Monday, September 07, 2009

Συμβουλές για αγορά ποδηλάτου από έναν αρχάριο.

Σημείωση: Δεν είμαι χρόνια ποδηλάτης, ούτε ο πιο έμπειρος. Ασχολούμαι τους τελευταίους μήνες και ότι ξέρω και παραθέτω στο παρακάτω post ειναι αυστηρά προσωπική μου άποψη σε συνδιασμό με κομμάτια και γνώσεις που άκουσα απο πολυ πιο έμπειρα άτομα. 2-3 φίλοι μου ζήτησαν την γνώμη για να αγοράσουν οπότε και έγραψα ένα πρώτο email το οποίο το στέλνω δεξιά και αριστέρα. Είπα να το μοιραστώ μαζί σας και ίσως μέσα απο τα σχόλια να εμπλουτιστεί. Όλοι όσοι με ρώτησαν ενδιαφέρθηκαν για ποδήλατο απο 300-500 euro.


Θέλω να κάνω ποδήλατο κυρίως στην πόλη και ίσως περιστασιακά off road. Τι τύπος ποδηλάτου μου ταιρίαζει;


Τύπος: Cross ή Trekking ή hybrid (υβρίδια) bikes.

Ουσιαστικά μιλάμε για ποδήλατα που έχουν σκελετούς που φαινομενικά μοιάζουν με mountain βέβαια πολυ πιο ελαφρυά, (9-12) κιλά και λάστιχο το οποιο είναι λεπτό - σχεδόν κούρσας. Τα ποδήλατα αυτά ειναι η καλύτερη επιλογη για κάποιον που θέλει κυρίως να κινείται μέσα στην πόλη, έχουν δηλαδή αστικό προφιλ και ανάλογα το λάστιχο που φοράς - μπορεί να έχουν εντελώς σλικ ή και λιγο πιο χωμάτινο. Μπορείς να οργώσεις κάθε πάρκο της Αθήνας χωρίς πρόβλημα. Σιγουρα δεν ειναι για βουνό! Προσωπικά θεωρώ ότι είναι η καλύτερη επιλογή για κατοίκους πόλης. Ειναι γρήγορα πολυ, εχουν αντοχές και κάποια χαρακτηριστικά mountain δεν ειναι δηλαδή 'ευαίσθητα' όπως μια κουρσα, και σου προσφέρουν άνεση για μεγάλες αποστάσεις!!!

Χαρακτηριστικά:
Τα ποδήλατα ξέρεις είναι σαν τα αμάξια, αν θες βρίσκεις 1000 πράγματα να ασχοληθείς και να προσέξεις και φυσικά οι τιμές τους μπορούν να φτάσουν μέχρι απίστευτα ποσά. Μερικά απλά tip.

-Ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του ποδηλάτου εκτός από τον σκελετό είναι ο εξοπλισμός ή κατά το γνωστό τα περιφερειακά (κινητά μέρη?).Λίγο γενικόλογη παρατήρηση, αλλά αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι ένας απίστευτα γερός, ελαφρύς και σοφιστικέ σκελετός είναι άχρηστος αν τον πλαισιώσεις με κακής ποιότητας περιφερειακά. Ταχύτητες, φρένα, σύρματα, μηχανισμός πετάλι, μεσαία τριβή, σύρματα. Εκεί η κάθε εταιρία βγάζει ουσιαστικά έναν σκελετό και εναλλάσει διαφορετικές ποιότητες και μάρκες εξοπλισμολυ για να παίξει με την τιμή! Η πιο διάσημη και μάλλον η καλύτερη εταιρία που δίνει εξοπλισμό σε όλους τους μεγάλους κατασκευαστές σκελετών είναι η Shimano.


