Tuesday, January 01, 2008

τέλος εποχής για μένα τα ...cd!

Ε νέος χρόνος, νέα αρχή,νέες ιδέες...νέες συνήθειες! Βασικά ήταν κάτι το οποίο είχε γίνει εδώ και καιρό - χρόνια θα έλεγα! Η χρήση του CD! Η μικρή μου συλλογή απο 200+ cd, απομεινάρι της μαθητικής μου ηλικίας όπου - βασανιστικά και αργά τα χαρτζιλίκια εβδομάδας - μήνα πήγαιναν στο Metropolis στην πανεπιστημίου! Ατελείωτες ώρες ακρόασης - αλλά το κακό είχε γίνει απο την στιγμή που απέκτησα PC με CD player! Το pc, αυτός ο ταπεινός 386 SX με Soundblaster 16 και ένα Matsushita 2x CD-rom, ήταν ο πρόδρομος του τωρινού μου setup - υπολογιστές, δίσκοι , καλά ηχεία αλλά όχι stereo η cd player στο δωμάτιο μου! Τότε υπήρχαν τα mid αρχεία - μετά από λίγο ήρθε το mp3! Ξεκίνησα σιγά σιγά να βρίσκω εξαιρετικά πιο εύκολο το να ακούω μουσική στον υπολογιστή - αφού τα είχα περάσει είτε με τον lame είτε με το MusicMatch (το θυμάται κανείς;)!

Τα χρόνια πέρασαν..ναι ας το παραδεχτούμε μας χτύπησε και το napster αλλά τώρα πια μας χτύπησαν και τα οnline store για τα καλά - drm free, λογικές τιμές, η ευκολία του να αγοράζεις μουσική από το γραφείο σου, να μην χαλάει , να μην χάνεται τόσο εύκολα (αν πάρεις τα καλά σου backup), να μην φθίνει με τον χρόνο, να μπορεί να κατηγοριοποιείται μέσα σε digital libraries, δεν πιάνει χώρο, την κουβαλάς με το κιλό στο τηλέφωνο σου ή στο mp3 player σου!

Έκατσα 2 σαββατοκύριακα πριν 2 μήνες και έβαλα την συλλογή αυτή σε τάξη, μέχρι και κατάλογο έφτιαξα! Το αποτέλεσμα πάλι το ίδιο! Ενώ ξέρω ότι έχω το cd, δίπλα μου, απλά βαριέμαι να πάω να το ψάξω να το βγάλω από το κουτί, να το βάλω στο cd tray, να περιμένω να φορτώσει...κτλ κτλ! Σημάδια μιας άλλης εποχής...νομίζω ότι η ευκολία του digital είναι αρκετά πιο ευχάριστη εμπειρία!

Κατανοώ αυτούς που συνεχίζουν να αγοράζουν CD,για την αίσθηση, για το artwork λένε...τους καταλαβαίνω για τους ίδιους λόγος για την ώρα συνεχίζω να αγοράζω ασταμάτητα βιβλία (οκ υπάρχουν και λίγο πιο πρακτικοί λόγοι) αλλά δεν είμαστε μακριά από μια ευέλικτη και βολική λύση με τα online books!

άρα.....τις επόμενες μέρες ΣΚ (όταν προλάβω) θα ξεκινήσει το γιγάντιο έργο του να μετατρέψω την συλλογή μου σε mp3, να την tag-άρω και ...το ράφι στα αριστερά μου να αδειάσει - την θέση του θα πάρουν..πολλά πολλά βιβλία που ξεχειλίζουν πια στα άλλα ράφια!

Εδώ εγώ σταμάτησα συνειδητά να τα χρησιμοποιώ τα cd, φαντάζομαι τα παιδιά μου! Αλλάξανε οι εποχές και είμαι έτοιμος να πάω full digital!Ασε που μερικές φορές οσο περνάνε τα χρόνια ..μελαγχολώ όταν πιάνω κάποιο από αυτά τα cd, θυμάμαι πότε το αγόρασα, πως ήμουν τότε, με ποια ερωτευμένος...ποια μου το έκανε δώρο και άλλες χαζομάρες. Γλιτώνεις και την συναισθηματική φόρτιση χεχεχε (πλάκα κάνω)

go mp3...

