Wednesday, January 21, 2009

εισιτήρια ΜΕΤΡΟ - όχι μην το πασάρεις ξανά και ξανά!

Λοιπόν, είμαι σίγουρος ότι μερικοί αno εσάς διασκεδάζετε με post όπου βρίζω τις απεργίες του Μετρο, άλλοι συμφωνείτε και άλλοι απλά με βρίζετε αντίστοιχα! Όλες οι απόψεις δεκτές. Θα μιλήσω για το ΜΕΤΡΟ πάλι αλλά για μία κακή συνήθεια που έχουν κάποιοι επιβάτες και την θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. Όπως λοιπόν αυστηρά κρίνω απεργίες και ιστορίες θεωρώ ότι πρέπει να πω ότι θεωρώ ΜΕΓΙΣΤΗ μαλακία και πραγματικά ελληνική κουτοπονηριά - την πάσα του εισιτηρίου!

Μου εχει τύχει 1-2 φορές και ευγενικά αρνήθηκα! Αγοράζετε το εισιτήριο το οποίο εχει διάρκεια 1.5 ωρα - πας στον προορισμό σου και θεωρείς έξυπνο αλλά και ένδειξη ανθρωπιάς να το δώσεις σε κάποιον νέο επιβάτη. Δεν το λέω από τσιγκουνιά..ΑΛΛΑ αναρωτιέμαι ΓΙΑΤΙ;

Τι νομίζεις οτι κανεις; Χτυπάς το σύστημα; Θα αναγκάσεις κάποιους να το κάνουν πιο φτηνό;Βγαίνει ο μικροαστός επαναστάτης από μέσα σου και δηλώνεις και εσύ με τον τρόπο σου αντίσταση;

Θεωρώ οτι το ΜΕΤΡΟ είναι ένα από τα λίγα πράγματα σε αυτή την πόλη που αύξησαν την χαμηλή ποιότητα ζωής - και έκαναν πολλές περιοχές της Αθήνας να ανασάνουν! Δεν ξέρω αν σας φαίνεται ακριβό ή φτηνό το εισιτήριο αλλά για μένα η συγκεκριμένη υπηρεσία αξίζει και είμαι διατεθειμένος να δίνω το euro μου! Το να συμβάλλω στην μείωση των εσόδων - είναι προσωπικά μαλακία - και κόμπλεξ με το τζαμπε που έχουμε εμείς οι Έλληνες στις δημόσιες υπηρεσίες! Θυμάμαι ακόμα παιδάκι στο λεωφορείο όταν κάποιοι γύφτοι ρίχνανε κουμπιά στο μεταλλικό κουτί για τα εισιτήρια! Αυτή την Ελληνική γυφτιά..θα ήθελα να σταματήσω να την βλέπω!

Από την άλλη μην γελιόμαστε - η κρατική παρέμβαση νομίζω είναι εμφανής (νομίζω είναι πολιτική βούληση γενικά) όταν δεν υπάρχουν σημεία ελέγχου για εισιτήρια! Τι θέλω να πω. Αν θες να μπεις δωρεάν - μπορείς να το κάνεις 8 στις 10 μάλλον δεν θα σε πιάσουν. Πιστεύω ότι και αυτό το έχουν αφήσει έτσι - για να μην θεωρηθεί ότι το μέσο αυτό είναι για τους προνομιούχους! Θα μου πεις..μα καλά έτσι το δείχνεις - από την άλλη αναρωτιέμαι πως αλλιως;

Είναι εντελώς ανόητο να πει καποιος, ναι ας γίνει δωρεάν για τον λαό και άλλες τέτοιες μαλακιες που έχουν πάλι να κάνουν με τα νέο ελληνικά free κομπλεξ! Σε μια χώρα που δεν ήταν ικανή να χτίσει ένα αεροδρόμιο μόνη της και το έκανε outsource /ενοικίαση σε Γερμανούς, το Μετρό σε Γάλλους! Αυτή είναι η χώρα που ζείτε, που ζούμε σταματήστε λοιπόν να σκέφτεστε με μυαλά τις δεκαετίας του 80 ...γιατί αυτό μας έχει φάει.

Ναι μάθε να πληρώνεις το εισιτήριο σου στο Μετρό, λεωφορείο επιτέλους Έλληνα, δεν είναι ντροπή, μάθε και εσύ ότι εκτός από την ευθύνη που έχει το κράτος απέναντι σου..έχεις και εσύ αντίστοιχα προς το κράτος/υπηρεσία.

Όπως βρίζω και ανεβάζω πίεση όταν η υπηρεσία υπολειτουργεί αντίστοιχα νευριάζω όταν βλέπω ότι και οι πελάτες του συμβάλλουν στην κακή λειτουργία του!

Οι συνήθειες μας για κάτι καλύτερο, μπορούν να αλλάξουν από πολύ μικρά μέχρι και πιο μεγάλα!

55 comments:

  1. Συμφωνώ με το ξέσπασμα ενάντια της κουλτούρας της ελληνικής κουτοπονηριάς, του τζαμπε και της αρπακόλας. Κεκτημένη και λανθάνουσα αντίληψη από μια εποχή που γαλουχήθηκε από αντίστοιχες καταστάσεις (ηγέτες, κινήματα κτλ κτλ).

    Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί είναι κακό να αξιοποιείς με επάρκεια τα αγαθά που σου προσφέρει ενα σύστημα. Το εισιτήριο του Μετρο σου προσφέρει 1.5 ώρα διαδρομών, προς όλες τις κατευθύνσεις για την αξία του 1 ευρω. Τώρα αν γίνουν 3 διαδρομές των 30min από 3 διαφορετικούς επιβάτες, αυτό δεν επιβαρύνει την ΜΕΤΡΟ ΑΕ ή κάποιον άλλον, έφοσον έχουν αξιολογήσει το value/money της υπηρεσίας που προσφέρουν και στο προσφέρουν ακριβώς για αυτο.

    Θεωρώ μεγαλύτερη κουτοπονηριά να σου χρεώνουν υπηρεσίες που γνωρίζουν ότι θα είναι δύσκολο να αξιοποιηθούν μονο και μονο για να δικαιολογήσουν την υπερτιμημένη τους αξία.

    Τεσπα...Η ΜΕΤΡΟ ΑΕ έχει το καρπούζι έχει και το μαχαίρι...και από ότι φαίνεται οταν το "συστημα" χωλαίνει φροντίζει να το "ρυθμιζει" κατα δοκούν. Money talks as always...

    bwell

    ReplyDelete
  2. Συμφωνώ με αυτά που λες και με τη λογική σου! Το μόνο που θα καταφέρουν αυτοί που το κάνουν είναι να ακριβύνουν στο μέλλον τα εισιτήρια για να καλυφθεί η όποια τρύπα στα έσοδα.

    Όσο για το εισιτήριο 1,5 ώρας, δεν πρόλαβα να το ζήσω για να έχω σαφή άποψη για τη χρησιμότητα του ή όχι, ούτε είμαι ειδικός στη συγκοινωνιολογία. Πάντως πράγματι, αν και καταλαβαίνω πως βολεύει σε ορισμένες περιπτώσεις, δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί καταργήθηκε το απλό εισιτήριο γι' αυτούς που θέλουν να κάνουν μία απλή διαδρομή μισής ώρας πχ.

