Wednesday, July 18, 2007

R u ready for the next wifi era?

Το πιο ενδιαφέρον άρθρο που διάβασα σήμερα και μάλιστα ειχα την ευκαιρία να ανταλλάξω απόψεις και με πιο ειδικούς στο θέμα είναι ένα περίεργο networking πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτές τις μέρες οι admin στο πανεπιστήμιο Duke, αφού η προσέλευση αριθμού iPhone, φαίνεται να κάνει τα Access Points του wifi lan να κρασαρουν κάθε λίγο και λιγάκι! Το πρόβλημα σχετίζεται με το φαινόμενο ARP flood που μπορούν να προξενήσουν clients και συγκεκριμένα iPhones καθώς αλλάζουν θέση συνέχεια μέσα στο campus. Η λύση προσπαθεί να δοθεί με την βοήθεια της Cisco και φυσικά της Apple! Διαβάσετε το άρθρο ειναι πολυ πολυ ενδιαφέρον ιδιαίτερα οσοι την βρίσκετε με τα networks!

Το ότι θα βρεθεί λύση είναι σιγουρο, ίσως κάποιο bug απο τις 2 πλευρές, κάποιο tuning στο configuration των router θα..βρεθεί το πρόβλημα - οι admins όπως δηλώνουν δεν θέλουν να σκέφτονται τι θα γίνει απο τον Σεπτεμβριο όταν το campus tvn 13000 μαθητών γεμίσει και τότε τα iphone δεν θα είναι 150 όπως τώρα..αλλα ίσως 1000 και παραπάνω!

Το θέμα δεν είναι το iPhone βέβαια αλλά όπως έγραφα και παλιότερα αυτή η συσκευή δημιουργεί trend, οσο αναφορά την χρήση του wifi - οι πρώτες ενδείξεις απο την πορεία του δεν ήταν καθόλου μα καθόλου απογοητευτικές και γενικά πάει καλά! Το θέμα λοιπόν για ολους οσους εκείνους εχουν η συντηρούν wifi δικτυα, παανεπιστήμια εταιρίες δημοι πολεις, είναι αν εχουν ξεκινήσει να συνειδητοποιουν τις αλλαγές που θα έρθουν και την καταπόνηση των δικτύων τους απο το νέο trend.

Ποιο ειναι αυτο; Μέσα στο επόμενο χρόνο οι μισοί απο εμάς θα έχουμε απο ένα κινητό με δυνατότητα ασύρματης δικτύωσης - ειτε ειναι iphone ειτε N95 ειτε ε65 .. σε κάθε τσέπη ένας client, ο οποίος μπορεί να κινέιται συνέχεια - να αλλάζει accesspoints κάθε λεπτό, να ταλαιπωρεί το κάθε δικτυο με bursts απο δεδομένα και requests!

Το πρόβλημα στο Duke είναι απλά μία γεύση - με την έλευση και καθιέρωση wifi enabled κινητών τηλεφώνων - φέρνουμε πια την τεχνολογία wifi στα όρια της..τα τεστ πια δεν αφορούν πόσο μακριά μπορεί να πάει το σήμα μας αλλά αν μπορώ να εξυπηρετήσω 300 devices 500 devices τα μισά από αυτά να πηγαινοέρχονται από Access Point σε Access Point!

Η νέα εποχή έχει μόλις ξεκινήσει και νομίζω ότι έχουμε να δούμε αρκετά ακόμα σε αυτό τον τομέα! Υποπτεύομαι το πρόβλημα που μόλις παρέθεσα το έχουν σκεφτεί οι technology vendors και σίγουρα υλοποιούν λύσεις σε αυτή την κατεύθυνση!

Μιας και το γράφω...τώρα τελευταία ..μου έχει κολλήσει πολύ η αγορά wifi enabled τηλεφώνου - επαναλαμβάνω ..δεν με ενδιαφέroyn 3G, GPRS, MSc, NBA, PHd και λοιπές άχρηστες μαλακίες - wifi is the way to go! Βλέπω το N95 (ο vrypan φταίει), μετα το E65 πω πω έτοιμος είμαι..το νιώθω!Είναι και που δουλεύω σε σχετική εταιρία - και έχω τα απαραίτητα ερεθίσματα!


