Saturday, January 01, 2011

systemgraph gate και λοιπές ανοησίες!

Λοιπόν δεν αντέχω δεν ξέρω με πιάνει το geek pride. Μερικές φορές για κάποια θέματα βλέπεις τον κάθε άσχετο να έχει άποψη από το τίποτα το πουθενά, με εκνευρίζει. Θα πω και εγώ την άποψη μου - τσάμπα είναι.

Disclaimer: Το δηλώνω με κάθε θάρρος και επειδή δεν φοβάμαι να πω την γνώμη μου ούτε πληρωμένος blogger υπήρξα ποτέ - πληρωμένος της..κ..λας μου για την τεχνολογία είμαι μόνο. Είμαι ένας από τους πολλούς ευχαριστημένους πελάτες της systemgraph. Αυτό δεν λέει κάτι αλλά μπορεί να λέει και πολλά!Θα συνεχίσω να είμαι by the way γιατί απλά κάνω την δουλειά μου!

H ιστορία όπως την κατάλαβα εγώ: Κάποιος αγοράζει macintosh (μπράβο) από super market. Δυστυχώς το imac βγάζει πρόβλημα (συμβαίνει λυπηρό αλλά δεκτό). Ρωτάει διαβάζει μπορεί να διάβασε και μένα δεν ξέρω και λέει η systemgraph φαίνεται καλό repair center (και είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη).  Τους πάει το μηχάνημα με σκιές στην οθόνη, μετά από 2-3 μέρες το παίρνει πίσω μαζί με μία αναβάθμιση μνήμης και την οποία πληρώνει, ενώ για την επισκευή τίποτα αν δεν κάνω λάθος. Το μηχάνημα του παραδίδεται fully functional αλλά μετά από 2 μέρες ξανά-χαλάει. Με το δίκιο του τα παίρνει στο κρανίο σου λέει τι γίνεται εδώ. Ξαναπάει πίσω και κάνει χαμό στην εταιρία, του προσφέρουν ξανά δωρεάν επισκευή, αυτός αρνείται τους βάζει να υπογράψουν κάτι χαρτιά σε Α4 και λοιπά τυπικά, φεύγει, πάει στην προστασία καταναλωτή κάνει παράπονα, πάει μάλλον και σε δικηγόρο, αρχίζει να τους κράζει που δεν του δώσανε νέο μηχάνημα, τους βρίζει αρκετά (οκ μπορώ να καταλάβω τον θυμό του - μαζί του). Κάποια στιγμή τα αρθράκια του τα βλέπουν από την εταιρία, κάποιος αποφασίζει ότι για να μάθει θα πρέπει να δεχθεί μήνυση για να το βουλώσει . Δέχεται μήνυση, μάλλον για κανένα μήνα το συζητάνε οι δικηγόροι, ξαφνικά γίνεται γνωστό το περιεχόμενο της μήνυσης. 200.000 θέλει η εταιρία για τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. The rest is history ο καθένας γράφει την επανάσταση του και μου κάνει εντύπωση λες και και κανένας από εσάς δεν έχει αγοράσει προϊόντα IT στην Ελλάδα και τώρα τα μάθατε τα άσχημα. Ας παραθέσω την άποψη μου λοιπόν!

Αuthorised repair center: Δυστυχώς για όλους μας η Apple δεν έχει επίσημη παρουσία στην Ελλάδα οπότε έχουμε τον επίσημο αντιπρόσωπο και μετά ένα δίκτυο από μεταπωλητές. Όπως όταν αγοράζεις ένα laptop Sony ο αντιπρόσωπος είναι η Sony hellas ότι πιο κοντινό έχεις στην Apple στην Ελλάδα είναι η istorm (ex-Rainbow). Μερικοί από τους μεταπωλητές όπως η Systemgrapη ή η Document ή you name it έχουν αποκτήσει τον τίτλο του authorised repair center δηλαδή έχουν ανθρώπους με πιστοποίηση που ξέρουν πως να ανοίξουν το mac σου να το επισκευάσουν και να στο ξαναδώσουν όπως το είχες. Πίστεψε με έχω διαλύσει πολλά διαφορετικά μηχανήματα εδώ και 20 χρόνια που ασχολούμαι με το άθλημα δεν έχω τολμήσει να πειράξω κανένα από τα 3 mac μου. Ο προφανέστατος λόγος είναι γιατί δεν μου χαλάνε (τα έχουμε πει σου γράφω από τον imac μου 5 ετών μηχάνημα!!!) και όταν χαλάνε είναι απο δική μου βλακεία  (πχ κρασί στα USB του macboopro!!!). Δεν ξέρω που λέει ότι τα  authorised repair center πρέπει  να σου δίνουν νέο μηχάνημα και το λέω αυτό εκ πείρας τόσα χρόνια. Ξέρεις πόσα Acer και Sony και toshiba μου έχουν μείνει στα χέρια; ΠΟΛΛΑ! Μην λέμε χαζομάρες λοιπόν, τηλεφωνάκι σε κάποιον βαριεστημένο κατα περίπτωση υπάλληλο σου λένε ποιες εταιρίες σου κάνουν service - το πηγαίνεις εκεί με δικά σου έξοδα σχεδόν πάντα πλήρωνα για τα πάω μετά από 5 μέρες κάποιος άλλος βαριεστημένος μου τηλεφωνούσε και σχεδόν πάντα μου έλεγε το αυτονόητο ότι πρέπει να αλλάξω main board αλλιώς θα έπρεπε το μηχάνημα πάει στην Ιταλία ή στο Βέλγιο.Έχω ακούσει για την περίπτωσης της Dell που έχει φοβερό after sale support και στην Ελλάδα και οι τύποι όπου και να είσαι στην Ελλάδα έρχεται τεχνικός και σου κάνει επισκευή - αλλά δύσκολα με την πρώτη θα σου αλλάξει το μηχάνημα.  Αντικατάσταση δεν παίζει ...το ξέρουμε τα ξέραμε μπλα μπλα. Συνήθως τα repair center απλά μπορούν να κάνουν τον proxy για να πάει το μηχάνημα στο εξωτερικό αν ο αντιπρόσωπος είναι έξω (μερικές φορές καλύτερα γιατί αν μπλέξεις με  Έλληνες..άσε θα πρέπει να γράψω 1000 post και να δεχθώ 10000 μηνύσεις). Αντικατάσταση μπορεί να παίξει μετά από έναν αριθμό συνεχόμενων επισκευών  και κάθε εταιρία έχει την δική της πολιτική πότε είναι αυτό το όριο.