    Όπως ξέρεις κι εσύ καλά, στην Αγγλία (που βέβαια οι περισσότεροι έχουν τις ειδικές κάρτες) εκτός από τα ημερίσια/τριήμερα/εβδομαδιαία κλπ υπάρχει και αυτό της απλής διαδρομής (είτε σε εισιτήριο είτε σαν pay as you go στην κάρτα). Άλλο που κοστίζει πολύ παραπάνω από το δικό μας! :)

    ReplyDelete
  3. Σωστόστ ο Πάρις.

    Να προσθέσω κάτι που σκεφτόμουν τελευταία. Στα ίδια πλαίσια και με την ίδια λογική ΔΕΝ θα πρέπει να κατεβάζουμε πειρατευμένη (sic pirated) Μουσικη - Παιχνίδια - Εφαρμογές.

    ReplyDelete
  4. @duckMan
    τυπικά ναι έχεις δίκιο..ποιος μπορεί να κρυφτεί;

    ReplyDelete
  5. @SakisK

    Προσωπικά διαφωνώ.
    Αυτό που εσύ λες "αξιοποίηση" εγώ το λέω "εκμετάλευση".

    Το εισιτήριο έχει διάρκεια 1 1/2 ώρα για να μην χρειάζεσαι 2 η πιθανόν και 3 εισιτήρια (2-3 EUR) για την ίδια διαδρομή.

    Όχι γιατί απαραίτητα έχουν κοστολογίσει την 1 1/2 ώρα ως 1 ευρώ.

    Το να γίνουν 3 διαφορετικές διαδρομές από 3 διαφορετικούς επιβάτες προφανώς δεν προυποθέτει ότι στους 3 πληρώνει ο 1. Είναι τόσο απλό.

    Κουτοπονηριά, I'm better than you attitude του Έλληνα, όπως θες πέστο.

    ReplyDelete
  6. @cue: Δεκτό το επιχείρημα. Τότε ίσως ο σχεδιασμός της υπηρεσίας και η γενική της αποτίμηση να είναι ελλιπής. Μπορεί αυτό που λεει ο Papo για σημεία ελέγχου ειστηρίων να εισήγαγε διαφορετική κουλτούρα στου επιβάτες. Ίσως η αυτοματοποίηση της υπηρεσίας να είχε ακόμα λιγότερες απώλειες.

    Η διαφωνία μου έγκειται και στο γεγονός ότι πολλές φορές δεν είναι μονο η κουτοπονηριά ή ανέχεια που συμβάλλουν στο ticket-sharing. Για π.χ. εμένα μου φαίνεται εξαιρετική σπατάλη να πληρώνω κάθε μέρα κάτι που έχει διάρκεια 1.5 ώρα και να το χρησιμοποιώ μονο 15 λεπτα της ώρας...

    ReplyDelete
  7. Καλημέρα,
    Διαφωνώ και εγώ με την ελληνική κουτοπονηριά, όπως ήταν τα κουμπιά στους κερματοδέκτες ή και πιο σύγχρονα την εισαγωγή αλλοδαπών νομισμάτων ευτελέστερης αξίας αλλά και την απροθυμία μας να καταβάλουμε οποιοδήποτε κόστος και να τα θέλουμε όλα δωρεάν (και φυσικά από την άλλη να απαιτούμε υψηλότατο αντίτιμο για αγαθά και υπηρεσίες, που προσφέρουμε εμείς).

    Οι κανόνες μετακίνησης με τα ΜΜΜ είναι οι εξής: 1) Η κατοχή έγκυρου εισιτηρίου. 2)Η διάρκειά του είναι 90' από την στιγμή της πρώτης "ακύρωσης" 3) Μέσα σε αυτά τα 90' μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε μέσο του δικτύου συγκοινωνιών.
    Δεν έχω δει πουθενά και ούτε αναφέρεται στο εισιτήριο ότι είναι προσωπικό. Συνεπώς, δεν βλέπω κάποια παρανομία, εάν δώσω το εισιτήριο μου σε κάποιον άλλον να χρησιμοποιήσει το υπόλοιπο χρονικό περιθώριο, που τού απομένει. Πρόβλημα μπορώ να διακρίνω μόνο στην συγκεκριμένη περίπτωση. Να δώσω το εισιτήριό μου ακριβώς σε σημείο ελέγχου. Δεν θα έχω κάνει κάτι παράνομο, αλλά ο ελεγκτής θα έρθει σε σύγχυση μη-γνωρίζοντας, εάν ο εξερχόμενος ή ο εισερχόμενος είχε εισιτήριο με αποτέλεσμα να επιβάλει χρηματική ποινή.

    Εάν το υπολόγισα σωστά κάθε λεπτό χρήσης ΜΜΜ τιμολογείται προς 1,11 ευρωλεπτά περίπου. Αυτό σημαίνει ότι ένα ταξίδι π.χ 15 λεπτών στοιχίζει 16,65 ευρωλεπτά. Συνεπώς το να πετάξει κανείς το εισιτήριο σημαίνει ότι πετά 83,35 ευρωλεπτά ή τα χαρίζει στα ΜΜΜ.
    Υπόθεση κάνω: Ενδέχεται η αρχή των ΜΜΜ μετά από έρευνα (στατιστικές, ομάδες ελέγχου, focus groups κλπ) να υπολόγισε ότι συνήθως ο χρήστης δεν εκμεταλλεύεται το 100% του εισιτηρίου με αποτέλεσμα στο τέλος το λεπτό χρήσης να γίνεται χρηματικά ακριβότερο, άρα να μεγαλώνουν τα έσοδα.
    Όσο θα μπορούσαμε να είμαστε δηκτικοί με την "επανάσταση" της διαδοχικής διάθεσης εισιτηρίων, άλλο τόσο μπορούμε να είμαστε με την (ενδεχόμενη) πολιτική ότι κάποιος προσβλέπει ότι θα τιμολογήσει στο 100% υπηρεσίες μέρος των οποίων μόνο θα χρησιμοποιηθεί.
    Συνεπώς, θεωρώ ότι ή διαδοχική διάθεση του εισιτηρίου:
    1) Δεν είναι παράνομη
    2) Δεν αποφέρει κάτι στον δότη, αλλά αποφέρει στον λήπτη, εάν διατεθεί δωρεάν, όπως γίνεται συνήθως.
    3) Τα ΜΜΜ δεν ζημιώνονται, αλλά λαμβάνουν το καθορισμένο χρηματικό ποσό για κάθε λεπτό χρήσης.

