Sunday, December 02, 2007

Βόλτα σε ένα εμπορικό πλοίο και πολλές φωτογραφίες!

Ως γιος ναυτικού, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μέρος της οικογενειακής μας πραγματικότητας - και ουσιαστικά την πραγματικότητα πολλών ελληνικών οικογενειών. Τα έχω ξαναγράψει δεν θέλω να κουράσω - δύσκολη ζωή πολύ δύσκολη, για όλους, μικρές στιγμές όπως αυτή είναι που σε κάνουν να ξεχνάς για λίγο την ωμή πραγματικότητα! Είναι σαν blog- άρει ο πατέρας μου για αυτό το post!

Μπορεί τελικά με τα χρόνια να έχω μάθει να παρκάρω καλύτερα απο τον πατέρα μου - το αμάξι - παρόλα αυτά με νικάει μιας και αυτός παρκάρει αρκετά συχνά αυτό τό τέρας. Μην ξεγελιέσαι, η θάλασσα τα λιμάνια έχουν κανόνες, δρόμους, σήματα, θέλουν λεπτεπίλεπτες κινήσεις - γιατί δεν υπάρχουν προφυλακτήρες ούτε θα τα βρεις με τον άλλον στις ζημιές! Στην φωτό το Μ/V Alpha Flame. Έχει τοναζ 75.000 τόνους είναι τύπου Panamax (Panamax = κλάση πλοίων , σημαίνει ότι αυτο το μέγεθος μπορεί να περάσει από το κανάλι του Παναμά!). Νεότευκτο. Στην φωτογραφία μπορείς να διακρίνεις τις κάπως ταλαιπωρημένες λαμαρίνες - και να αναρωτηθείς μα καλά είπες ότι είναι καινούργιο. Ναι είναι - κάποια λίγα χρόνια ζωής παρόλα αυτά -οι ταλαιπωρημένες λαμαρίνες οι οποίες ουσιαστικά έχουν μπει μέσα και μας αποκαλύπτουν τον σκελετό του πλοίου- είναι αποτέλεσμα τις πίεσης που δέχεται το πλοίο απο φουρτούνες και έντονη θάλασσα.Δες παρακάτω!

Καθώς πλέει στην Βαλτική


Το καράβι λένε, πονάει όπως ένας άνθρωπος - πιέζεται, συγκρούεται μάχεται με τα κύματα και ο χτύπος της καρδίας του είναι η μηχανή η οποία του δίνει ορμή!


Αυτά που βλέπεις είναι τα αμπάρια ανοιχτά! Το πλοίο είναι σε λιμάνι της Αγγλίας! Ο τεράστιος πύργος στο βάθος δεν είναι άλλο από ένα τεράστιο αυτόματο φτυάρι - ρουφήχτρα ή οποία μπαίνει σε κάθε αμπάρι και ουσιαστικά φτυαρίζει και ρουφάει το εμπόρευμα προς τα σιλό. Το εμπόρευμα μπορεί να ειναι σίδερο, κάρβουνο, σιτάρι,χώμα ή διάφορα μέταλλα (όχι κώστα δεν λέω για σένα \m/).

Βουαλά! Ξαφνικά οι sci fi εικόνες απο space dock με διαστημόπλοιοα που κολάνε πάνω τους -αποκτουν νόημοα! Ο μύλος γυρίζει και σκάβει το εμπόρευμα- στην πάνω μεριά η ρουφήχτρα το προωθεί προς τα πάνω! Δες και άλλες παρακάτω.



Ας δούμε πόσο μεγάλα είναι τα αμπάρια - πίστεψε με είναι τεράστιοι χώροι- σπίτια ολόκληρα ή μάλλον μικρές πολυκατοικίες!



Το αμπάρι νο3 λειτουργεί και σαν ελικοδρόμιο - στα καπάκια του!

Οκ ας αφήσουμε τα αμπάρια πάμε πιο πάνω!Η γέφυρα και το κομοδέσιο.
Μια νυχτερινή! Φαντάσου την ζωή σου 30 και 40 μέρες μέσα σε αυτή την σιδερένια πολυκατοικία - και γύρω σου μόνο σίδερο και νερό!
Μπουυυυυ..Μπουυυυυ.Όπως έλεγα μικρός η Μπουρού ή φουγάρο!

Ας δουμε λίγο την καρδιά του πλοίου!

Οι μηχανικοί από μια γρήγορη ματιά φαίνεται να είναι αρκετά τυπικοί ο χώρος ειναι πεντακάθαρος!
Το Control Panel (όχι των Windows χα χα)

Ας πάμε πιο πάνω!

το τιμόνι ή πιο σωστά πηδάλιο

Ας αλλάξουμε παραστάσεις!Εκφόρτωση στην χιονισμένη Φιλανδία!



