Monday, July 19, 2010

Ο μπαμπούλας του Microsoft office..και οι developer!



Εισαγωγή
Εργάζομαι σε μια εταιρία που ομολογώ ότι σε σχέση με τον ανταγωνισμό έχει αρκετά καλά επίπεδα οργάνωσης σε αρκετούς τομείς. Ένας από αυτούς είναι το πρόγραμμα προμηθειών και εγκατάστασης κάθε 2 -3 χρόνια του εξοπλισμού των εργαζομένων - με νέα πιο δυνατά μηχανήματα - καλύτερες οθόνες κτλ κτλ. Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα για έναν προγραμματιστή να έχει ένα καλό και στιβαρό μηχάνημα να κάνει την δουλειά του η μια οθόνη 22 ιντσών όπως αυτές που αποκτήσαμε πρόσφατα.

Βέβαια όπως και σε πολλές εταιρίες δεν είναι όλα τέλεια - και η Microsoft και εδώ έχει επικρατήσει - κάθε μηχανάκι έχει το λειτουργικό της -και το αντίστοιχη σουιτα office. Οι εταιρίες αναγκαζοντε να χτίσουν ολόκληρη την υποδομή τους πάνω στα κλειστά συστήματα της Microsoft και ουσιαστικά να κλειδωθούν.

Ένας λόγος που μου αρέσει η εταιρία που δουλεύω είναι ότι παρ όλη την Microsoft kεντρική της IT support οργάνωση - μου έχει δώσει τον χώρο να ανασάνω ως developer και τεχνικός ο οποίος πιστεύει ότι είναι 100% πιο παραγωγικός όταν χρησιμοποιεί δικό του μηχάνημα μια και μόνο αυτό του προσφέρει την δυνατότητα να δουλέψει με ένα πιο σταθερό ώριμο και πολυδιάστατο λειτουργικό το MacOSX - σε αντίθεση με τα Windowz.

Εδώ και 2 χρόνια είμαι ο ' επαναστάτης΄και χαίρομαι που δεν είχα προβλήματα αλλά ούτε με πίεσαν για να σεβαστώ συγκεκριμένες υποδομές και εγώ με την σειρά μου δεν δημιουργώ ticket support άσε που τα mac μου είναι by far πολυ πιο σταθερά και σκληρά εργαζόμενα απο τα αντίστοιχα εταιρικά pc.Επίσης δεν είχαν σχεδόν κανένα πρόβλημα να συνδεθώ στο microsoft - network της εταιρίας, mail server, shared drives, personal drives κτλ.

Νέα εποχή;
Ο εργοδότης μου λοιπόν μέσα σε μια διαδικασία αναβάθμισης και επαναπροσδιορισμού της λειτουργία του IT τμήματος το οποίο σερβίρει όλη την εταιρία και τα διάφορα κομμάτια της - αφού άκουσε τα ίσως λίγο δυναμικά σχόλια εδώ και καιρό κυρίως προγραμματιστών οι οποίοι εξέφρασαν την άποψη ότι δεν μπορούν να γράφουν πολύπλοκες κατανεμημένες και βαριές enterprise εφαρμογές οι οποίες ζουν κατά 99% μέσα σε Unix λειτουργικά ...με windows XP σκέφτεται σοβαρά να τολμήσει και να σπάσει ίσως τον δεσμό ιδιαίτερα για το παραγωγικό τμήμα των προγραμματιστών και να τους προσφέρει εναλλακτική - host λειτουργικό linux.


Όταν το ακούσαμε χαρήκαμε αρκετοί - απο την all windows φιλοσοφία είχαμε σκέψεις να δουλέψουμε σε ένα unix like λειτουργικο όπου δεν θα χρειαζόταν
  • να εγκαταστήσω extra πρόγραμμα για να κάνω grep - tail και shh
  • δεν θα ειχα τα αλλεπάλληλα κρασαρίσματα η το βύθισμα στις επιδόσεις επειδή το explorer.exe h outlook.exe απλά τρώει μνήμη.
  •  να φοβάμαι αν θα πιάσω ιο και να παίρνω πάντα τα εβδομαδιαία update τα οποία μία στο τόσο μετά την εγκατάσταση έσπαγαν το σύστημα!
  • να πρέπει να κάνω τρικ για να δει το μηχάνημα παραπάνω απο 3γιγα μνήμη (μεχρι τα windows XP πρόβλημα(
  • να πρέπει να βλέπω το μηχάνημα μου μετά απο 1-2 μηνες και για ανεξήγητο λογο να γίνεται αργό 
  • να χρησιμοποιώ αυτό το bloatware που ονομάζουν Outlook!
  • και άλλα!
Η απογοήτευση
Πριν λοιπόν μπει η εταιρία σε μια τέτοια διαδικασία και αφού έπρεπε να κάνει έναν προγραμματισμό αλλά και να δει τι θα πρέπει να αλλάξει για να υποστηρίξει για πρώτη φορά ένα τέτοιο εγχείρημα ήρθε η απογοήτευση για μένα . Μας ζήτησαν να κάνουμε ένα poll και μας ρώτησαν πόσοι απο εμάς (developers) θέλουμε windows και πόσοι linux.

