Friday, July 25, 2008

eco-friendlyness καμία πρόταση μάγκες;

Λοιπόν υποψιάζομαι ότι το γενικότερο hype της εποχής με το την eco friendly στάση ζωής με έχει επηρεάσει - ίσως και τα πολλά σχετικά post στο google reader, το οποίο είναι πηγή ενημέρωσης μου!Δεν ήμουν ποτέ ο κλασικός super eco aware τύπος - είχα μερικές συνήθειες οι οποίες βλέπω ότι με τον χρόνο είναι ουσιαστικές. Αυτό που εγώ νιώθω εξαιρετικά περήφανος τόσα χρόνια - όσον αφορά την δική μου στάση είναι η εμμονή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και η έντονη δυσαρέσκεια μου στην οδήγηση (το τελευταίο σχετίζεται και με άλλα πράγματα που ομολογώ δεν έχουν να κάνουν με τις οικολογικές μου ανησυχίες).

Όπως και να έχει υπάρχουν πολλά μικρά και μεγάλα που θεωρώ ότι προσωπικά μπορώ να κάνω για να μπορέσω να νιώσω ακόμα πιο φιλικός! Δεν το βλέπω ως σταυροφορία το συγκεκριμένο, δεν μπορώ να πω ότι είμαι 100% παθιασμένος, για την ώρα ομολογώ ότι ειμαι απλά περίεργος και θέλω να δω πόσο εύκολα μπορείς να κάνεις τελικά non mainstream πράγματα και να αλλάξεις mainstream συνήθειες σου, μέσα σε μια καθημερινότητα που σε πνίγει.

Κάποτε, έφευγα από το σπίτι και άφηνα τους υπολογιστές ανοιχτούς, τώρα πια κλείνω την τροφοδοσία και βγάζω την πρίζα!

Σήμερα στον καθιερωμένο μου περίπατο παρατηρούσα τον ήλιο, είχα διαβάσει τις προηγούμενες μέρες πολλά post για ηλιακούς συλλέκτες, για wind turbines για μεγάλα wind farms στην Αγγλία. Σκέφτηκα πόσο εύκολο θα ήταν να εκμεταλλευτώ τον ήλιο για κάποια δικά μου project.

Μερικές φορές θα ήθελα να έχω το μικρό μου macmini να κάνει δουλειά όταν λείπω απο το σπίτι - αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι στην παροχή ρεύματος μαζί με το router kαι το switch! Αναρωτήθηκα καθώς διέσχιζα τον δρόμο - πως θα μπορούσα να στήσω στο μπαλκόνι μου ένα setup με ηλιακό συλλέκτη- charger και μπαταρία για να δίνω ρεύμα στα μικρά μου μηχανήματα!

Δεν είμαι μηχανικός ούτε ο Bob ο μάστορας αλλά έκανα μια μικρή έρευνα - γενική - για όλα αυτά! Ομολογώ ψιλοχαμένος μιας και δεν έχω εμπειρία με τον χώρο. Γι'αυτό σκέφτηκα να γράψω στο blog και να ζητήσω βοήθεια από ίσως ειδικούς αναγνώστες μου; Link, comments παρατηρήσεις ή και άλλοι με ανάλογες κουλές ανησυχίες όπως εγώ για την εποχή!

Το πιο κοντινό άρθρο που βρήκα σε αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι αυτό! Σκέφτομαι ότι θα είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα ήθελα να προσπαθήσω όταν με το καλό σε μερικούς μήνες μετακομίσω στο δικό μου papo-home (more on this σε μερικές εβδομάδες).

Μαζί με αυτό μου έχει κολλήσει και η ιδέα να φτιάξω (ή να αγοράσω) ένα aquarium χα χα (άσχετο) και να ρίξω μέσα ψαράκια - (my soft side) - χα χα χα!

Γενικά απο ιδέες και θέλω καλά πάμε - θέλω να δω από υλοποίηση πως θα τα πάμε!Παράξενες μέρες.

Διαβάζω πια τακτικά και τα 5 blog που αναφέρει εδώ!

Α ναι και αποφάσισα ότι πρέπει να μειώσω τα ορθογραφικά λάθη των post μου, θα προσπαθήσω ελπίζω να βελτιωθώ!

7 comments:

  1. Καλή τύχη με όλα αυτά ...

    Θα σου πρότεινα να έβαζες στο νέο σου παπο-χομ ηλιοσυλλέκτες στην οροφή, να καλύψεις τις ανάγκες του σπιτιού σε ρεύμα, να δίνεις πίσω και στη ΔΕΗ, να έχεις και φοροαπαλλαγή, και τα ρέστα ... αλλά το κόστος μάλλον είναι μεγάλο για τώρα ;-)

    Αυτό που με απασχολούσε πάντως με τα διάφορα "οικολογικά" είναι το κατα πόσο όντως αυτές οι κινήσεις είναι ουσιαστικά οικολογικές. Π.χ. με τα ηλεκτρικά αμάξια, όλοι τα λένε "οικολογικά", αλλά ουσιαστικά δεν είναι. Η ενέργεια αυτή κάπου παράγεται και η παραγωγή της μολύνει. Απλά με αυτόν τον τρόπο έχεις αποκέντρωση της μόλυνσης ουσιαστικά ...

