Saturday, October 02, 2010

δημιουργήστε υποδομή για τα ποδήλατα στην Αθήνα ΤΩΡΑ!

 photo by J.Calivas

Χθές μετά από αρκετούς μήνες - με τον Κώστα καβαλήσαμε τα ποδήλατα μας και φύγαμε για Θησείο - οπου και είχαμε προγραμματίσει να πάρουμε μέρος σε ακόμα μια βραδινή βόλτα του FREEDAY. Φτάσαμε εκεί 15 λεπτά πριν ξεκινήσει η βόλτα και πραγματικά έμεινα έκπληκτος. Ο αριθμός των ποδηλάτων και skater έχει μεγαλώσει  πάρα πολύ. Με έναν χονδρικό υπολογισμό θα έλεγα ότι υπήρχαν παραπάνω απο 500-600 ποδήλατα - αν και μερικοί έλεγαν μεγαλύτερους αριθμούς!

Θυμάμαι ότι ο φίλος με ειχε 'μπάσει' στις τότε μικρές ποδηλατικές ομάδες και event τα άτομα σε μία βόλτα άντε να ήταν 50-100. Τώρα έχουμε αύξηση απίστευτη. Ο κόσμος έχει ήδη ξεκινήσει να φέρνει το ποδήλατο πιο κοντά στην καθημερινότητα του, έστω και για να περάσει εναλλακτικά ένα Παρασκευο-βραδο. Ίσως αν οι συνθήκες στην πόλη μας γίνουν καλύτερες μερικοί απ' αυτούς να το χρησιμοποιήσουμε 1-2 φορές να πάνε στην δουλειά και πάει λέγοντας.

Μια τόσο μεγάλη μάζα, σε μορφή διαδήλωσης είναι λογικό ότι πια δεν μπορεί να κινηθεί γρήγορα στην Αθήνα και παράλληλα σε μερικές περιπτώσεις προκαλεί μικρο προβλήματα στην κυκλοφορία. Παρόλα αυτά εμείς χαιρόμαστε που ο όγκος μεγαλώνει που όλο και πιο νέες φάτσες συμμετέχουν  -που είναι πια σαν ποδηλατική διαδήλωση. Μόνο έτσι ίσως ιδρώσει το αυτί κάποιου υπεύθυνου να σκεφτεί τρόπους και υλοποιήσεις στήριξης του ποδηλάτου σε μια αθήνα που την πνίγει το ΙΧ.

Δεν ακολουθήσαμε όλη τη βόλτα μιας και ο ρυθμός μας φάνηκε πολύ αργός (ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ καλό για όλους τους νέους + η αίσθηση ασφάλειας) - παρόλα αυτά δεν παρατήσαμε το πετάλι. Αν έχεις καλή παρέα και έχεις κάνει μερικά χιλιόμετρα μέσα στην Αθήνα δεν έχεις πρόβλημα να κινηθείς σε όποια κατεύθυνση θες. Έτσι και κάναμε - με πίστα μας το Κέντρο της Αθήνα ποδηλατήσαμε εδώ και εκεί μαζί με τα ανάλογα break για..'βενζίνη'.
ride on.

5 comments:

  1. Πάρη, έκανα ποδήλατο στην Πάτρα 4 χρόνια. Και ένα ακόμα στην Αθήνα!
    Για μένα η Αθήνα αν δουλεύεις δεν είναι πόλη για ποδήλατο εκτός και αν δεν ιδρώνεις ή σε περιμένει μια ντουζιέρα στην δουλειά!
    Ότι και να κάνεις στις υποδομές που δεν λέω χρειάζονται, δεν μπορείς να αλλάξεις την παρουσία ατελειώτων ανηφόρων και μιας γενικότερης ζέστης στην πλειοψηφία του χρόνου.
    Τώρα για πλάκα να κάνεις ποδήλατο? Σύμφωνοι αν ήξερες ότι δεν θα στο βουτήξουν, γιατί υπάρχει και αυτό στο κέντρο!

    ReplyDelete
  2. @Demelen

    Γεια σου αγαπητέ, ναι δυστυχώς επί της ουσίας δεν θα διαφωνήσω, απλά μερικές παρατηρήσεις.

