Saturday, March 03, 2007

Επι πληρωμή

Πριν από λίγες μέρες κάποιος γνωστός από το blogo-χωριό μου ΄πάσαρε' ένα email από έναν cyberναύτη ο οποίος ζήταγε βοήθεια για να μπει στον μαγικό και διαδραστικό χώρο των blog και των podcast. Ο ευγενέστατος cyberναύτης ζήτησε λοιπόν την βοήθεια μου και πρόσθεσε ότι θα ήθελε να με πληρώσει για τις ώρες που θα με απασχολήσει.

Η πρώτη αντίδραση μου ήταν - ...αρνητική.Φυσικά όχι προς την βοήθεια αλλά στην πληρωμή. Όταν εγώ ζήτησα βοήθεια από κάποιους δεν μου ζήτησαν λεφτά για να μου ανοίξουν τα μάτια και να μου μάθουν 5 πράγματα παραπάνω. Ίσως η ηθική πίσω απο τις σχέσεις true geeks να είναι μάλλον διαφορετική. Υπάρχει μια αμοιβαία κατανόηση χωρίς πολλά πολλά.

Η απάντηση μου στον ευγενέστατο cyberναύτη ήταν, ότι θα ήθελα να μου εξηγήσει ποιες είνα οι προθέσεις του. Είχα υποψιαστεί ότι είναι ένας απλός χρήστης όπως και εγώ, ο οποίος ζητούσε βοήθεια thats all. Παρόλα αυτά έκανα την ερώτηση. Η αναζήτηση για βοήθεια στο χώρο είναι καθαρά για προσωπική ασχολία ή θέλετε να κάνετε μια καθαρά επαγγελματική προσπάθεια πχ να δημιουργήσετε blog και podcast για την εταιρία σας, να προωθήσετε κάποιο προιόν κτλ κτλ..να βγει λοιπόν ένα targeted podcast (τώρα που λέω targeted podcast...όσοι ακούνε weekendgeeks θα νομίζουν ότι μας τα χώνει η Apple).

Όπως και να έχει, δεν έπεσα έξω οι λόγοι ήταν προσωπικοί και συγκεκριμένα οι προσπάθειες ήθελαν να γίνουν για να φέρουν στο προσκήνιο μια μη κερδοσκοπική προσπάθεια. Το οποίο its fine by me! Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να ζητήσεις λεφτά.

Απο την άλλη ομολογώ ότι δεν ξέρω τι θα απαντούσα σε περίπτωση επαγγελματικής πρότασης. Εννοώ ότι ναι μεν ανέφερα ότι εκεί ήμουν διατεθειμένος να συζητήσω κάποια πληρωμή απο την άλλη είμαι σίγουρος ότι μπορεί και να μην το έκανα - δεν ξέρω.

Ο λόγος που θα το ξανασκεφτόμουν είναι το εξής. Δεν υπάρχουν σαφή πλαίσια - οδηγίες και standard σε αυτό που κάνουμε, ούτε και από επαγγελματικής πλευράς. Τα οφέλη που μπορεί να έχει κάποιος από την ενασχόληση του με τα μη- εναλλακτικά media δεν είναι άμεσα αλλά έμμεσα και αυτό μόνο όταν θελήσει να το κάνει ο ίδιος. Είμαι της άποψης ότι τα blog τα podcast αυτή την στιγμή τουλάχιστον δεν μπορούν να βγάλουν λεφτά, ούτε οι aggregator δεν υπάρχει ώριμη αγορά ούτε ζήτηση ούτε τίποτα. Είναι μια διέξοδος για προσωπικότητες να προβάλλουν τις ικανότητες του ελεύθερα πια..χωρίς να περιμένουν τα κλασικά κανάλια αλλα εκεί τελειώνει. Απο εκεί και πέρα είναι δική σου υπόθεση αν θες να πουλήσεις ή όχι τον εαυτό σου ...σε κάποιον που θα θελήσει να αγοράσει τις υπηρεσίες σου.