    Συνεπως, κατά την γνώμη μου δεν πρόκειται για κάτι το "επαναστατικό", αλλά για δείγμα ορθολογικής συμπεριφοράς. Απλώς εδώ μάς αρέσει να βαφτίζουμε τα πάντα επανάσταση, ακόμα και εάν είναι το πιο συμβατικό πράγμα στον κόσμο. Έτσι, αντιστοίχως, πιστεύω ότι άδικα οργίζεσαι.
    Ο λόγος περί "επανάστασης" ξεστρατίζει τα πραγματικά ερωτήματα το οποία είναι: "Τί υπηρεσίες έχω με το εισιτήριο αυτό;" "Πόσο πληρώνω για κάθε λεπτό χρήσης;" "Μήπως είναι ακριβό;", "Μήπως με καταβολή μεγαλύτερου αντιτίμου/λεπτό χρήσης θα είχα καλύτερες υπηρεσίες;" κλπ
    Η "επαναστατική" προσέγγιση προφανώς ικανοποιεί τον μικρούλη μας εγωισμό ("την φέραμε στο σύστημα") και τίποτα άλλο.
    Προσωπικά επιθυμώ να υπάρχουν αξιόπιστες υπηρεσίες με δίκαιη τιμολόγηση, δίκαιη και για τα δύο μέρη. Όλα τα άλλα είναι "επαναστατικές" πομφόλυγες.
    Καλημέρα

    ReplyDelete
  8. @thoughtsofashy: Έβαλες νούμερα και επιχειρήματα σ'αυτό ακριβώς που ήθελα να πω :p Well said...

    ReplyDelete
  9. Πάρι, δεν είναι θέμα κουτοπονηριάς, είναι θέμα αντίδρασης. Αφού ο νεοέλληνας δεν μπορεί να αντιδράσει διαφορετικώς, αντιδράει έτσι. Το μετρό (όπως και τους δρόμους, τα λεωφορεία, τα τραίνα κλπ), τα έχουμε ήδη πληρώσει από τους φόρους μας (δηλαδή την τσέπη μας), ακόμα και αυτοί που δεν τα χρησιμοποιούνε, θεωρώ παράλογο το να πληρώνουμε εισιτήριο, διόδια κλπ. Πρέπει να είναι όλα δωρεάν, τα έχουμε ήδη πληρώσει (διπλά και τρίδιπλα πολλές φορές).

    Συμφωνώ 100% με την κίνηση, αν κάποιος μπορεί να επαναχρησιμοποιήσει το εισιτήριο, καλό είναι να το κάνει. Στο κάτω κάτω ούτε ανήθικο είναι ούτε παράνομο ούτε γυφτιά (διαφορετικώς πρέπει να είναι γυφτιά και το κατέβασμα ταινιών, η αντιγραφή μουσικής κλπ).

    ReplyDelete
  10. Καλά τα λες κ 1ος εγώ να ρίξω τον Έλληνα στο βάραθρο.
    Αλλά πέρα από τα κουμπιά, την καφρίλα κ τους μικροαστούς που ανακάτεψες στο καζάνι ας δούμε κ μερικά άλλα.

    Όπως για παράδειγμα ότι είναι η 2η αύξηση μέσα σε 8 μήνες με αποτέλεσμα η τιμή να έχει πάει 100% πάνω σε σύγκριση με το παλιό εισιτήριο του λεωφορείου (1 πρόχειρο λινκ http://aflets.blogspot.com/2009/01/nea.html). Σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς έχουν πάρει αντίστοιχες αυξήσεις, οπότε δεν τρέχει τπτ.

    Με ποια δικαιολογία γίνονται οι αυξήσεις; Για το αυξημένο κόστος των καυσίμων τώρα που ξαναπήγε 30$ το βαρέλι;

    Να υπολογίσουμε τι ποσοστό του εισοδήματός του δίνει ο μέσος εργαζόμενος σε δημόσιες μετακινήσεις με εισιτήριο ή κ με ετήσια κάρτα; Με τι value-for-money;

    Στο δίλημμα (ή μάλλον τρίλημμα) "1ε, ταξί ή το αυτοκινητάκι σου" ας μπει κ 1 4η επιλογή.

    ReplyDelete
  11. @Panos Konstantinidis
    Καλησπέρα,
    Διαφωνώ, αφού όπως έγραψα στο σχόλιό μου δεν αποτελεί, ούτε επανάσταση, ούτε αντίδραση, αλλά ορθολογική συμπεριφορά.

    Καλώς ή κακώς δεν νομίζω να υπάρχει κανένα μέρος του κόσμου, όπου οι παροχές αυτές να είναι απολύτως δωρεάν, θεωρούμενες ότι έχουν πληρωθεί μέσω των φόρων. Όπου είναι συνήθως δεν υπάρχει καλή παροχή υπηρεσιών. Οι φόροι μας πλήρωσαν την κατασκευή, την συντήρηση και επιδοτούν την λειτουργία τους. Λέγεται ότι υπάρχει κρατική επιδότηση στα εισιτήρια (λεφτά των φόρων μας) και πως, εάν δεν υπήρχε η τιμή των εισιτηρίων θα έπρεπε να είναι πολλαπλάσια για να είναι βιώσιμη η ύπαρξη των υπηρεσιών αυτών.
    Διαφωνώ, λοιπόν, πως θα έπρεπε να είναι δωρεάν. Παραδέχομαι, πάντως, ότι είναι κάτι ευκταίο.

    ReplyDelete
  12. @thoughtsofashy

    Ωραία, ας μην είναι δωρεάν, ας μην πληρώνονται όμως ούτε από την τσέπη μας. Ας βάλει ο Γερμανός/Γάλλος/Βρετανός χρήματα από την τσέπη του, ας το κατασκευάσει, ας βάλει εισιτήριο και ας καρπωθεί τα κέρδη. Από τη στιγμή που πληρώσαμε για την κατασκευή τους όμως περιμένω και μία αντίστοιχη εξυπηρέτηση, και αυτή η εξυπηρέτηση προϋποθέτει και μηδενικό εισιτήριο. Όπως και με τα διόδια.

    Πάντως στη Μ.Β. κάποιες από αυτές τις παροχές είναι "δωρεάν", π.χ. δεν υπάρχουνε διόδια στο δρόμο, είναι πληρωμένα ήδη από τους φόρους μας.

    Σκέψου και κάτι άλλο. Αν η επαναχρησιμοποίηση του εισιτηρίου είναι γυφτιά τότε ο,τιδήποτε άλλο παρόμοιο είναι επίσης γυφτιά. Έχω εγώ π.χ. ένα βιβλίο, σου το δίνω να το διαβάσεις, ε κι αυτό γυφτιά (αγόρασε το δικό σου αντίτυπο). Ή ένω ένα αυτοκίνητο, σου το δίνω να το χρησιμοποιήσεις, επίσης γυφτιά, κοκ.

    ReplyDelete
  13. @Paris Konstantinidis.
    Διευκρίνιση: Δεν θεώρησα ότι η διαδοχική διάθεση εισιτηρίων πως είναι δείγμα "γυφτιάς". Αμφισβήτησα επίσης ότι είναι και "επανάσταση". Την θεώρησα απλώς δείγμα ορθολογικής συμπεριφοράς.

    ReplyDelete
  14. Διόρθωση: @Panos Konstantinidis

    ReplyDelete
  15. Έχεις δίκαιο Πάρη. Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει αυτό το σαχλό κόλπο είναι αύξηση της τιμής του εισιτηρίου και τίποτα άλλο. Αν όλοι πληρώνουν θα είναι δυνατή μια μείωση της τιμής του εισιτηρίου που θα είναι κέρδος για όλους μας...

    ReplyDelete
  16. @thoughtsofashy

    ούτε κι εγώ μίλησα για επανάσταση, για αντίδραση μίλησα.

    ReplyDelete
  17. @kprokopi

    για δώσε μου ένα παράδειγμα υπηρεσίας/αγαθού που μειώθηκε η τιμή του όταν πληρώνουνε όλοι.

