέει ότι μαζί τα φάγαμε.
Τέλος
Δεν μας αποκάλυψε κάποια νέα αλήθεια ή κάποιο μυστικό αλλά από την άλλη ποιος το κάνει ή ποιος μπορεί να πει ότι γνωρίζει όλη την αλήθεια και ξέρει τι θα γίνει. Μου άρεσε λοιπόν γιατί είναι στην σωστή κατεύθυνση, ενημερώνει, επιλέγει να δώσει μια συγκεκριμένη πολιτική χροιά (οκ δεν είμαστε χαζοί) αλλά θεμιτό και αυτό.  Μακάρι να συνεχίσουν και άλλες προσπάθειες σαν και αυτό - ανεξάρτητες..από κλίκες και συμφέροντα. Αξίζει τον χρόνο σας, εδώ χαλάτε μια ώρα για δείτε ειδήσεις (που σας τρομοκρατούν) ;)

23 comments:

  1. Το είδα και εγώ εχθές. Για να είμαι ειλικρινής δε μου άρεσε για δύο λόγους

    α) Τα βάζει με το (νεο)Φιλελευθερισμό, που όπως είπες κι εσύ τα στραβά αυτής της χώρας δεν οφείλονται στο νεοφιλελευθερισμό (το ότι δεν πληρώνουμε φόρους, μαύρη εργασία, μη-παραγωγικότητα, μίζες, διόγκωση του δημόσιου τομέα, ασυδοσία κλπ, αυτά δεν είναι φαινόμενα νεοφιλελευθερισμού).

    β) Είναι μονομερές και υποκειμενικό. Δείχνει μόνο την "κακή" πλευρά του ΔΝΤ και του πακέτου στήριξης, έχει δηλαδή ανθρώπους που μιλάνε μόνο κατά του ΔΝΤ, ΕΚΤ κλπ, ενώ κανονικά θα έπρεπε να έχει και ανθρώπους να μιλήσουνε και για την "καλή" πλευρά του ΔΝΤ ή της ΕΚΤ. Έτσι θα μπορούσε ο καθένας να τους ακούσει και να βγάλει συμπεράσματα. Δεν το κάνει όμως, κακώς για εμένα.

    ReplyDelete
  2. Πανο αυτό το (β) το παρατήρησα και εγώ αλλά μετά σκέφτηκα ότι οκ .. την καλή πλευρά του ΔΝΤ την ακούμε καθημερινά στις 8 από δέκα κανάλια, οπότε δεν πειράζει που δεν υπήρχε στο ντοκυμαντέρ ;)

    ReplyDelete
  3. Στα πλαίσια της αυτοκριτικής μας σαν λαός, πρέπει να παραδεχθούμε ότι ο "χοντρός" έχει δίκιο. Φυσικά δεν φάγαμε όλοι στην ίδια έκταση και ποσότητα αλλά "η κυρα Nίτσα που δουλεύει στο ΙΚΑ ή στην πολεοδομία και φεύγει από τις 2 το μεσημέρι" έμμεσα επιβάρυνε την κατάσταση. Το ίδιο και "το ότι δεν πληρώνουμε φόρους, μαύρη εργασία, μη-παραγωγικότητα, μίζες, διόγκωση του δημόσιου τομέα, ασυδοσία". Εμείς τα κάνουμε αυτά είτε άμεσα είτε διεκδικώντας τα. Θα προσπαθήσω να δω το ντοκυμαντέρ σήμερα κιόλας.