Τα λάθη: Το μεγάλος λάθος για μένα δεν είναι ούτε πολιτικής ούτε risk management και όλα τα άλλα που διαβάζω. Εν μέρη είναι, αλλά κύριοι χάνεται το σημαντικό! Καταρχήν δηλώνω ότι και οι 2 πλευρές έκαναν λάθη! Καταρχήν ο καταναλωτής ναι μεν εκνευρισμένος θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ζητάει αντικατάσταση από την λάθος πλευρά - έπρεπε τα νεύρα τον εκνευρισμό και οτιδήποτε άλλο να τα ρίξεις είτε στην ίδια την Apple γενικά είτε στον επίσημο αντιπρόσωπο αν δεν του έδιναν άλλο όπως ήθελε αλλά όχι στο repair center. Η Systemgraph τον επισκεύασε - δυστυχώς (θα πω και γι'αυτό ) μάλλον η επισκευή δεν ήταν από σωστό ανταλλακτικό - συμβαίνει και σε άλλες εταιρίες by the way - να στον επισκευάζουν και να σου ξανασκάει - είτε γιατί το ανταλλακτικό είναι και αυτό ανταλλακτικό από επισκευή είτε γιατί έρχεται προβληματικό από το εργοστάσιο. 

Είναι σπαστικό, είναι κακό το ξέρω αλλά μπορεί να συμβεί. Γι' αυτό λοιπόν εγώ παρόλο που δηλώνω ότι θα  έπρεπε να γνωρίζει από που ζητάει την αντικατάσταση και κάνει μάλλον φασαρία ή τσαμπουκά - τον κατανοώ είναι ένας frustrated χρήστης. Μετά μέσα στα νεύρα του το έχασε λίγο και ξεκίνησε σε μικρό η μεγάλο βαθμό δεν θα το κρίνω εγώ (μάλλον μικρό γιατί μέχρι ο δικηγόρος του κάνει γνωστές τις λεπτομέρειες της μήνυσης κανείς δεν ήξερε για την ιστορία). Σαν χρήστης όμως τον καταλαβαίνω γιατί πολλές φορές από αυτό το blog επώνυμα έχω κράξει διάφορες εταιρίες και το service τους και θα συνεχίσω να το κάνω.

Η εταιρία:  Θα ήθελα να ήμουν πραγματικά μπροστά την στιγμή που ο απογοητευμένος πελάτης πήγε πίσω και με νεύρα ζητάει αντικατάσταση. Το σημαντικό κύριοι και κυρίες λάθος δεν είναι crisis management - αυτά έρχονται μετά- είναι business attitude. Χωρίς να γνωρίζω λοιπόν ακριβώς την συμπεριφορά και την δυναμική της συγκεκριμένης συνομιλίας θα ήθελα η εταιρία να δείξει ένα μεγαλύτερο ζήλο - στην πώληση και support  του πελάτη τους - ακόμα και όταν αυτός είναι εκνευρισμένος. Έγινε πχ καμία προσπάθεια να τον καλμάρουν και να τον κερδίσουν σαν πελάτη - μιας και μπορεί να μην είχε αγοράσει μηχάνημα από εκεί αλλά από την στιγμή που το πήγε για service έγινε! Κατανόησαν ακριβώς τον εκνευρισμό του, ότι έμενε για δεύτερη φορά μέσα σε μια εβδομάδα χωρίς μηχάνημα, έχανε λεφτά μάλλον και ώρα; Του πρόσφεραν έξυπνα πχ όχι μόνο να του το ξαναφτιάξουν ως όφειλαν γιατί αυτό το έκαναν έτσι και αλλιώς, αλλά παιδιά όλοι ξέρουμε ότι στις business από την μικρό ως το μεγάλο deal μετράει ο τρόπος. Πχ...κάποιος να δείξει κατανόηση και να του πουν θα σας το φτιάξουμε μέχρι το τέλος της ημέρας σας ζητούμε συγνώμη - και ορίστε για 2 μέρες που θα μείνετε χωρίς μηχάνημα πάρτε πχ ένα macbook μέχρι να είναι έτοιμο το δικό σας μιας και είναι και δικό μας λάθος εν μέρη που δεν το φτιάξαμε  σωστά την πρώτη φορά.  Για μένα εκεί χάθηκε η παρτίδα. Αν όλα αυτά έγιναν αλλά ο χρήστης τα είχε πάρει στο κρανίο και ήθελε αντικατάσταση ότι και να γίνει, OK μάλλον είναι δική του βλακεία και έλλειψη υπομονής - αλλά εικάζω ότι μάλλον και η εταιρία δεν θα προσπάθησε στον βαθμό που λέω παραπάνω. Φυσικά όλοι θα μάθουμε τι προτάθηκε επίσημα στο δικαστήριο και σε 15 μέρες που οι 2 πλευρές θα πουν την γνώμη τους μπροστά στον δικαστή. 

