Thursday, August 09, 2007

Πρώτες εντυπώσεις απο το νέο iPhoto και iMovie

Θα ήθελα να δηλώσω ότι πραγματικά είμαι εντυπωσιασμένος απο την ποιότητα του iLife08 καταρχήν ως applications και τελικά ως products! Θα γράψω γρήγορα για τις πρώτες εντυπώσεις απο το iPhoto, iMovie 08.

iPhoto
Για να λέω την αλήθεια δεν ήμουν χρήστης του iPhoto, το ομολογώ! Αλλά εδώ και μία ώρα έκανα build ξανά την photolibrary μου και αρχίζω να βλέπω ξανά τις φωτογραφίες μου.Τι μου άρεσε!

1). Αυτά τα events που είναι ουσιαστικά ένα tagging ειναι πολυ χρήσιμα - είναι ουσιαστικά ένα επίπεδο πιο πάνω οσο αναφορά την διαχείριση, απο το επίπεδο του album και του filesystem. Μου άρεσε που μπορώ πια να μεταφέρω εδώ και εκει τις φωτογραφίες να ενώνω events ή να παίρνω φωτό απο ALBUMS και να τις ρίχνω σε event και πάει λέγωντας! Πολύ καλή κίνηση - ήταν γενικότερα μια απο τις δυσκολίες μου αυτο το χώρισμα που έκανα στις φωτό μου να το αποτυπώσω και με μηχανισμούς στο iPhoto.

2). Το αυτόματο ρετουσάρισμα - διόρθωση - παρακαλώ συγχωρείστε με δεν είμαι καλος σε θέματα φωτογραφίας - είναι ιδιαίτερα αξιόλογο για εμένα τον άνθρωπο point and click! Σε πολλές μου φωτογραφίες πατώντας το Enhance κουμπάκι ειδα μια δραματική διόρθωση σε χρώματα και φώς! Μπορείς να το πάς λίγο παραπάνω και να κάνεις και άλλες ρυθμίσεις αλλά ως εκεί ήταν αρκετά για μένα! Τώρα πια σίγουρα πριν το upload στο flickr πολλές φωτογραφίες μου θα περνάνε από το iphoto edit.

3)iWeb gallery. Λοιπόν σίγουρα αν έχεις .Mac λογαριασμό είναι αρκετά tempting να πεις αυτό το event- ή αυτό το album βαλε τα στο online gallery μου! Καμία σχέση τε εκείνο τον ημι-αυτόματο οδηγό του iWeb. Έκανα δοκιμαστικά ένα gallery και ανέβασα μερικές φωτογραφίες! Ο κώδικας του gallery είναι τίγκα στην javascript και οι παλιοί browser παίζει να έχουν προβλήματα. Σίγουρα είναι αρκετά φιλικό σαν interface και αρκετοί θα εντυπωσιαστούν! Οι μαγκιές ότι μπορείς να δώσεις feed για να έχει κάποιος και να τσεκάρει αν θα βάλεις νέες φωτογραφίες, το email που έλεγε και ο steve ότι μπορούν να στέλνουν όλοι φωτογραφίες και να μπαίνουν στην gallery - πραγματικά είναι χρήσιμα! Γενικά τι θέλω να πω! Όχι για την ώρα δεν θα αφήσω το flickr το οποίο είναι το βασικό εργαλείο για να κάνω backup αλλά και να μοιράζομαι τις φωτογραφίες μου, παρόλα αυτά η λύση του iPhoto πάω στοίχημα θα κάτσει ιδιαίτερα βολική για αρκετούς που έχουν .mac και δεν τους αρέσει η ιδέα του flickr! Εγώ για την ώρα συνεχίζω flickr γιατί τα χαρακτηριστικά του είναι πιο πολλά - tagging - comments - search κτλ κτλ!

iMovie
Θέλησα με τις ίδιες φωτογραφίες που έκανα το δοκιμαστικό gallery να φιάξω ένα video με αυτές όπως έχει στο keynote ο steve. Η διαδικασία δεν θα μπορούσε να ήταν πιο εύκολη. Ρίξε τις φωτό στον κουβά, βάλε τις στην σειρά, θυμόμουν λίγο και τα βήματα από την παρουσίαση του Jobs, διάλεξε τις μεταβάσεις απο την μία στην άλλη, βάλει μουσική ΤΕΛΟΣ - hit publish το iWeb (διάλεξε πόσο μεγάλο σε ποιότητα)! Μπορέιτε να δείτε την δημιουργία μου την οποία έφιαξα σε χρόνο 10 λεπτών εδώ.