    ReplyDelete
  4. Πάνο,
    αυτά τα περί μη πληρωμής φόρων κλπ νομίζω συνήθως προβάλλονται για συγκεκριμένους λόγους και δυστυχώς έχουν μεγάλη επιροή στην τελική διαμόρφωση γνώμης του κοινού.
    Όταν το συντριπτικό ποσοστό του πλούτου βρίσκεται στα χέρια μία μειοψηφίας, η οποία πολλές φορές το διατηρεί με "βρώμικες" μεθόδους (καρτέλ κλπ) για τις οποίες (όταν αποκαλύπτονται) στην τελική πληρώνει ελάχιστα ή καθόλου πρόστιμα (βλ' τι πληρώθηκε για υποκλοπές, για καρτέλ γαλακτοβιομηχανιών κλπ), όπως καταλαβαίνεις το να πληρώνει καθόλου η λίγοτερους απ' ό,τι τους αναλογούν φόρους (βλ τηλ σταθμούς, τιμολόγια Κουρή κλπ) ένας τέτοιος παράγοντας, καθιστά την μη απόδοση απόδειξης για μια τυρόπιτα, ψίχουλο.
    Στα διαφυγόντα έσοδα του κράτους βάλε και τα δις μίζες, την οικονομική ζημιά που προκάλεσαν τα λαδώματα από πολυεθνικές (που αποτελούν την "λύση" όλων των προβλημάτων που μας προτείνει ο νεοφιλελευθερισμός), τα ελάχιστα πρόστιμα που θα πληρώσουν (αν), τα δις που μας χρωστούνται ακόμη από το "δάνειο" που "δώσαμε" στη Γερμανία εδώ και 70 χρόνια, και πολλά άλλα τεράστια ποσά (που μπορει να μου διαφεύγουν τώρα) τα οποία δεν διαχειρίζεται ο τυροπιτάς της γειτονιάς σου.
    Το μαγικό τρικάκι τις πίστωσης που εφηύραν οι νεοφιλελεύθεροι εδώ και κάποιες δεκαετίες ενώ γνωρίζαν ότι είναι αδύνατον να παραχθεί πλούτος ανάλογος της πίστωσης (άρα μεγαλώνει η τρύπα) επιτάχυνε την πορεία προς το γρεμό την οποία πρωτη οριοθέτησε η μαγική ιδέα κάποιων να έχουμε εικονικό και πραγματικό πλούτο διαφορετικού μεγέθους.
    Δεν ξέρω πόση ζημιά έκανε η Nίτσα που πάει από τις 2 στο σπίτι ενώ άλλοι δουλεύουν μέχρι τις 6-7-8, αλλά ξέρω ότι η τεχνολογία και η επιστήμες εξελίχθηκαν για να βελτιώσουν τη ζωή του ανθρώπου, όχι μόνο του επιχειρηματία, και μέσα στη βελτίωση της ζωής εμπεριέχεται και ο ελεύθερος χρόνος που έχει (που κατά κανόνα πλέον είναι ελάχιστος ή ανύπαρκτος). Θα ήταν καλό λοιπόν να κοιτάξουμε πως μπορούμε όλοι να πηγαίνουμε στις 2 στο σπίτι μας, όχι πως όλοι θα δουλεύουμε σαν μαύροι.
    Όση ζημιά κ να έκανε η Nίτσα πάντως, συγκριτικά με όσους προανέφερα, νομίζω ότι περνάει απαρατήρητη.
    Δεν τα φάγαμε μαζί, άνθρωποι σαν την Nίτσα ήταν απλά κοντά στο τραπέζει να μαζεύουν κανα ψίχουλο για να επιβιώσουν χωρίς να λοιμοκτονούν.
    Το σημαντικότερο που μπορώ να της χρεώσω είναι η απομόνοση και ο εφυσηχασμός στο ψίχουλο, λες και αυτό δικαιούται..

    ReplyDelete
  5. Χρήστο δε διαφωνούμε (ως προς τους φόρους). Το θέμα είναι ότι τα διαφυγόντα φορολογικά κέρδη δεν είναι απόρροια του νεοφιλελευθερισμού, ούτε οι μίζες, ούτε η γραφειοκρατεία κλπ. Έτσι όπως τα παρουσιάζει η εκπομπή νομίζει ότι ο (νεο)φιλελευθερισμός είναι η αιτία όλων των κακών.

    Η πίστωση που αναφέρεις δεν είναι φιλελεύθερο κατασκέυασμα, είναι καπιταλιστικό. Υπάρχουνε διαφορές στα δύο αυτά συστήματα, καλό είναι να μην τα συγχέουμε.

    Γενικώς στο άρθρο βλέπω πολλές παρασπονδίες τώρα που το σκέφτομαι. Ας πούμε παρουσιάζει την ανάπτυξη της Γερμανίας ως απόρροια των χαμηλών αυξήσεων που πήρανε (7% σε αντίθεση με εμάς που πήραμε 26% την περασμένη δεκαετία). Αυτό και αν είναι ψευδές και δημαγωγικό.