Από εκεί και πέρα χάθηκε η μπάλα. Ο χρήστης τα είχε πάρει στο κρανίο μάλλον είχε και λίγο μέσα του το θα σας 'γ...σω' μαγκιά του μιας και η αρχική του απαίτηση δεν εκπληρώθηκε. Η εταιρία έκανε μέγα ΛΑΘΟΣ που το συνέχισε με την μήνυση και εδώ είναι που συμφωνώ με όλους ότι business wise έχασε αρκετούς πελάτες (μελλοντικούς) για μένα που είμαι εδώ και 3 χρόνια πελάτης το λέω με κάθε θάρρος είναι το πιο σοβαρό μαγαζί εκεί έξω για να αγοράσω ή να επισκευάσω mac!

Πως θα το αντιμετώπιζα εγώ αν ήμουν η εταιρία. 
Είπαμε οι απόψεις είναι σαν τους..κ..λους ο καθένας έχει και από μία. Εφόσον τα reflex μου ή οι εταιρικές μου δυνατότητες σε προσωπικό και διαδικασίες δεν ήταν τέτοιες έτσι ώστε να τον κερδίσω την δεύτερη φορά που ήρθε, με μια ψύχραιμη, ευέλικτη και προσωρινή αντικατάσταση - και πράγματι συνέχιζε με το κράξιμο, αυτό που θα έκανα είναι να έβγαζα στην αρχική μου σελίδα μια ανακοίνωση επίσημη να εξηγώ το ιστορικό να δίνω στοιχεία και να λέω γιατί θεωρώ ότι το κράξιμο που δέχομαι είναι άδικο αντί να αφήσω τον δικηγόρο πια της άλλης πλευράς να βγάλει στην δημοσιότητα μετά από μήνα λεπτομέρειες για την μήνυση και να ξεκινήσει και από πολλούς άσχετους ή υπερβολικούς η σύνταξη επαναστατικών μηνυμάτων και λοιπά τραγελαφικά! Στην χειρότερη υπάρχουν νομικά μέσα πιο ήπια της μήνυσης όπως ένα εξώδικο μπλα μπλα (μιλάω εκ πείρας).Αλλά μόνο ένα επίσημο statement θα ήταν αρκετό να τελειώσει η ιστορία και ο άτυχος χρήστης να ρίξεις την ενέργεια του να κυνηγήσεις αυτούς που μπορεί να φταίνε γιατί δεν του έδωσε κανείς αντικατάσταση.


Ιστορίες από το παρελθόν
Πριν κάποια χρόνια εντός εγγύησης η κοπέλα μου κάνει ζημιά σε ένα όμορφο για την εποχή sony vaio laptop. Χωρίς πολλά πολλά τηλεφωνούμε την Sony και μας ενημερώνουν ότι repair center δεν υπάρχει και θα έρθουν να το πάρουν και να ταξιδέψει στο Βέλγιο. Πράγματι ήρθαν το παρέλαβαν, το μηχάνημα ήταν εκτός για 1-2 εβδομάδες δεν θυμάμαι και επέστρεψε. Δεν της έδωσαν αντικατάσταση, το επισκεύασαν και τέλος. Λίγο πριν τελειώσει η εγγύηση παρουσίασε ξανά πρόβλημα αν δεν κάνω λάθος και το ίδιο πράγμα έγινε - ξανά με υπομονή!!

Πριν 3 χρόνια μέσα στην απροσεξία μου πιάνομαι στο καλώδιο του φορτιστή σε ένα καημένο Acer laptop της αδερφής μου. Το παίρνω μαζί μου και σκάει όπως είναι κάτω! Φοβερές στιγμές. Το laptop δουλεύει αλλά το φισ της φόρτισης εσωτερικά έχει σπάσει. Είχε μόλις βγει εκτός εγγύησης. Τηλέφωνο,  με ενημερώνουν ότι υπάρχουν 2 εταιρίες repair center μία ηταν στον Ταύρο. Το πάμε εκεί. Το ανοίγουν και μου λένε ότι επειδή όλα ειναι ένα board άρα και το φισακι πάνω πρέπει να αλλάξω μητρική (700 euro -η αρχική του τιμή ήταν 800 χαχα). Με χρεώνουν κάποια τυπικά που το άνοιξαν τους ευχαριστώ - και μετά από κάτι μήνες μαζί με τον πατέρα μου το ανοίγουμε και ...το ψιλοεπισκευάζουμε...(με μεγάλο ταλέντο στην οικογένεια)..με μια κλέμα να κρέμεται έξω από το φις της φόρτισης χαχα φοβερή παντέντα. Μετά απο λίγους μήνες το μηχάνημα μας αφήνει απο δίσκο και άλλα. 






30 comments:

  1. διαφωνώ σε διάφορα σημεία. Για μένα η SystemGraph έχει 100% λάθος και θα έπρεπε να εξηγήσει ευγενικά στον πελάτη τι πρέπει να κάνει για να αλλάξει το μηχάνημά του. Μόνο στην Ελλάδα η αντικατάσταση ελαττωματικών προιόντων είναι τόσο δύσκολη.

    Τέλος πάντων. To Public τον έστειλε εκεί. "Δεν διάβασε κάπου". Για να γίνει αυτό θα πρέπει το Public να έχει υπογράψει σύμβαση με την SystemGraph να τους στέλνει τους πελάτες εκεί (για servis ή αντικατάσταση). Κάτι που μάλλον δεν έχει γίνει και εκεί ευθύνεται το Public (που είναι super market όπως λες) για παραπλάνηση και θα πρέπει να γινει κάτι με αυτό.