Θα σας πω ένα ποσοστό το οποίο με σόκαρε. Μετά από ψηφοφορία - είδα τρομαγμένος ότι συνειδητά σχεδόν παραπάνω από τους μισούς 60% δήλωσαν ότι δεν θα ήθελαν να μεταβούν σε plat-form unix αλλά σε windows 7. Ήταν μια ήττα. Μέχρι και εγώ που δεν ήμουν ο μεγάλος linux - unix χρήστης , έχοντας περάσει σχεδόν 15 + χρόνια να ασχολούμαι με τα windows , την τελευταία 5ετια με την χρήση Mac έχω έρθει πιο κοντά στο unix οσο ποτέ και έχω δει πόσο πιο εύκολη ειναι η δουλειά μου - ιδιαίτερα όταν αναπτύσσω εφαρμογές που θα κάτσουν σε αυτά τα λειτουργικά. Δεν ήξερα τι να πω. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το εξής.
  • Υπήρχαν κάποιοι οι οποίοι δεν δίστασαν να δηλώσουν ότι δεν θέλουν να αλλάξουν , εχουν πια μάθει τα windows έχουν συνηθίσει και η λέξη linux unix τους προκαλεί φόβο και ίσως προβλήματα support
  • άλλοι είπαν ότι φοβάμαι ότι δεν θα έχω office ή δεν θα μπορώ να ανοίξω τον τάδε τύπο αρχείου - ξεχνώντας 100% ότι εδώ και μια δεκαετία σχεδόν το Open Office είναι πραγματικά μια όαση και διέξοδος για πολλούς επαγγελματίες ανα τον κόσμο. Δεν θα ξεχάσω ποτέ , την στιγμή που πήρα διαζύγιο από το microsoft office. 2001 έγραφα την πρώτη μου πτυχιακή - και  περήφανος 5000 λέξεις είχαν ολοκληρωθεί. Μετά από ένα αθώο save το word κόλλησε το αρχείο έγινε corrupt απλά δεν επανήλθε ποτε, αναγκάστηκα να επανέλθω σε παλιό revision 2500 λεξεις πίσω! EPIC FAIL!
Το να μην θέλει κάποιος να αλλάξει λειτουργικό το καταλαβαίνω και το σέβομαι windows it is,αλλά το να φοβάται το office. Τελικά η στρατηγική της MS ειναι πολυδιάστατη, δεν είναι το λειτουργικό είναι και το office ακόμα και άριστοι τεχνικοί άνθρωποι θα κατεβάσουν το κεφάλι για να νιώσουν την σιγουριά του lame ware.

Είμαι εδώ και κάποια χρόνια  χρήστης MacOSX αλλά ή Office σουίτα μου ειναι το neo- office. (open office). Να δηλώσω ότι αν υπήρχε τελικά πιθανότητα να γινόταν η αλλαγή θα τολμούσα να αφήσω το mac και να ξεκινήσω να δουλεύω κάποιο linux distro για κάθε μέρα. Για την ώρα απλά η εικόνα των windows 7 με απωθεί!


Ευχαριστώ let the flame begin!!!



21 comments:

  1. Χώσε λέμε, να ξέρεις ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα των ανθρώπων είναι οι αλλαγές. Ξέρω ανθρώπους που ξερνάνε και μόνο με την ιδέα του να αλλάξει κάτι στο περιβάλλον τους. Πόσο μάλλον καθημερινές συνήθειες πάνω στην δουλειά.

    ReplyDelete
  2. Δυστυχώς για κάποιους ανθρώπους το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αλλαγή. Είναι βέβαια φυσικό να ανησυχείς στην αρχή (ειδικά όσο άφορα την δουλειά σου) αλλά στον κόσμο που ζούμε πιστεύω πως πρέπει να είσαι πάντα έτοιμος να αλλάξεις. Επίσης πιστεύω πως θα βοηθούσε να δοκιμάσουν αυτοί που φοβούνται την αλλαγή μια ολοκληρωμένη διανομή linux και να δουν ότι υπάρχουν πολλές εναλλακτικές στον open source unix-linux world.

