Friday, March 06, 2009

σκέψεις αναβάθμισης για τα παλιά μας mac laptop

Λοιπόν οδεύω προς τον τρίτο χρόνο κτήσης του πολυ αγαπημένου μου MacBookPro. (Core2Duo 2.33 με 2 giga ram). Εδώ και 1.5 χρόνο ειναι σταθερά πάνω στο γραφείο μου, μιας και αποφάσισα ότι θέλω και μπορώ να δουλεύω πλήρως με mac και στο εργασιακό περιβάλλον.Σε γενικές γραμμές τα καταφέρνω μια χαρά, το MBP ειναι ένα υπέροχο μηχάνημα για δουλειά και το εταιρικό μου pc απλά το έχω, δεν το χρησιμοποιώ, ίσως για να βάζω server αφου κάθεται που κάθεται στο development.

Τα χρόνια περνάνε όμως και υπάρχουν κάποια σημάδια κόπωσης. Βασικά ψυχολογικό είναι αυτό, νομίζω ότι η μπαταρία μου έχει ξεκινήσει να παίρνει την κάτω βόλτα. Παρόλο που έχει ολοκληρώσει γύρω στους 4οο κύκλους φόρτισης - ίσως να την έχω ταλαιπωρήσει και εγώ γιατί για μεγάλη χρονική περίοδο ξέχναγα τον φορτιστή πάνω.

Απο 'κει και πέρα νομίζω ότι σε επιδόσεις κρατάω μια χαρά, ίσως είναι και το λειτουργικό το οποίο γενικότερα μπορεί και διαχειρίζεται αρκετά καλά τους σχετικά (με τα σημερινά δεδομένα) παλιούς πόρους.

Η άλλη ιδέα μου είναι κάποια στιγμή (ακόμα είναι νωρίς), να αλλάξω τον δίσκο με έναν αντίστοιχο SSD. Για την ώρα περιμένω γιατί οι τιμές είναι τσουχτερές και η τεχνολογία ωριμάζει. Μετά το καλοκαίρι βέβαια σιγά σιγά θα το βάλω μπροστά! Πολύ καλό άρθρο απο τον γνωστό μας Kirk Pepperdine για το ίδιο θέμα, πάνω σε macbookpro αξίζει, δείτε εδώ.

Θέλω να πιστεύω ότι με την παραπάνω κίνηση και ίσως μετά απο λίγο αλλαγή της μπαταρία το laptop μου θα συνεχίσει να είναι μάχιμο για μερικά χρόνια ακόμα.

14 comments:

  1. αυτό με τη μπαταρία μεγάλο θέμα, όταν δουλεύω στο γραφείο (τελικά εκεί γίνεται και το 70% της χρήσης του laptop) απλά βάζω τη μπαταρία στη τσαντούλα και το λειτουργώ μόνο με ρεύμα. Η μπαταρία τοποθετήτε μόνο όταν δεν υπάρχει ρεύμα. Με ένα μικρό UPS λύνεις και το πρόβλημα διακοπής ή πτώσης της τάσης του ρεύματος.

    ReplyDelete
  2. Σκέφτομαι κι εγώ για 4GB ram στο macbook, αλλά αντί για SSD κοιτάω για δίσκο στις 7200, αφού οι τιμές των SSD είναι ακόμα απαγορευτικές. Παρ'ολο που δε θα είχα πρόβλημα να βολευτώ με έναν 64άρι SSD σαν αυτό που φοράει το air, το κόστος για έναν 320άρι στις 7200rpm είναι πλέον κάτω από 100 ευρώ. Η επόμενη αγορά είναι μνήμες, αλλά δεν έχω αποφασήσει ακόμα ποιές να πάρω...!!!

    ReplyDelete
  3. Θεωρητικά, οι μπαταρίες των Apple έχουν ζωή κάπου στα 300 charge cycles. Μετά από αυτά, αρχίζει να πέφτει η απόδοση.

    Αυτό ισχύει σίγουρα για τα Macbook - η δικιά μου μπαταρία πήρε την κατηφόρα μετά τα 300 cycles. Το Pro σου, ως επαγγελματικό μηχάνημα, μπορεί να έχει πιο αξιόλογη μπαταρία και γι'αυτό να άντεξε μέχρι τα 400...

    ReplyDelete
  4. Αυτό με τη μπαταρία που βγαίνει όταν το βάζεις στην πρίζα δεν το έχω ξανακούσει ποτέ. Ισχύει;

    ReplyDelete
  5. Στα Mac, όταν τα δουλεύεις με ρεύμα χωρίς να έχεις συνδεδεμένη τη μπαταρία, η ταχύτητα του επεξεργαστή μειώνεται αρκετά.