    ReplyDelete
  18. για να είμαστε ξεκάθαροι...ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω - ΑΛΛΑ δεν δέχομαι τον παραλληλισμό χρήσης του ΜΕΤΡΟ με το να κατεβάζω το επεισόδιο του LOST ή μουσική!

    Θέλετε να το χαρακτηρίσουμε αρνητικά και αυτό - ναι ..καμία αντίρρηση..αλλά ο παραλληλισμός είναι άκυρος!

    ReplyDelete
  19. Πάρι γιατί είναι άκυρος;

    ReplyDelete
  20. @Panos Konstantinidis

    Από τη στιγμή που πληρώσαμε για την κατασκευή τους όμως περιμένω και μία αντίστοιχη εξυπηρέτηση, και αυτή η εξυπηρέτηση προϋποθέτει και μηδενικό εισιτήριο. Όπως και με τα διόδια.

    "Πληρώσαμε" για να κατασκευαστεί όπως πολύ σωστά αναφέρεις, όχι καί για να λειτουργεί σε βάθος χρόνου.

    Πάντως στη Μ.Β. κάποιες από αυτές τις παροχές είναι "δωρεάν", π.χ. δεν υπάρχουνε διόδια στο δρόμο, είναι πληρωμένα ήδη από τους φόρους μας.

    Στην ΜΒ ο κόσμος εκτός από φόρους, οι οποίοι αγγίζουν το 40% των εσόδων, πληρώνει και το λεγόμενο κάουνσιλ τάξ το οποίο ανάλογα την περιοχή που μένεις είναι και αντίστοιχος. Εγώ στο καντέρμπουρι έπρεπε πριν απο 4 χρόνια -άν δεν ήμουν φοιτήτρια, να πληρώνω κοντά 200 λίρες μηνιαίως.
    Ο παραλληλισμός σου είναι άκυρος καθώς στην Ελλάδα ούτε οι φόροι είναι τόσο υψηλοί, ούτε όλοι οι Έλληνες πληρώνουν.

    ReplyDelete
  21. Ο άνθρωπος που επιλέγει να το χαρίσει, το έχει πληρώσει. Συνεπώς ο ίδιος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως κουτοπόνηρος, αφού το διαθέτει δωρεάν και δεν κερδίζει κάτι, όπως έγραψε και ο thoughtsofashy. Συμφωνώ με το point του Πάρη ως προς το «δώσε μου ένα παράδειγμα υπηρεσίας/αγαθού που μειώθηκε η τιμή του όταν πληρώνουνε όλοι». Δεν μπορώ να βρω κάποιο παράδειγμα. Βέβαια διαφωνώ με το δωρεάν. Όλα έχουν ένα τίμημα.

    Δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω ως επανάσταση ή ως αντίδραση στο σύστημα, παρά το γεγονός ότι κάποιοι ίσως και να το αντιλαμβάνονται έτσι. Προσωπικά το βλέπω ως maximum αξιοποίηση της υπηρεσίας, που πλήρωσα. Δεν έχει τύχει να το κάνω στο Μετρό, γιατί δεν μένω Αθήνα αλλά όποτε παίρνω λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη, θα προσπαθήσω να το κάνω. Δεν μου έχει χαριστεί βέβαια μέχρι σήμερα κάποιο εισιτήριο, αλλά δεν το κάνω, για να αυξήσω τις πιθανότητες μου.

    Σε κάθε ενέργεια υπάρχουν δυο όψεις και εξαρτάται από πού κοιτάς κάτι και πως θέλεις να το δεις. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορώ και να δω και μια ευγενική χειρονομία προς έναν άγνωστο. Κάτι σαν την καλή πράξη της ημέρας. Αν αποφασίσω να χαρίσω σε έναν άγνωστο, τα μπισκότα, που περίσσεψαν από το πακέτο μου, θα αυξηθεί η τιμή των μπισκότων; Θα βλάψω τη βιομηχανία; Επαναστατώ εναντίον του συστήματος της βιομηχανίας τροφίμων; Απλά δεν θέλω να το πετάξω. Ας πούμε ότι είναι και μια μορφή ανακύκλωσης.

    ReplyDelete
  22. Επίσης το μετρό μετά το πέρας της σύμβασης θα περάσει πιά στο Ελληνικό κράτος...

    ReplyDelete
  23. @Anonymous

    > "Πληρώσαμε" για να κατασκευαστεί
    > όπως πολύ σωστά αναφέρεις, όχι καί
    >για να λειτουργεί σε βάθος χρόνου.

    Πώς όχι και να λειτουργεί; Δεν υπάρχει τμήμα συντήρησης και λειτουργίας; Όπως π.χ. υπάρχει και τμήμα συντήρησης οδοποιίας; Από πού πληρώνεται αυτό το τμήμα; Δεν πληρώνεται από τους φόρους μας;

    >Στην ΜΒ ο κόσμος εκτός από
    >φόρους, οι οποίοι αγγίζουν το 40%
    >των εσόδων, πληρώνει και το

    Και στην Ελλάδα το 40% είναι, δεν υπάρχει διαφορά.

    >λεγόμενο κάουνσιλ τάξ το οποίο
    >ανάλογα την περιοχή που μένεις
    >είναι και αντίστοιχος. Εγώ στο

    Και στην Ελλάδα πληρώνεις δημοτικά τέλη. Στην Ελλάδα μάλιστα πληρώνεις και για την τηλεόραση, ακόμα και αν δεν έχεις (στη Μ.Β. πλρώνεις μόνο αν έχεις).

    >καντέρμπουρι έπρεπε πριν απο 4
    >χρόνια -άν δεν ήμουν φοιτήτρια,
    >να πληρώνω κοντά 200 λίρες
    >μηνιαίως.

    Στην Ελλάδα δεν μπορείς να τα αποφύγεις, ακόμα και αν είσαι φοιτητής.

    >Ο παραλληλισμός σου είναι άκυρος
    >καθώς στην Ελλάδα ούτε οι φόροι
    >είναι τόσο υψηλοί, ούτε όλοι οι
    >Έλληνες πληρώνουν.

    Όπως βλέπεις είναι το ίδιο. Η διαφορά είναι ότι ενώ τα έσοδα από φόρους διατίθενται στη Μ.Β. προς κοινό ώφελος, στην Ελλάδα διατίθεντο για να χτίσουνε βίλες ("αναψυκτήρια") οι Μαγγίνες και οι Σουφλιάδες.

    ReplyDelete
  24. @Ανώνυμος

    >Επίσης το μετρό μετά το πέρας της
    >σύμβασης θα περάσει πιά στο
    >Ελληνικό κράτος...

    Αυτό τί σημαίνει; Ότι θα είναι δωρεάν ή ότι θα μειωθεί το εισιτήριο;

    ReplyDelete
  25. @Panos Konstantinidis


    : ) Δηλαδή στην ΜΒ έχουμε και τα ίδια επίπεδα φοροδιαφυγής που έχει η Ελλάδα και πληρώνουμε τα ίδια δημοτικά τέλη που πληρώνουνε κι εκεί! Πάνο, δυσκολεύομαι να το πιστέψω...

