Friday, March 23, 2007

Φωτό απο φορτηγό πλοίο 180.000 τόνοι (τοναζ)

Είπαμε είμαι απο οικογένεια ναυτικού, τιμή μας και καμάρι μας! Μόλις γύρισε η μητέρα μου απο ταξίδι στην Αλμέρια της Ισπανίας οπου το πλοίο στο οποίο βρίσκεται ο papo dad θα ξεφόρτωνε κάρβουνο οπου και θα καθόταν για μερικές μερες για συμπληρωματικούς ελέγχους. Της είχα δώσει την Olympus να τραβήξουν μερικές φωτό, μιας και δεν είναι κάτι το οποίο βλέπεις συνέχεια. Έχω τύχει να επισκεφθώ 2-3 φορές μερικά απο τα πλοία στα οποία δούλεψε ο πατέρας μου. Τα πλοία ειναι άσχημο θέαμα - η όψη τους όταν πλησιάζεις με την λαντζα (πλοιάριο το οποίο μεταφέρει το πληρωμα απο την στερια στο πλοίο) είναι τρομακτικη - ιδιαίτερα όταν το πλοίο έχει ξεσαβουρώσει - δηλαδή έχει αδειάσει τις δεξαμενές που ειναι συνήθως γεμάτες τεράστιες ποσότητες νερό και το βοηθάνει να κάθεται μέσα στο νερό και να έχει ευστάθεια.. Τεράστιες κατασκευές, απο λαμαρίνα ορθώνονται στο πουθενά. Κινούμενα γήπεδα τα οποία ταξιδεύουν σε θάλασσες ατελείωτες , 30-40-50 μέρες. Το πλοίο πριν απο ώρες έφυγε για πάρει καύσιμα απο το Γιβλαρταρ και στην συνέχεια θα πάει Βραζιλία για να φορτώσει και στην συνέχεια θα καταλήξει, που αλλού στην Κινα! Όπως λέει και ο πατέρας μου - 'κάθε χρόνο που πάμε εκεί βλέπω τεράστια διαφορά'. Αυτή η χώρα είναι η ατμομηχανή του παγκόσμιου εμπορίου. Αναφέρει ότι μέσα σε μικρά χρονικά διαστήματα λιμάνια και ντόκοι εκσυγχρονίζονται με τα πιο σύγχρονα μέσα. Καταναλώνουν πρώτες ύλες με απίστευτο ρυθμό. Κάρβουνο, σίδερο κτλ κτλ.

Να σημειώσω κάτι όταν λέμε ότι ένα βαπόρι είναι 180.000 τόνους δεν σημαίνει ότι αν το βάλουμε σε μια ζυγαριά αυτή θα μας δείξει 180.000 τόνους (λέμε τώρα). Σημαίνει ότι μπορεί να πάρει μέσα του φορτίο 180.000 τόνων. Για φορτηγό πλοίο - δεν είναι γκαζάδικο (έτσι λένε αυτά που κουβαλάνε πετρέλαιο - είναι αρκετά μεγάλης κλάσης.Σε κάποιες φωτογραφίες απο το αρχείο εδώ της οικογένειας έχουμε φωτό απο τέρατα 500.000 τόνων (γκαζάδικα) , 300.00 τόνων. Το συγκεκριμένο έχει γύρω στα 140 μέτρα μήκως και 45 μέτρα πλάτος.


Εδώ είμαστε στην γέφυρα και το γραφείο με τους χάρτες. τα μεγάλα συρτάρια κάτω εχουν μεγάλους χάρτες ανα περιοχες της γης. Είναι το γραφείο που υπολογίζουν οι αξιωματικοί τις πορείες και τις χαράσουν. Για την διαδικασία χρησιμοποιουν και υπολογιστες pc και server με δορυφορικά συστήματα (mainframes υπήρχαν σε βαπόρια) πολύ πριν αποκτήσουν υπολογιστές πολλές ελληνικες εταιρίες και πανεπιστήμια).Θυμάμαι τον πατέρα μου δεκαετία του 80 αρχες 90 να επιστρέφει και στην βαλίτσα να έχει οδηγίες χρήσης του vi!




Πως φαίνονται τα αμπάρια του πλοίου απο την γέφυρα.Δεξιά και αριστερά τα καλλύματα των αμπαρίων.Φαντάσου ένα αμπάρι ως μια 3-4οροφη πολυκατοικία σαν ογκο.Μέσα του ειναι χωρισμένο σε δωμάτια - μικρότερους χώρους.



