Wednesday, October 24, 2007

5+5 μαγειρικές μου στιγμές!

Ο (η) greekgastronomer, με κάλεσε να αφήσω τους πειραματισμούς με το iPhone και να καταθέσω τα δικά μου 5 αγαπημένα μαγειρικά σκεύη! Χμμ. η αλήθεια είναι ότι ως περιστασιακός λάτρης της μαγειρικής δεν έχω ακόμα το δικό μου οπλοστάσιο, επίσης ως φοιτητής έμαθα να κάνω adapt σε κακές κουζίνες με ελλειπή εργαλεία - παρόλα αυτά θα δεχτώ την πρόσκληση και θα παραθέσω μερικές στιγμές μου - ιδιαιτερότητες ή tip!

1. Ο κώδικας που γράφω θέλω όσο μπορώ να είναι καταρχήν functional φυσικά, αλλά και όμορφος ΚΑΙ εύκολος σε κάποιον να τον διαβάσει! Θέλω να είναι τακτοποιημένος, χωρίς υπερβολές. Κάπως έτσι θέλω την κουζίνα όταν θα μαγειρέψω! Ακόμα και όταν βρίσκομαι κατά την διάρκεια μαγειρικής - δεν μπορώ να βλέπω άπλυτα σκεύη, ακαθαρσίες στα μάτια της κουζίνας, άλλα σκεύη χωρίς να γυαλίζουν! Δεν θέλω να βλέπω κομμάτια από λαχανικά ή κρέας! Ουσιαστικά θέλω να έχω έναν βοηθό ο οποίος θα είναι δίπλα και θα καθαρίζει εκείνη την στιγμή το χάος το οποίο προξενώ! Για κάποιο ανώμαλο λόγο δεν θέλω να κάτσω στο τραπέζι αν ο νεροχύτης δεν είναι καθαρός - και δεν θα φύγω αν δεν τον έχω καθαρίσει . Ολα τα παραπάνω όταν είμαι εγώ υπεύθυνος για την διαδικασία! Άρα τακτοποιημένη - γυαλιστερή κουζίνα - και σκεύη που δεν μυρίζουν! Έχω πρόβλημα δεν θέλω να μυρίζουν άσχημα - είμαι ικανός να τρίβω και να τρίβω μέχρι να έχει το καθαρό feeling! Παραξενιές τι να πεις!

2. Έχω τραυματιστεί αρκετές φορές - και έχω καεί άλλες τόσες! Ειδικά αυτο το μπ@υρδέλο το σνίτσελ όταν το βάζεις στο τηγάνι και πετάει την κρούστα με το λάδι - αααααααουτς! Μου την σπάει όταν κόβω και κανένα κομματάκι απο το δέρμα ή όταν το λάδι με λούζει! Δυστυχώς τίποτα δεν σε κάνει καλά! Τι οδοντόκρεμες, τι πάγους τι γάζει - μαλακίες εμείς οι ερασιτέχνες είμαστε ..θύματα της απροσεξίας μας- hard core baby!

3. Έχω άχτι να καταφέρω κάποια στιγμή να μάθω να κόβω τα λαχανικά και γενικά οτιδήποτε , με εκείνα τα μεγάλα μαχαίρια όπως οι chef! Λες και έχουν μοτοράκι. Δυστυχώς δεν έχω τόσο καλά skills! Ίσως είναι και τα χέρια - χοντροκομμένα- όπως έλεγε και ο δάσκαλος στην κιθάρα - Πάρι παιδί μου τα δάχτυλα σου δεν είναι για κιθαριστής ...

4. Σάλτσες και μάλιστα κόκκινες! Οι βορειοελλαδίτικες καταβολές μου έχουν αφήσει χαραγμένα τα κατάλοιπα στην μαγειρική μου! Ντομάτα! Σάλτσα. Συνήθως αν η ντομάτα είναι φρέσκια και ζουμερή θα προτιμήσω να κάνω την σάλτσα από την ντομάτα αφου την κόψω σε μικρά κομματάκια και την βάλω στην κατσαρόλα που τσιγαρίζω! Αν βιάζομαι παίρνω τα κεσεδάκια ..στην Αγγλία έπαιρνα Chopped tomato.Παρόλα αυτά δεν φτάνει μόνο αυτό - μερικές κουταλίες Pumaro στο τέλος θα κάνουν την σάλτσα σας τέλεια! Απο την κόκκινη σάλτσα μου δεν λείπει ποτέ, η ζάχαρη - (για τις καούρες) και ανάλογα με το τι έχει σαν θέμα η σάλτσα - το μπόλικο πιπέρι και η κανέλα! Η κανέλα (θυμήσου πολίτικη κουζίνα) έχει μαγευτικές γευστικές ιδιότητες!