    Και σε κάθε περίπτωση δεν ισχυρίζομαι πως τα "αναψυκτήρια" και τα λοιπά παρατράγουδα δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, αλλά είναι προφανές πως κάποιοι -οι πολίτες- έχουν επιτρέψει να υπάρχουν και να καλλιεργούνται τέτοια φαινόμενα...

    Όσο για το πόστ του Πάρι, εγώ συμφωνώ μαζί του... το ποσό που καλείται στην Ελλάδα να πληρώσει είναι υπέρογκο -στην ΜΒ για μία μόνο διαδρομή πληρώνεις (νομίζω) 4 λίρες και το μετρό τους είναι παλιό, έχει μονίμως καθυστερήσεις και δεν είναι καθόλου καλά διατηρημένο..

    Εάν μου έλεγες να μην πληρώνω διόδια γιατί ο δρόμος π.χ. που οδηγεί στην Πάτρα είναι χάλια και σκοτώνεται και κόσμος συνεχώς να πώ, ΟΚ αλλιώς...θα συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε...

    ReplyDelete
  26. εεε...ναί...ΔΕΝ είναι υπέρογκο ήθελα να γράψω..: ))))

    όποιος βιάζεται, σκόνταψα!

    ReplyDelete
  27. @Panos Konstantinidis totally agree with you. Επιβεβαιώνω όσα έγραψες για τη συγκρισή με την Βρετανία.

    Και μια λεπτομέρια. 40% είναι ο φόρος εισοδήματος, για εισόδημα πάνω απο 35 χιλιάδες λίρες για μικρότερα εισοδήματα είναι 17%-20%. Ο φόρος έιναι πολύ μικρότερος από της Ελλάδας.

    Πάντως και εδώ στο Southampton και στο Λόνδίνο (στο underground) τα ημερίσια tickets αλλάζουν 3-4 χέρια μέσα σε μία ώρα και ας υπάρχουν σημεία ελέγχου. Το απλής μετάβασης κοστίζει 5.10 λίρες και το ημερίσιο (ζώνες 1-2) 5.20 λίρες. Όσοι δεν χρησιμοποιούν oyster card έχουν ημερίσια που μοιράζονται rapidly.

    ReplyDelete
  28. δεν καταλαβαινω γιατι συγκρινουμε συνεχεια την μπανανια με την αγγλια
    τι κοινο εχουν οι δυο χωρες;
    το προτυπο μας ειναι η αγγλια;

    ReplyDelete
  29. Simfono apolita me to proto post tou SakisK

    Pari den 8a sou miliso gia tin a8ina kai to metro mias kai monima spoudazo patra (gia auto mporei na eimai kai ektos 8ematos).

    Loipon stin patra (3 megaliteri poli kai akros fititiki) ta astika den einai tou dimou alla ta exei idiotiki etairia, to fititiko eisitirio gia to panepistimio kanei 1 euro (milame mono gia 1 diadromi, den yrarxei na allakseis astiko kai na to xrisimopoiiseis mesa se mia ora klp), sinexizo kai leo oti ta astika pera tou 1 euro(to fititiko, kai 1,20 to kanoniko) einai APARADEKTA, palia oximata, elipestata dromologia me sinepagogi tous protous mines tou etous na eisai mesa san sardela(an eisai apo tous tixerous pou menoun stin enarki kai xoreseis mesa) kai na argeis na ftaseis sto panepistimio sou.

    E loipon mporeis na me peis koutoponiro, tsigouni, oti ntemek xtipao to sistima klp alla NAI an eixa tin dinatotita na pasaro to eisitirio mou se kapoion allo 8a to kana, giati einai alites.

    Tora to giati einai alites...pera apo tis terasties elipseis pou sou eipa prin ligo, to adikeologito panakribo fititiko eisitirio (se 8essaloniki an den kano lathos to antistixo ap oti 8imame einai sta 25 lepta, kai nomizo ksan8i as me diapseusei kapoios einai dorean i metakinisi se fititites)
    den se afinoun na akiroseis kanonika to eisitirio sou sto mixanima alla sto skizei o odigos/eisprakroras...auto simenei oti i sigekrimeni etairia den plironei ton antistixo foro sto kratos analoga me ta eisitiria pou exei kopsei.

    kai ksana epanerxomai nai eimai yper kai an mporousa na min xtipiso ka8olou eisitirio 8a to kana giati to ksana leo einai alites.

    Oso gia tin a8ina kai to metro, ok 8etiko pou balan to enieo eisitirio tou enos euro ALLA giati aferesan to eisitirio tis mia diadromis? Ayto gia esena den einai koutoponiria, ego px akropoli kai 8elo na pao sintagma na do ta peristeria giati prepei na pliroso 1 euro ??

    Auta ta oliga apo emena an kai bgika ektos 8ematos...

    ReplyDelete
  30. Ουφ πολλά σχόλια και τα περισσότερα με καλά επιχειρήματα είτε της μιας είτε της άλλης άποψης.

    Και η δική μου ταπεινή γνώμη:

    Για μένα οι συγκοινωνίες ειναι κοινωνικό αγαθό και δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι κερδοφόρες κατ' ανάγκη.

    Επιπλέον οι αυξήσεις τον τελευταίο καιρό είναι δυσανάλογες με την γενικότερη οικονομική κατάσταση, σχεδόν 100% από το Μαιο του 2008.

    Και αυτά πρέπει να κατακρίνουμε, γιατί παράλληλα οι σπατάλες αλλού συνεχίζονται.

    Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να δίνουμε το εισιτήριο στον άλλο, πόσο μάλλον όταν αυτό δεν γίνεται από τους συχνούς χρήστες (οι οποίοι έχουν κάρτα), αλλά από εκείνους που το χρησιμοποιούν σαν τρίτη και τέταρτη επιλογή, όταν δεν τους κάθεται καλά το αυτοκίνητο.

    PS. αν οι "ιθύνοντες" είχαν προβλέψει σοβαρά συστήματα ελέγχου των εισιτηρίων όπως υπάρχουν σε μετρό στο εξωτερικό, με "μπάρες" αυτό δεν θα γινόταν, και οι λεγόμενοι "τζαμπατζήδες" θα λιγόστευαν.

    ReplyDelete
  31. Όπως μου έχουν εξηγήσει άνθρωποι που δουλεύουν στα συγκοινωνιακά, η τοποθέτηση μπαρών όπως πχ συμβαίνει σε άλλα μετρό (Λονδίνο, Παρίσι) είναι ασύμφορη οικονομικά για το μετρό της Αθήνας, λόγο του μικρού δικτύου που υπάρχει ακόμα. Μάλλον το έχουν υπολογίσει πως τα διαφυγόντα κέρδη είναι πιο λίγα από τα έξοδα τοποθέτησης ενός τέτοιου συστήματος, και έτσι εμμένουν ακόμα στους ελεγκτές.

    ReplyDelete
  32. @Anonymous

    >Δηλαδή στην ΜΒ έχουμε και τα ίδια επίπεδα
    >φοροδιαφυγής που έχει η Ελλάδα και
    >πληρώνουμε τα ίδια δημοτικά τέλη που
    >πληρώνουνε κι εκεί! Πάνο, δυσκολεύομαι να το
    >πιστέψω...