    Απίσης ο Λαπαβίτσας που μιλάει είναι γνωστός για τις αντι-ΔΝΤ και αντι-ΕΕ απόψεις του (έχει προτείνει μάλιστα στο παρελθόν να βγούμε και από το ευρώ). Γι αυτό και επιμένω ότι η εκπομπή είναι μεροληπτική και υποκειμενική.

    Αν καθήσω και το αναλύσω είμαι σίγουρος ότι θα βρω πολλά.

    ReplyDelete
  6. Είμαι κι εγώ σε εκείνους που πιστεύω ότι ο Χοντρός δεν είχε και πολύ άδικο.

    Το θέμα μας είναι ότι η κυρα-Νίτσα που αναφέρθηκε δεν είναι 1 και 2. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες μικρά, μικρά στοματάκια που το καθένα τρώει μια μικρή, μικρή δαγκωνίτσα. Και θίχτηκαν που ο Χοντρός παρομοίασε το δικό τους μικρό στοματάκι με την στοματάρα των επαγγελματιών μεγαλοφαγάδων. Σου λέει "Καλά, εμένα, την μοναχική αθερίνα θα κατηγορήσει ο ΧοντροΚαρχαρίας; Δεν κοιτάει την στοματάρα του πρώτα ο θρασύτατος;".

    Για βάλε όμως ένα κοπάδι αθερίνες, και άλλο ένα κοπάδι γαύρους, και άλλο ένα κοπάδι μαριδάκια, από μόνα τους όλα μικροσκοπιά ψαράκια, και θα σου πω αν χλαπακιάζουν όσο 5 - 6 καρχαρίες.

    ReplyDelete
  7. όταν πχ έχουμε αναλογίες του στυλ το 90% του πλούτου ανήκει στο 10% του πλυθισμού, και πχ το 30% των φορολογούμενων φοροδιαφεύγει, έχει σημασία αν σ' αυτό το 30% συμμετέχει ένας, χίλιοι ή όλοι από το ελιτίστικο 10% που προανέφερα, κ αυτό όχι για τον αριθμό, αλλά για το τελικό ποσό που τελικά δεν φορολογείται. Στην ακραία περίπτωσή του, είναι ασήμαντο αν το 90% του πλυθισμού δεν πληρώνει κανένα φόρο από το 10% του πλούτου που διαθέτει, όταν το 10% του πλυθισμού δεν θα πληρώνει φόρο για το 90% του πλούτου που διαθέτει..
    Μεταξύ άλλων ένα αρθράκι που μόλις πέτυχα.. http://mediaspotgr.blogspot.com/2011/03/blog-post_29.html

    ReplyDelete
  8. @xkorakidis: Δεν είμαι σίγουρος ότι ακολουθώ την λογική σου. Το ζήτημα είναι ότι παραδοσιακά οι Έλληνες, ανεξαρτήτως εισοδήματος, στο μεγαλύτερο ποσοστό μας, φοροδιαφεύγουμε. Από τους φοροφυγάδες, ο καθένας φοροδιαφεύγει όσο μπορεί. Ο ένας έχει off-shore. Ο άλλος δηλώνει λιγότερα εισοδήματα. Ο τρίτος δεν ζητάει απόδειξη. Ο τέταρτος έχει πλαστό φοιτητικό πάσο για να πληρώνει λιγότερα όπου μπορεί.

    Όλοι οι παραπάνω φοροδιαφεύγουν. Όλοι οι παραπάνω είναι κλέφτες. Από που προτείνεις να ξεκινήσουμε; Εγώ προτείνω να ξεκινήσουμε από όλους μαζί, ταυτόχρονα. Να βάλουν χέρι στους μεγαλογιατρούς που έχουν αδικαιολόγητες καταθέσεις εκατομμυρίων ευρώ. Πρόσφατα διαβάσαμε στις εφημερίδες ότι το έκαναν. Να εντείνουν και τους ελέγχους στα ΜΜΜ για παράδειγμα. Υποτίθεται ότι θα ξεκινήσουν να το κάνουν σύντομα (εγώ ακόμα να πετύχω ελεγκτή στο Μετρό πάντως, και έχω αρχίσει να απορώ). Δεν έχει νόημα να ξεκινήσεις μόνο από την μία ή την άλλη άκρη γιατί δίνεις δικαίωμα να λέει ο καθένας "Δεν είναι ακόμα η σειρά μου, προηγείται άλλος στον έλεγχο!".