    ReplyDelete
  3. Σε τέτοιο περιβάλλον τα POSIX-based λειτουργικά είναι κανονικά και με το νόμο βιώσιμα - τα 7 συμπαθητικούλια σίγουρα, ειδικά σε σχέση με το τέρας τα Vista ή με τις αποτυχίες του παρελθόντος, αλλά παραμένουν Windows. Ομολογώ ούτε εγώ περίμενα την αντίδραση που λες, αλλά... κάλοι στα μυαλά Πάρι, δεν τους βγάζεις ούτε με σφαίρες:/

    ReplyDelete
  4. Καλά όλα τα λειτουργικά έχουνε προβλήματα, απλώς ψάχνουμε να βρούμε αυτό με τα λιγότερα. Πάντως ούτε κι εγώ θα πήγαινα σε *nix, θυμάμαι εκείνο το update που έκανα σε Ubuntu και από τότε δεν μπορώ να το επαναφέρω. Θυμάμαι το πείραγμα αρκετών αρχείων (μέχρι και πριν από ένα χρόνο) για να παίξει σωστά η κάρτα ήχου. Θυμάμαι ότι ούτε και το Ubuntu βλέπει πάνω από 3 γίγα μνήμης (θέλει πείραγμα για να παίξει). Μεταξύ *nix και Windows κι εγώ Windows θα προτιμούσα, όχι λόγω καλύτερου συστήματος, αλλά λόγω απλότητας. Δεν είναι έτοιμο ακόμα το unix για desktop εφαρμογές, πονάει αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Για Mac αλλάζει το πράγμα, αλλά μεταξύ unix/windows κλίνω προς το δεύτερο.

    ReplyDelete
  5. @Pano καταλαβαίνω τι λες αλλά μην μπερδεύεις την επιλογή all around μηχάνημα για δουλειά και home + αυστηρά work μηχάνημα. Για την πρώτη κατηγορία μόνο το MacOSX τα καταφέρνει για την δεύτερη κατηγορία ένα σωστά στημένο linux σαν development enviroment είναι εξίσου αξιόλογο!

    ReplyDelete
  6. Θα είχε φοβερό ενδιαφέρον να δούμε την διαδικασία μετάβασης και το κατά πόσο το TCO ενός all *nix περιβάλλοντος είναι μικρότερο από το TCO του Windows περιβάλλοντος σας. Η αλλαγή θα γινόταν μόνο στα dev machines ή και στους servers (π.χ. Exchange);

    Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα είναι βαμμένη Microsoftική. Εν έτει 2006, οι συνάδελφοι με ρωτούσαν γιατί χρησιμοποιώ "αυτόν τον Μοτζίλα, Γκοτζίλα, πως τον λένε" (Firefox).

    Πάντως, εύγε στον εργοδότη σου για τις προοδευτικές τάσεις του.

    ReplyDelete
  7. Καλημέρα,

    με έχει καλύψει στο θέμα Linux το παρακάτω blog:

    http://linuxhaters.blogspot.com/

    Η άποψή μου είναι ό,τι πληρώνεις αυτό παίρνεις.

    Btw: σαν developer χρησιμοποίησα κι εγώ το Macbook μου πολύ καιρό αλλά τελικά - πέρα από το ότι είναι ένα γαμάτο μηχάνημα - πληκτρολόγιο χωρίς delete, home, pgup, pgdown, κλπ δεν είναι πληκτρολόγιο για developer.

    Όσο για το openoffice, κι εμένα με βολεύει και χάρη σε αυτό δεν χρειάζεται να αγοράσω το Microsoft office. Ωστόσο τα λεφτά του τα αξίζει - ή αν θες διαφορετικά: έχουν δρόμο ακόμα στο openoffice για να πετύχουν 100% ίδιο rendering των εγγράφων.

    ReplyDelete
  8. @Nikos
    εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με το keyboard - άσε που εχεις πάντα την επιλογή να βάλεις - εξωτερικό αν δεν σε βολεύει - και υπαρχουν επιλογές να κάνεις map τα αγαπημένα σου πλήκτρα εκεί που θες οπότε non issue.

    Για το Open Office πραγματικα δεν καταλαβαίνω τι λες περι rendering - ως developer θα γράψω τεχνικά κείμενα και τόσα χρόνια δεν με απογοήτευσαι ποτέ.