    Όχι. Στη Μ.Β. δεν έχουνε σχεδόν καθόλου φοροδιαφυγή. Τώρα για τα δημοτικά τέλη δε γνωρίζω πόσα ακριβώς είναι στην Ελλάδα, αν έχεις πληροφορίες παράθεσέ τες να τα συγκρίνουμε.

    >Όσο για το πόστ του Πάρι, εγώ συμφωνώ μαζί
    >του... το ποσό που καλείται στην Ελλάδα να
    >πληρώσει είναι υπέρογκο -στην ΜΒ για μία
    >μόνο διαδρομή πληρώνεις (νομίζω) 4 λίρες και
    >το μετρό τους είναι παλιό, έχει μονίμως
    >καθυστερήσεις και δεν είναι καθόλου καλά
    >διατηρημένο..

    Ναι πληρώνεις τέσσερις λίρες (2 με οyster, που το 99% των επιβατών χρησιμοποιεί). Και όντως είναι παλαιό (τώρα με τους ολυμπιακούς αγώνες το φτιάχνουνε όλο από την αρχή). Αλλά η διαφορά είναι ότι δεν το έχω πληρώσει από την τσέπη μου. Το έχουνε αναλάβει ιδιωτικές εταιρίες, το συντηρούνε με δικά του έξοδα, και εγώ πληρώνω το αντίτιμο. Αρκετά λογικό μου ακούγεται.

    >αλλιώς...θα συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε...

    Οπότε συμφωνούμε σε αυτό.

    ReplyDelete
  33. @orck

    >δεν καταλαβαινω γιατι συγκρινουμε συνεχεια την
    >μπανανια με την αγγλια
    >τι κοινο εχουν οι δυο χωρες;
    >το προτυπο μας ειναι η αγγλια;

    Με ποιά θα έπρεπε να τη συγκρίνουμε; Αν όχι με τη Μ.Β. ίσως με τη Γερμανία ή τη Σουηδία, αλλά και εκεί την τρώνε λάχανο τη Μπανανία. Μήπως θα ήθελες να τη συγκρίνουμε με τη Ζιμπάμπουε; Αν είναι έτσι δε θα έπρεπε να αγωνιζόμαστε για τίποτα.

    ReplyDelete
  34. @pigouinos

    έτσι ακριβώς. Στη Μπανανία για τον ίδιο μισθό πληρώνεις περισσότερη φορολογία από ό,τι στη Μ.Β. Αν π.χ. στην Ελλάδα βγάζει 3.000 ευρώ το μήνα θα πλρώσεις περισσότερο φόρο από το αν βγάζεις 3.000 λίρες στη Μ.Β. το μήνα.

    ReplyDelete
  35. Οχι φιλε μου, λαθος το λες.
    Ο λαος τα φερνει δυσκολα βολτα, και οπου προσπαθει να κοψει εξοδα, το κανει.
    Μπορει λοιπον να μην μπορει να αποφυγει αλλα πραγματα, οπου το κρατος τον βιαζει κανονικα, και βλεπεις 'αυτοι', η καθε κυβερνηση να τρωει τα δις και να απαιτει απο σενα 'φορολογικη συνειδηση', αλλα οπου τον παιρνει να γλυτωσει κανα φραγκο, το κανει, και μπραβο τους.

    Δεν μπορει ο ελευθερος επαγγελματιας, να μην αγγιζεται απο το κρατος, να φοροδιαφευγει κι ουτε να θελει το κρατος να τον ελεγξει αποτελεσματικα, και εμενα, το μικρομισθωτο, την γενια των 700ε, να θελει να πληρωνω και την τελευταια δεκαρα σε φορολογια.

    Οχι, οπου μπορει να γλυτωσει χρημα ο κοσμος, ας το κανει.

    Αν ειχαμε μισθους Δυτικης Ευρωπης, ας το ξανασυζητουσαμε.

    ReplyDelete
  36. Πολύ ωραία συμπεριφορά όσων μετακινούνται με το μετρό. Αν και δεν νομίζω πως ξεκίνησε ούτε λόγω ορθολογισμού ούτε γυφτιάς.

    Το μετρό ήρθε και θεωρείτο "ξένο" όχι δική μας κρατική παροχή.
    Επειτα ήρθαν άλλα, ακρίβεια, κόσμος να τρώει από σκουπίδια και χρέη, πρώτα οι πολίτες, μετά το κράτος... υποβάθμιση, που θα την πληρώσουν πάλι οι πολίτες, οι πολλοίτες!

    Η μουσική είναι παρόμοια κατάσταση, μόνο που για την εγχώρια παραγωγή λεφτά παίρνουν οι δισκογραφικές.

    -Κάτι που μπορεί να θεωρηθεί αλληλεγγύη μην το καταδικάζουμε. Κι εγώ αρνήθηκα κάποτε, αλλά για να το πάρει κάποιος που χρειάζεται, με χαμόγελο. Οικονομικά και μόνο, στοιχειώδη σου λέω, Η μη ζήτηση ρίχνει τις τιμές. όσο για την Αγγλία, Ευρώπη ναι, αλλά ευρώπη σε όλα όχι μόνο σε φόρους και μετρό. Σύντομα θα έρθουν πολλά, για όλους. Υπομονή!

    Εσύ κοίτα μας από ψηλά, πιάσαμε πάτω σου λέω..

    ReplyDelete
  37. @pano
    αυτο που εννοω ειναι οτι κατα την δικια μου γνωμη ειναι λαθος η συγκριση με την Αγγλια
    οι τιμες ειναι πολυ ακριβες και δεν βγαζει κανενα νοημα η συγκριση
    πιστευω οτι πιο πολυ μας ταιριαζει να εχουμε σαν προτυπο την Ιταλια η την Ισπανια
    εχεις ακουσει το ρητο οτι το πιο μεγαλο ταξιδι ξεκιναει παντα με το πρωτο βημα... καπως ετσι
    μην θελουμε να παμε στο διαστημα με το πρωτο βημα

    ReplyDelete
  38. Καθώς φαίνεται είμαι "ΜΕΓΙΣΤΟΣ μαλάκας", "κουτοπόνηρος", έχω "κόμπλεξ με το τζαμπέ" και είμαι και γύφτος (αυτό βέβαια το θεωρώ κομπλιμάν). :-)

    Και δεν είμαι μόνος. Είμαστε μια ολόκληρη συμμορία από αφελείς ανθρώπους που έχουμε την εντύπωση ότι "χτυπάμε το σύστημα", "αναγκάζουμε κάποιους να το κάνουν πιο φτηνό" και "βγαίνει ο μικροαστός επαναστάτης από μέσα μας για να κάνει αντίσταση" (...εκεί που δεν χρειάζεται...)

    Η γιάφκα μας είναι εδώ:
    http://akribeia-stop.gr/

    Για το συγκεκριμένο θέμα κολλάμε αυτά τα αυτοκόλλητα:
    http://is.gd/gTxw

    Ρε συ Πάρι, άκου και την αντίθετη άποψη πριν καταφύγεις σε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Δολοφόνοι να ήμασταν, τέτοια αντιμετώπιση δεν θα είχαμε...