    Η μεγαλύτερη παράβαση του διπλανού μου δεν ακυρώνει την δικιά μου. Αν περιμένω να ελεγχθούν πρώτα όσοι είναι πάνω από εμένα, δεν θα έρθει ποτέ η σειρά μου.

    ReplyDelete
  9. απλά πιστεύω ότι καταρχήν δεν πρόκειται για ελληνικό πρόβλημα, αλλά για ευρύτερο και όλοι σχεδόν όσοι ασχολούνται το 'χουν αποδεχτεί πια. Απλά σε κάποιους δεν έκανε η εναλλακτική του υπαρκτού σοσιαλισμού και ιυοθέτησαν κάτι που υπήρχε ήδη: τον υπαρκτό καπιταλισμό. Όχι επειδή ξεχάσαν τα "μεγαλεία" του υπαρκτού καπιταλισμού σε εποχές όπως η κρίση του '70 η το κραχ, αλλά επειδή φροντίσαν κάποιοι που τους "εκδημοκράτησαν" αλά Ιρακ, να μην τους μείνει άλλη λύση πέρα του υπαρκτού καπιταλισμού (βορά στα πολυεθνικά κοράκια). Τώρα λοιπόν που δεν υπάρχει καν εναλλακτική, ή που θα ελπίσουμε στην αναγέννηση από τις στάχτες, ή θα ελπίσουμε στις συγκυρίες που θα καταστήσουν εφικτή μία υπέρβαση από τη βάση).
    Τώρα όσο για το πιο πρακτικό, Έχω την αίσθηση ότι αρχίζοντας από τους καρχαρίες, μιας κ είναι λίγοι, σε πολύ λιγότερο χρόνο, θα είχαμε πετύχει να λύσουμε τα όποια οικονομικά μας, και να βάλουμε μπρος για αναδιανομή του πλούτου. Αν μέσα από κάτι τέτοιο, ο τυροπιτάς της γειτονιάς σου δεν είχε ανάγκη να κλέψει από το φπα ή τον φόρο (για να του μείνουν για το νοίκι ή το τηλέφωνο, μπας κ κρατήσει την ατομική επιχείρηση ανοιχτή γιατί αλλιώς θα χρειαστεί 5 χρόνια να βρει δουλειά) μιας και δεν θα ψωμολύσαγε, να τον έκανες εθνικό περίγελο έτσι και συνέχιζε να κλέβει (για να πάρει την καινούργια φερράρι).
    Μιλώντας για ελληνική "ελεύθερη" οικονομία, θα δεις ότι συνήθως υπάρχει η απόλυτη ελευθερία της ζούγκλας, η των ωκαιανών και το μαριδάκι (μικρή / ατομική επιχείριση) της ελεύθερης οικονομίας, δεν έχει μόνο τον καρχαρία (πολυεθνικές κ όχι μόνο) αλλά και το κράτος (είναι κ ο ψαράς στη μέση..) απέναντί του, μόνιμα ο "Τζανετάκος" της υπόθεσης δηλαδή... Άντε κόψε του τον κώλο λοιπόν και πάρε του την τελευταία ελπίδα που είχε κάποια στιγμή να ανακάμψει και να σταματήσει να είναι όμηρος των ταμείων, της εφορίας, της τράπεζας κ όσων άλλων έχουν λαμβάνουν από μία επιχείριση. Καλό θα του κάνεις να συνειδιτοποιήσει πως δεν έκλασε κανένας και του βρωμάει, απλά πλησίαζε όλο και περισσότερο προς στο βόθρο και να πάρει τις αποφάσεις του..