    Η επίσημη δικαιολογία είναι πως το κάνουν γιατί τροφοδοτικό ενδέχεται να μην μπορεί να δώσει αρκετή ισχύ όταν ο επεξεργαστής δουλεύει στο 100%.

    ReplyDelete
  6. Συμφωνώ πως ένας δίσκος στις 7200rpm δίνει μια ανάσα στο μηχάνημα.

    Επίσης, 4GB RAM βοηθούν αρκετά. Ειδικά που τώρα τα 2x2GB SODIMM DDR2 κοστίζουν γύρω στα 40-50 ευρώ είναι κρίμα να μην το κάνεις (αυτό δεν ισχύει για τα τελευταία unibody: αυτά θέλουν SODIMM DDR3).

    Για αγορά μνήμης προτείνω να ξεκινήσεις από το http://www.crucial.com/eu
    Έχει πολύ καλό wizard που του βάζεις τη μάρκα και το μοντέλο του υπολογιστή και σου βγάζει τις απολύτως συμβατές μνήμες. Μετά, είτε τις παραγγέλνεις από εκεί online ή ψάχνεις να βρεις αντίστοιχες φθηνότερες αλλού (αφού πλέον ξέρεις ακριβώς τι χαρακτηριστικά να ζητήσεις).

    ReplyDelete
  7. @georgeadams: Αυτό για τη μπαταρία και την απόδοση που το διάβασες;Υπάρχει κάποιο link;

    ReplyDelete
  8. Έχω το PBG4 που είναι ποιο παλιό από το δικό σου και κλείνει 5 χρόνια τον Μάιο, που ήταν το αντίστοιχο στην εποχή του.
    Δουλεύει ασταμάτητα νύχτα-μέρα, δουλειά-σπίτι...
    Εχει όλα τα τελευταία updates,... και παρόλο που δεν δουλεύει ένα slot για μνήμη, που σημαίνει έχω μόνο 1G ... πάει μια χαρά!!!
    Η αγορά ενός makbook 13', απλά μου έδωσε την χαρά να έχω ένα μικρότερο laptop, να του βάλω μια 30' apple display... και ok είναι πιο γρήγορο σε ταχύτητες...
    Την μπαταρία .... είμαι στην 4η...
    Αυτό με την ταχύτητα το έχω ξανακούσει, εγώ δεν την βγάζω απλά γιατί 1-2 φορές κατά λάθος έβγαλα το καλώδιο και έχασα κάποια δεδομένα...

    ReplyDelete
  9. Αυτό για τις μπαταρίες το γράφει η ίδια η Apple εδώ: http://support.apple.com/kb/HT2332

    Αλλά, όπως γράφει και ο acoutsol πιο πάνω, είναι αρκετές φορές που με μια λάθος κίνηση έχω ξεκουμπώσει το βύσμα το magsafe Αν δεν είχα τη μπαταρία θα έχανα αυτό που δούλευα εκείνη τη στιγμή...

    ReplyDelete
  10. Ευχαριστώ για το link. Αν κατάλαβα καλά εννοούν ότι η ισχύ μειώνεται κατά τη διάρκεια που βγάζεις τη μπαταρία και όχι γενικά με βγαλμένη τη μπαταρία.

    Με το Magsafe την έχω πατήσει κι εγώ. Από τη μία το ότι είναι μαγνητικό είναι καλό γιατί εάν έχεις και τη μπαταρία και το πάρει το ποδι καταλάθος το καλώδιο, δε θα ρίξει το μηχάνημα κάτω, αλλά από την άλλη αν δεν έχεις την μπαταρία δε θέλει και πολύ να βγεί και να χάσεις τη δουλειά σου...

    ReplyDelete
  11. Ego pali exo einan eptaxono PowerBook g4. Akoma gma kai dernei :-) an kai that ithela ha agoraso enan neo macbook pro

    ReplyDelete
  12. H sosti anavathmisi einai me ssd. Genika xriazetai prosoxi ston disko. Den ftanei na einai arketa megalos ftinos kai grigoros. To pio vasiko einai na min zestenetai eukola. Kati tetoio anevazei tin synoliki thermokrasia me apotelesma to macbook mou me ton kainorgio 320 ari 7200 disko pou tou exw valei na einai THEANATIKA pio thoryvodes logo anemistira :(

    ReplyDelete
  13. @ dtsomp400 κύκλοι μάλιστα άρα και επίσημα πάμε για νέα μπαταρία.

    το MBP μου έχει restriction από το chipset,μέχρι 3 γίγα.

    Θα περιμένω για SSD, ακόμα κρατάει, είναι πράγματι νωρίς.

    ReplyDelete
  14. Πέτα τη μούφα μωρέ. Πάρε κανένα σοβαρό λάπτοπ σαν Thinkpad ας πούμε. Γραφίστας είσαι και έχεις Mac;

    ReplyDelete