    Επίσης η πρόταση "το imac βγάζει πρόβλημα (συμβαίνει λυπηρό αλλά δεκτό)" είναι εντελώς λάθος για ευνόητους λόγους. Προφανώς το λες γιατί ήσουν τυχερός και δεν έχεις ταλαιπωρηθεί από ελληνική υποστήριξη. Όταν πληρώνεις 2000€ για κάτι και έχει πρόβλημα δεν είναι "δεκτό" είναι απαράδεκτο και κάτι πρέπει να γίνει για αυτό εκτός αν έχουν αυτόματη no-questions-asked αντικατάσταση (όπως π.χ. έχει η LG για τις οθόνες ή εν μέρει η Dell ή ακόμα και η Amazon για προβληματικά βιβλία CD που έχω παραγγείλει και έχω στείλει πίσω χωρίς 2η κουβέντα)

    Προσωπικά για μένα ο πελάτης έχει πάντα δίκιο ακόμα και όταν έχει άδικο.

    ReplyDelete
  2. γεια σου xpan καλή χρόνια!
    Λοιπόν το αν του εξληγησε η όχι θα το μάθουμε στο δικαστήριο ουτε και εγώ ημουν μπροστά! Βλέπεις ότι ανάγω το θέμα και σε άλλο επίπεδο πέρα απο την εξήγηση θα έπρεπε να τον χειριστεί καλύτερα και να τον κερδίσει σαν πελάτη. Δεν είναι λοιπόν οτι τους συγχωρώ ότι παίρνω το μέρος τους.


    Όπως έγραψα κάτω έχω βρεθεί στην δυσάρεστη θέση να μπλέξω με ελληνικό support, όχι apple αλλά τι διαφορά έχει. Ειχα pc παλιά. δίσκοι mobo, οθόνες..ακόμα και laptop. Για μένα η τιμή δεν έχει σημασία είτε 2000 είτε 800 το ίδιο είναι.

    Προσωπικά πιστεύω ότι και οι 2 έχουν λάθος - άλλος λιγότερο άλλος μεγαλύτερο.

    ReplyDelete
  3. Πάρη, το γεγονός ότι η System Graph έκανε αγωγή στα δικαστήρια δείχνει ότι η εταιρία γνωρίζει ότι υπάρχουν νόμοι.
    Ο πελάτης έχει από το νόμο το δικαίωμα ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ. Και μάλιστα την υποχρέωση αντικατάστασης έχουν από κοινού στη System Graph αφού επισκεύασαν αρχικά και έβαλαν ανταλλακτικό.
    Ο πελάτης εδώ μάλλον διεκδίκησε αυτό το νόμιμο δικαίωμα. Το ύψος της αγωγής 200,000 ευρώ δείχνει ότι σκέφτηκαν να τον εκφοβίσουν γιατί ήξεραν ότι παρανόμησαν. Αυτό που δεν σκέφτηκαν ήταν ότι ο πελάτης δεν φοβήθηκε και ότι θα έπαιρνε την έκταση που πήρε! Γιατί είναι αφελές να υπέθεσαν ότι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν στο δικαστήριο τόσο μεγάλη ζημιά από ένα blog με 5 αναγνώστες... άσε δε που τέτοια ποσά δεν επιδικάζονται ως αποζημίωση ούτε σε τροχαία με θύματα ή σε εργατικά ατυχήματα. Αυτά θα τα ήξεραν οι δικηγόροι της εταιρίας.

    Συμπέρασμα, φταίει η Ευρωπαϊκή Ένωση που θέσπισε τη σχετική παλιοοδηγία για αντικαταστάσεις προϊόντων που δεν επισκευάζονται ή χαλάνε μέσα στην εγγύηση και οι παλιοκυβερνήσεις στην Ελλάδα που τις ενσωματώνουν στην ελληνική νομοθεσία.

    Θυμάσαι Πάρη τι καλά ήταν τα παλιά τα χρόνια που ο πελάτης έκανε απλά την προσευχή του να δουλεύει το προϊόν και δεν μπορούσε να κάνει πολλά περισσότερα από αυτό; Πάνε οι ωραίες εποχές εκείνες που είχαν οι εταιρίες την ησυχία τους και η Εκκλησία πολλή δουλειά. Κοίτα τώρα τι τραβάει η System Graph...
    ΟΥΠΣ!

    ReplyDelete
  4. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά παιδιά.

    ReplyDelete
  5. γεια σου Richard καλή χρονιά thanks!

    Λοιπόν δεν ξέρω κατα πόσο τυπικά και νομιά η systemgraph πρεπει να αντικαταστήσει - για να μην το παίζω ξερόλας θα περιμένω να δω την απόφαση του δικαστή. Έγραψα ότι έγραψα απο την υπάρχουσα δική μου εμπειρία με 10αδες τέτοιες εταιρίες.


    φυσικά και θυμάμαι την εποχή ...που έβριζα καταστηματάρχες στην Στουρνάρη για μητρικές..και gadget...για να μου δώσουν επισκευή ...τεσπα!±

    ReplyDelete
  6. Το θέμα είναι όμως ότι το δικαστήριο δεν θα αποφασίσει για αυτό. Θα αποφασίσει για τη δυσφήμιση που επικαλούνται και μόνο.
    Για το άλλο έχει κινηθεί μόνο ο πελάτης τους που πήγε στην αρμόδια αρχή για την προστασία του καταναλωτή.
    Εύχομαι το δικαστήριο να βγάλει αυτή την κακιασμένη εκφοβιστική αγωγή άκυρη ώστε να μπορείτε εσείς οι bloggers να γράφετε επώνυμα για τα άσχημα που συμβαίνουν... διαφορετικά θα τρέμει η καρδούλα σας κάθε φορά που θα ξεφεύγει μια λέξη... πχ "τα λαμόγια στη ΔΕΗ δεν απαντούν στο τηλέφωνο ποτέ και εγώ δεν έχω ρεύμα".
    Γιαυτό και έχει πάρει διάσταση βάσικα, για την αγωγή.

    Καλή τύχη στα παιδιά που υπερασπίζονται αυτό το δικαίωμα.