    ReplyDelete
  10. Χρήστο θα πρέπει να συμφωνήσω με τον Antonis Lamnatos. Αυτά που λες όμως δεν έχουνε σχέση με τη χρεοκρατία, η χρεοκρατία δεν τα βάζει με τον καπιταλισμό, τα βάζει με τον νεοφιλελευθερισμό.

    Γενικώς όσο πιο πολύ το σκέφτομαι τόσο πιο πολύ τείνω να πιστέψω ότι η εκπομπή δεν είναι τίποτα αλλο παρά ένας ακόμη λόγος του στυλ "για όλα φταίνε οι άλλοι, ποτέ εμείς". Βλέπω μια προσπάθεια απόδυσης των δικών μας ευθυνών.

    ReplyDelete
  11. Πόσο αστείο είναι άραγε να περιμένεις από ένα λαό να διορθωθεί..Τι είναι?Ψυγείο που χάνει νερά?Εσεις εδω άνθρωποι πριν μιλήσετε έτσι απο την "θέση"που βρίσκεστε θα έπρεπε να ανλογιστείτε την κατάσταση της παιδείας τα τελευταία 20(να πω)χρόνια και μετα να κρίνετε την κυρά Νίτσα που παει στην πολεοδομία.Εσείς άραγε σε ποιά θέση κάθεστε?Πολλή πραότητα και ηρεμία πλασάρετε..Ω πόσο ανήμπορη είναι η κυρά Νίτσα άραγε όταν διαβάζει ο Παπανδρέου αυτά που του γράψανε...Κάτσε εσύ κυρ μπάτσε να κρίνεις τον λαό που τρέχει στην λαϊκή αργά,για να πάρει 2ης διαλογής πορτοκάλι και άσε τον άλλον που έβγαλε και το εκατομμυριάκι του έξω να πίνει το κοκτέϊλ του στην Γλυφάδα.Ή μήπως τέτοιος είσαι?

    ReplyDelete
  12. Και επιτέλους ναι ρε φίλε η κυρά Νιτσα που φεύγει 2 η ώρα ειναι αποτέλεσμα του νεοφιλελευθερισμού...Αν υπήρχε αξιοκρατία δεν θα ήταν εκεί η κυρά Νιτσα..

    ReplyDelete
  13. @salami - ΘΑ ΤΗΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ την κυρία Νιτσα γιατί όταν και εγώ είμαι εργαζόμενος και απο την μία μέρα στην άλλη βλέπω γραφεία να αδειάζουν.

    ReplyDelete
  14. Ο λαός τα αδειάζει...αυτός φταίει
    Να κριθεί και η κυρα Νίτσα δεν λέω.Όταν έρθει η ώρα της όμως.Όταν θα φτάσουμε στις πραγματικά αξιοκρατικές διαδικασίες ελεγχου υπαλλήλων.Τώρα εδώ κρίνουμε εταιρίες και πολιτικές κινήσεις που ξεκοκκάλισαν πραγματικά και την νιτσα και τον τασο και εσένα και εμένα..

    ReplyDelete
  15. > Εσείς άραγε σε ποιά θέση κάθεστε?

    Στη θέση που κάθονται αυτοί που δεν έχουνε λαδώσει ποτέ, δεν έχουνε παρανομήσει ποτέ και δεν έχουνε γλύψει ποτέ (ναι υπάρχουνε και αυτοί). Και από αυτή τη θέση μπορούμε να κρίνουμε (και να κατακρίνουνμε) αυτούς που έχουνε κάνει τα παραπάνω.

    > Και επιτέλους ναι ρε φίλε η κυρά Νιτσα που φεύγει 2 η ώρα ειναι αποτέλεσμα του νεοφιλελευθερισμού...Αν υπήρχε αξιοκρατία δεν θα ήταν εκεί η κυρά Νιτσα..

    Μάλιστα, ο νεοφιλελευθερισμός λοιπόν λέει ότι δεν πρέπει να υπάρχει αξιοκρατία. Το μάθαμε κι αυτό.

    ReplyDelete
  16. Διόρθωση

    > λέει ότι δεν πρέπει να υπάρχει αξιοκρατία. Το μάθαμε κι αυτό.

    > η αναξιοκρατία είναι αποτέλεσμα νεοφιλελευθερισμού.