    Δεν ξέρω λοιπόν, αν η παραγωγή των υλικών γι' αυτές τις κατασκευές ή και η σκουπιδοποιηση τους προκαλεί χειρότερο πρόβλημα ... (Κάτι σαν τα πυρηνικά ασούμε) ...

    Ένιγουέη, ουδέν καλόν αμπιγιέζ καλού (που είχε πει και μία τεράστια τραγωδός μας), οπότε keep walking. Με 150.000 ευρουλάκια πάντως, το πρώτο σύστημα που ανέφερα το φτιάχνεις πάντως ... ;-)

    ReplyDelete
  2. ακόμα δεν μπορώ να πάω σε δικό μου σπίτι οπότε γενικά ειχα στο μυαλό μου ένα συστημα για να κανει power up το mac mini μου! ξέρεις σε δουλειά να βρισκόμαστε!

    ReplyDelete
  3. Δυστυχώς μαν τα πράματα είναι ακριβά και πολύπλοκα. Το μίνιμουμ που χρειάζεσαι είναι πανελ + ινβερτερ + μπαταρίες. Το πιο ακριβό απο όλα αυτά είναι το ινβέρτερ αφου θα πρέπει να είναι έξυπνο ωστε να φορτίζει και μπαταρίες και να δίνει ενέργεια στο μακμινι, ήτοι εξυπνο = ακριβό.

    Ο κουμπάρος μου, κατασκευαστής στο επάγγελμα έστησε ένα σύστημα σε μια πολυκατοικία του με σκοπό να τεστάρει την εγκατάσταση. Μου είπε οτι χωρίς μπαταρία είναι δώρο άδωρο. Το δε κόστος /m2 είναι περι τα 4000(χιλιαδες)/m2 για μια εταιρία εγκατάστασης με τελικό κόστος γύρω στα 6000/m2 για τον αγοραστή.

    Τώρα όσο αφορά την αντιπαροχή ρεύματος στην ΔΕΗ μιλάμε για το χάοζ το ίδιο...

    αστο γι' αργότερα

    ReplyDelete
  4. Πάρι αυτή τη στιγμή δεν αξίζουνε οι οικο-φιλικές τεχνολογίες *στην Ελλάδα*. Πριν ένα μήνα το έψαχνα να βάλω ηλιοσυλλέκτες, έστειλα μάλιστα και ε-μαιλς. Λοιπόν έχει λίγη γραφειοκρατία το θέμα και κοστίζει πολλά· από 6.000 και πάνω. Δώστου λίγα έτη ακόμα, ίσως στο μέλλον να αξίζει τα λεφτά του.

    ReplyDelete
  5. παιδιά ειχα στο μυαλό μου κάτι τέτοιο!

    http://store.sundancesolar.com/plsoensy.html

    ReplyDelete
  6. και αυτό φαίνεται ενδιαφέρον!

    ReplyDelete
  7. ΕΠ ! Ωραίο θέμα !

    1. Πάρε Toyota Prius :-)

    2. Αντικατάστησε τον καυστήρα σου με αντίστοιχο που καίει γκάζι. Αν δεν μπορείς τουλάχιστον έλεγξε τον υπάρχοντα και κάνε τις κατάλληλες συντηρήσεις.

    3. Βάλε διπλά τζάμια στα παράθυρα (εάν το δεν έχεις κάνει ήδη)

    4. Μόνωσε καλύτερα το σπίτι σου.

    5. Άλλαξε τις λάμπες (εκτός από αυτές που διαβάζεις) με οικονομικές.

    6. Κλείνε τα φώτα από τα δωμάτια που δεν είσαι μέσα.

    7. Αν κάνεις νέο σπίτι σκέψου τη γεωθερμία.

    8. Φ/Β ή ανεμογεννήτρια δυστυχώς δεν συμφέρουν γιατί εχουν γίνει χρηματιστήριο και αυτά και οι τιμές τους ανεβαίνουν μαζί με το πετρέλαιο...

    9. Πριν ανοίξεις A/C δοκίμασε ανεμιστήρα.

    10. Για το mac mini αυτό που μπορείς να κάνεις στο νέο σπίτι είναι η συμπαραγωγή θερμότητας - ηλεκτρισμού. Με το σύστημα που ζεσταίνει νερό για τη θέρμανση μπορείς να κάνεις ατμό υψηλής πίεσης αρκετό για να σου κινήσει ένα μικρούλι ατμοστρόβιλο και ακόλουθα μια μικρή γεννήτρια... :P

    Τί το σπίτι σου δεν είανι 25000μ2?
    Αααααα ατύχησες...

    ReplyDelete