    ReplyDelete
  7. Είμαι και εγώ ένας blogger που συχνά πυκνά κράζω αλλά το ύφος που δίνουν μερικοί λες και ειναι σταυροφορία νομίζω κάνει πιο μεγάλο κακό απο την υπόθεση την ίδια. Δεν μπορείς επίσης να ανάγεις το θέμα μονο σε θέμα ελευθερίας της της έκφρασης και των υβριστικών post. Η ιστορία εχει διάφορες φάσεις και οι ύβρεις ήρθαν μετά απο διαμάχη για ένα request και το δικαστήριο είμαι βέβαιος ότι θα το δει ολικά το θέμα, κάποια στιγμή θα ρωτήσει γιατί έγραψε το ποστ τι έγινε πριν μπλα μπλα!

    ReplyDelete
  8. Αν γίνει πράγματι αυτό (το εύχομαι), τότε οι καταναλωτές και όσοι γράφουν τη γνώμη τους στο διαδίκτυο δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα γιατί όπως εξήγησα παραπάνω, ο νόμος είναι *σαφέστατος*.

    Ειλικρινά έχω τη γνώμη ότι η αγωγή ήταν απλώς για να φοβηθεί ο τύπος.. διαφορετικά έγινε από κάποια διάθεση επέκτασης της σύγκρουσης μαζί του.. που προσωπικά μπορώ να κατανοήσω μόνο ως "προσωπικό μένος", ή "τσαμπουκά", γιατί επιχειρηματικά είναι αυτοκαταστροφική αγωγή, όπως άλλωστε αποδεικνύεται.

    ΥΣ: αν όμως είναι τέτοια (για τη σύγκρουση) ... τότε αυτοί εκεί στην εταιρία είναι επιπόλαιοι και ακατάλληλοι, αφού έχουν μερίδιο επικοινωνιακής ευθύνης για το μεγαλύτερο brand name του πλανήτη. Κι αν αυτό ισχύει, τότε ο πελάτης κάποιο δίκιο έχει τελικά γιατί αυτό βρήκε μπροστά του όταν τους επισκέφτηκε!

    ReplyDelete
  9. σε αυτό θα συμφωνήσω 100% μαζί σου - περί επιπόλαιας κίνησης..έτσι και αλλιώς. Θεωρώ ότι μια ανακοίνωση όπως έγραψα θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Ισως να δημιουργηθεί σχολή προβληματισμού για άλλους υπεύθυνους απ' εδώ και πέρα!

    ReplyDelete
  10. Ναι ακριβώς... τέλος πάντων, θα τη σταματήσουν λογικά τη διαδικασία εκτός αν είναι απόγονοι του καπετάνιου του τιτανικού :-)

    Καλή χρονιά και πάλι φίλε μου

    ReplyDelete
  11. επίσης και ευχαριστώ για τα comment! respect!

    ReplyDelete
  12. κι εγώ ευχαριστώ για το βήμα διαλόγου στο blog σου.

    ReplyDelete
  13. Πάρη καλησπέρα και πάλι (και καλή χρονιά, επίσης :-). Αυτό που δεν καταλαβαίνω με τα Μακ (και είναι και η βασικότερη αιτία που τα αποφεύγω) είναι ποιος είναι επιτέλους ο επίσημος αντιπρόσωπος. Εγώ ξέρω πως όταν αγοράζω ένα μηχάνημα θα πάρω τηλέφωνο στην αντιπροσωπεία αν χρειαστεί κάτι. Για αυτό πάντα φροντίζω να αγοράζω προιόντα με εγγυημένη υποστήριξη. Μου είναι αδιανόητο το 2011 μια απο τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως στην Ελλάδα να μην έχει έναν επίσημο αντιπρόσωπο για να επιλύει όλα αυτά τα προβλήματα. Είναι δυνατόν;

    Ξανακάνω την ίδια ερώτηση, λοιπόν. Τι πρέπει να κάνεις αν το Mac σου είναι ελαττωματικό; Ποια είναι η διαδικασία; Ακόμα και τα Turbo-X από το Πλαίσιο έχουν καλύτερη υποστήριξη μου φαίνεται (πάντα μιλάμε για τα ελληνικά δεδομένα, είμαι σίγουρος πως στη Ν. Υόρκη δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα με την Apple)

    ReplyDelete
  14. Πως ειναι δυνατον να λες οτι εκανε λαθος ο πελατης; Πηγε συμφωνα με τα γραφομενα του στο καταστημα αγορας, στο εξουσιοδοτημενο service, στην iSquare και καλεσε και σε ενα 0800 νουμερο υποστηριξης. Που αλλου να ειχε παει; Τον ειχαν κανει "μπαλακι" αποφευγοντας ολοι την αντικατασταση οπως περιγραφει ο νομος, ο οποιος δυστηχως για τις εταιριες ειναι πανω απο τις εσωτερικες πολιτικες και διαδικασιες τους.

    Η αγωγη δεν ειναι για τις βρισιες που ανταλλαξανε η δεν ανταλλαξανε κατα την διαφωνια, αλλα επειδη εκανε γνωστη την υποθεση του στο internet.

    Εαν η εταιρια κερδισει τοτε πραγματικα κανεις δεν θα τολμα να γραψει μια αρνητικη εμπειρια στο μελλον.

    Καλη μας χρονια.