    ReplyDelete
  17. Διακρίνω άλλη μία φορά την προσέγγιση "Ο Λαός δεν φταίει σε τίποτα, φταίει κάποιος άλλος". Φταίει η Κυβέρνηση. Φταίει το καπιταλιστικό σύστημα της Κυβέρνησης. Φταίει η Τρόικα. Φταίει το ένα τρίτο της Τρόικας, το ΔΝΤ. Φταίνε οι βιομήχανοι που τα έχουν κάνει πλακάκια με όλους τους παραπάνω. Φταίνε οι λεφτάδες γενικά που τα έχουν κάνει πλακάκια με τους βιομήχανους. Εν πάσει περιπτώσει, σίγουρα δεν φταίει η Νίτσα και σίγουρα δεν φταίω εγώ.

    Εμείς δεν φταίμε ποτέ, είμαστε άμμωμες παρθένες που ζούμε βίο αθώο και χωρίς να το καταλάβουμε βρεθήκαμε με το αγγούρι 5 δάχτυλα μες στον κώλο.

    Να ρωτήσω κάτι, αυτός ο Λαός, που δεν φταίει ποτέ για τίποτα, ποιος είναι; Ποιοι περιλαμβάνονται στην έννοια Λαός; Από ποιο σημείο και μετά σταματάς να ανήκεις στον Λαό; Προτιμώ την έννοια του πολίτη από την έννοια του Λαού-πρόβατου με το αλάνθαστο του Πάπα και χωρίς ευθύνη για τις πράξεις του.

    Οι πολίτες φταίνε, για τις επιλογές τους. Δεν είναι κακό να φταις, δεν είναι κακό να κάνεις λάθη, ούτε είναι κακό να πέφτεις στην παγίδα. Κακό είναι να είσαι κακομαθημένος και να μην μπορείς να καταλάβεις και να αναλάβεις τις ευθύνες σου. Η ανάληψη προσωπικών ευθυνών και οι ενέργειες για την αποκατάσταση των συνεπειών δεν χωράει αριθμό προτεραιότητας.

    Είμαστε όλοι οι Νίτσες του εαυτού μας, αυτό πρέπει να καταλάβουμε.

    ReplyDelete
  18. @Antonis +1 η πικρή αλήθεια είναι ότι έχουμε ακόμα δρόμο σαν πολίτες / λαός πες το όπως θες για να βρεθούμε σε επίπεδο να έχουμε ωριμότητα να κάνουμε την δική μας αυτοκριτική! Θέλει χρόνια..και δεν θα γίνει από την μέρα στην άλλη πόσο μάλλον όταν το πελατειακό σύστημα συνεχίζει να τρέφει την πλειοψηφία η οποία έχει αποχαυνωθεί..δεν ψηφίζει καν (ένα λάθος που και εγώ έκανα στο παρελθόν)

    Sad but true.

    ReplyDelete
  19. http://tasosnastos.blogspot.com/2011/04/blog-post_706.html

    ReplyDelete
  20. http://tasosnastos.blogspot.com/2011/04/debtocracy.html

    ReplyDelete
  21. http://tasosnastos.blogspot.com/2011/04/blog-post_08.html

    ReplyDelete
  22. Σε ότι αφορά τον Χοντρό που αποκαλείτε και μοιράζετε την ευθύνη ανάμεσα σε αυτόν και τους «πολίτες», κάνετε λάθος. Όταν ένας πολιτικός ορκίζετε στην βουλή, ορκίζετε να προστατέψει το κράτος ως «σύνολο» κι όχι μια συντεχνία ή τον εαυτό του. Είναι σαν να βάζεις το 12χρονο στα Jumbo και να του λες «άμα θέλεις πάρε το παιχνίδι, θα τα βολέψουμε αύριο» και μετά όταν γίνει 22 του λες «Α κοίτα!! Δεν μπορώ να σε σπουδάσω γιατί μαζί τα φάγαμε!». Ποια φάγαμε μαζί ρε μπούφε; Που σε φτύνουν και νομίζεις ότι βρέχει...