φωτογραφία απο την γέφυρα


Αυτός ο πίνακας έχει ενδείξεις για την κατάσταση κάθε αμπαριού στο πλοίο και κάθε υποκομματιου (δωμάτιο) στο αμπάρι. Ουσιαστικά το layout οπως το βλέπεις στον πίνακα ειναι και το layout της πραγματικότητας για τους αποθηκευτικους χώρους.



Ξεφόρτωμα με ειδικό μηχανικό φτυάρι- τανάλια ποσότητας κάρβουνου.Διακρίνεται αριστερα το κάρβουνο μεσα στο αμπάρι. Απο ταξίδι σε ταξίδι το πλοίο μπορεί να αλλάξει τύπο φορτιου. Κατα την διάρκεια της αλλαγής, το πλήρωμα πρέπει να κατέβει μέσα στα αμπάρια και να τα καθαρίσει.Στα συγχρονα πλοια υπάρχουν ειδικοι μηχανισμοί που αναλαμβάνουν το πρώτο επίπεδο καθαρισμου παρόλα αυτά ανάλογα την ιδιότητα κάθε φορτιου πρέπει να κατεβουν συνεργεία για να κάνουν επιπλεόον καθαρισμους. Τι είπες περνάς δύσκολα στην δουλειά σου...φαντάσου πως ειναι μεσα σε αυτη την λαμαρινένια σπηλιά..και παράλληλα να εισαι στον ωκεανό!


Στην γεφυρα πάλι, το πάνελ εδώ μπροστά ειναι και το τιμόνι - μην περιμένεις να δεις τιμόνι οπως του Jack Sparrow , είναι μικρά σαν αυτοκινήτου!



Κοντινό στο αμπάρι!


Καλό ταξίδι...captain.....

5 comments:

  1. Εκπληκτικό ποστ, καταπληκτικές πληροφορίες! Μπράβο papo, πρωτοτυπείς τολμώ να πω:))

    ReplyDelete
  2. Μα είν' ένα κάτι πιο βαθύ, που με λερώνει..
    -Γιέ μου, που πας ;- Μάνα, θα πάω στα καράβια..

    ReplyDelete
  3. @nick

    γεια σου Nick, ο Νίκος Καββαδίας ήταν στο επάγγελμα ασυρματιστής, συνάδελφος κατα μία έννοια με τον πατέρα μου αλλα σε μια άλλη εποχη. Σε ένα απο τα ταξίδια του πριν χρόνια ειχε συναντήσει σε ένα βαπόρι τον εγγονό του ο οποίος ειναι ναυτικός επίσης. Στην δεκαετία του 90 το ελληνικό κράτος όπως και άλλα στην ευρώπη και αμερικη..κατήργησε επίσημα το επάγγελμα του ασυρματιστη. Με άλλα λόγια ο πατέρας μου και άλλοι μειναμε χωρίς δουλεια. Η εναλλακτική ηταν να στα 40 τους οι πιο νεεοι να περασουν σχολεία καπετάνιων και να πάρουν διπλώματα αντίστοιχα.

    ReplyDelete
  4. ΑΧΟΥ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ!:(

    πω!καλα μου φτιαξες τη μερα
    και μολις μιλησα με τη μαμα πριν!
    :(
    αντε να περασει ο καιρος να παμε κανα 3ημερο καπου ολοι μαζι !!!

    Καλα ταξιδια Captain και απο μενα!!!
    :***

    ReplyDelete
  5. Ωραίο post! Να μην ξεχνάμε πως οι άνθρωποι που απαρνιούνται τις οικογένειες και τις πατρίδες τους για να δουλέψουν στα καράβια, ήταν είναι και θα είναι η οικονομική ατμομηχανή της Ελλάδας μας...

    Τους οφείλουμε πολλά.

    Ως νησιώτης, έχω πολλούς γνωστούς ναυτικούς. Το καλύτερο είναι να υπάρχει ουζάκι και μεζές ωστε να τους ανοίξεις την όρεξη να σου πουνε ιστορίες...!

    Βιβλία σκέτα είναι οι άτιμοι!

    Καλά ταξίδια στον papo dad.

    ReplyDelete