    Να μην αντιδράς στο σύστημα, δεν το εγκρίνω αλλά το καταλαβαίνω. Να αντιμετωπίζεις αρνητικά τις αντιδράσεις των άλλων όταν σου κόβουν το "βασικό σου δικαίωμα για μετακίνηση" δεν το εγκρίνω αλλά προσπαθώ να το κατανοήσω. Αλλά να αντιμετωπίζεις αρνητικά ακόμα και τους ανθρώπους που προσπαθούν να σε βοηθήσουν δεν το καταλαβαίνω και ούτε θα προσπαθήσω.

    Και μετά απορείς γιατί κοστίζουν 45ευρώ τα φάρμακά σου. Αλλά εκεί δεν βρίζεις κανέναν...

    ReplyDelete
  39. Μην πετάτε κανένα εισιτήριο. Δώστε το σε κάποιον επόμενο.

    Η αύξηση που έγινε είναι τεράστια. Πέραν του ότι φυσικά οι αστικές συγκοινωνίες έπρεπε να είναι και δωρεάν και 24 ώρες και χωρίς καθυστερήσεις...

    Δεν πιστεύω σε επαναστάσεις και @@ρια... Απλά μας κλέβουν.

    ReplyDelete
  40. Το "δωρεάν, 24ώρες συγκοινωνίες και χωρίς καθυστέρηση" μου φαίνεται λίγο αντιφατικό. Αν δεν το πληρώνεις με εισιτήριο, θα το πληρώνεις μέσω φόρου, και τότε θα είναι χειρότερα γιατί θα είναι η ίδια φάση με την ΕΡΤ - θα πληρώνεις είτε το χρησιμοποιείς είτε όχι.

    Και μη μου πείτε ότι "το πληρώσαμε ήδη μέσω φόρων". Υπηρεσίες που λειτουργούν συνεχώς δεν καλύπτονται οικονομικά από μια εφάπαξ πληρωμή. Για μένα, οι "δωρεάν" συγκοινωνίες είναι μια έτοιμη, σερβιρισμένη στο πιάτο, δικαιολογία για αύξηση φορολογίας.

    ReplyDelete
  41. Επίσης, 1 ευρώ για 90 λεπτά διαδρομής σε ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης το βρίσκω εξαιρετική τιμή. 1 ευρώ είναι τα 70 λεπτά στο τραγικό δίκτυο αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού η τιμή του αντίστοιχου εισιτηρίου είναι στα 3-4 ευρώ (ΜΒ, Σουηδία, Φινλανδία, Δανία), χωρίς να παίρνουν τετραπλάσιους μισθούς.

    ReplyDelete
  42. Η συντήρηση του μετρό, ΟΣΕ, ΗΣΑΠ κλπ επιβαρύνει τον φορολογούμενο. Τα κονδύλια προέρχονται είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό είτε από τα ΚΠΣ. Έτσι πληρώνουμε ήδη μία φορά για την κατασκευή, δεύτερη για τη συντήρηση και τρίτη για τη χρήση. Ακόμα και αυτοί που δε χρησιμοποιούνε το μετρό το έχουνε ήδη πληρώσει. Αν το κράτος μας κλέβει τόσο καταφώρως το λιγότερο που έχει να κάνει είναι να διαθέσει τη χρήση δωρεάν. Αφού δεν το κάνει μέτρα όπως η επαναχρησιμοποίηση του εισιτηρίου θα συνεχίσουνε να υπάρχουνε.

    ReplyDelete
  43. > η τιμή του αντίστοιχου εισιτηρίου είναι στα 3-4
    >ευρώ (ΜΒ, Σουηδία, Φινλανδία, Δανία), χωρίς να
    >παίρνουν τετραπλάσιους μισθούς.

    Προσφέρει όμως το μετρό τετραπλάσια εξυπηρέτηση. Κατ' αρχάς στη Μ.Β. το μετρό καλύπτει ένα δίκτυο εκατοντάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων. Επίσης το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ των τραίνων είναι 6 λεπτά (και αυτό Κυριακή βράδυ). Σε πηγαίνει στο αεροδρόμοιο με το ίδιο εισιτήριο που θα σε πήγαινε στην αντίστοιχη ζώνη (το εισιτήριο του αεροδρομίου δηλαδή δεν έχει ειδική τιμή όπως έχει στην Μπανανία), έχουνε πάντοτε λεωφορεία αντικατάστασης αν υπάρχει πρόβλημα και πάντα, μα πάντα, σε αποζημιώνουνε αν έχει καθυστέρηση πάνω από μισή ώρα. Σύγκρινέ μου εσύ τώρα το μετρό των είκοσι στάσεων στη Μπανανία με το μετρό του Λονδίνου.

    ReplyDelete
  44. Και κάτι άλλο τελευταίο για να μπούνε κάποια πράγματα στη θέση τους. Οι μισθοί μπορεί όντως να μην είναι τετραπλάσιοι αλλά σίγουρα είναι τουλάχιστον διπλάσιοι, ίσως και τριπλάσιοι. Άρα η τιμή του εισιτηρίου, αναλογικώς με τους μισθούς, σίγουρα δεν είναι τετραπλάσια αλλά διπλάσια ή εναμισοπλάσια, που βεβαίως με αυτά που σου προσφέρει είναι κατά πολύ φθηνότερη της αντίστοιχης ελληνικής.

    Και κάτι άλλο τελευταίο. Εισιτήριο για να πας στο αεροδρόμιο κοστίζει τέσσερις λίρες στη Μ.Β. ενώ στη Μπανανία 6 ευρώ. Έτσι για να μη λένε κάποιοι ότι εδώ είναι πιο ακριβές οι τιμές.

    ReplyDelete
  45. 4 λίρες δεν είναι 4,25 ευρώ;

    ReplyDelete
  46. Ρε παιδιά, τι σχέση έχουν όλες αυτές οι συγκρίσεις με το θέμα μας;

    Ας υποθέσουμε ότι το εισιτήριο στην ΜΒ έχει 400ευρώ. Τότε να στήσουμε πανηγύρια εδώ;

    Εσάς αν σας κλέψουν το σπίτι αυτό κάνετε; Λέτε, "δεν τρέχει τίποτα μωρέ. Και την γειτόνισα την κλέψανε και αυτήν (και μάλιστα περισσότερο) άρα όλα καλά"

    Για να βγάλουμε συμπέρασμα του αν μας κλέβουνε δεν πρέπει να κάνουμε σύγκριση της αξίας του εισιτηρίου εδώ με αυτήν στο εξωτερικό. Πρέπει να κάνουμε σύγκριση της αξίας του εισιτηρίου με το κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας.

    Το θέμα είναι, το €1 είναι απλά για να καλυφθούν τα έξοδα της μεταφοράς μας; Ή μήπως είναι για να είναι κερδοφόρα η εταιρία και να μπει στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης; (βλ. ΟΤΕ)

    Είναι ή δεν είναι σκάνδαλο, το να είναι κερδοφόρα μια δημόσια επιχείρηση κοινής ωφελείας;

    ReplyDelete
  47. εδω δεν ειναι σκανδαλο ουτε το Βατοπαιδιο θα ειναι αυτο;
    το σχεδιο ειναι να τα πουλησουμε ολα σε ξενους, σε λιγο θα πουλαμε και τα υπουργεια

    ReplyDelete
  48. Ρε εξυπνάκηδες, καθίσατε να συζητήσετε τόσο αναλυτικά τα 28 δισεκατομμύρια που χάρισαν τα καθάρματα στα άλλα καθάρματα των τραπεζών; Οι πενταροδεκάρες που θα χάσει μια ΔΕΚΟ σας πείραξε;

    ReplyDelete
  49. γιατι τα χαρισαν;
    μετοχες δεν αγορασαν;
    νομιζω οτι ειναι πολυ καλη επενδυση

    ReplyDelete
  50. @Panos Konstantinidis

    Το μετρό του Λονδίνου είναι 100+ ετών και είχε τόσα χρόνια να αναπτυχθεί και να φτάσει τόσους σταθμούς που δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με μετρό που έχει-δεν έχει 10 χρόνια λειτουργίας.