    ReplyDelete
  15. α) Υπάρχει μια σχέση Public-Systemgraph την οποία αγνοείς προφανώς.
    β) Το θέμα μας δεν είναι ούτε ένας δυσαρεστημένος πελάτης ούτε, ένας iMac. Εδώ μια εταιρία αποφάσισε να γονατίσει έναν άνθρωπο επειδή έγραψε 5 γραμμές (μαλακίες αν θέλεις) σε ένα blog. Είμαστε σοβαροί; Σκέφτεσαι τι ιστορικό θα δημιουργήσει αν κερδίσει η SystemGraph;

    ps. Έχεις γράψει για τον Ανδρέα Παπανδρέου (σε αυτό το blog) κάποια «αρνητικά» σχόλια. Και συμφωνώ με ΟΛΑ. Αν κερδίσει η Systemgraph είσαι στο έλεος των συγγενών του. Το ίδιο κι εγώ κι άλλοι... Με μια κίνηση η SG έκανε ένα προσωπικό (της/του) θέμα, υψίστης σημασίας για ΟΛΟΥΣ.

    ReplyDelete
  16. Έχει πολλή πλάκα όταν προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα, όχι με το αυτονόητο δίκαιο, αλλά με τον νόμο και το "τι κάνουν και οι άλλοι", "τι γίνεται και έξω" και άλλες τέτοιες ομορφιές.

    Είναι όπως στις τριτοκοσμικές χώρες που κόβουν το χέρι στον ληστή που έκλεψε μια φρατζόλα, να βγαίνει ο Πάρης να μας λέει "για σιγά ρε παιδιά, ο νόμος αυτό λέει", "αυτό γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις", "δεν είναι η πρώτη φορά και θα έπρεπε να ήξερε ο τυπάς", "και δίπλα στο ****κιστάν τα ίδια κάνουν" και άλλες τέτοιες ομορφιές.

    Αυτή τη λογική φάγανε μερικοί με το κουτάλι από την κούνια τους και με αυτή τη λογική δεν θα βελτιωθούν ποτέ τα πράγματα.

    Η λογική που τάισαν στο δικό μου μυαλό με το κουτάλι λέει ότι όταν μια εταιρία ζητά 200.000 ευρώ από ένα πελάτη επειδή την είπε "λαμόγιο" τότε έχει βρει ένα πολύ ωραίο τρόπο να επιβεβαιώσει την κατηγορία.

    Θέλω να πω επίσης ότι στην εποχή που ζούμε, με τις 1000άδες αδικίες που γίνονται καθημερινά από το κράτος, την κυβέρνηση και τις εταιρίες στους απλούς, καθημερινούς πολίτες, το να επιλέγεις να σχολιάσεις αυτήν την περίπτωση και να πάρεις και το μέρος της εταιρίας, λέει πολλά για το χαρακτήρα σου.

    ReplyDelete
  17. @orck
    είναι δυνατό- αυτό που θέλω να πω είναι ότι και ο πελάτης έχει μέρος της ευθύνης για συγκεκριμένα σημεία.Το δικαστήριο θα αποφασίσει βέβαια σε λίγες μέρες ποιος ειχε δικιο ή άδικο. Μια άποψη εκφέρω.

    Τώρα σε ότι έχει να κάνει με τον ορισμό της εξύβρησης - αγωγής. Νομίζω όλοι μας πρέπει μας να δούμε και τον ορισμό που δίνει ο νόμος πράγμα που ούτε εγώ το έχω κάνει ούτε κανένα απο τα blog που είδα. Αλλά η αγωγή έγινε γιατί ανέφερε όσα ανέφερε με δυσφημιστικό τρόπο στο internet σωστά; Επαναλαμβάνω τώρα πια ο δικαστής θα αποφασίσει αν είχε δίκιο ή άδικο.

    Εγώ πιστεύω (αλλά ειναι πάλι μια άποψη) ότι μάλλον η εταιρία θα κερδίσει απο την άλλη αυτό δεν θα με σταματήσει να γράφω την αρνητική μου κριτική για προϊόντα και υπηρεσίες.

    @atmosx
    Δεν ξέρω αν υπάρχει σχέση public - systemgraph και νομίζω δεν έχει ιδιαίτερη σημασία - τυπικά δεν φαίνεται πουθενά - εκτός αν ξέρεις κάτι παραπάνω από εμάς οπότε μπορείς να το παραθέσεις .Δεν το λέω με κακία αλλά ως καταναλωτής!

    Με απασχολεί αρκετά πια για το τι θα γίνει στο δικαστήριο απο την άλλη προσπαθώ να κρατήσω κάποιες αποστάσεις για το πόσο η απόφαση αυτή θα επηρεάσει ολικά το δικαίωμα έκφρασης μου ή το δικό σου. Θεωρώ ότι αυτή την στιγμή έχουν πάρει το λόγο (μπορεί και εγώ να είμαι μεσα σε αυτούς δεν αντιλέγω) 100 άσχετοι και πολλοί βγάζουν χολή.

    Τώρα σε ότι έχει να κάνει με τον Ανδρέα Παπανδρέου, πράγματι έχω γράψει διάφορα τα οποία βέβαια μπορείς να τα μεταφράσεις και σαν πολιτική ή μη άποψη. Για να είμαι δίκαιος μάλλον άκομψη και ένα από τα πράγματα που θέλω να μειώσω σε αυτό το blog είναι αυτή την άκομψη τάση- αλλά άλλο θέμα! Αλλά ο παραλληλισμός σου είναι λίγο γενικώς και επικίνδυνος δεν νομίζεις.

    Ίσως θα έπρεπε να ψάξω και να παραθέσω τελικά αποσπάσματα από τον νόμο περί τύπου ή μη για το τί είναι εξύβριση ή συκοφαντική δυσφήμηση.

    ReplyDelete
  18. @mouridis
    αγαπητέ χρόνια πολλά καλή χρονιά και πάντα πιστός βλέπω με επαναστατική διάθεση να με σχολιάσεις!

    Θεωρώ την άποψη σου περί υπακοής στους νόμους επικίνδυνο μάλιστα για να στο πω λίγο πιο λαϊκά δεν νομίζω ότι και εσύ ο ίδιος τα πιστεύεις ούτε τα υποστηρίζεις - αλλιώς μάλλον θα είχες πάρει τα βουνά και δεν θα έκανες την επανάσταση της καρέκλας με τον να γράφεις σχόλια απο εδώ και απο εκεί. Αρα σε βρίσκω υπερβολικό αρκετά!