    Για υπάρξει περίπτωση odious debt βασική προϋπόθεση είναι να φύγουν οι 3 οικογένειες από την χώρα: Καραμανλής/Παπανδρέου/Μητσοτάκης ως «απατεώνες» και να εκδιωχθούν επίσημα. Μόνο μετά από αυτό έχει νόημα να ψάξουμε να βρούμε τι και πως.

    Σε ότι αφορά τον φιλελευθερισμό Πάρη. Σαν ιδέα μου αρέσει κι εμένα αλλά να είμαστε φιλελεύθεροι σε όλα... Όχι φιλελεύθεροι όταν κερδίζουμε και κομμουνιστές όταν χάνουμε... Γιατί εδώ αυτό γίνεται! Αν είμαι πολιτικός-τραπεζιτής τότε έχουμε φιλελευθερισμό κι «ανάπτυξη» (πιανού;) ενώ όταν πάμε κατά διαόλου πρέπει να πληρώσουμε όλοι μαζί γιατί οι «χωρίς τράπεζες χαθήκαμε» ... που το γράφει αυτό ακριβώς ο Keynes?

    Να βγάλουμε το πετρέλαιο από το Αιγαίο; Ναι αν το βγάλουμε, και ποιος θα το πάρει, εγώ, εσύ ή ο Λάτσης; Και τι θα το κάνει, θα δούμε την ανάπτυξη που είδαμε επί Ολυμπιακών όπου ο «φιλελεύθερος» Αγγελόπουλος έκανε «φιλελεύθερες» υπερ-κοστολογήσεις με τις ευλογίες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ;

    Μας έχουν φάει τα αυτιά με την ανταγωνιστικότητα αλλά σύμφωνα με τον Krugman η ανταγωνιστικότητα δεν έχει καμία σχέση με την ευημερία σε ένα κράτος.

    Επίσης οι αγορές δεν αυτορρυθμίζονται γιατί όταν υπάρχει ένας μεγάλος παίκτης δημιουργεί ανισορροπίες χωρίς να κουνήσει δάχτυλο. Διαβάστε κι αυτό, γιατί μια χαρά τα λέει για τον «φιλελευθερισμό». Δυστυχώς πιαστήκαμε «κότσο» από τους φιλελεύθερους της Goldman Sachs.

    Προσωπικά έχω αποχωρίσει από καιρό από δεξιούς-αριστερούς-κεντρόους πολιτικούς και ψευτο-ιδεολογίες που δεν τηρούν ούτε τα βασικά στοιχεία που πρεσβεύει η ιδεολογία τους. Πλέον με ενδιαφέρουν μόνο οι αξίες: ακεραιότητα, ειλικρίνεια, υπευθυνότητα, κλπ. Εάν βρω μια παράταξη ή έναν πολιτικό που να τα συγκεντρώνει, τότε ευχαρίστως να τον στηρίξω αλλιώς, λευκό και πάλι λευκό και οι επόμενες δουλειές που θα ανοίξω, αν μπορέσω θα είναι ή Βουλγαρία ή Τουρκία.

    ps. Θύμισε μου ένα καλό που έκανε το ΔΝΤ γιατί από όσο ξέρω τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Τουρκία (Ερντογάν) για να ΒΓΕΙ από την επιτήρηση έκανε τα ΑΚΡΙΒΩΣ αντίθετα από αυτά που προτρέπει το ΔΝΤ.

    ReplyDelete
  23. Λοιπόν, καθότι Έλλην, έχω κ γω μία θεωρία του καναπέ, την οποία θα

    παραθέσω. Εγώ έχω ακούσει τους παρακάτω λόγους για το περίφημο χρέος:


    1. Αυτά που "έφαγαν" οι πολίτες
    2. Αυτά που "έφαγαν" οι πολιτικοί
    3. Αυτά που "έφαγαν" οι συντεχνίες
    4. Αυτά που προκύπτουν από το ότι το σύστημα που λέγεται Ελλάδα απλά

    δεν δουλεύει.
    5. Αυτά που προέκυψαν από παιχνίδια της Goldman Sachs

    Αν δεν γίνει ένας σοβαρός λογιστικός έλεγχος (σιγά μη γίνει, λες και συμφέρει κανένα) δεν μπορούμε να καθορίσουμε το ποσοστό της κάθε αιτίας. Κάποιος όμως φταίει ΚΑΙ για τα 5.