5. Εκτός απο βόρειες καταβολές έχω και ισχυρές νότιες! Είμαι μισός μισός! Αν κρίνεις απο το επώνυμο - άξιο καλαματιανό (Μεσσήνιο) τέκνο. Αν και εγώ αισθάνομαι απλά Χαιδιαριώτης. Λοιπόν στους καφέδες ο Λουμίδης και στο Λάδι η Καλαμάτα. Τα αστειάκια για τα σύκα κομμένα γιατί θα σε κάνω ασήκωτο :P ! Δεν πα να λένε όλες οι μεριές της Ελλάδας για το λάδι - the most fucken utlimate - unbreakable, είναι το καλαματιανό! Σίγουρα κάνει τις σάλτσες μου λίγο heavy αλλά δίνει μια άλλη διάσταση! Μπορεί να μετατρέψει μια μέτρια χωριάτικη σε γευστική εμπειρία! Είμαι ακόμα τυχερός και καταφέρνουμε στο σπίτι να έχουμε κάθε χρόνο τενεκέδες από το χωριο + Ελιές! Γενικά Λαδι....λάδι!

6. Ρύζι. Πως να μην λασπιάζει! Ένα πρόβλημα που με απασχόλησε πολλά χρόνια! Μέχρι που μια παλιά μου αγάπη - η μόνη απο τις προηγούμενες που μαγείρευε καλύτερα απο μένα - μου αποκάλυψε ένα μυστικό (σε μια...στιγμή..αδυναμίας χα χα). Πάρε το ρύζι και 'καψτο' ελαφρά ,ουσιαστικά ρίξτε μέσα στην κατσαρόλα μαζί με 1-2 κουταλιές λάδι! Βάλτο πάνω στο ματι για μισό λεπτό - ίσα να ακούσεις το λάδι να καίγεται - και μετά ξεκίνα την διαδικασία με ζεστό νερό για βράσιμο! Coool?

7. Ένα άλλο μάθημα που έμαθα με τα χρόνια είναι ότι δεν θέλει υπερβολική φωτιά - το καλο φαγητό θέλει τον χρόνο του. χαμήλωσε την θερμοκρασία - δώστου χρόνο να γίνει...θα σε ανταμείψει! Αν βιαστείς το αποτέλεσμα θα σε απογοητεύσει!

8.Σκεύη, όπως κατσαρόλες τηγάνια! 'Αλλο ένα μάθημα με τα χρόνια! Όπως και με τα PC και Mac!Όταν έχεις παλιό PC φτηνά μεν που σου λένε ότι θα σου κάνουν την δουλειά ..συνήθως την παθαίνεις! Έτσι και με το φαγητό! Μια κακή κατσαρόλα , ένα τηγάνι το οποίο απλά λέει ότι ειναι αντικολλητικό αλλά δεν είναι! Μετά περνάς στα ποιοτικά εργαλεία όπως πχ τα Macintosh και βλέπεις...it is fucking working! Η σάλτσα βράζει πιο σωστά, η ομελέτα δεν κολλάει...κτλ κτλ!Όχι τσιγκουνιές!

9. Ομελέτα - tip! Για να φουσκώσει : καθώς την χτυπάς - αν θες προσθέτεις και ότι άλλα υλικά θές...ρίξε λίγο γάλα! Θα της δώσει λίγο όγκο! Για να μην σου κολλήσει, στο τηγάνι φρόντισε να έχεις αλείψει αρκετό βούτυρο ή λάδι ανάλογα ποσο heavy την θές! Α ναι την μαλακια με τον αναποδογύρισμα στον αέρα...αν εισαι ερασιτέχνης μην την κάνεις - παρόλα αυτά επειδή είμαι πρακτικός τύπος θα σου προτείνω το άλλο. Πάρε ένα πιάτο στο μέγεθος του τηγανιου. Ριχτο πάνω στην ομολέτα. Αναποδογύρισε το τηγάνι μαζί με το πιάτο.Άσε την ομολέτα στο πιάτο και στην συνέχεια ρίξτην ξανά στο τηγάνι - simple!