    Απο εκεί και πέρα δεν μπορώ να καταλάβω πως έβγαλες το συμπέρασμα ότι δικαιολογώ την εταιρία. Κάνω χρήση συγκεκριμένου λεξιλογίου και εικάζω ότι μάλλον διαβάζεις ότι θες ή απλά ήρθες να γράψεις πάλι αυτά που θες με την δική σου μετάφραση (αυτό το να το προσέξεις).

    Όπως και να έχει δυστυχώς για σένα ή ευτυχώς για εμάς η λύση θα δοθεί στα δικαστήρια (κακώς για μένα) και ο νόμος θα πει ποιος έχει δίκιο ή όχι!

    ReplyDelete
  19. Πάρη, οι αξιολογικοί χαρακτηρισμοί (ακόμα και "λαμόγιο") είναι σύννομοι σε όλο τον κόσμο. Εσύ γιατί πιστεύεις ότι μάλλον θα κερδίσει η εταιρία; Αν τα γεγονότα είναι όπως τα λέει ο πελάτης (είναι άραγε;) το ύφος του δεν παίζει κανένα ρόλο.

    P.S. είναι γεγονός ότι στην κωλοχώρα μας έχουν υπάρξει καταδίκες για περιπτώσεις αξιολογικών χαρακτηρισμών (π.χ. δημοσιογράφος αποκάλεσε καραγκιόζη κάποιο πολιτικό) αλλά δικαιώθηκαν στο ΕΔΑΔ (μάλιστα το σκεπτικό περιέγραφε με πολύ μελανά χρώματα την ανελευθερία του λόγου στη χώρα μας). Αν δικαιωθεί η εταιρία θα είναι ακόμα ένα όνειδος.

    ReplyDelete
  20. @kostis
    αυτό που δεν ξέρω ή μαλλον ρώτησα ειναι αν ο δικαστής θα μείνει να εξετάσει μόνο τους χαρακτηρισμούς και την εξυβρηση ή να δει τη όλη υπόθεση ολικά! Αρκετοί λένε (δεν ειμαι νομικός) οτι δεν θα πάει παραπάνω. Η εκτίμηση μου ότι μάλλον θα κερδισεί προφανώς δεν ειναι και η υπέρτατη αλήθεια..απλά μια εκτίμηση κάποιου απο τις πολλές απόψεις που έχουν γραφτεί τις προηγούμενες μέρες!

    Ευχαριστώ καλη χρονιά kostis

    ReplyDelete
  21. Πάρι καλή cyber-χρονιά!
    Μερικά φιλικά scribbles:

    Όπως γράφει κ ο e-lawyer η διαδικασία είναι "αγωγή για προσβολή φήμης" (αστικό αδίκημα -εξ'ου και η αποζημίωση) η οποία καμία σχέση δεν έχει με την συκοφαντική δυσφήμιση (ποινικό αδίκημα που με απλά λόγια απαιτεί να αποδειχτεί πως ο κατηγορούμενος έχει πεί κάποιος ψέμματα για κάτι) αλλά ούτε και με την εξύβριση.

    Ενδιαφέρον προκαλούν:

    α. η σχέση που υπάρχει μεταξύ systemgraph και apple όπως επίσης systemgraph και public (εάν κάποιος κάτι γνωρίζει και μπορεί να το πεί, ενδιαφέρομαι)

    β. Νομικός μου ανέφερε πως οι όροι πώλησης σχεδόν πάντοτε αναφέρονται σε "επισκευή" και όχι "αντικατάσταση" και δεν αφορούν τον οποιοδήποτε μεταπωλητή αλλά τον κατασκευαστή (apple)


    Επίσης, δύο σχόλια:

    Νομίζω πως ο καταναλωτής μάλλον αστόχησε με τον εκνευρισμό του και πως θα μπορούσε να επιχειρήσει με άλλους τρόπους να "βρεί το δίκιο του". Βέβαια οι άλλοι τρόποι απαιτούν χρόνο και υπομονή...

    Τέλος, άν όντως έλληνες μπλόγκερζ φοβούνται μήν και τους φιμώσει κανείς "για πέντε γραμμές" που θα γράψουν, ας αρχίσουν όταν απευθύνονται στους όποιους αναγνώστες τους να χρησιμοποιούν επιχειρήματα ή απόψεις και όχι βρισιές ή χαρακτηρισμούς. (Αλλιώς στον πρώτο όροφο έχει και κατσαρόλες)

    ελένη

    ReplyDelete
  22. Αγαπητή Ελένη,

    Φοβούμαι ότι και η διεθνής κοινή γνώμη έχει άλλη άποψη:

    http://news.cnet.com/8301-17852_3-20026918-71.html

    Σημείωση: το cnet είναι το σημαντικότερο τεχνολογικό ειδησεογραφικό site και ανήκει στο δίκτυο CBS. Ο δε blogger αρθρογράφος πασίγνωστος διεθνώς. Ρίξε μια καλή ματιά και στα σχόλια.

    Game over.

    ReplyDelete
  23. Αγαπητέ Richard,
    Διάβασα μόλις το πόστ και μερικά από τα σχόλια.
    Δυστηχώς : p δεν είναι η διεθνής κοινή γνώμη που θα ορίσει και το αποτέλεσμα της υπόθεσης αλλά το Πρωτοδικείο Πειραιά. Όταν-και όποτε- εκείνο αποφανθεί, τότε θα έχει λήξει και το παιχνίδι. ; )

    Δεν μένει λοιπόν παρά να δούμε πως (και πότε) θα αποφανθεί- εξάλλου ο e-laywer επιμένει πως θέλουν να επιλυθεί το ζήτημα μέσω του συνηγόρου του καταναλωτή οπότε ποτέ δεν ξέρεις...