Από την άλλη αναρωτιέμαι. Τι είναι ο expert στα social media. Μήπως καταντήσουμε όπως όλους αυτούς τους τεχνικούς υπολογιστών και δικτύων που πάνε σε γραφεία και εταιρίες και χρεώνουν κάποιους 800-1000 euro για να συνδέσουν ένα καλώδιο UTP crossover απο έναν PC σε ένα άλλο..και το μικρό LAN να μην δουλεύει ακόμα. Όλοι εμείς που έχουμε ένα blog ή ένα podcast είμαστε ειδικοί σε τι ;

Το μόνο πλεονέκτημα που μπορώ να βρώ σε ομάδες ανθρώπων όπως τα ΙΤ geeks τα οποία θέλω να πιστεύω ότι ανήκω στην συνομοταξία τους (περήφανο member χαχαχ) είναι ότι εξαιτίας των τεχνικών τους γνώσεων είναι σε θέση να λύσουν αρκετές απορίες αλλά και να δώσουν μία πρώτη και γρήγορη επεξήγηση για τις δυνατότητες του νέου μεσου.

Επειδή θεωρώ ταπεινά και businesswise (δεν έχω άποψη επιστημονική για τις business - και μάλιστα λένε ότι οι IT άνθρωποι είναι αρκετά κακοί σε αυτό το χώρο) ότι δεν υπάρχει business opportunity για την ώρα σε τίποτα από όλα αυτα - αναρωτιέμαι πόσο γρήγορα θα γεμίσουν απο τίποτα βλάκες που θα σου δίνουν την κάρτα τους και θα λέει social media expert. Το σημαντικό είναι πως θα μπορούμε να ξεχωρίσουμε αυτούς που πραγματικά θα έχουν άποψη και θα σε βοηθήσουν από τους άσχετους!

Ομολογώ ότι μπορεί να κάνω λάθος - ότι δηλαδή τα εναλλακτικά media θα προσφέρουν ψωμί σε κόσμο some how - προς το παρόν δεν διαβλέπω τέτοια πρόθεση. Ένας ακόμα λόγος είναι η ανωριμότητα της Ελληνικής IT αγοράς.Όσοι δουλεύεται μέσα σε αυτη μπορείτε να δείτε καθαρά ότι ειναι μικρή και οι δυνατότητες ακόμα under development (και αυτό μέσα απο πολλά ups and downs). Τα εναλλακτικά media ειναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την αγορά IT και όσο πιο ανοιχτή και δυνατή είναι η τελευταία τόσο θα ωφεληθουν και αυτά στις δραστηριότητες τους.

Λοιπόν για την ώρα θα συνεχίσω να προσφέρω αφιλοκερδός όπως μπορώ τις λίγες γνώσεις που έχω - αν και δεν θα το έλεγα γνώσεις - θα το έλεγα άποψη. Έχω μια συγκεκριμένη άποψη για όλα αυτά - για την χρήση τους την βελτιστοποίηση τους την διάδοση τους - και more or less αυτή περνάω σε οσους μου ζητάνε βοήθεια. Θα ήθελα να δω και άλλους απλους blogger και άλλους podcaster..να εκφράζονται ελεύθερα..να εκθέτουν ελευθερα τις απόψεις τους...αλλά να είναι η δική τους άποψη και όχι κατευθυνόμενη. Δηλαδή να κράξει κάποιος τα macintosh γιατί πείρε ένα και του κάηκε..όχι γιατί του δίνει κάποια άλλη εταιρία PC.

Το επάγγελμα μου είναι προγραμματιστής - καθημερινά όπως πολλοί απο εσάς γράφω αρκετές γραμμές κώδικα και έτσι βγάζω το μεροκάματο μου - δεν περιμένω να μου δώσει καμία Sun Microsystems ουτε Apple το τελευταίο της μοντέλο για να πω καλά λόγια, όταν μπορώ το αγοράζω μόνος μου - γιατί το γουστάρω απο μόνος μου. Εκθέτω με πάθος την άποψη μου και την υπερασπίζομαι. Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να υπερασπιστώ κάτι άλλο το οποίο δεν το γουστάρω αλλά με πληρώνανε για να το προωθήσω δεν θα ήμουν ο ίδιος..ίσως να μην ειχε και πλάκα αυτό το blog.