-Μία εταιρία βγάζει έναν σκελετό και μετά βάζει διάφορες ποιότητες εξοπλισμού. Τι εννοώ, αν παρατηρήσεις η shimano βγάζει 10 διαφορετικά συστήματα ταχυτήτων. Επειδή είναι shimano έχουν όλα μια σταθερή ποιότητα κατασκευής αλλα δεν ειναι όλα ίδια! Το πιο μοντέλο είναι πάνω στο ποδήλατο σου έχει σημαντική διαφορά στην ποιότητα λειτουργίας. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα μέρη, διαφορετικές ποιότητες φρένων, μεσαίας τριβής. Συνήθως οι κατασκευαστές κάνουν το εξης για να παίξουν με την τιμή. Σου βάζουν ταχύτητα Shimano ποιότητα 6, φρένα ποιότητα 4, πετάλια ποιότητα 10! Έτσι σου προσφέρουν διαφορετικά ποδήλατα ανάλογα με τα λεφτά που έχεις να δώσεις.

-Γενικά είναι καλό όσο πιο κοντά ειναι ο εξοπλισμός στο ιδιο επίπεδο ποιότητας τόσο μεγαλύτερη ομοιογένεια στο ποδήλατο. Δηλαδή η μάρκα του δικού μου ποδηλάτου η Ghost έχει ένα καλο συνήθειο σε μοντέλα της να βάζει ταχυτητες φρένα και λοιπό εξοπλισμό απο την ίδια ακριβώς ποιότητα. Στην shimano οι ποιότητες διακρίνοντε απο ονόματα πχ εμένα το δικό μου το ποδήλατο έχει τα πάντα απο shimano σε ποιότητα τύπου Alivio. Δεν είναι απο τις πιο καλές υπάρχουν και πιο ακριβές..απο την άλλη μερικά ποδήλατα στην ίδια τιμή εχουν ναι μεν καλύτερες ταχυτητες απο μένα πχ ένα μοντέλο πιο πάνω αλλά χειρότερα φρένα και πάει λέγοντας. Γενικά αν πάρεις ένα σχετικά επώνυμο ποδήλατο ειναι ήδη μετρημένο και ζυγισμένο με καλο εξοπλισμό στην τιμή του!!

Μάρκες:
Γενικά υπάρχουν 2 μεγάλες κατασκευαστικές σχολές. Η γερμανική και η αμερικάνικη. Εγώ προσωπικά απο τι έχω δει και γενικά καβαλήσει θεωρώ ότι οι γερμανικές μάρκες εχουν ένα επίπεδο παραπάνω σε ποιότητα και φινίρισμα - ιδιαίτερα για τα λεφτά που μιλάμε. Εξάλλου και το δικό μου ειναι γερμανικό. Γερμανικές μάρκες που εγώ ξέρω και θα προτιμούσα αν έπαιρνα ποδήλατο τώρα ειναι οι εξης! (βάση της μικρής μου εμπειρίας)

- Univega (το επόμενο μου ποδήλατο αν πάρω ποτέ άλλο θα ειναι τέτοια μάρκα).
- Ghost ( τέτοιο έχω τώρα) - αρκετά διάσημη
- Focus.

Ta Univega και focus μπορείς να τα βρείς σε μεγάλους ποδηλατάδες παντού στην Αθήνα αν ρωτήσεις. Απο την άλλη τα ghost τα έχει ένα μαγαζί μόνο (αντιπρόσωπος) στην Ηλιούπολη -> http://dynocycles.com/

Tώρα στα λεφτά αυτά αν θες να το παίξεις πιο οικονομικά παίζει η ελληνική Ideal, decent σκελετοί και σχεδόν τα ιδια χαρακτηριστικά σε εξοπλισμό. Δεν είναι καθόλου άσχημα ποδήλατα και ειναι super value for money. Εγώ προσωπικά επέλεξα να δώσω ενα κατοστάρικο πιο πάνω και να πάρω κατι λιγο πιο επώνυμο. Επαναλαμβάνω δεν ειναι καθόλου άσχημα ποδήλατα και οι διαφορές που λέω μάλλον εμείς οι νέοι ποδηλάτες δεν μπορούμε να τις δούμε. Ideal βρίσκεις παντού! Το επισημο site είναι εδώ.


Χρήσιμα αγοραστικά tip

1. Σου έδωσα τα site απο τις εταιρίες, θα πας σε όλες στην κατηγορία cross ή trek μερικές για τον ίδιο τύπο έχουν διαφορετικό όνομα - και θα κοιτάξεις τα ποδήλατα. Στα λεφτά που έχεις στο νου σου - θα κοιτάξεις τα πρώτα μοντέλα. Πχ εγώ αγόρασα κοντά στο 500αριικο to Ghost CR 1800 ειναι το πρώτο της σειράς Cross.