Το αμπάρι γεμίζει χιόνι---oops!

Πάνω απο την ανεμόσκαλα!

Στον Καναδά σε στενά!
Παντού υπάρχει μια Μαντόνα! Ευλόγησον!





Αλλάξαμε χώρα - σε ποιον ανήκει(ε) το κάστρο αυτό - πρόσεξε την σημαία - όποιος το βρει κερδίζει φιλανδική σοκολάτα!Είμαστε στην Κοπενγάχη.

O πιλότος αφήνει την λατζα, και ανεβαίνει στο πλοίο! Θα οδηγήσει και θα κατευθύνει με τις ειδικές γνώσεις του το πλοίο σε σωστά νερά μέσα σε κάποιο στενό ή λιμάνι! Κάθε λιμάνι - κόλπος έχει υπηρεσία πιλότου!


Και τέλος το εθνικό φρόνημα!

Η ελληνική σημαία είναι η πιο ισχυρή σημαία στην παγκόσμια ναυτιλία - τόσο σε αριθμό πλοίων - οσο σε ποιότητα και νεότητας στόλου! Η ελληνική ναυτιλια θα ήταν ένα τίποτα χωρίς τους Έλληνες ναυτικούς! Ένα κλάδος ο οποίος με τα χρόνια φθίνει - για πολλούς λόγους - δύσκολο επάγγελμα σκληρό. Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι την υπηρετούν - όχι γιατί το έχουν χόμπι αλλά γιατί είναι το επάγγελμα τους! Δεν είναι εύκολη η θάλασσα και η ζωή του μέσου ναυτικού είναι σκληρή - σίδερο , θάλασσα, κρύο, αέρας και αποξένωση!Όποτε έχω ευκαιρία θέλω να ποστάρω αντίστοιχα πράγματα για το επάγγελμα αυτό, όχι γιατί μου αρέσει , ούτε φυσικά το εξασκώ , αλλά γιατί εξαιτίας του είμαι αυτό που είμαι -εύκολα ή δύσκολα! respect στον έλληνα ναυτικό - until next time που θα παραλάβω υλικό απο τον captain - καλές θάλασσες! Όλο το flickr set εδώ !


ps) οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες με την Olympus Sp500UZ την οποία και δώρισα στον πατέρα μου και είναι φανερό ότι είναι μια πραγματικά αξιόλογη μηχανή - νομίζω νικάει σε ποιότητα την Sony μου!

ps2)οι άλλες μισές είναι τραβηγμένες απο την Sony DC W55 απο την αδερφή μου - η οποία ομολογώ έκανε πολύ καλή δουλειά! Μπράβο margo!


21 comments:

  1. Dude ! Άριστο post .
    Αν και κάνεις στον κύκλο μου δεν ήταν / ειναι ναυτικός μπορώ να φανταστώ τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, αυτός και η οικογένεια του.
    Οι φωτογραφίες ειναι πολύ άπλα wow .

    ReplyDelete
  2. respect bitch! Είναι από τα ποστ που με συγκίνησαν καθώς είναι μάλλον το μόνο κοινό που έχουμε ...

    ReplyDelete
  3. Ίσως το καλύτερο post για non IT που εχω διαβασει σε σενα papo :)

    υπεροχο:)

    ReplyDelete
  4. Κάθε μέρα λόγω δουλειάς βρίσκομαι στο κόσμο της ναυτιλίας. Βέβαια η δουλειά στο γραφείο δεν μπορεί καν να συγκριθεί με αυτή του πλοίου. Πολλές φορές όταν στέλνω διάφορα μηνύματα στους καπετάνιους των πλοίων σκέφτομαι σε τι φάση τους πετυχαίνω. Έχουν να αντιμετωπίσουν κρύο, ζέστη, τεράστια κύματα, δυσκολίες στο λιμάνι και πολλά άλλα κι εγώ μπορεί να τους λέω μαλακίες. Τί να κάνεις όμως; Αυτή είναι η φύση της δουλειάς.

    P.S. Η ελληνική σημαία δεν είναι η πιο ισχυρή στον κόσμο. Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία είναι. Όπως είχε γράψει κάποτε η Lloyd's List: "Without the Greeks, we are lost!" Καλή σου μέρα!

    ReplyDelete
  5. @spikon
    ναι τυπικά έχεις δικιο περι σημαίας - αυτο εννοούσα γενικά...

    ειναι πάντως αρκετά ισχυρή τα τελευταία χρόνια εχει μεγαλώσει ο αριθμός των πλοιώ στην ελληνική σημαία!

    ReplyDelete
  6. Μακάρι να μπουν κι άλλα πλοία στην ελληνική σημαία γιατί έτσι όπως πάνε τα πράγματα σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί. Στα κατώτερα πληρώματα αυτό είναι ήδη σχεδόν πραγματικότητα.