Τώρα θα με ρωτήσεις και ..στα έχωνε η Apple για να την προωθείς; Τότε θα έβγαζα το ταμπελάκι mac maniac θα άλλαζα επάγγελμα και θα έλεγα σε όλους ότι ειμαι ευαγγελιστής - promoter της τάδε εταιρίας - και με πληρώνει να το κάνω συγκεκριμένα. Δεν θα πείραζε πχ να γίνω ευαγγελιστής (ευλόγησον) της Java..(το κάνω ήδη anyway) να ταξιδεύω ανα τον κόσμο να δίνω παρουσιάσεις ...αλλά θα ήταν πια το επάγγελμα μου. Σίγουρα αν γινόταν αυτό κάποια απο τα 150 Unique hits τα οποία με διαβάζουν καθημερινά - θα έφευγαν και θα έλεγαν ότι αυτός ο τύπος its no fun anymore ξέρω τι θα ακούσω Είναι κατανοητό εξάλλου και εγω το ίδιο κάνω όταν βλέπω τέτοιες προθέσεις..αντίθετα δεν κρύβω ότι πολλοί ευαγγελιστές εταιριών και τεχνολογιών βρίσκονται στην λίστα μου γιατί περιμένω να διαβάζω και να ακούσω συγκεκριμένα πράγματα που ενδιαφέρουν.

Έγινα κατανοητός;

όσοι απο εσάς θέλετε βοήθεια λοιπόν - ναι εσείς - νέοι cyberναυτες - μην διστάσετε να στείλετε ένα email. Δεν είναι τίποτα δύσκολο ολα αυτά τα εναλλακτικά media - κάποια ταλαντούχα geeks έχουν φροντίσει οι μηχανισμοί να είναι αρκετά κατανοητοί. Αλλά θα πρέπει να θυμάστε ότι έχετε ηθικό χρέος να δώσετε και εσείς την βοήθειας σας στον πρώτο που θα σας την ζητήσει για τον ίδιο σκοπό.

Deal;

5 comments:

  1. Νομίζω ότι η δωρεάν παροχή βοήθειας, ειδικά όταν is intended for personal use, είναι χαρακτηριστικό του geek culture.

    Αν μη τι άλλο, για αυτόν τον λόγο πιστεύω ότι έχεις και εκείνα τα links στα δεξιά του blog σου που λένε "μερικά από τα καλά μου"...

    Ευγέ σειρά, κι εγώ μαζί σου.

    ReplyDelete
  2. χα η φράση που έψαχνα geek - culture..σωστός dtsomp!
    respect!

    ReplyDelete
  3. για να δεχτείς και να αποδεχτεις μια επαγγελματική πρόταση ως "blogging expert" θα πρέπει και να είσαι σε θέση να διεκδικήσεις και υπερασπιστείς μια (ας πούμε) αυθεντία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και αυτή τη στιγμή είναι ζήτημα αν παγκοσμίως οι άνθρωποι αυτοί που μπορούν να ισχυριστούν κάτι τέτοιο μετριούνται στα δάκτυλα των δυο χεριών και όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά γιατί το άθλημα αυτό είναι τόσο πολύ καινούργιο!!!


    αυτό σε ό,τι αφορά το expertise γιατί σε ό,τι αφορά το marketing και στο πως ακριβώς λειτουργεί, το ποια θα είναι η πιθανή εξέλιξη (και ωρίμανση) της αγοράς αυτής και στο ποιος θα είναι ο πιο δόκιμος τρόπος για να αναπτυχθεί... έχουμε μαύρα μεσάνυχτα!!!

    ReplyDelete
  4. Πάντως δεν είναι αδικαιολόγητος ο προβληματισμός σου Πάρη, ούτε άστοχη η πρόταση του any cyber-ναύτη να "δεσμεύσει" με αμοιβή τόσο τις γνώσεις όσο και τον χρόνο σου. Νομίζω είναι πολύ σημαντικό το θέμα γιατί όπως σου έχει πει κι η κηδεμόνας Vouts δεν έχουν όλοι - σχεδόν ούτε το 1% του διαδικτύου- την διάθεση να χαρίσουν το χρόνο, τις γνώσεις και την υπομονή τους στον κάθε αδαή που θέλει να κάνει τη βουτιά. Άσε που υπάρχει και η πιθανότητα, οι μισοί από αυτούς να τσαλαβουτήξουν λίγο και μετά να βγουν για ηλιοθεραπεία..Είναι σοβαρός ο προβληματισμός και νομίζω κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον θα με πιάσεις να γράφω "αχ..εκείνοι οι παλιοί αθώοι καιροί.."

    ReplyDelete
  5. Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι...

    ReplyDelete