υγ) Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον διάβασα στο τελευταίο Wired (15.12) το πολυσέλιδο άρθρο του Seth Mnookin με τίτλο ' The Angry Mogul', όπου περιγράφει τις κινήσεις, και τις σκέψεις του τωρινού CEO της Universal καθώς προσπαθεί να πλαισιώσει την τεράστια εταιρία του στην νέα τάξη πραγμάτων της digital μουσικής διανομής! Must read!

12 comments:

  1. Χεχε,
    το βήμα αυτο το εκανα πριν 6 χρόνια. Γωρα απλα στην ιδεα ότι για να παιξω ενα τραγουδι πρπει να βαλω το cd στο drive αισθανομαι σαν να αλλαζω καναλι στη tv χωρις remote!

    ReplyDelete
  2. Κι εγώ μια από τα ίδια... Εδώ και χρόνια τα cd μου σκονίζονται στα ράφια... Όσο για το artwork... Ειδικά με το itunes, η χαρά του artwork!!! Προσθέτεις και τους στίχους και είσαι άρχοντας..!! :-)

    Άσε που είναι και οικολογικό το mp3... Γλιτώνεις από τόση πλαστικούρα...!! :-) (να είμαστε και στο πνεύμα του κινήματος των bloggers! :-) )

    ReplyDelete
  3. Audiograbber, λαμέ κωδικοποιητής & βαθιά ανάσα.

    Το πιο σπαστικό είναι όταν πλέι το mp3 & σου πετάει γρατσουνιές, τη στιγμή που το checksum είχε τραγουδήσει 'Όλα καλάααα'. Αν πρόκειται για Stravomarius έχει καλώς, αλλά μη μου διαλάς το Νίκο τον Cave τη γκαντεμιά μου. Τα cd κοιμούνται μερικές χιλιάδες χουμου σα κάτω, όπως κοιτάς τον άτλα με το βορρά σα πάνω. Πού να τρέχω για να ξαναριπάρω @#$(*&⌘@... :(

    ReplyDelete
  4. Είπα και εγώ πριν από κάποιο καιρό να μεταφέρω όλη μου τη μουσική στο σκληρό μου αλλά δεν τη παλεψα για πολύ και το project δεν ολοκληρώθηκε ποτέ...

    ReplyDelete
  5. ... αντε και στα βιβλία του χρόνου!!!

    ReplyDelete
  6. κατα λάθος προηγουμένως υπεγραψα σαν ανωνυμος... !!!

    ReplyDelete
  7. είστε ιερόσυλοι όλοι!!! θα πέσει φωτιά να σας κάψει!
    όχι και συ ρε πάπο...tool δηλαδή σε mp3 ρε φίλε; τσίχλα χωρίς ζάχαρη...

    αισχροί! κι οι δυο!!!

    ReplyDelete
  8. Xaxa. Well, ego dystyxos paizo apo to laptop dioti den exo kanei replace to CD player yet. Alla paizo ki apo to DVD, opote xono sxedon 5G mp3s ki arazo. Plastic is fantastic. Ki exo kai portable CD player akoma! Kai to xrhsimopoio gia taksidia giati to mp3 player/thlefono den ftoyraei apo thema mpatarias. Exoyme mellon akoma apo to super thlefono poy tha ftiaxnei kai cappuccino (me nutella oxi sketo)!

    ReplyDelete
  9. Καταλαβαίνω γιατί το κάνεις αυτό. Ως ένα βαθμό το κάνω κι εγώ. Όποιο άλμπουμ και να πάρω θα το ρίξω σε mp3 και κατευθείαν στον εξωτερικό δίσκο.

    Βολεύει ως backup, βολεύει για μια τεράστια database, βολεύει στην περίπτωση που θες να κάνεις ένα compilation για το αυτοκίνητο. Επίσης βολεύει για το mp3 player. Άλλο να έχεις 3 δισκάκια μαζί σου κι άλλο 20 άλμπουμ σ' ένα "σπιρτόκουτο".

    ReplyDelete
  10. @τoolman: Tool και Soad τα "γυαλίζω" κάθε μέρα άρα είμαστε οκ! Έχεις δίκιο...!

    ReplyDelete
  11. @ nmpardakis : αφού γυαλίζεις και soad συγχωρεμένος!

    ReplyDelete
  12. Τί να πω κι εγώ που ακούω ακόμα βινύλια...

    ReplyDelete