2. Αυτή η εποχή ειναι λίγο παράξενη (όπως σωστά με συμβούλεψε ένας φίλος) για έναν λόγο μικρό - ανάλογα πόσο θες να πάρεις ποδήλατο. Αν θα δεις στα site οι εταρίες μόλις ανακοίνωσαν τα νέα τους μοντέλα για το 2010. Για τα ποδήλατα των χρημάτων που λέμε τις πιο πολλές φορές το μοντέλο 2009 με 2010 δεν εχει διαφορά - ισως λιγο αισθητικές αλλαγές μιας και ο εξοπλισμός ειναι ίδιος. Πχ σε μένα που έχω του 2008 (ειχα παρει το λιγο πιο παλιο) δεν εχει σε εξοπλισμό καμία διαφορά με το 2010 ;)

Άρα τα ποδήλατα του 2010 θα ξεκινήσουν να εμφανίζοντε στους διάφορους ποδηλατάδες σε 1-2 μήνες που αυτό σημαίνει τα μοντέλα του 2009 θα πέσουν σε πιο πολλες προσφορές. Για να μην τα κάνουμε υπερβολικά βεβαια μιας και ισχυει το ιδιο με τους υπολογιστές..μην φανταστείς ότι θα ειναι προσφορές 200 euro, απλά κάπως μικρότερη τιμή. Αν θες να πάρεις τώρα πάρε τώρα..εγώ ειμαι αυτής της άποψης. Αν μπορείς να περιμένεις οκ θα πάρεις απλά κάτι πιο νεο..αλλα ελάχιστα διαφορετικό απο αυτό που λέμε μοντέλο του 2009.

3. Εγώ θα σου πρότεινα να παίξεις απο 400-500 ειναι γενικά μια καλή τιμή για τα ποδήλατα που σου μιλάω - απλά θα πρέπει να βάλεις και στο budget ενα ποσο των 50-60 euro για
1. φωτάκι μπροστά
2. φωτάκι πίσω
3. κλειδάκι για τις βίδες
4. παγουράκι

(αυτά τα 4 ειναι minimum και ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ) συνεχίζω

5. κράνος
6. κλειδαριές και άλλα..(εγώ το ανεβάζω σπιτι και γενικά δεν το αφήνω ελευθερο πολύ)

Καλές αγορές. Αν θες να ρωτήσεις πιο έμπειρους ποδηλάτες θα βρεις αρκετούς εδώ.


15 comments:

  1. yper enhmerwmeno post pragmatika...poly kalo...skepsou oti den endiaferomai amesa gia podhlato kai to diabasa olo wstoso!

    ReplyDelete
  2. Λες τώρα με το δίκτυο ποδηλατοδρόμων που ετοιμάζουν στην Θεσσαλονίκη να το γυρίσουμε σε αμάξι μέχρι το κέντρο και εναλλαγή σε ποδήλατο για εντός πόλης διαδρομές;

    Υ.Γ. Στο SW χωράει άνετα ένα (και δύο μην πω) ποδήλατα.

    ReplyDelete
  3. Trek, Orbea, Specialized, Bianchi, Scott, Cannondale... Απο τις μεγαλυτερες και σπουδαιοτερες εταιριες που κατασκευαζουν ποδηλατα.

    ReplyDelete
  4. Κακά τα ψέματα...αν θέλεις ένα καλό σκελετό πρώτα απ' όλα που θα κρατήσεις για χρόνια νομίζω ότι είναι μονόδρομος η επιλογή GIANT η οποία ίσως είναι η κορυφαία εταιρία στο κόσμο. Λίγο τσιμπημένη τιμή αλλά από ποιότητα ασύγκριτη.

    ReplyDelete
  5. Ε εντάξει δεν είναι και μονόδρομος η Giant για σκελετό (εξαιρετικά ποδήλατα btw). Το mongoose crossway 350 που οδηγάω έχει 10 χρόνια εγγύηση στο σκελετό και είναι ένα εξαιρετικό hybrid.

