Tuesday, February 22, 2011

The JavaPapo daily - ένα πείραμα ειδικής ενημέρωσης με την υπηρεσία Storify


Κάθε μέρα γίνομαι δέκτης πληροφοριών. Link, κείμενα, site, προτάσεις, video, μουσική περνάνε μπροστά απ' τα μάτια μου. Αρκετή πληροφορία η οποία σε ένα ποσοστό είναι χρήσιμη.

I share therefore I am
Μέρος αυτής της πληροφορίας την μοιράζομαι μέσα από τις διάφορες υπηρεσίες. Τα video μουσική που μπορεί να στέλνει ο φίλος μου Κώστας τα κάνω 'Like' και αυτό μετά αναμεταδίδεται στο twitter. Τα  post απο τα διάφορα blog  που βρίσκονται στην λίστα του google reader μου τα κάνω 'Share' και όσοι με κάνουν 'follow' μπορεί να τα δούν. Στο twitter ότι γράψω μπορεί να περάσει απο τα μάτια των εκεί followers. Το ίδιο στο Ping το Soundcloud ή ακόμα και σε αυτό το blog. Γράφω γιατί θέλω να μοιραστώ άλλοτε εμπειρίες, άλλοτε απόψεις άλλοτε γνώση  (κράτα αυτό το τελευταίο).

Μου αρέσει να μοιράζομαι γνώση /ιδέες/ ειδήσεις με φίλους γνωστούς κτλ. Πολλές φορές αναμεταδίδω κάτι απλά γιατί ξέρω ότι κάποιος κοντινός μου θα το διαβάσει ή του το στέλνω σε email. Άλλες φορές γράφω σε αυτό το blog κάτι το οποίο στα έμπειρα geek που διαβάζουν φαίνεται σχεδόν αδιάφορο ή νηπιακού επιπέδου. Το κάνω για μια άλλη μερίδα φίλων , γνωστών που είναι λιγότερο techie αλλά διαβάζουν σιωπηλά. Για κάποιους που θα σου στείλουν ένα email και θα σε ρωτήσουν πως μπορώ να βάλω τραγούδια μέσα στο iphone μου. Κάπως έτσι ξεκίνησα να γράφω και εγώ όπως και άλλοι τα απλά how to μου (κοίτα δεξιά στην κατηγορία Τα..Καλά μου). 

Paper.li
Εδώ και μήνες παρακολουθώ αρκετούς followers απ΄το twitter να χρησιμοποιούν την υπηρεσία paper.li. Η συγκεκριμένη δωρεάν υπηρεσία αυτό που κάνει με την βοήθεια σου φυσικά είναι να παρακολουθεί την πληροφορία την οποία μεταδίδεις μέσα απ' την δραστηριότητα σου στο twitter και στο Facebook και στο τέλος (πχ καθημερινά ή όποτε θες εσύ) μαζικά ή επιλεκτικά να σου φτιάχνει μια πολύ όμορφη σελίδα, σαν online εφημεριδάκι το οποίο μπορούν να το διαβάζουν οι γνωστοί σου και με με μερικές ματιές να δουν τι σου κίνησε το ενδιαφέρον. Παραθέτω ένα παράδειγμα user που χρησιμοποιεί το paper.li εδώ

Το  αποτέλεσμα είναι πράγματι πολύ όμορφο και διαβάζεται αρκετά εύκολα. Αλλά υπάρχει κάτι προβληματικό. Το paper.li δουλεύει ουσιαστικά μέσα απ' το twitter feed σου ή το facebook. Δεν σου δίνει ελευθερία να πας και να βάλεις στο καθημερινό σου εφημεριδάκι ένα link άσχετο ή κάποια άλλη υπηρεσία. Εγώ θέλω να συνδυάσω πολλές πηγές και να filter-άρω όπως θέλω εγώ την πληροφορία. Πχ δεν θέλω όλη η ροή πληροφοριών να μπει στην 'καθημερινή μου έκδοση. Από τα 20-30 πράγματα maximum να βάλω 10. Έτσι λοιπόν ρώτησα προχθές (μιας και δεν ήξερα) τι εναλλακτικές υπάρχουν. Ο Βαγγέλης (observ8) μου έδωσε 2 προτάσεις τις οποίο δοκίμασα και τον ευχαριστώ.

