Tuesday, February 02, 2010

e-shop εν έτη 2010

Χωρίς διάθεση κακίας μου κάνει εντύπωση εν έτη 2010 πως ένα από τα πιο μεγάλα e-shop στην Ελλάδα είναι ουσιαστικά - σχεδόν... e-shop. Να σημειώσω ότι θα ολοκληρώσω την παραγγελία μου, θα το τιμήσω σαν εταιρία όπως και ότι η κυρία που επικοινώνησα μαζί της από το τμήμα εξυπηρέτησης ήταν ευγενικότατη.

Αγόρασα χθες το βράδυ ένα δώρο για έναν φίλο. Συμπλήρωσα την ηλεκτρονική φόρμα, έβαλα στοιχεία κάρτας και αποφάσισα ότι θα παραλάβω ο ίδιος το αντικείμενο. Απο συνήθειο αλλά και γενικότερα πίστη στα ηλεκτρονικά transaction δεν σκέφτηκα την αντικαταβολή. Εδώ και χρόνια πληρώνω λογαριασμούς και υποχρεώσεις έτσι άσε που σκέφτηκα θα ειναι ήδη πληρωμένο οπότε απλά θα περάσω θα παραλάβω και τέλος!

Προς μεγάλη μου έκπληξη το επόμενο πρωί (σήμερα0 λαμβάνω ένα ευγενέστατο email το οποίο μου ζητάει για λόγους ασφαλείας fax ή email από την κάρτα μου (κρυμμένα τα τελευταία ψηφία) καθώς και της ταυτότητας.

Δηλαδή καλύτερα να πάω και σε κατάστημα αν είναι να εκτυπώνω και να στέλνω σε fax τέτοια στοιχεία!

Έκανα την απαραίτητη παρατήρηση και με ενημέρωσαν ότι είναι restriction του συστήματος και υπάρχουν σκέψεις να το αλλάξουν. Αναρωτιέμαι 2010 ακόμα σκέφτονται - πόσο δύσκολο είναι πια να υλοποιήσεις ένα secure payment!!

Μετά η παρατήρηση κάποιου συναδέλφου με έβαλε σε σκέψεις. Τα τελευταία χρόνια το e-shop ανοίγει καταστήματα λιανικής παντού (μέχρι και κοντά στο σπίτι μου). Που σημαίνει άνοιγμα στις αγορές - άνοιγμα στο online shop θα κάνετε κύριοι;

8 comments:

  1. e-shop sucks.

    Μην προσπαθείς να είσαι ευγενικός. Απλά sucks.

    Δεν το παίζω troll αλλά ειλικρινά βαριέμαι να αναλύσω σε comment το τι μαλακία έχει παιχτεί με αυτό το κατάστημα τα τελευταία 2 χρόνια.

    ReplyDelete
  2. Ας πούμε ότι υπάρχει κάποια βάση για "security concerns" στα ηλεκτρονικά transactions. Η διαρροή κωδικών πιστωτικών καρτών μετά από breach στο πληροφοριακό σύστημα κάποιου απρόσεκτου vendor δεν είναι τόσο σπάνιο φαινόμενο όσο θα θέλαμε (είναι ευτυχώς αρκετά σπάνιο για να εξακουλουθούμε να κάνουμε ηλεκτρονικές πληρωμές!). Ας μην ξεχνάμε ότι και στο paypal χρειάζεται authentication της πιστωτικής σου κάρτας, γιατί δυστυχώς δεν ισχύει πάντα η σχέση "έχω τον κωδικό και το CVV της κάρτας" άρα "είμαι ο νόμιμος κάτοχος". Αυτό που μάλλον απασχολεί τα e-shops (και βάζουν διαδικασίες επαλήθευσης ταυτότητας) είναι ποιος έχει ποινική ευθύνη σε περιπτώσεις απάτης και ποιος καλύπτει το κόστος μιας fraudulent συναλλαγής - αν κάποιος γνωρίζει το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα μπορεί να μας διαφωτίσει.

    ReplyDelete
  3. Το καλυτερο ηταν πριν 3 χρονια που μου ειχαν ζητησει να τα στειλω χωρις να τα καλυψω!

    Και αφου ειχε γινει τηυς κακομοιρας γιατι προφανος ΔΕ περναω με φαξ ολα μου τα στοιχεια και τους ειπα οτι θα κανω report στην ΑΠΠΔ μου ειπαν κρυφτε τα τελευταια.