    Νομίζω το σημείο κλειδί είναι "μακριά από Mountain". Όχι ότι έχω τίποτα με αυτά (2 χρόνια είχα ένα Ideal μέχρι που μου το κλέψανε) αλλά για πόλη δε λένε. Από κει και πέρα καλές μάρκες υπάρχουν πολλές (προσθέτω τα Kona σε αυτά που δεν αναφέρθηκαν), σκεφτείτε λίγο τι θέλετε, πηγαίνετε σε μερικά μαγαζιά, και βρείτε ένα ποδήλατο στα μέτρα σας :)

    ReplyDelete
  6. Ρε παιδιά τα ideal γιατί τα υποτιμάτε; Σε σχέση με τα περιφερειακά και την τιμή είναι πολύ καλύτερη. Και όλη σου λένε για τον σκελετό όμως δεν ξέρω κάπου να υπάρχει πρόβλημα και στον γύρο της Γαλλίας υπάρχουν ομάδες που χρησιμοποιούν ideal χωρίς να πάνε άσχημα.

    ReplyDelete
  7. πιστευω οτι η εγγυηση για τον σκελετο ειναι υπερτιμημενη
    δεν εχω δει ποτε να βγαζει ζημια σκελετος (και να μην επεσε η εκανε κατι ακραιο ο αναβατης)
    για εμενα ειτε 5, ειτε 10 χρονια, ειτε ακομη εφ'ορου ζωης ειναι το ιδιο πραγμα

    στο μεγαλυτερο brever στην Γαλλια ποδηλατης τερματισε μετα απο 1.200χλμ (συνεχομενα) με ποδηλατο απο σωληνες μπαμπου, ναι μπαμπου

    τι θελω να πω με αυτο; ο ποδηλατης κανει πεταλι οχι το ποδηλατο

    ReplyDelete
  8. Ενδιαφέρουσα ενημέρωση! Ευχαριστούμε

    ReplyDelete
  9. μακρια απο πρακτικερ κ αλλα τετοια πολυκαταστηματα παιδια! εγω πηρα ενα ideal megisto 2010 k ειμαι πολυ ευχαριστημενος για αρχη...

    ReplyDelete
  10. Ένα Ideal Megisto και για μένα... Ήμουν τυχερή και έπεσα στην περίπτωση που είπες, ήταν περσινό μοντέλο και σε προσφορά. Ουσιαστικά έχει ελάχιστες αλλαγές από το φετινό μοντέλο και το πήρα κοντά 50 ευρώ φθηνότερα - και με καλύτερο εξοπλισμό.

    Συμφωνώ με τον mperedim για τα mountain - πριν πάρω το Megisto χρησιμοποιούσα ένα παλιό mountain μέσα στην πόλη και μου είχε βγει η πίστη. Πολύ κούραση λόγω μεγέθους ρόδας, πόνοι στην πλάτη και μουδιάσματα στα χέρια λόγω στάσης (όταν κάνεις πολύ ώρα ποδήλατο μες στην πόλη λογικό είναι να χαλαρώνεις σε φάσεις) και άβολο για μεγάλες αποστάσεις σε άσφαλτο.

    ReplyDelete
  11. sigxaritiria se efxaristo poli kai an kai 2-3 xronia piso akoma ola osa eipes isxiioun.voithises arketa.kalo petali...

    ReplyDelete
  12. Ευχαριστούμε για τις συμβουλές. Εγώ πάντως έχω πάρει σχετικά ένα φτηνό ποδήλατο trekking (http://www.shopbikes.eu/product_info.php/cPath/22_29/products_id/340) και είμαι ευχαριστημένος. Είπα στον εαυτό μου ότι αν το συνεχίσω και κανω ποδήλατο πανω απο 100χλμ το μήνα τότε θα ψάξω για ακριβότερο

    ReplyDelete
  13. Να'σαι καλά φίλε μου για τις πληροφορίες, προσπαθώ να κατασταλάξω στην αγορά ποδηλάτου και νομίζω μόλις με βοήθησες τα μέγιστα.

    ReplyDelete