    ReplyDelete
  24. Τι είναι ο e lawyer? Κακώς, να κάνει αγωγή για ψευδή καταμήνυση και διεθνή διασυρμό του ο γιατρός λόγω της ανόητης αγωγής που τους έκανε headline news.
    Και η system graph να διαβάσει λίγα βιβλία σημειολογίας τώρα που θα είναι ήσυχα εκεί.

    ReplyDelete
  25. @eleni ευχαριστώ καλή cyber χρονιά και σε σένα!
    @Richard το ότι έγραψε το cnet κάτι δεν μου λέει πολλά - προσωπικά δεν το θεωρώ και πολύ reference site εδώ και χρόνια. Αν δεν κάνω λάθος είχε κατηγορηθεί πριν μερικά χρόνια για πληρωμένα review - με επιφύλαξη το λέω αλλά κάτι τέτοιο θυμάμαι!

    ReplyDelete
  26. Πάπο την ιστορία του Cnet την αναδημοσίευσε και το Slashdot στο front page!!! Cudos to Systemgraph, they are officially slashdotted! Όχι ότι αυτό σημαίνει κάτι από μόνο του, αλλά το Streisand effect κάνει τη δουλειά του.

    ReplyDelete
  27. @kostisceid οκ συμφωνώ απόλυτα με το Streisand effect - ας περιμένουμε να δούμε πως θα καταλήξει δικαστικά το θέμα.

    ReplyDelete
  28. Εγώ σε παρόμοια περίπτωση εφέτος είχα τα εξής:

    1)Αγόρασα μνήμη για το pc μου και φάνηκε πως υπήρχε πρόβλημα στη motherboard (δεν έβλεπε 4GB, windows 7 ultimate 64bit). Μου άλλαξαν μητρική αμέσως χωρίς χρέωση (ήταν μέσα στην εγγύηση). (eshop.gr)

    2)H Lg οθόνη μου έκαψε pixel και αντικατασταθηκε άμεσα.(Lg)

    Για το pc είχα δώσει 500 ευρώ και για την οθόνη 180 ευρώ.
    Είμαι υπερευχαριστημένος από το service αν και στην πρώτη περίπτωση περίμενα 1 εβδομάδα.

    Δεν θέλω να θίξω κανένα αλλά οι τιμές της apple είναι αντιστρόφως ανάλογες του service που παρέχει στην ελλάδα.

    ReplyDelete
  29. Νομίζω τα πράγματα είναι πολύ απλά.

    - Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο.
    - Η apple είναι τραγικό να μην έχει αντιπροσωπεία, μιας και σημειώνει πρωτοφανή κέρδη (έχω macbook και εγώ δυστυχώς)
    - Εφόσον η system graph είναι εξουσιοδοτημένο service αναλαμβάνει οποιαδήποτε ευθύνη για επισκευή- αντικατάσταση για προϊόν το οποίο χάλασε η ίδια ή δεν επισκεύασε σωστά
    - Τα public οφείλουν να εξυπηρετούν aftersales με αντικατάσταση ή επιδιόρθωση ή αποστολή σε service αν είναι να πωλούν προϊόντα

    Όλοι φταίνε για την πλευρά τους, αλλά περισσότερο η apple που δεν έχει ορίσει έναν επίσημο αντιπρόσωπο στην Ελλάδα, ή δεν έχει συγκεκριμένες οδηγίες για τους Έλληνες καταναλωτές.. total απογοήτευση.

    Όσο για τη δυσφήμιση, θα λέω ό,τι θέλω, όπου θέλω εφόσον εκφράζω προσωπικές απόψεις. Όπως έχω συνταγματική ελευθερία να βρίσω την κυβέρνηση, έτσι έχω και για τη systemgraph

    ReplyDelete
  30. Καλή Χρονιά και απο μένα
    Το σχόλιο του κυρίου που δουλέυει σε Apple Authorized Service provider το δίαβασε κανείς!! όσον αφορά την έγκυρη και εγκριτη γνώμη ολόνων σε αυτή τη χώρα και όχι μόνο έχουμε θέμα ( σχεδόν όλοι οι δημοσιογράφοι και τα ΜΜΕ κ.α. μας έχουνε ταράξει ....και όχι μόνο με τα δημοσιευματα τους και όχι μόνο! ) και επειδή μάλλον πολλοί δεν το διάβασαν......
    "by myles taylor January 2, 2011 5:49 PM PST
    If Apple spends responds at all it should be to drop this company. I WORK FOR AN APPLE AUTHORIZED SERVICE PROVIDER AND YOU ARE NOT ALLOWED TO OFFER CLEANING OF INTERNAL COMPONENTS AS A SERVICE UNDER APPLE WARRANTY. For them to open the machine and clean it was in violation of their service agreement with Apple. If they did it out of warranty, it is a service offered outside of their agreement with Apple and it has no bearing on Apple or the fact that they are a service provider at all. They are merely offering a service that Apple does not offer and are outside of all terms and conditions with Apple.

    This is basically the equivalent of someone suing their customer for giving them a bad review on Yelp. It happens constantly and they are just making themselves look bad. I agree; I hope Apple revokes their service agreement.


    Read more: http://news.cnet.com/8301-17852_3-20026918-71.html#ixzz1A5GNBJ3q"
    Και τέλος επειδή και εγώ σε διενή εταιρία δουλεύω...η εγγύηση είναι 24 μήνες και ουχί 12!!!!! Από εδω;και εμπρός θα τρέμει η καρδιά μου για την ώραπου θα χρειαστώ εγγύηση ή σερβις για τα μηλαράκια μου.....

    ReplyDelete