    ReplyDelete
  9. Εγω πάλι, στο εργασιακό μου περιβάλλον σχεδόν εξαναγκάστηκα να περάσω σε Ubuntu. 2 χρονια τώρα, αν έχω καταλατάβει κάτι ειναι οτι υπάρχει στο κόσμο μια πολύ υποπτη αγιοποίηση της πλατφόρμας, όπως υπάρχει και μια αδικαιόλογητη τάση χωσίματος της MS για τα... Windows XP (ειναι 2010 κόσμε!). Ναι, δεχομαι τα σχόλια για το bloatware που λέγεται outlooκ η για το crashαρισμα του Office, αλλα έχει κανενας σας χρησιμοποιήσει γραφικα εργαλία σε Linux? Τωρα, το 2010, για να μη γινω κακός και σας πω του 2001. Συγκρινει κανεις τη σταθερότητα τους με αυτή των Windows?

    O papo ευστοχα αναφέρει ενα crashάρισμα του office που του κόστισε 2000 λέξεις. Well, η εμπειρία σε KDE ειναι πολύ χειρότερη μιας και εδώ ο default text editor πετάει segmentation fault μια φορά ανα 2 ώρες. Α, και όταν έχει κάνει κρυφα save, και επειτα τον κλείσεις, ξεχνάει να σβησει το backup file και όλα σου τα directories ειναι τιγκα στο θόρυβο. Αλλο παράδειγμα: ανοιγω των default file explorer, και θέλω να του πω να μου ανοιγει τους φακέλους σε list view. Ξεχνα το, πάντα defaultάρει σε thumbnail view. "Μα γιατι παραπονιεσαι papajohn, αλλάζει, με αυτη την παράμετρο στο ταδε.h, κάνε ενα recompile και εισαι έτοιμος" ειναι η απάντηση. "Αλλωστε ειναι τσαμπα, να λες ευχαριστώ." Κάθε μέρα, η αίσθηση που έχω απο το KDE4 ειναι οτι μιλάμε για σταθερότητα WinME επιπέδου. Και όταν περιγράφω συγκεκριμένα προβλήματα με εφαρμογές, well, η απάντηση του μέσου linuxά ειναι "ε, μα γιατι δεν χρησιμοποιεις cli?"

    Βεβαια, συμφωνω απόλυτα, η αλλαγή ειναι πάντα ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας. Αλλωστε, γι' αυτό και ο περισσότερος κόσμος ακόμα θεωρεί το Open Office ως προτιμότερο του Office 2007 (ωιμέ), παρα τις αμέτρητες χρηστικές βελτιώσεις του δευτερου. Αλλά, papo, βάλε σε παρακάλώ linux και περασε netbeans. Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις shortcuts alt-shift+X όπου Χ κάποιο πλήκτρο. Αν τα καταφέρεις, χωρις να απενεργοποιήσεις την αλλαγή γλώσσας, let me know.

    Συνοψίζοντας, θα μπορούσε να καταλάβω το switch απο Windows σε MacOS, αλλα σε linux με τιποτα. Διότι με αυτό το switch θα ικανοποιήσεις μόνο μια μικρή μεριδα ανθρώπων που ειτε ειναι ερωτευμένη με το FOSS, ειτε έχει λατρεία για τα εσωτερικά του λειτουργικού. Εγώ προσωπικά αισθάνομαι απλώς πως εχω κάνει ένα ωραιότατο downgrade.

    ReplyDelete
  10. @papajohn

    στην δουλειά θα χρησιμοποιήσουμε ένα eclipse ή netbeans, ένα terminal και browser. Νομίζω όλα τα παραπάνω παίζουν αρκετά σταθερά και καλά σε ένα ubuntu λέω εγώ. Δεν μιλάω να δούμε ταινία να ακουσουμε μουσική ή να παίξουμε με photoshop.Για ολοκληρη την εμπειρία είπαμε ναι MacOSX ότι πιο κοντά στην ολοκλήρωση:)


    Είμαι συνεχίζω να λέω - μιλάω αυστηρά για δουλειά όχι για το μηχάνημα στο σπίτι σας που θέλετε να κάνετε και άλλα!

    ReplyDelete
  11. @dtsomp
    Δες το συγκεκριμένο blog, θα σε ενδιαφέρει
    http://limuxwatch.blogspot.com/
    Ασχολείται ακριβώς με την προσπάθεια της δημαρχίας του Μονάχου να περάσει σε linux... εδω και καμμια 10αρια χρόνια.