Το πιο ωραίο είναι ότι εκτός από την επιλογή Publish το iWeb έχεις και την επιλογή publish to YouTube! Πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ πιο χρήσιμο συνδιασμό! Πάιρνεις τις φωτό - σε 10 λεπτά βάζεις εφέ και μουσική και μετά απλά πατάς το κουμπι! Εδώ πρέπει να παραδεχτώ ότι ενθουσιάστηκα - αυτο θα πεί ευκολία!

Να πούμε τα εξής αν έχετε .mac account και εχετε ξεκινήσει να παίζεται με το gallery το url σας θα είναι

http://gallery.mac.com/ToDotMacUserName δηλάδη στην περίπτωση μου



Επίσης αν έχετε και photo gallery αλλά και video, τότε αυτόματα η κεντρική σας σελίδα χωρίζεται σε 2 ενότητες το οποίο ειναι ιδιαίτερα βολικό, χωρίς εσυ να πειράξεις κάτι!

Μερικά πρώτα συμπεράσματα. Ενθουσιασμός ναι, ευχάριστη χρήση ναι, δουλεύει κάνει αυτά που υπόσχεται; ναι, έχει καλή τιμή; πλάκα μου κάνεις 79 δολάρια κοστίζει και αν πάρεις νέο mac είναι ήδη μέσα δωρεάν. Με λίγα λόγια - σταθεροί και όμορφοι personal computers αποκτούν και έναν άριστο σύμμαχο στο επίπεδο του software και έτσι πετυχαίνουν αυτό που υπόσχονται - απεριόριστες δημιουργικές ώρες και στο τέλος απλά 1 κουμπάκι πιο πέρα και τις μοιράζεσαι με τον κόσμο...έτσι απλά!



ps-
1.ευχαριστώ τον dtsomp ο οποίο μου έστειλε αυτό το midi με την γνωστή μελωδία!
2.Αύριο λέω οι weekendgeeks να βγουν απο το νεο garage band το οποίο ακόμα δεν άνοιξα!
3. Μπορείτε να βρείτε το iLife08 εδώ!


5 comments:

  1. Που βρίσκεις ρε τον χρόνο να τα κάνεις όλα αυτά!κάθε μέρα όλο και κάτι νέο..είσαι ντιπ για ντιπ geek:)
    Άτιμε,,προσπαθώ εδώ και καιρό να αντισταθώ,,καιρός να το ομολογήσω
    έκανα φέτος μια σχετικά cool αναβάθμιση στο ήδη υπάρχων pc..
    ΜΑ πλέον μοιάζει σίγουρο σεκανα 2-3 χρόνια θαμαι με κάτι τέτοιο [new iMac]αγκαλιά ή κάτι παραπλήσιο με το μήλο..
    Grrr μου την σπάει που τελικά πείστηκα
    Σου εύχομαι καλέεες διακοπέες!

    p.s:Μην πάρεις εκείνο το βιβλίο του διαόλου,,,φρόντισε ανταυτού να κάνεις ρεπορτάζ με τα top 20 μπικίνι του νησιού

    ReplyDelete
  2. Ούτε εγώ χρησιμοποιώ iPhoto (στο iLife που έχω τώρα) γιατί συμβαίνει το εξής εκνευριστικό: Κάνει δικά του copies στις φωτο μου ακόμα κι αν έχω επιλέξει το αντίθετο στις ρυθμίσεις. Μόνο ο Ken Burns μου άρεσε από όλη την υπόθεση. Παρόλα αυτά το καινούριο iPhoto φαίνεται πολύ δελεαστικό. Το skimming είναι άψογο και τα events νομίζω πως θα καθαρίσουν αρκετά το χαμό στις φωτογραφίες μου. Η επεξεργασία είναι descent αλλά καμία επαφή με το Photoshop.

    Πότε πρόλαβες και το αγόρασες; (Ή δεν το αγόρασες; :p) Α και η τιμή του για εμάς τους losers εκτός Aμερικής δεν είναι $79 αλλά £55.

    BTW βλέποντας τον sleek PapoMac στη web gallery, ξαναθυμήθηκα ΠΟΣΟ ΑΠΟΚΡΟΥΣΤΙΚΟ έκαναν τον νέο iMac. Γιατί ρε γμτ; :(

    ReplyDelete
  3. @dimHapi
    Λοιπόν και βιβλίο θα έχουμε και μπικίνι θα δούμε!

    @ibt
    Παράξενο κάνε ένα re-install, κανονικά θα έπρεπε να δουλεύει!Η επεξεργασία σίγουρα δεν ειναι photoshop αλλα για newbies σαν και μένα είναι ότι πρέπει!επαιζε σε tria:P

    ReplyDelete
  4. pw re file
    auto eixes x8es k epaize olo to bradu?
    kai nomiza ma8aines piano sto pc na oume
    eutuxws pas diakopes:D
    xaxaxa

    ReplyDelete