Εναλλακτικές
Οι υπηρεσίες οι οποίες θα μου έδιναν κάτι κοντινό στο τελικό αποτέλεσμα του paper.li αλλα με μεγαλυτερη ευελιξια στο πως μπορώ να διαμορφώσω την πληροφορία ήταν 
Το amplify είναι μια καλό-φτιαγμένη υπηρεσία όπου διαλέγεις να μοιραστείς ότι είδους πληροφορία θες - στο τέλος δημιουργεί και ένα τελικό email με την συνολική σου δραστηριότητα αλλά αυτό που δεν μου άρεσε είναι ότι φέρνει πιο κοντά σε information stream παρά σε κάτι που να θυμίζει ερασιτεχνική web εφημερίδα. 

Storify
Με κέρδισε το Storify όπου μπορείς να βάλεις ότι πληροφορία θες και σου δίνει μια απλοϊκή μεν αλλά εύχρηστη δυνατότητα να δομείς την εφημερίδα σου. Να βάλεις τα πράγματα στην σειρά που θες, να βάζεις κάτι σαν επικεφαλίδες και λίγο κείμενο. Το τελικό οπτικό αποτέλεσμα δεν είναι σαν το αντίστοιχο στο paper.li από την άλλη δεν το βρίσκω και τόσο άσχημο.

Στα άσχημα του είναι ότι η υλοποίηση σε πολλά σημεία είναι προβληματική. Θα δεις ότι τα διάφορα widget για να βάζεις νέες καταχωρήσεις μερικές φορές δεν δουλεύουν, μία στο τόσο όταν πατήσεις 'Save' δεν θα το κάνει και μάλλον η υλοποίηση του user management δεν είναι η καλύτερη (εκεί που νομίζεις ότι είσαι στο σύστημα ξαφνικά σε πετάει). Παρόλα αυτά οι όποιες προχειρότητες αν και υπάρχουν δεν σε εμποδίζουν να κάνεις την δουλειά σου οπότε ευελπιστώ να βελτιωθεί

Μπορείς να βρεις το JavaPapo Daily project εδώ.

Τελικές σκέψεις
Θα μπορούσα ίσως το κολάζ αυτών των καταχωρήσεων να το έκανα εδώ στο blog έτσι δεν θα εισήγαγα ακόμα μια υπηρεσία στο stream πληροφοριών μου. Αυτό είναι κάτι που θέλω να σκεφτώ και να δω αν είναι σωστό. Για την ώρα η χρήση κάτι καινούργιου και με τους όποιους αυτοματισμούς έχει  μου αρέσει. Απλοϊκό δεν λέω το format του storify στην τελική σελίδα που θα σου παράξει (σαν ένα απλό wiki) αλλά μάλλον θα έπρεπε να το παλέψω πιο πολύ στο blog για να φιάξω κάτι δομημένο αλλά και ωραίο στο μάτι.

Επίσης είμαι περίεργος αν την storify σελίδα μου θα διαβάζει κανείς με την έννοια θα την βρει χρήσιμη. Είμαι σίγουρος βέβαια ότι εκεί έξω υπάρχουν και άλλοι που έχουν την ίδια ανάγκη με μένα ίσως και πιο συγκεκριμένη όπως της ενημέρωσης (βλέπε πχ σελίδες stories με πληροφορίες από την Μ.Ανατολή (εγώ το κάνω για την χαρά του sharing  και την δόξα της geek κουλτούρας). Όπως και να έχει νομίζω έχει πλάκα - ελπίζω να είμαι συνεπής!

Υ.Γ Τελικά υπάρχει RSS feed στο λογαριασμό storify.Το δικό μου είναι εδώ.

No comments:

Post a Comment