    ReplyDelete
  4. Προσωπικά το άνοιγμα του e-shop με τα καταστήματα λιανικής με έχει διευκολύνει αφάνταστα. Οι περισσότερες παραγγελίες που έχω κάνει είναι διαθέσιμες την επόμενη εργάσιμη, απλά πληρώνω εκείνη την στιγμή με μετρητά στο κατάστημα.

    Στα συν της συγκεκριμένης αλυσίδας η υποστήριξη που παρέχουν μετά την πώληση του προϊόντος. Όσες φορές είχα ελαττωματικό προϊόν με κάλυψαν.

    Για τις πληρωμές με πιστωτική δεν έχω άποψη, μάλλον έχουν μείνει λίγο πίσω, ίσως επειδή πουλάνε ακόμα με τον παραδοσιακό τρόπο και επειδή ο ανταγωνισμός δεν βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο.

    ReplyDelete
  5. Εγώ συνήθως βάζω παραγγελία δηλώνοντας πως θα πληρώσω με μετρητά κατά την παραλαβή από το κατάστημα και όταν πάω να παραλάβω τους λέω πως θα πληρώσω με κάρτα.

    Έτσι παρακάμπτω τη μαλακισμένη απαίτηση τους για φαξ κλπ των στοιχείων μου. Αν όμως δεν είχα κατάστημα κοντά μου θα είχα κι εγώ πρόβλημα. :-(

    ReplyDelete
  6. Κι εγω με παραλαβη απο καταστημα κανω παραγγελιες...παρη, στην λεωφ.αθηνων ανοιξε eshop ειδα, καντο κι εσυ ετσι.

    ReplyDelete
  7. Είναι νομίζω γενικότερο το πρόβλημα - το ελληνικό internet έχει αναπτυχθεί σε content σημαντικά τα τελευταία 2 χρόνια, αλλά πολύ λίγες επιχειρήσεις/υπηρεσίες έχουν αναπτυχθεί παράλληλα.
    Το μεγαλύτερο σοκ το έπαθα όταν το καλοκαίρι δεν μπορούσα να κλείσω εισητήριο για τραίνο online, ενώ για τα ΚΤΕΛ δεν υπάρχουν ούτε καν πληροφορίες δρομολογίων!!!
    Έφτασε να είναι ευχάριστη έκπληξη που για μια συναυλία πρόσφατα στο fuzz μπόρεσα να κλείσω το εισητήριο online (και φυσικά μετά ξενέρωσα όταν είδα ότι για να μου το στείλουν Λονδίνο θέλαν €40!!! Μάλλον ο ιδιοκτήτης της εταιρίας θα μου το έφερνε. Με τα πόδια)

    ReplyDelete
  8. Καλησπέρα σας κύριοι εγώ πρόσφατα ψώνισα από ένα eshop μιας παλιάς ιστορικής φίρμας.
    K Μαρούσης αν σας λέει κάτι. Το μαγαζί που κάηκε το 1991 στο κέντρο της Αθήνας μετά τη δολοφονία Τεμπονέρα.
    Αγόρασα λοιπόν ένα πουκάμισο το οποίο ήταν πολύ καλύτερο από άποψη ποιότητας από ότι έδειχνε η φωτογραφία.
    Έδωσα τα στοιχεία μου και ζήτησα να μου το παραδώσουν με τη μορφή της αντικαταβολής.
    Μια ώρα μετά με πήρε στο τηλέφωνο ο ιδιοκτήτης της εταιρίας και με ρώτησε εάν θα μπορούσε ο ίδιος να μου το φέρει στο σπίτι μου.
    Στο Γκύζη μένω και σκέφτηκα γιατί όχι.
    Το πρωί το παρείγγειλα το μεσημέρι ήταν σπίτι μου.
    Ευγενέστατος ο άνθρωπος μου παρέδωσε το πουκάμισο σε μια πολύ όμορφη συσκευασία και μου είπε οτι έαν υπάρξει πρόβλημα οτι μπορώ να βρω την εταιρία και στο EMPOLI OUTLET στη Νέα Ιωνία Ιφιγενείας 73.
    Πρόβλημα δεν υπήρξε με το ρούχο κανένα και για να δείτε τι εννοώ postαρω και το link:

    http://www.kmaroussis.gr/eshop/product_info.php?products_id=296

    Αυτό το πουκάμισο αγόρασα εγώ και είναι φανταστικό.
    Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα να δείτε αυτό το eshop www.kmaroussis.gr
    και γιατί όχι να ψωνίσετε κιόλας οι άνθρωποι δεν έχουν καβαλήσει το καλάμι.

    Σας ευχαριστώ

    ReplyDelete