    Κατά την διάρκεια ολιγοήμερων απεργιών από τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ αναγκάστηκα για περίπου μια εβδομάδα να ποδηλατήσω από τα δυτικά προάστια στο κέντρο (Αμπελόκηποι).

    1) Φυσική κατάσταση- αντοχή
    Ήταν κάπου 13 χιλιόμετρα τα οποία στην τωρινή μου κατάσταση - δεν μεν κούρασε ιδιαίτερα. Άρα το θεώρησα doble
    2)έδαφος: Πράγματι η Αθήνα είναι με ανηφόρες κατηφόρες - γενικότερα το λεκανοπέδιο είναι έτσι. Αυτό δεν θα πρέπει να μας σταματάει βέβαια..γιατί δεν γίνεται να το αλλάξουμε εύκολα.Άρα τις όποιες δυσκολίες τις δέχτηκα
    3) Σίγουρα ένα ντους στην δουλειά θα βοηθούσε - δυσκολα θα το δούμε στις εργασίες μας - η απάντηση μου σε αυτό ήταν ότι κουβαλούσα εσώρουχα και ρούχα σε τσάντα και άλλαζα. Το καλύτερο που μπορούσα να κάνω. Τον χειμώνα δεν ιδρώνεις και τόσο πολύ για να πεις ότι γίνεσαι μούσκεμα.

    4) Αυτό που μου ελειπε και με κούρασε είναι η έλλειψη υποδομών και οδηγικής κουλτούρας. Δηλαδή δρόμοι άθλιοι, ο κλασικός μαλάκας Έλληνας οδηγός.Αν το τελευταίο σημείο ήταν λίγο καλύτερο, αν ειχα μεγάλα κομμάτια όπου θα μπορούσα να αισθανθώ πιο ασφαλής - θα προσπαθούσα τουλάχιστον 1-2 φορές να πήγαινα με ποδήλατο. Τουλάχιστον έτσι το σκέφτομαι.

    Το μόνο που εύχομαι ειναι να γίνουν έστω και μικρές αλλαγές..θα βοηθήσει ακόμα και τους φανατικούς οδηγούς. Πιο πολλά ποδηλατα την ημέρα λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους. Ολοι κερδίζουν

    ReplyDelete
  3. είχα 2-3 χρόνια να το κάνω.. λόγω ενός προβλήματος με το πόδι.. το δοκίμασα κάποια μέρα για να κάνω κάποιες δουλειές γύρω.. παπα.. φωβήθηκε το μάτι μου.. οι οδηγοί γ΄ρω μου εχουν το μάτι του τρελού.. τα λεωφορία περνούν δίπλα σου με τα χίλια σε στενάκια.. πρέπει να έχεις άγνια κινδύνου για να το κάνεις πιά.. η αντοχήμου έχει υποεκατονταπλασιαστεί.. αλλά αυτό θα διορθωνόταν αν το πάλευα.. όσο για τις ανηφόρες.. ε έχουν πιά τόσες ταχύτητες τα ποδήλατα.. αργά και σταθερά ανεβαίνεις παντού.. όρεξη για ζωή μας λείπει.. τα άλλα βρήσκονται.. :):)
    την καλησπέρα μου :):)

    ReplyDelete
  4. Εδω πετουν χαμω τα μηχανακια, το ποδηλατο θα υπολογισουν?
    Η Αθηνα δεν ειναι πολη για ποδηλατο.
    Οποιος κανει ποδηλατο στους δρομους ρισκαρει τη ζωη του.
    Οποιος θελει ζωη με ποδηλατο, ας παει επαρχια ή εξωτερικο.

    ReplyDelete
  5. Όσο αφορά το θέμα ποδήλατο-δουλειά νομίζω οτι με ένα backpack και μια αλλαξιά καλύπτεται το θέμα. Τουλάχιστον αυτό έχω κάνει.
    Τώρα Πάρι συμφωνώ απόλυτα με τον τίτλο αλλά ακόμα και αν υπήρχε υποδομή δεν θα χωρούσε με τίποτα τους fridayzzers.

    ReplyDelete