    ReplyDelete
  12. @Nikos και το MS Office έχει δρόμο μέχρι να πετύχει το ίδιο rendering εγγράφων. Πέρσι έμαθα (the hard way) ότι Office 2007 Win και Office 2008 Mac έχουν ασυνέπειες στο rendering .docx αρχείων. Και δεν μιλάμε για τυχόν περιέργα OS-specific fonts, αλλά για tables και περιθώρια...

    Το MS Office έχει γίνει τόσο... wall-gardened που έχει σταματήσει να είναι πρακτικό εδώ και καιρό.

    ReplyDelete
  13. Παρι, διαφωνω. Στη δουλειεα χρησιμοποιω και εκτυπωτη (ο οποίος μια στις 2 βδομάδες θέλει πάλι ρύθμιση), χρησιμοποιώ και skype (ακόμα δεν έχω καταφέρει να το κάνω να δουλέψει), χρησιμοποιώ και photoshop (που τέτοια τυχη, το θαυμα antiχρηστικότητας που λέγεται gimp), ακούω και μουσική στο background (απο flash, που κολλάει ανα 2ωρο). Ουτε netbeans δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω χωρις το σπαστικό bug με το alt-shift... Κατ' εμε η ατάκα ειναι "αν στη δουλεια χρησιμοποιείς μόνο cli go ahead".

    ReplyDelete
  14. @papajohn,

    Καλά, ποιο version του KDE έχετε στη δουλειά; Πλέον το KDE 4 έχει γίνει πολύ σταθερό (οι παλιότερες εκδόσεις ήταν όντως δράμα) και επίσης το Ubuntu είναι GNOME διανομή και το KDE περιβάλλον δεν τεστάρεται τόσο πολύ. Μου φαίνεται ότι το πρόβλημα το έχει ο Sysadmin σας και όχι το Linux. Βάλτε κανά τελευταίο version Opensuse, ή κανά Fedora 13 να βρείτε την υγειά σας.

    ReplyDelete
  15. Ας προσθέσω και εγώ την εμπειρία μου ως administrator στη δική μου δουλειά. Εδώ και 1 χρόνο περίπου 'ξηλώνω' το Microsoft Office και εγκαθιστώ στους χρήστες ελληνικό Open Office (χωρίς να ρωτήσω κανένα και με έτοιμη την δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν κονδύλια για αγορά της νέας έκδοσης του Office). Κανένας ως τώρα δεν μου έχει παραπονεθεί για κάτι. Μόνοι κάποια δεν έβρισκαν κάτι αμέσως στα μενού και με ρωτούσαν και τους έλεγα που βρίσκεται στο Open Office.
    Πιστεύω ότι αν ο administrator φροντίσει για μια οργανωμένη μετάβαση από την πλατφόρμα MS στην Linux, MacOS, Open Office κλπ (υπάρχουν και βοηθήματα πολλά και λεπτομερή για το migration) δεν θα υπάρξει πρόβλημα.
    Το επόμενο βήμα μου (πιο δύσκολο αυτό...) είναι το πέρασμα σε ubuntu linux...

    ReplyDelete
  16. Με το rendering εννοούσα αυτό που απάντησε ένας άλλος σχολιαστής, να μοιάζουν ίδια τα έγγραφα. Αν γράφεις μόνο τεχνικά κείμενα όπως είπες, σε υπερκαλύπτει.

    ReplyDelete
  17. Καλά το Open Office είναι λύση για το mac αλλά εμένα δε μου φαίνεται και τόσο stable... Συχνά crashes και θεματάκια που οδηγούν σε παραμορφωμένα αρχεία είναι πολύ πολύ κουραστικά....

    ReplyDelete
  18. @gogo δεν ξέρω τα τελευταία χρόνια όλα αυτά που λες εμφανίζονται όλο και λιγότερο. Νομίζω το open Office έχει ωριμάσει πάρα πολύ!

    ReplyDelete
  19. Το να μην θες να αλλάξεις λειτουργικό που δουλεύεις το κατανοώ, έχεις μάθει όλες του τις αναποδιές και δεν θέλεις να περάσεις πάλι τα ίδια. Το να δουλεύεις όμως στον συγκεκριμένο χώρο και να μην είσαι ενημερωμένος για τις δυνατότητες ενός τόσο δημοφιλούς προγράμματος όσο το open office φαντάζει περίεργο. Προγραμματιστής και να μην ενημερώνεσαι από κάποιο site για το τι κινείται γύρο σου???