    Συφιλιάζομαι, ΒΓΑΖΩ ΦΛΥΚΤΑΙΝΕΣ, όταν ακούω κάποιον (μεταξύ των οποίων και τους δικούς μου) να λέει ότι φταίνει "αυτοί", "εκείνοι" που τα φάγανε. Εμείς, ο άμοιρος λαός, που μια ζωή πληρώνουμε από τη μία, και από την άλλη "εκείνοι". Το "σύστημα".

    Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως. Εγώ ξέρω ότι σε μία Δημοκρατία, κυρίαρχη έννοια είναι ο πολίτης. Ποιά διαφορά έχει ό πολίτης από τον κάτοικο? Ο πολίτης, πέρα από δικαιώματα έχει και ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ. Έχει ΕΥΘΥΝΕΣ. Μία από αυτές είναι να διαλέξει υπεύθυνα ποιός θέλει να τον κυβερνήσει, με κριτήριο το καλό του τόπου.

    Με βάση το σκεπτικό αυτό, ας δούμε ποιός είναι υπεύθυνος για το καθένα. Προφανώς για το 1, ευθύνονται οι πολίτες.

    Για το 2, εκτός από τον πολιτικό ως πρόσωπο, ευθύνεται και εκείνος που τον έβαλε στο πόστο που βρίσκεται. Αν τους πολιτικούς τους ψηφίζουν οι πολίτες για να τους βολέψουν το παιδί στο Δημόσιο, για να τους δώσουν άδεια για το αυθαίρετο, για να τους σβήσουν την κλήση, φαίνεται πόσο αξιοκρατικά είναι τα κριτήρια που ψηφίζει ο μέσος Έλληνας. Στα δικά μου μάτια τη μισή ευθύνη για τα υποβρύχια του Τσοχατζόπουλου και για το Βατοπέδι του Βουλγαράκη είναι εκείνοι που τους έβαλαν στη θέση που βρέθηκαν.

    Για το 3, φταίνε τα ίδια τα μέλη των συντεχνιών που βολεύτηκαν να είναι λιγότερο φτωχοί από τους άλλους σε μία φτωχή χώρα (είναι πολίτες όλοι αυτοί), και οι πολιτικοί που δεν αναλαμβάνουν την πολιτική ευθύνη να πολεμήσουν τα συμφέροντα των συντεχνιών χάνοντας ψήφους. Again, για τον πολιτικό που δεν κάνει τη δουλειά του ποιός φταίει? Ναι, ο πολίτης!

    Για το 4. προφανώς φταίνε οι πολιτικοί που διόριζαν και την κόρη της κυρα Μαριγούλας (άρα οι κυρα Μαριγούλες που τους ψήφισαν), κάνοντας ένα Δημόσιο μαμούθ που δε δουλεύει, πληρώνοντας 1 εκατομμύριο ανθρώπους (770k είναι στο στενό Δημόσιο τομές) από τα 4,4 που εργάζονται στην Ελλάδα.

    Για το 5, εμένα ακόμα δε με έχει πείσει κάποιος ότι αυτό δεν είναι Συνέπεια του ότι το κράτος μας είναι μην-το-πω-τι-είναι, και του ότι η οικονομία μας είναι αναιμική, και χωρίς προστατευτικούς μηχανισμούς. Υπάρχουν μικρότερες χώρες από την Ελλάδα, που η Goldman Sachs δεν τολμάει να αγγίξει. Γιατί εμείς δεν είμαστε έτσι? Γιατί είμαστε μην-πω-τι-είμαστε. Ποιός φταίει γι αυτό? "Αυτοί"? "Εκείνοι"? Τσ τσ τσ. Ακόμα δεν το μάθαμε. Οι πο-λι-τες.

    Το κακό είναι ότι είχαμε μάθει πάντα να φταίει κάποιος άλλος. Οι Τούρκοι, οι Γερμανοί, ο Παπαγόπουλος, ο Βασιλιάς. Τώρα εδώ και 30 χρόνια δεν έχουμε κάποιον να ρίξουμε το φταίξιμο. Μαλακία ε?

    ReplyDelete