10. Αν οι φίλοι γνωστοί και γενικά αυτή / αυτός που θα κάνεις το τραπέζι δεν μείνει ευχαριστημένος - τότε στεναχωριέμαι! Η χαρά της μαγειρικής και όχι μόνο - γενικά όλων των δημιουργικών δραστηριοτήτων είναι να παρέχεις απλόχερα ευχαρίστηση στα αγαπημένα σου πρόσωπα!Αν σου που πολύ ωραίο αλλά όχι απο ευγένεια- τότε είναι το μεγαλύτερο ευχαριστώ που μπορώ να δεχτώ! Είτε είναι ο κώδικας σου, είτε είναι ένα φαγητό είτε ακόμα όταν κάνεις έρωτα! Δώσε τον καλύτερο σου εαυτό...και θα ανταμειφθείς .

Τέλος μια σποντίτσα! Είναι λυπηρό στις μέρες μας, χωρίς αυτό να πηγαίνει σε στερεότυπα - πολλές σύγχρονες γυναίκες να μην ξέρουν να σπάσουν ένα αυγό - να είναι πιο μαμμόθρεφτες ακόμα και απο εμάς τους άνδρες που μας κατηγορούν ότι είμαστε οι νο1 μαμάκηδες! Ο σύγχρονος άνδρας και όχι ο σύγχρονος μαλάκας - δεν πρόκειται ποτέ να απαιτήσει μια γυναίκα δούλα, μαγείρισσα και καθαρίστρια! Οφείλει να συμμετέχει στα κοινά ισότιμα. Παρόλα αυτά το να μου διαβάζεις 100 τεύχη κοσμοπόλιταν και να μην ξέρεις πότε έχει βράσει το μακαρόνι - τότε πάει να πει ότι έχεις fucken αλλοτριωθεί μωρό μου -και αυτή η μαλακία το Sex and the City σου έχει πάρει τα μυαλά!Όταν γίνω διαγαλαξιακός αυτοκράτορας θα πάρω αυτές τις κ@ριολες και θα ρίξω στο νησί του Lost να κάνουν παρέα στον jacob!

Λοιπόν αυτά..έχω και άλλα να γράψω αλλά θα κουράσω..η μαγειρική είναι δημιουργία όπως και ο προγραμματισμός! Happy cooking!

4 comments:

  1. Kala ola ayta alla sto telos ekopse h magioneza. (Arage, ksereis na ftiaxneis?). Dystyxos katepeses se stereotypa. Kai t' antrika, stereotypa einai opos kai ta gynaikeia. Gotcha. Oxi epidh esy ksereis na kaneis fasolakia kai admitedly kaneis outsourcing sth mama, na thn les stoys alloys poy den xreiazonte kan to outsourcing giati einai at the source, ma man. Ki akoma na mhn einai. Since when PREPEI na ksereis na mageireyeis? Yparxei kosmos poy to kanei ap' anagkh. Giati den vgainei na faei ekso, poy goystarei. Ligo respect. Ola thema epiloghs einai. Kai to Cosmo ki h mpala kai to frapogalo kai ta kapoytsina fredo poy katanalonoyn oloi oi xlidanergoi, poy ksypnhsan ena proi kai eipan "Ayto tha pei kafes".

    Sex and the City den evlepa pote. Genikotera me to xazokoyti exo mia sxesh... afasias. Apo ti mia malakia sthn allh. However, h seira ftiaxthke gia na vgalei xrhma o paragogos, na poylhsei o Manolo kai na kanei advertising h NYC. Ta katafere. Oi karioles einai zaploytes kai dekara den dinoyn ti vlepoyme emeis sthn TV (arkei na einai ki aytes mesa). Ksexnas ena pragma. POIOS krataei to thlekontrol?

    Btw, giati vazeis @ stis vrisies? Den tis kanei aorates. Semnotyfos? (xo xo xo ki erxonte ta xristoygenna)

    ReplyDelete
  2. Μια χαρά η συμβουλές (αν και κάποιες απο αυτές είναι γνωστές)αλλά θα με στεναχωρήσεις όταν γίνεις διαγαλαξιακός αυτοκράτορας γιατί θα μου χαλάσεις τη σειρά του lost!!! Τόσα μέρη υπάρχουν να τις πετάξεις... πχ. στη σειρά του Μαμαλάκη μπάς και μάθουν τίποτα.

    @ surfing cut....

    Εσένα τι σε πείραξε; το σύμβολο ή ότι δεν έγραψε σωστά τη βρισιά; (χαχαχα Τα χριστούγεννα αργούν ακόμα..)

    ReplyDelete
  3. Καλά τα πας (στην κουζίνα), συνέχισε…
    Συμφωνώ απόλυτα με την ‘σποντιτσα’
    (για τις γυναικες, όχι όμως και για το sex & city)

    ReplyDelete
  4. ΛΟΛ Ωραίος!!Βρε Πάρη,με εμπνέεις, μου δίνεις υλικό για 10 ποστ!!

    ReplyDelete