    ReplyDelete
  20. Εγώ είμαι χρήστης και windows 7 και έχω και ενα Leopard (mac mini). Εντάξει νομίζω στην ανάγκη σου να δείξεις πόσο αντι-μικροσοφτ είσαι γίνεσαι λίγο υπερβολικός. Εγώ χρησιμοποιώ τα windows από το 1990(wndows 2.0), είμαι μηχανικός Η/Υ αλλά δεν είχα τόσα πολλά προβλήματα ώστε να θέλω να τα πετάξω. Όχι πως τα windows είναι καλά, αλλά πλέον τα έχω συνηθίσει. Άλλωστε κατά την γνώμη μου αν τα μάθεις καλά δύσκολα πας σε κάτι άλλο.

    Μου θυμίζει τους κομμουνιστές που αναρωτιόνται "αφού είμαστε υπερ του εργαζόμενου έχουμε το πιο φιλολαϊκό πρόγραμμα δεν είμαστε λαμόγια, θέλουμε μια καλυτερη κοινωνία γιατί πέρνουμε 7% ?" lol

    Πάντως είναι δικαιωμά σου να είσαι platform-addict αλλά πολλοί δεν είναι. Θέλουν απλά να κάνουν την δουλειά τους γρήγορα, αξιόπιστα και νομίζω αυτό φοβούνται πως θα χάσουν.

    Εγώ προσωπικά είμαι οπαδός της άποψης "οι υπολογιστές έχουν τόση σχέση με την πληροφορική όσο τα τηλεσκόπια με την αστρονομία". Θέλω ενα μηχανημα να κάνω την δουλειά μου με τον λιγότερο κόπο. Και σε αυτό η Microsoft έχει κερδίσει το παιχνίδι (εδώ και χρόνια) διότι όλοι γνωρίζουν να χειρίζονται Microsoft(από το σχολείο) και δεν θέλουν να μάθουν να χειρίζονται κάτι άλλο για να κάνουν την δουλειά τους. Άλλωστε δεν είναι όλοι Technology maniacs.

    Που να δεις πόσοι δεν θέλουν να αλλάξουν κινητό (nokia) διότι έχουν μάθει το interface Και έχουν βολευτεί. Το android σαφώς και είναι καλύτερο αλλά πιστευω πως η μεγαλύερη μερίδα Nokiaκηδων θα π[ροτιμούσαν το απλό και γρήγορο νοκια κινητό τους.

    Τακης

    ReplyDelete
  21. @Τακης

    Αγαπητέ τάκη ευχαριστώ για το comment.Νομίζω είμαστε διαφορετικής κουλτούρας, ανήκω στους επαγγελματίες της πληροφορικής που παθιάζεται για τα εργαλεία που χρησιμοποιεί είτε είναι software είτε hardware. Ποτέ δεν κατάλαβα την ουδετερότητα ανθρώπων σαν και σένα, ίσως γιατί απλά το βλέπεις σαν επάγγελμα και όχι σαν επαγγελμα και πάθος. Και το πάθος ειναι κάτι που αλλάζει όπως πχ και με τις γυναίκες..

    Μια αγαπάς την μια προσπαθείς μετα βρισκεις κάτι άλλο το δοκιμάζεις μετά κάτι άλλο μέχρι να βρεις αυτ που σε καλύπτει. Μπορώ να σου πώ ότι έζησα απο την αρχή του DOS ..το μεγάλωμα των Windows ..την πτώση του. ακόμα και τώρα θεωρώ ότι κατέχω περισσότερες γνώσεις απο ..πάθος - για τα windows απο τον τυπικό τεχνικό που θα έρθει να σου φιάξει το pc γιατί εσυ απλά το βλέπεις σαν εργαλείο.

    Δεν μου αρεσει η φράση συνήθειο. όχι δεν ειναι συνήθειο η μετριότητα και πρεπει να παραδεκτής ότι η πλατφόρμα της επιλογής σου σε κάποια επίπεδα ειναι μέτρια όπως και το mac και το linux είναι σε άλλα.

    Είμαι τόσο σίγουρος για το πάθος μου με το MacOSX που δεν το σκέφτομαι και πολυ να γράψω γι'αυτό και να το προτείνω σε οσου με διαβάζουν.

    δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να χρησιμοποιεί Nokia Symbian κινητό τώρα πια αλλά δεν είπα όχι όταν είδα την εξέλιξη του android.

    αυτά!

    ReplyDelete