    ReplyDelete
  7. Ένα εξαιρετικό Post, διαφορετικό από τα συνηθισμένα σου και ακόμα περισσότερο εξαιρετικές οι φωτογραφίες!

    Απλά...πολύ όμορφο...

    ReplyDelete
  8. Μπράβο Πάρη και απο εμένα, σε νιώθω καθώς και ο δικός μου Πατέρας είναι Ναυτικός και μάλιστα σε φορτηγό πλοίο όπως και ο δικός σου :D

    ReplyDelete
  9. Πολύ καλό..πιτσιρίκι με έπαιρνε η μάνα να δούμε τον πατέρα όταν έπιανε λιμάνι! Δυσκολη ζωή..για αυτό κα έφυγε από τα πλοία!

    ReplyDelete
  10. Respect στους ναυτικούς.

    ReplyDelete
  11. Sygnomh mas ksefoyrnises oti "eimaste sthn Kopenxagh" ki emeis prepei na vroyme thn xora? Mas doyleyeis filaraki? Gia na peftei to sokolatoxrhma! :P Sokolata apo Filandia?! Ti leei? Perierga pragmata...

    ReplyDelete
  12. Καταπληκτικές φωτό..και μένα ο πατέρας μου ναυτικός ήταν μέχρι πρόσφατα (α' μηχανικός για την ακρίβεια)..respect τόσο στους πατεράδες, όσο και στις μητέρες μας.

    ReplyDelete
  13. Πολύ καλό Post φίλε Papo!

    Μεγάλωσα και 'γω με ζωηρές εικόνες από τα καράβια. Ο πατέρας μου χρόνια πλοίαρχος, οι αναμνήσεις πάααααρα πολλές. "Ξεπόρτισα" απ΄το ναυτόκοσμο και έμπλεξα με δίκτυα, πληκτρολόγια και άλλα "στεριανά", αλλά η σχέση με τη θάλασσα επανήρθε δυναμικά!

    Απόλυτος σεβασμός στον πατέρα μου και στους ανθρώπους της θάλασσας γενικότερα. Λίγοι μπορούν να καταλάβουν την πολύ "ζόρικη" ζωή που έχουν περάσει αυτοί οι αφανείς και πολυμήχανοι ήρωες.

    ReplyDelete
  14. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ.ΕΠΕΙΔΗ Κ ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ (ΑΝ Κ ΚΟΡΙΤΣΙ) ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΕΧΩ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΕΙ!!! ELIZABETH

    ReplyDelete
  15. εγω σε λιγους μηνες θα ειμαι ¨επισημα¨ γυναικα ναυτικου!! Ηταν παρα πολυ καλη η δουλεια σου και εισαι αξιεπαινος που στηριζεις τον πατερα σου.. Θεωρω ομως οτι οσο δυσκολο ειναι για εναν καλο οικογενειαρχη ναυτικο αυτη η δουλεια αλλο τοσο(σιγουρα πιο ανωδυνα) ειναι και της γυναικας που μενει πισω μονη... εγω τον στηριζω οσο μπορω και του χρονου να 'μαστε καλα θα ξεκινησω τα ταξιδια μαζι του, να ζησω απο κοντα τη θαλασσινη δουλεια!ποναει ομως πολυ να ειναι μακρια η αγαπη σου...

    ReplyDelete
  16. ναι εχεις μεγάλο δίκιο..και το λέω παντα. Μια οικογένεια ναυτικού θέλει έναν καπετάνιο στο καράβι και έναν ακόμα στο σπίτι - που με σοβαρότητα υπομονή και ΑΡΚΕΤΗ αγάπη και αυτοθυσία θα στηρίξει την οικογένεια. Ειναι μια τέραστια θυσία για τις γύναικες σαν και εσας..την μήτερα μου. Γι'αυτό και μόνο την θαυμάζω όσο τίποτα άλλο!

    Καλό κουράγιο και να ειστε καλά!