9 comments:

  1. καλά τα nokia, δε λέω, αλλά αυτό το symbian ποτέ μου δεν το χώνεψα.

    Ακόμα και τα windows mobile μου φαίνονται καλύτερα από αυτό (φαντάσου που ξεπέσαμε, να λέμε καλά λόγια για windows) :(

    ReplyDelete
  2. windows mobile - οχι δεν θα πάρω! Ακόμα θυμάμαι την εμπειρία μου απο τα Pocket PC ..έχω κάνει μεγάλα λάθη τελικά κατα καιρούς!

    καταρχήν είναι lame!

    ένα Ν95 άντε το έπαιρνα..αν και η τιμή του σου φέρνει..ζαλάδα!

    ReplyDelete
  3. Πάρε πάρε εγώ πλέον οπουδήποτε και να κάτσω βρίσκω και ένα ελεύθερο wifi.

    ReplyDelete
  4. Αλήθεια που βρίσκετε ελεύθερο WiFi? ε?

    Άντε εκτός από το γραφείο σας/ πανεπιστήμιο σας και το οικιακό ασύρματο δίκτυο που έχετε στήσει εσείς ή ο κολλητός σας.....

    Που αλλού στον νομό Αττικής, αυτή την στιγμή, βρίσκετε ελεύθερο wifi?

    Α, και μου πείτε στην πλατεία Συντάγματος ή σε καφετέριες τύπου σταρμπακς

    ReplyDelete
  5. Αυτή τη στιγμή σας μιλάει ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς της MS. Έχω πετάξει πολλά χρόνια τώρα τα windows και χρησιμοποιώ κατα κόρων linux και κατά καιρούς λόγω συγκυριών και άλλα Unix-based συστήματα.
    Σε κουβέντες με φίλους μονίμως ακούς την δικιά μου φωνή να λέει: πέτα τα.
    Ας λέμε όμως τα πράγματα μερικές φορές όπως πρέπει. Υπάρχει αυτή τη στιγμή άλλο mobile λειτουργικό που να συναγωνίζεται τα windows mobile; Το OSX του iPhone δεν το έχουμε δει, το linux τρέχει μόνο στο N800 και αυτό μόνο Internet tablet είναι. Το Symbian είναι μονίμως για πέταμα, ανασφαλές και δύσχρηστο.
    Δεν ξέρω αν είναι καλά τα windows mobile , αλλά από αυτά που βλέπω πιστεύω ότι είναι το πιο πλήρες λειτουργικό για mobile. Δεν έχω βρει ακόμα αντίστοιχο pocket office. Μόνο ένας κανονικός browser του λείπει. Άντε να δούμε το νέο Palm OS που θα είναι βασισμένο σε Linux, αλλά δυστυχώς αργεί.

    ReplyDelete
  6. @ανώνυμε στο μπαλκόνι μου να βγώ παίζουν 3 χωρίς το δικό μου. Τα 2 τα έχουν ανοικτά και το 1 κλειδωμένο. Περπάτα με το wifi ανοικτό και δες πόσα ανοικτά wifi θα βρεις.

    ReplyDelete
  7. Εγω και πάλι έχω ερωτευτεί το nokia E90. Αν και μεγάλο και ακριβό μπορώ να πω οτι το κινητό γαμάει ! ! !

    http://www.myphone.gr/devices/preview-277.html

    ****(και με wi-fi παρακαλώ!!!)

    ReplyDelete
  8. Ανώνυμε, συμφωνώ απόλυτα. Κανείς δεν είπε πως τα windows mobile είναι τέλεια. Απλά, όπως λέγανε οι παλιοί: "το μη χείρον βέλτιστο".

    ReplyDelete
  9. ουπς! λάθος! Ήθελα να πω πως συμφωνώ με τον vtsib.

    ReplyDelete