    Στην Στοκχόλμη όπου σπουδάζω, το μικρότερο διάστημα μεταξύ συρμών είναι 5 λεπτά και το μεγαλύτερο 30 και οι καθυστερήσεις δεν είναι σπάνιες, όπως και το κλείσιμο κάποιας γραμμής λόγω χιονόπτωσης ή αυτοκτονίας. Το μετρό έχει 3 γραμμές, δεν σε πηγαίνει στο αεροδρόμιο, αλλά αν θες να πας μέχρι εκεί, θα αλλάξεις σε προαστιακό τρένο, αστικό και μετά δεύτερο τρένο, ή μπορείς να χρησιμοποιήσεις ιδιωτικές επιλογές όπως πούλμαν αεροδρομίου (10 ευρώ), τρένο εξπρές (22 ευρώ) ή ταξί (στάνταρ ταρίφα 50 ευρώ). Η τιμή εισιτηρίου είναι 3 ευρώ, χωρίς να προσφέρει κάτι παραπάνω που να είναι άξιο αναφοράς σε σχέση με τα αθηναϊκά δεδομένα. Α, και το μετρό τους είναι 50+ ετών - όχι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο για την ηλικία του, και βάσει της σουηδικής φορολογίας έπρεπε να είχε αποπληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια.

    Καταλαβαίνω ότι μάλλον δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε ως προς τα ξένα δεδομένα, οπότε να δώσω την εγχώρια οπτική μου. Διορθώστε με αν κάνω λάθος διότι δεν έχω μείνει ποτέ Αθήνα, τα εισιτήρια ήταν 80 λεπτά για μετρό, 70 ο ηλεκτρικός, 50 για λεωφορεία και τρόλει, μετά έγινε 80 το ενιαίο και μετά 1 ευρώ από 1 Ιανουαρίου. Νομίζω ότι τουλάχιστον οι μισοί κάτοικοι Αθηνών πρέπει να πάρουν τουλάχιστον άλλο ένα μέσο μέχρι να φτάσουν σε έναν σταθμό μετρό, το οποίο σημαίνει ότι με τις αρχικές τιμές η διαδρομή έβγαινε 1,3€ στην καλύτερη - ενώ τώρα μιλάμε για 1 ευρώ ενιαίο, δηλαδή πάλι καλύτερα. Ως κάτοικος Θεσσαλονίκης, πληρώνω εδώ και πολύ καιρό 1 ευρώ για 70 λεπτά διαδρομής στο bus-only δίκτυο του ΟΑΣΘ με τις άπειρες καθυστερήσεις, τα κολλήματα στην κίνηση και τις μονοπωλιακές τακτικές σε οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης των ΜΜΜ της πόλης - όπου αν θέλετε να το δούμε και μισθολογικά, οι μισθοί Θεσσαλονίκης είναι χαμηλότεροι από Αθήνα. Πολύ απλά, δεν μπορείτε να με πείσετε ότι είναι πρόβλημα το 1 ευρώ του ενιαίου εισιτηρίου - αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι η Αθήνα έχει τις φτηνότερες συγκοινωνίες που έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μου.

    Τα δωρεάν μέσα μεταφοράς είναι μια πολύ όμορφη σκέψη αλλά...

    ReplyDelete
  51. Στο συγκεκριμένο θέμα θα συμφωνήσω 100% με τον Javapapo. Ειναι ψευτοαντίδραση στο σύστημα και κλαϊν κουτοπονηριά αυτό με τα εισητήρια. Το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι να θεσπίσουνε προσωπικές κάρτες με RFID (σαν την Αττική οδό) που θα φορτίζεις στο μετρό και με τον τρόπο αυτό θα ξέρουν ανά πάσα στιγμή σε ποια στάση κατέβηκες και αν πήγες στην γκόμενα (και σε ποια απόλες!) Προσωπικά δεδομένα fail!

    Υπογραφή: Ο Dellάς από ένα προηγούμενο ποστ!

    ReplyDelete
  52. Α και να συμπληρώσω κάτι ακόμα... Φυσικά και στους περισσότερους έρχεται φτηνότερα πλέον με το ενιαίο! Δεν χτυπάς 2 και 3 εισιτήρια, άλλο σε μετρό, άλλο σε λεωφορείο! Και φυσικά δεν έχεις το overhead να ψάχνεις περίπτερο που να πουλάει εισιτήρια λεωφορείου και περιπτερά διατεθειμένο να σου πουλήσει εισιτήριο άμα δεν έχεις "ψιλά". Έχεις το ενιαίο για 1μιση ωρίτσα και ξεμπερδεύεις!

    Ο Dellάς που δεν έχει latitude!

    ReplyDelete
  53. @dtsomp

    η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, διαφορετικώς θα επαναπαυόμαστε στις αισχρές υπηρεσίες που έχουμε και θα είμασταν ευτυχισμένοι (αφού δε θα υπήρχε κάτι άλλο να τις συγκρίνουμε). Ignorance is bliss που λένε.

    Κάθε αύξηση γίνεται ως αντίτιμο σε κάθε βελτίωση (και αντιστοίχως κάθε μείωση σε κάθε επιδείνωση) κάποιας υπηρεσίας/προϊόντος ή σπανιότητός του. Πες μου, πώς βελτιώθηκε το μετρό ώστε να δικαιολογείται η αύξηση αυτή; Πάντως προσωπικώς μου φαίνεται πολύ ακριβότερο το εισιτήριο από τη στιγμή που χρησιμοποιώ μόνο ένα μέσο συγκοινωνίας.

    ReplyDelete
  54. Μαλακίες λες και κάνεις εσύ. Ποιός ξέρει και τι άλλες απόψεις έχεις...
    Δηλαδή άμα εγώ θέλω να πάω με το μετρό από το Σύνταγμα στο σπίτι μου (ή αντίστροφα) που είναι 2 στάσεις και μου πάρει το πολύ 5 λεπτά, πρέπει να πληρώσω 50 λεπτά και να το πετάξω... Η μήπως να κάνω μια βόλτα στην Αθήνα με το μετρό ή το κωλολεωφορείο μέχρι να περάσει η ώρα; Μην ανησυχείς, δε θα πτωχεύσει το μετρό, που σε έπιασε ο πόνος. Με το έτσι θέλω ανεβάζουν τις τιμές ούτως ή άλλως. "Ελληνική κουτοπονηριά" και "επανάσταση μικροαστών" και μαλακίες... Κλασική μαλακία, καραμέλα που μασάνε κάποιοι του είδους σου και καλά σαν επιχείρημα...

    ReplyDelete