    ReplyDelete
  17. Πραγματικα παντως, συγχαρητηρια για ολο αυτο που εχεις κανει μεχρι τωρα... στον αντρα μου αυτο που λεω ειναι οτι για να μπορεσω να τον στηριξω θελω να γνωρισω εις βαθος το επαγγελμα του γιατι δυστυχως για καποιους μηνες αυτο γινεται και ¨ζωη του¨. απο ενα τηλ. δε μπορω να φανταστω... μια εικονα ομως μου μεταφερει πολλα. ποσο μαλλον οταν απο του χρονου που θα εχουμε παντρευτει που θα πηγαινω μαζι του. Χαρη σε σενα ομως μπηκα κιεγω λιγο στο καραβι. το μονο που εχω μαθει λιγο ειναι το¨φορτωνουμε και ξεφορτωνουμε¨... αλλο ομως να βλεπεις κατι με τα ματια σου κιαλλο να στο λεει ο αλλος. Καμια φορα οταν μιλαμε απο το δορυφορικο, τον παρακαλω να μου μεταφερει τα νεα του... δε μου λεει και πολλα και ειναι αληθεια πως εκ των υστερων σκεφτομαι τι παραπανω να μου πει αφου ζει μεσα σε ενα καραβι και ειναι ιδιο το προγραμμα καθε μερα. οταν ειναι εν πλω τουλαχιστον..
    ο γιαννης ειναι β' μηχανικος κιεγω θα τον στηριζω μεχρι να παει α' και οσο αποφασισει οτι θελει να ειναι σ'αυτη τη δουλεια. Οταν υπαρχει αγαπη και σεβασμος( αναφερομαι σε ναυτικους ασυγκρατητους και ¨ο,τι βρεθει προς ευχαριστηση σε καθε λιμανι¨ λες και θα παθουν τιποτα 7 μηνες μακρια απο γυναικα, οταν παλια εκαναν χρονια και χρονια- τυγχανει να ειμαι δισεγγονη ναυτικου- )πιστευω πως μπορει να κανουν πολυ πιο ευτυχισμενες οικογενειες απο αλλους που ειναι παντου και σε ολα μαζι αλλα τσακωνονται και αλληλοπροσβαλλονται!
    Αυτα. ξερω πως μιλαω πολυ...αλλα ειλικρινα ψαχνομαι τοσο πολυ στο διαδικτυο μηπως βρω κατι..ο.τιδηποτε για να το ζω κιεγω ολο αυτο ,που το PAPO'S LOG ηρθε σα μανα εξ ουρανου!!
    θα σου ημουν ευγνωμων αν εβαζες κιαλλες φωτο να μπαινω να χαζευω λιγο...εχω δει καποια απο του γιαννη μου αλλα μ'αρεσει η συχνη επαφη με το καραβι!!
    και παλι ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ καινα πεις στους γονεις σου και ειδικα στον πατερα σου πως πρεπει να ειναι περηφανος για σενα!!
    μακαρι να εχει τετοιο στηριγμα τωρα και στο μελλον ο γιαννης μου απο μενα και απο τα παιδακια που θα κανουμε...

    με εκτιμηση, Λινα.

    ReplyDelete
  18. ειναι ζορι παιδια!!!ποιος μπορει να μου εγγυηθει εμενα οτι θα ειμαι ασφαλης εκει μεσα οσ φανταχτερα και αν τα παρουσιζεις!

    ReplyDelete
  19. ποιος σου ειπε οτι κανω διαφήμιση κρουαζιέρας... :D

    ReplyDelete
  20. to post poli kallo alla den einai gia na enthoysiazese genika! einai mia plhrwmenh fylakh sthn oysia!den xerw polla giati exw kanei mono 2 barca san dokimos mhxanhs se forthga,sigoiyra einai kala ta leyta kai axexastes oi stigmes sta merh pou pas (arxika) alla gia ekeinoys poy synexizoyn kai einai makria apo tis oikogenies toys den einai tipota allo apo mia plhrwmenh fylakh! aytoi oi anthropoi apodexonte thn fylakh ayth gia na exoyn oi oikogenies toys mia anth zwh me kostos na xaramizoyn ti dikia toys makria apo aytoys poy agapane kai koyvalodas to fortio ths oikogenias stis plates toys!giayto RESPECT STOYS NAYTIKOYS!

    ReplyDelete
  21. Πάρη,μπράβο, πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου. Την γνωρίζω τη ναυτιλιακή εταιρεία που κατέχει το πλοίο και που μάλλον εκεί ταξίδευε ο πατέρας σου. Όντας ναυτικός κι εγώ, υποπλοίαρχος, δεν έχω να προσθέσω κάτι στα σχόλια σου. Όχι γιατί τα είπες όλα, ούτε κι ότι είπες πάρα πολύ λίγα, αλλά γιατί δεν ξέρω από που να το πρωτοπιάσω ώστε να μεταδώσω το συναίσθημα του επαγγέλματος. Δεν περιγράφεται σε μερικές αράδες. Ούτε κι εσύ ο ίδιος μπορείς να αντιληφθείς τη φύση του επαγγέλματος, όπως κι εγώ σαν οικογενειάρχης δεν μπορώ να αντιληφθώ την αγωνία αυτών που με περιμένουν πίσω στην πατρίδα.

    Καλές θάλασσες να έχει ο πατέρας σου, κι ο Άϊ Νικόλας στην πλώρη του.

    Καπτα Μιχάλης

    ReplyDelete